OPRACOWYWANIE PLANU ZMIANY oraz WZMACNIANIE ZOBOWIĄZANIA DO ZMIANY zgodnie z metodą dialogu motywującego jako sposób efektywnego zarządzania relacją/zespołem
OPRACOWYWANIE PLANU ZMIANY oraz WZMACNIANIE ZOBOWIĄZANIA DO ZMIANY zgodnie z metodą dialogu motywującego jako sposób efektywnego zarządzania relacją/zespołem
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie adresowane jest do przedstawicieli wszystkich profesji, gdzie kluczową rolę odgrywa praca oparta na relacjach międzyludzkich – menedżerów, liderów zespołów, doradców, terapeutów, pracowników socjalnych oraz osób wspierających proces zmiany w różnych kontekstach zawodowych.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji04-05-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa "Opracowywanie planu zmiany i wzmacnianie zobowiązania do zmiany" przygotowuje uczestników do samodzielnego stosowania technik dialogu motywującego (DM) w celu skutecznego zarządzania procesem zmiany. Uczestnicy nauczą się tworzyć plany zmiany, wzmacniać zobowiązania oraz prowadzić rozmowy wspierające zmianę w oparciu o metodę DM.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wyjaśnia kluczowe założenia metody DM i jej zastosowanie w procesie zmiany. | Kryteria weryfikacji Uczestnik w prosty i klarowny sposób opisuje podstawowe zasady metody DM. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opisuje rolę planowania w procesie zmiany oraz znaczenie nadziei i pewności siebie dla skuteczności działań. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje, jak planowanie wpływa na skuteczność zmiany i podaje przykłady zastosowania tego procesu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Definiuje teoretyczne zasady tworzenia planu zmiany oraz metody wzmacniania zobowiązań w oparciu o DM. | Kryteria weryfikacji Wymienia i charakteryzuje główne elementy procesu zmiany w oparciu o DM. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozróżnia techniki wspierania motywacji i sprawczości w różnych etapach procesu zmiany. | Kryteria weryfikacji Uczestnik dobiera odpowiednie techniki do sytuacji rozmówcy, uwzględniając jego indywidualne potrzeby. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Tworzy skuteczny plan zmiany, wykorzystując zasady i narzędzia metody DM. | Kryteria weryfikacji Uczestnik przedstawia praktyczny plan zmiany zgodny z zasadami metody DM (np. zawierający konkretne cele, kroki działania i terminy). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Stosuje techniki wzmacniania nadziei, pewności siebie i zaangażowania w procesie zmiany. | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia, dlaczego nadzieja i pewność siebie są kluczowe w procesie zmiany. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Prowadzi konstruktywne rozmowy o zmianie, dostosowując styl komunikacji do potrzeb rozmówcy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik analizuje przedstawione sytuacje problemowe i proponuje adekwatne rozwiązania, korzystając z narzędzi metody DM. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
- Szkolenie realizowane jest w trybie godzin zegarowych (60 minut).
- Przerwy są wliczone w czas trwania usługi.
- Szkolenie prowadzone jest zdalnie na platformie Clickmeeting.
- Proces planowania w DM – definicja rola i znaczenie (Teoria: 1,5 godziny, Praktyka: 0,5 godziny)
- Czym jest proces planowania w DM i dlaczego jest istotny?
- Jak planowanie wpływa na motywację i skuteczność zmiany?
- Analiza typowych barier w procesie planowania i jak je przezwyciężać.
Metody: Prezentacja, burza mózgów, dyskusja grupowa.
2.Tworzenie planu zmiany- zasady teoretyczne według DM. (Teoria: 1,5 godziny, Praktyka: 0,5 godziny)
- Modele teoretyczne wspierające proces planowania (np. SMART, GROW).
- Struktura skutecznego planu zmiany: cele, działania, terminy, zasoby.
- Omówienie etapów tworzenia planu zmiany: od analizy sytuacji wyjściowej po wdrożenie działań.
- Metody: Prezentacja, studium przypadku, dyskusja.
3.Praktyczne ćwiczenia konstruowania planu zmiany. ((Praktyka: 3 godziny))
- Warsztaty w grupach: analiza przypadku i tworzenie planu zmiany.
- Symulacje z wykorzystaniem narzędzi DM (np. matryca motywacji).
- Dyskusja i wspólne omówienie zaprojektowanych planów zmiany.
- Metody: Praca w grupach, symulacje, analiza przypadków.
4.Wspieranie nadziei i pewności siebie jako czynnik wzmacniający sprawczość i efektywność podejmowanej zmiany (Teoria: 1,5 godziny, Praktyka: 0,5 godziny)
- Psychologiczne podstawy nadziei i pewności siebie w kontekście zmiany.
- Strategie wspierania nadziei i budowania poczucia sprawczości.
- Rozpoznawanie i wzmacnianie mocnych stron uczestnika procesu zmiany.
- Praktyczne narzędzia pracy z przekonaniami wspierającymi zmianę.
- Metody: Prezentacja, dyskusja, analiza przypadków.
5.Wzmacnianie zobowiązania do zmiany metodą DM (Teoria: 1,5 godziny, Praktyka: 0,5 godziny)
- Czym jest zobowiązanie w kontekście DM i dlaczego jest kluczowe?
- Techniki wzmacniania zobowiązania:
- strategia „małych kroków” (baby steps).
- wykorzystanie wizualizacji sukcesu.
- stawianie jasnych i mierzalnych celów;
- Praca z oporem wobec zobowiązań.
- Metody: Prezentacja, burza mózgów, studium przypadku.
6.Praktyczne ćwiczenia prowadzenia rozmów o zmianie w oparciu o metodę DM (Praktyka: 2 godziny)
- Rozmowy wstępne – budowanie motywacji do zmiany.
- Rozmowy podtrzymujące – jak wspierać uczestnika w trudnych momentach.
- Analiza i feedback na temat przeprowadzonych rozmów.
- Studium przypadku – analiza realnych scenariuszy zmiany.
- Metody: Symulacje rozmów, analiza przypadków, praca w grupach.
7.Walidacja (test)
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 12 Proces planowania w DM – definicja rola i znaczenie (Prezentacja, burza mózgów, dyskusja grupowa.) | Prowadzący Weronika Augustynowicz | Data realizacji zajęć 05-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 12 Przerwa | Prowadzący Weronika Augustynowicz | Data realizacji zajęć 05-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 12 Tworzenie planu zmiany- zasady teoretyczne według DM (Prezentacja, studium przypadku, dyskusja.) | Prowadzący Weronika Augustynowicz | Data realizacji zajęć 05-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 12 Przerwa obiadowa | Prowadzący Weronika Augustynowicz | Data realizacji zajęć 05-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 12 Praktyczne ćwiczenia konstruowania planu zmiany. ( Praca w grupach, symulacje, analiza przypadków) | Prowadzący Weronika Augustynowicz | Data realizacji zajęć 05-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 12 Wspieranie nadziei i pewności siebie jako czynnik wzmacniający sprawczość i efektywność podejmowanej zmiany (Prezentacja, dyskusja, analiza przypadków.) | Prowadzący Weronika Augustynowicz | Data realizacji zajęć 06-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 12 Przerwa | Prowadzący Weronika Augustynowicz | Data realizacji zajęć 06-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 12 Wzmacnianie zobowiązania do zmiany metodą DM (Prezentacja, burza mózgów, studium przypadku.) | Prowadzący Weronika Augustynowicz | Data realizacji zajęć 06-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 12 Przerwa obiadowa | Prowadzący Weronika Augustynowicz | Data realizacji zajęć 06-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 12 Praktyczne ćwiczenia prowadzenia rozmów o zmianie w oparciu o metodę DM (Symulacje rozmów, analiza przypadków, praca w grupach) | Prowadzący Weronika Augustynowicz | Data realizacji zajęć 06-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 12 Przerwa | Prowadzący Weronika Augustynowicz | Data realizacji zajęć 06-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 12 Walidacja (test) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 06-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 704,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 704,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto169,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto169,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Weronika Augustynowicz
W ciągu ostatnich 3 lat przeprowadziłą ponad 200 h szkoleń z zakresu dialogu motywującego w tym OPRACOWYWANIE PLANU ZMIANY oraz WZMACNIANIE ZOBOWIĄZANIA DO ZMIANY
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne zostaną przekazane uczestnikowi szkolenia w formie elektronicznej. Materiały zostaną przesłane e-mailem lub udostępnione na dysku na podany adres skrzynki elektronicznej uczestnika szkolenia.
Warunki uczestnictwa
W przypadku szkoleń dofinansowanych warunkiem uczestnictwa jest stworzenie przez uczestnika szkolenia konta w Bazie Usług Rozwojowych oraz wywiązanie się z warunków, które są przedstawione przez konkretnego Operatora, do którego przekazywane są dokumenty o dofinansowanie do danej usługi rozwojowej.
Przedsiębiorca jest zobowiązany do założenia konta uczestnika instytucjonalnego w BUR. Pracownik przewidziany do udziału w Projekcie jest zobowiązany do założenia konta uczestnika indywidualnego w BUR, na stronie www.uslugirozwojowe.parp.gov.pl oraz przypisania się do profilu instytucjonalnego przedsiębiorcy. Przedsiębiorcy powinni spełniać warunki przedstawione przez danego Operatora, do którego zostały złożone dokumenty o dofinansowanie do usługi rozwojowej.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
- Szkolenie prowadzone jest na platformie clickmeeting.
- W przypadku uczestniczenia w usłudze osoby z niepełnosprawnością usługa zostanie dostosowana do jej potrzeb.
- 1 godziny usługi rozwojowej = 60 minut.
- Uczestnictwo w szkoleniu, będzie weryfikowane na podstawie raportu z logowań wygenerowanego z systemu. Konieczne jest uzyskanie przez uczestnika minimum 80% frekwencji.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymaganie sprzętowe:
komputer wyposażony w kamerę i głośnik z aktualnym systemem operacyjnym (Windows, macOS lub Linux) i co najmniej 2 GB pamięci RAM
Parametry łącza sieciowego:
szybkość pobierania i wysyłania co najmniej 5Mb/s.
Minimalne parametry potrzebne do obsługi komunikatora dla:
a) Systemu Windows 10 w wersji 1507 lub nowszej Systemu Windows 8 Systemu Windows 7 Systemu Windows 32 (obsługiwane są wersje 64- i 64-bitowe) 1. Procesor Co najmniej 1 GHz 2. Pamięć RAM Co najmniej 512 MB 3. Dodatkowe oprogramowanie DirectX w wersji 9.0 lub nowszej b) komputery Mac Program Skype na komputer Mac wymaga systemu Mac OS X 10.10 lub nowszego 1. Procesor co najmniej Intel 1 GHz (Core 2 Duo) 2. Pamięć RAM Co najmniej 1 GB 3. Dodatkowe oprogramowanie Najnowsza wersja programu QuickTime Łącze inernetowe: min download: 768 Mb/s, min upload: 384 Mb/s (APMG Int. zaleca korzystanie z łącza stałego) Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów (czytnik plików pdf oraz doc).