"Integracja Odruchów Wzrokowo – Słuchowych wg. dr Svetlany Masgutovej" - kurs.
"Integracja Odruchów Wzrokowo – Słuchowych wg. dr Svetlany Masgutovej" - kurs.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Kurs przeznaczony jest dla: terapeutów, rehabilitantów, fizjoterapeutów, lekarzy, logopedów, psychologów, nauczycieli, masażystów, osób pracujących nad wspomaganiem rozwoju.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji01-12-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs przygotowuje uczestników do rozpoznawania, analizy oraz samodzielnej pracy terapeutycznej w zakresie integracji odruchów wzrokowo-słuchowych. Uczestnicy nabędą wiedzę, umiejętności z zakresu pracy terapeutycznej w integracji odruchów wzrokowo-słuchowych oraz poznają zależności pomiędzy funkcjonowaniem układu wzrokowego i słuchowego a rozwojem neurologicznym, motorycznym oraz poznawczym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje rolę odruchów wzrokowo-słuchowych w rozwoju neurologicznym i poznawczym. | Kryteria weryfikacji Uczestnik podaje zależności między odruchami wzrokowymi i słuchowymi a rozwojem sensorycznym i poznawczym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik omawia rozwój, budowę i funkcje wzroku i słuchu. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik uzasadnia wpływ rozwoju zmysłów wzroku i słuchu na integrację sensoryczno-motoryczną. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik samodzielnie pracuje z zaburzeniami integracji odruchów wzrokowo-słuchowych u pacjentów. | Kryteria weryfikacji Uczestnik określa problemy w funkcjonowaniu wzrokowo-słuchowym na podstawie przeprowadzonej obserwacji i wywiadu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Uczestnik przygotowuje plan pracy z pacjentami na podstawie przeprowadzanej obserwacji oraz wywiadu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik przygotowuje stanowisko pracy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik przeprowadza proces terapeutyczny wykorzystując techniki wspierające rozwój odruchów wzrokowych i słuchowych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik przestrzega praw pacjenta i zasad etyki zawodowej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik używa fachowej terminologii do opisywania stanu zdrowia pacjentów. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Uczestnik zachowuje wysoką kulturę osobistą i szacunek do drugiego człowieka. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Integracja Odruchów Wzrokowo-Słuchowych - kurs.
Kurs przeznaczony jest dla: terapeutów, rehabilitantów, fizjoterapeutów, lekarzy, logopedów, psychologów, nauczycieli, masażystów, osób pracujących nad wspomaganiem rozwoju.
Metoda integracji odruchów wzrokowo-słuchowych oparta jest na technikach mających na celu uruchamianie naturalnych mechanizmów funkcjonowania widzenia i słuchania, aktywizacji procesów koordynacji wzrokowo-słuchowej, w celu optymalizacji ich rozwoju i uczenia się.
Przebieg kursu:
Kurs składa się z części teoretycznej 8 h dydaktycznych oraz praktycznej 16 h dydaktycznych.
Łącznie 24 h dydaktyczne. 1h dydaktyczna (szkoleniowa) = 45 min.
W harmonogramie ujęto 2 przerwy obiadowe, łącznie 2 h zegarowe. Przerwy obiadowe przewidziane są w piątek oraz sobotę. W niedzielę szkolenie odbywa się bez przerwy obiadowej. Przerwy obiadowe nie wliczają się w czas trwania kursu.
Forma szkolenia: wykłady, ćwiczenia oraz praca przy stole terapeutycznym, która odbywa się w 2-3 osobowych grupach.
Praca przy stole terapeutycznym: uczestnicy ćwiczą na sobie nawzajem.
Wielkość sali oraz liczba stanowisk pracy ( stołów terapeutycznych ) dostosowana jest to ilości uczestników.
Metoda weryfikacji obecności - lista obecności podpisywana przez uczestników kursu.
Metoda walidacji:
- Część teoretyczna - test teoretyczny.
- Część praktyczna - obserwacja w warunkach symulowanych.
Test przygotowany przez walidatora w wersji papierowej jest rozdawany uczestnikom przez prowadzącego kurs po zakończeniu części edukacyjnej kursu. Prowadzący kurs nie ingeruje w treść i wynik testu. Czas przewidziany na test to 15 minut - czas trwania dla jednej osoby. Uczestnicy wypełniają test symultanicznie.
Walidacja umiejętności praktycznych odbywa się w trakcie zajęć praktycznych, nie ingeruje w część edukacyjną usługi rozwojowej, oceniana jest przez walidatora. Prowadzący kurs nie ingeruje w ocenę umiejętności praktycznych.
Walidator dokonuje oceny umiejętności praktycznych w trybie:
- stacjonarnym, podczas którego jest obecny na sali w trakcie zajęć praktycznych i wykorzystuje arkusz obserwacji, jako narzędzie umożliwiające udokumentowanie wyników oceny
lub
- zdalnym w formie analizy przesłanych do niego zapisów video nagranych podczas zajęć praktycznych.
Program:
- Założenia terapii Integracja Odruchów Wzrokowo-Słuchowych wg dr S. Masgutowej.
- Oczy, uszy: ich rozwój, budowa i funkcje.
- Unerwienie oczu, uszu.
- Widzenie i słyszenie – jego znaczenie dla rozwoju.
- Percepcja przez widzenie oraz słyszenie.
- Neurofizjologiczne podstawy rozwoju zmysłu widzenia i słuchu.
- Rozwój zmysłu widzenia i słuchu i jego wpływ na integrację sensoryczno-motoryczną.
- ,,Integracja Odruchów Wzrokowo-słuchowych” a wyzwanie rozwojowe wg dr S. Masgutowej.
- Porażenia mózgowe.
- Dzieci autystyczne oraz inne wyzwania genetyczne.
- Zachowania agresywne.
- Lęki i fobie.
- Dzieci z opróżnionym rozwojem umysłowym.
- Dzieci z trudnościami w nauce.
- Zespół nadpobudliwości psychoruchowej.
- Diagnoza wg Metody S. Masgutowej w Integracji Odruchów Wzrokowo-Słuchowych.
- Zasady wg Metody S. Masgutowej w Integracji Odruchów Wzrokowo-Słuchowych.
- Kroki pracy wg Metody dr S. Masgutowej w Integracji Odruchów Wzrokowo -Słuchowych.
- Walidacja.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 9 Realizacja punktów 1-7 z programu. Blok 1. | Prowadzący Elżbieta Cieplińska | Data realizacji zajęć 05-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 9 Przerwa obiadowa - 60 min. | Prowadzący Elżbieta Cieplińska | Data realizacji zajęć 05-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 9 Realizacja punktów 1-7 z programu. Blok 2. | Prowadzący Elżbieta Cieplińska | Data realizacji zajęć 05-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 9 Realizacja punktów 8-14 z programu. Blok 1. | Prowadzący Elżbieta Cieplińska | Data realizacji zajęć 06-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 9 Przerwa obiadowa - 60 min. | Prowadzący Elżbieta Cieplińska | Data realizacji zajęć 06-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 9 Realizacja punktów 8-14 z programu. Blok 2. | Prowadzący Elżbieta Cieplińska | Data realizacji zajęć 06-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 9 Realizacja punktów 15-18 z programu. | Prowadzący Elżbieta Cieplińska | Data realizacji zajęć 07-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 03:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 9 Realizacja punktu 19 z programu. Walidacja - obserwacja w warunkach symulowanych w trakcie zajęć praktycznych. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 9 Realizacja punktu 19 z programu. Walidacja - test teoretyczny. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 630,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 630,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 67,92 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 67,92 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Elżbieta Cieplińska
Posiada doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą realizacji usługi.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Wszyscy uczestnicy kursu otrzymują materiały szkoleniowe oraz zaświadczenia Międzynarodowego Instytutu dr S. Masgutovej.
Materiały szkoleniowe:
- skrypt
Zaświadczenia:
- 1 w języku polskim
- 1 w języku angielskim
Warunki uczestnictwa
W celu dokonania zgłoszenia na kurs należy wypełnić formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie www.instytutns.pl
Po potwierdzeniu przyjęcia zgłoszenia przez organizatora można zapisać się przez BUR.
Wymagane uprzednie ukończenie kursów:
- MNRI® Integracja odruchów dynamicznych i posturalnych część 1
- MNRI® Integracja odruchów dynamicznych i posturalnych część 2
Konieczne jest zapoznanie się i zaakceptowanie regulaminu świadczenia usług szkoleniowych Instytutu Neurorozwoju i Sportu.
Informacje dodatkowe
Kurs nie uwzględnia kosztów, które nie są bezpośrednio związane z usługą rozwojową. W szczególności Organizator nie ponosi odpowiedzialności za koszty dojazdu, zakwaterowania oraz wyżywienia uczestnika.
Zwolnienie z VAT na podstawie Ustawy o podatku od towarów i usług - artykuł 43 ustęp 1 pkt 26 liter a.
par. 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień.