Komunikacja interpersonalna, zdrowe granice, asertywność – jak lepiej komunikować się w relacjach osobistych i zawodowych - szkolenie
Komunikacja interpersonalna, zdrowe granice, asertywność – jak lepiej komunikować się w relacjach osobistych i zawodowych - szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do osób indywidualnych chcących udoskonalić i podnieść swoje umiejętności związane z efektywną komunikacją oraz asertywnością, w sytuacjach życia osobistego jak i zawodowego.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji11-04-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat VCC Akademia Edukacyjna
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestnika do rozwijania umiejętności słuchania, wyrażania swoich myśli i potrzeb oraz budowania atmosfery zrozumienia i współpracy. Dzięki szkoleniu, Uczestnicy zyskają wiedzę i narzędzia, które pomogą im jaśniej się komunikować, lepiej zarządzać interakcjami, rozwiązywać konflikty i budować silniejsze, bardziej satysfakcjonujące relacje w każdym obszarze życia - tym osobistym i tym zawodowym oraz społecznym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik rozpoznaje jakie emocje sygnalizują niezaspokojenie jakich potrzeb | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje podstawowe grupy potrzeb ludzkich | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wskazuje kontekst pojawiania się konkretnych emocji i ich znaczenia | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik określa przykładowe przekonania i ich wpływ na kształtowanie się osobowości oraz na cztery pozycje życiowe w AT. | Kryteria weryfikacji Opisuje proces powstawania przekonań kluczowych i pośredniczących | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje 4 możliwe postawy egzystencjalne człowieka i ich wpływ na sposób budowania relacji | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik kreuje schemat myśli – emocje – reakcje ciała – zachowania i jego wpływ na zachowanie w komunikacji i relacjach. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje schemat działania automatycznego w kontekście powiązań pomiędzy myślami, a zachowaniem | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Opisuje sposób zmiany zachowania na pożądane za pomocą modyfikacji myśli automatycznych, wynikających z przekonań | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik rozpoznaje różnice w komunikacji z pozycji Rodzic, Dorosły i Dziecko i dobiera styl komunikacji adekwatnie do sytuacji. Pomiędzy agresją, a uległością - o tym dlaczego tak trudno być asertywnym. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje kluczowe aspekty komunikacji z różnych Stanów JA | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Świadomie konstruuje komunikat z pozycji asertywnej, dominującej lub uległej | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik poznaje koncepcję trójkąta dramatycznego i gier psychologicznych oraz opisuje przyczyny ich powstawania | Kryteria weryfikacji Opisuje podstawowe typy gier psychologicznych w komunikacji i sposób ich rozgrywania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik opisuje koncepcję trójkąta wygrywającego i stosuje ją w komunikacji. | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje ukryte intencje rozmówcy w grze psychologicznej i prowadzi dalszą komunikację w sposób asertywny | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik wykorzystuje odpowiednie techniki by wprowadzić asertywną komunikacje z pozycji Dorosłego (Stan Ja). | Kryteria weryfikacji Konstruuje w dialogu pytania z pozycji Dorosłego i ustala pożądany efekt komunikacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Konstruuje inne niż pytania komunikaty z pozycji „Ja”, utrzymując komunikację asertywną | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik definiuje różnorodne techniki używane w procesie aktywnego słuchania. | Kryteria weryfikacji Używa w komunikacji technik aktywnego słuchania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Warunki organizacyjne - usługa rozwojowa pn. Komunikacja interpersonalna, zdrowe granice, asertywność – jak lepiej komunikować się w relacjach osobistych i zawodowych - szkolenie nie wymaga dostępu do indywidualnych stanowisk komputerowych. Sala szkoleniowa wyposażona jest w wymaganą ilość krzeseł i stołów dostosowaną do ilości Uczestników. Ponadto sala wyposażona jest w wi-fi, dostępna jest tablica multimedialna, a także zaplecze kawowe/sanitarne. Przed budynkiem dostępny jest duży parking. Każdy Uczestnik otrzyma materiały do pracy warsztatowej, a po szkoleniu - dostęp do prezentacji. Każdy Uczestnik zostanie poproszony o podpisanie się na indywidualnej liście obecności.
Sposób organizacji procesu walidacji:
- walidacja zostanie przeprowadzona na koniec usługi rozwojowej, w formie testu teorytycznego sprawdzającego wiedzę z zakresu nabytych kompetencji,
- wypełnione testy przez Uczestników zostaną w kolejnym dniu roboczym przekazane walidatorowi do walidacji
- walidator nie będzie obecny podczas walidacji w dniu szkolenia
Usługa jest realizowana w godzinach zegarowych (8 godzin) oraz przewidziane są dwie przerwy po 30 min.
- 1 godzina zegarowa = 60 min.
- Przerwy oraz walidacja wliczają się do czasu trwania usługi rozwojowej.
- Szkolenie przewiduje zajęcia teoretyczne w wymiarze 5h i 2h praktyczne
Szczegółowy opis znajduje się w harmonogramie.
MODUŁ I. Jak moja osobowość wpływa na to, jak się komunikuję i jak buduję relację? Czy mogę to zmieniać, jeśli chcę?
- Emocje i potrzeby – co kryje się za naszym sposobem komunikowania się?
- Przekonania i ich wpływ na kształtowanie się osobowości, cztery pozycje życiowe w AT.
- Myśli – emocje – reakcje ciała - zachowania: od czego zacząć zmianę i jak ją przeprowadzić mądrze?
