Gospodarka opakowaniami i odpadami opakowaniowymi - sprawozdawczość opakowaniowa i produktowa w BDO (opakowania, oleje, opony, baterie i akumulatory, ZSEE)
Gospodarka opakowaniami i odpadami opakowaniowymi - sprawozdawczość opakowaniowa i produktowa w BDO (opakowania, oleje, opony, baterie i akumulatory, ZSEE)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaEkologia i rolnictwo / Ochrona środowiska
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
To praktyczne szkolenie adresowane jest głównie do przedsiębiorców wprowadzających na rynek produkty w opakowaniach oraz importerów takich produktów, m.in. producentów towarów oraz gastronomii i sklepów detalicznych.
Opakowania to np. palety, folia stretch, klamry metalowe i inne niebędące produktem elementy spinające towary np. na czas transportu. Mogą nimi być również używane powszechnie „reklamówki” z tworzyw sztucznych, ale też różnego rodzaju torby, foldery itp. w szczególności zawierające logo firmy. Jeśli używasz wymienionych powyżej opakowań - dotyczą Cię obowiązki, za których nieprzestrzeganie lub nieprawidłową realizację możesz otrzymać nawet pół miliona złotych kary.
Szkoleniem tym powinny zainteresować się również te przedsiębiorstwa, których w znacznym stopniu dotyczą najnowsze zmiany prawne, tj. importerzy towarów, w których występuje bateria lub akumulator oraz importerzy pojazdów i komisy samochodowe.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji09-06-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi6
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Zgodnie z Programem szkolenia oraz Efektami uczenia sięEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Po tym szkoleniu będziesz wiedzieć m.in.: Jakie zamiany i obowiązki wiążą się z uruchomieniem bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO) Jakie obowiązki nakładają na przedsiębiorców przepisy prawne w zakresie opakowań i innych produktów podlegających wpisowi do BDO Która działalność nie podlega wpisowi | Kryteria weryfikacji ZALICZENIE TESTU | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Po tym szkoleniu będziesz umieć m.in.:Wypełnić wniosek, zaktualizować wpis do rejestru BDO Sporządzać sprawozdawczość dot. opakowań oraz produktów (oleje, opony i olejów smarowych, baterie i akumulatory) | Kryteria weryfikacji ZALICZENIE TESTU | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
I. Produkty i towary objęte wpisem do BDO
1. Gospodarka opakowaniami i odpadami opakowaniowymi
- Podstawowe definicje – opakowanie, odpady opakowaniowe, środki niebezpieczne.
- Zasadnicze wymagania dotyczące opakowań.
- Obowiązki wytwórców, importerów oraz dokonujących wewnątrzwspólnotowego nabycia produktów w opakowaniach oraz przedsiębiorców prowadzących jednostki handlowe.
- Zwolnienia przedsiębiorców z ustawowych obowiązków – pomoc de minimis.
- Porozumienia dobrowolne w zakresie opakowań wielomateriałowych oraz środków niebezpiecznych w opakowaniach.
- Publiczne kampanie edukacyjne – obowiązki przedsiębiorcy i organizacji odzysku.
- Omówienie projektu zmiany ustawy o opakowaniach w zakresie kaucji, ROP I SUP
2. Baterie i akumulatory, w tym m.in.:
- Podstawowe definicje w zakresie baterii i akumulatorów.
- Zasadnicze wymagania dotyczące baterii i akumulatorów.
- Zwolnienia przedsiębiorców z ustawowych obowiązków – pomoc de minimis.
3. Pojazdy wycofane z eksploatacji:
- Podstawowe definicje w zakresie pojazdów.
- Zasadnicze wymagania dotyczące wprowadzania pojazdów.
4. Sprzęt elektryczny i elektroniczny
- Podstawowe definicje w zakresie sprzętu.
- Zasadnicze wymagania dotyczące wprowadzania sprzętu.
5. Wytwórca odpadów
- Podstawowe definicje w zakresie odpadów.
II. Sprawozdawczość w BDO
- Opakowania i produkty w opakowaniach
- Produkty (oleje, opony, smary)
- Baterie i akumulatory
- Sprzęt elektryczny i elektroniczny
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 Pierwsza część szkolenia | Prowadzący Artur Sobiesiek | Data realizacji zajęć 12-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:15 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 Druga część szkolenia | Prowadzący Artur Sobiesiek | Data realizacji zajęć 12-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 03:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto848,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto690,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto141,45 PLN
- Koszt osobogodziny netto115,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Artur Sobiesiek
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Prezentacja w formie elektronicznej (PDF)
Informacje dodatkowe
Cena zawiera:
- materiały szkoleniowe,
- serwis kawowy (dotyczy tylko udziału stacjonarnego)
- lunch (dotyczy tylko udziału stacjonarnego)
- imienne zaświadczenie o udziale w szkoleniu,
- możliwość indywidualnych konsultacji z Prelegentem w czasie 2 godzin po zakończeniu szkolenia,
- możliwość konsultacji e-mailowych z Prelegentem przez kolejnych 14 dni po zakończeniu szkolenia.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału zdalnego w usłudze:
1. Szkolenie odbędzie się na platformie ClickMeeting.
2. Minimalne wymagania sprzętowe:
- Procesor 2-rdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany 4-rdzeniowy)
- 2GB RAM (zalecane 4GB lub więcej)
- System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS w. 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS
3. Zalecane połączenie z Internetem o min. parametrach: pobieranie 5 mb/s, i wysyłanie minimum 1 mb/s. Zalecamy skorzystanie z połączenia próbnego, o którym zostaniesz poinformowany e-mailem.
4. Uczestnicy nie muszą instalować u siebie aplikacji, link do pokoju webinaryjnego, który otworzy się w przeglądarce, zostanie przesłany e-mailem po rejestracji. Wymagane jest korzystanie z najaktualniejszych oficjalnych wersji przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Edge (Chromium), Safari, Yandex lub Opera.
5. Link do pokoju będzie aktywny do zakończenia szkolenia.