MODUŁ II. Style komunikacji i specjalne potrzeby komunikacyjne.
- Komunikacja z pozycji Rodzic, Dorosły i Dziecko – jak mądrze dobierać styl komunikacji do sytuacji, by wywołać pożądany efekt? Co to znaczy dostroić się do rozmówcy? Pomiędzy agresją, a uległością - o tym dlaczego tak trudno być asertywnym.
- Trójkąt dramatyczny i gry psychologiczne – w jakie gry grają ludzie w życiu osobistym i zawodowym, by uniknąć oceny, odrzucenia, poczucia winy? Czy gry nam służą?
- Trójkąt wygrywający - rozpoznawanie intencji rozmówcy i prawidłowe reagowanie na nie. Odkrywanie specyficznych potrzeb komunikacyjnych ludzi i sposoby ich zaspakajania. Jak zmniejszyć dyskomfort podczas stawiania granic – jak rozwiązywać spory i konflikty szanując siebie i innych.
MODUŁ III. Narzędzia komunikacji
- Zadawanie pytań jako skuteczne narzędzie wpływania na emocje, procesy poznawcze i decyzyjne.
- Pozostałe techniki używane w procesie aktywnego słuchania.
Komunikat Ja, jako podstawa komunikacji asertywnej.
Test w ostatniej godzinie, sprawdzany po szkoleniu.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 12 Emocje i potrzeby – co kryje się za naszym sposobem komunikowania się? | Prowadzący Katarzyna Wojciechowska | Data realizacji zajęć 12-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 12 Przekonania i ich wpływ na kształtowanie się oso-bowości, cztery pozycje życiowe w AT | Prowadzący Katarzyna Wojciechowska | Data realizacji zajęć 12-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 12 Myśli – emocje – reakcje ciała - zachowania: od czego zacząć zmianę i jak ją przeprowadzić mądrze | Prowadzący Katarzyna Wojciechowska | Data realizacji zajęć 12-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 12 Przerwa | Prowadzący Katarzyna Wojciechowska | Data realizacji zajęć 12-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 12 Komunikacja z pozycji Rodzic, Dorosły i Dziecko – jak mądrze dobierać styl komunikacji do sytuacji, by wywołać pożądany efekt? | Prowadzący Katarzyna Wojciechowska | Data realizacji zajęć 12-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 12 Trójkąt dramatyczny i gry psychologiczne – w jakie gry grają ludzie w życiu osobistym i zawodowym, by uniknąć oceny, odrzucenia, poczucia winy? Czy gry nam służą? | Prowadzący Katarzyna Wojciechowska | Data realizacji zajęć 12-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 12 Trójkąt wygrywający - rozpoznawanie intencji rozmówcy i prawidłowe reagowanie na nie. Od-krywanie specyficznych potrzeb komunikacyjnych ludzi i sposoby ich zaspakajania | Prowadzący Katarzyna Wojciechowska | Data realizacji zajęć 12-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 12 Przerwa | Prowadzący Katarzyna Wojciechowska | Data realizacji zajęć 12-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 12 Zadawanie pytań jako skuteczne narzędzie wpływania na emocje, procesy poznawcze i decyzyjne | Prowadzący Katarzyna Wojciechowska | Data realizacji zajęć 12-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 12 Pozostałe techniki używane w procesie aktywnego słuchania | Prowadzący Katarzyna Wojciechowska | Data realizacji zajęć 12-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 12 Komunikat Ja, jako podstawa komunikacji asertywnej | Prowadzący Katarzyna Wojciechowska | Data realizacji zajęć 12-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 12 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 12-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 250,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 250,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto281,25 PLN
- Koszt osobogodziny netto281,25 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Katarzyna Wojciechowska
Prowadzi badania i przygotowuje analizy marketingowe - analizy rynku, konkurencji, grup docelowych, na ich podstawie budując strategie komunikacji marek i projektując pozytywne doświadczenia ich klientów na ścieżce zakupowej. W pracy wykorzystuje przede wszystkim wiedzę z zakresu marketingu i psychologii konsumenta oraz obecnych i prognozowanych trendów rynkowych. Oprócz pracy strategicznej i doradczej dzieli się wiedzą prowadząc szkolenia i warsztaty dotyczące budowania strategii komunikacji marki i doświadczeń konsumenckich we współpracy z uczelniami: AGH (Marketing Internetowy, Social Media & Content Marketing), WSB, Politechniką Częstochowską. Pracowała lub pracuje (w ramach szkoleń otwartych i zamkniętych, budowania komunikacji, projektowania doświadczeń klientów, doradztwa marketingowego) dla marek takich jak
Befame, Homekoncept, SoniqSoft, InnerWeb, Beskidmed, Persempra, Italvelluti, Alwero czy Pravda S.A.
W 2020 roku ukazała się praktyczna publikacja książkowa jej autorstwa, dotycząca zarządzania doświadczeniami klientów: Customer Experience Managment. Moc doświadczeń na ścieżce Twojego klienta.
Trener posiada doświadczenie nabyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą wprowadzenia szczegółowych danych dotyczących oferowanej usługi.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dla uczestników:
- Prezentacja
- Materiały do ćwiczeń warsztatowych
Informacje dodatkowe
Usługa zwolniona z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 26–29 ustawy o VAT.
Przed zapisem na usługę szkoleniową proszę o kontakt pod numerem: 783-963-269
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi