Kurs prawa jazdy kat. C, C+E (szkolenie równoległe), kwalifikacja wstępna przyspieszona do kat. C, C+E.
Kurs prawa jazdy kat. C, C+E (szkolenie równoległe), kwalifikacja wstępna przyspieszona do kat. C, C+E.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo jazdy / Kurs prawa jazdy kat.C+E
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową stanowią osoby, które chcą uzyskać prawo jazdy kat. C i C+E oraz ukończyć szkolenie w zakresie kwalifikacji wstępnej przyspieszonej do kat.C, a tym samym otworzyć sobie drogę do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy zawodowego.
Wymagane
- prawo jazdy kat.B, minimalny wiek 21 lat
- dokumenty z numerem profilu kandydata na kierowcę kat. C, C+E oraz z numerem profilu kierowcy zawodowego otrzymane w Wydziale Komunikacji.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji11-05-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną)
- Liczba godzin usługi205
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 28 ust. 1, ust. 8, art. 31 ust. 3 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (Dz.U. z 2023 r. poz. 622 z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńKursy prawa jazdy kat. AM, A1, A2, A, B, B+E, C, C+E
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnicy kursu zdobywają uprawnienia do kierowania samochodem ciężarowym oraz samochodem ciężarowym z przyczepą, a także ciągnikiem rolniczym z przyczepami lub pojazdem wolnobieżnym. Uzyskanie świadectwa kwalifikacji umożliwi pracę w zawodzie kierowcy wykonującego transport drogowy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Absolwent kursu definiuje aktualneprzepisy ruchu drogowego dla pojazdów kategorii C. | Kryteria weryfikacji Część teoretyczna egzaminupaństwowego jest przeprowadzana w formie określonej w art. 51 ust. 2 pkt 1 ustawy, z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ośrodka egzaminowania, przy użyciu pytań składających się ze scenariuszy, wizualizacji i opisów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Absolwent kursu przygotowuje się dojazdy, kontroluje stan techniczny podstawowych elementów pojazdu odpowiedzialnych bezpośrednio za bezpieczeństwo jazdy. | Kryteria weryfikacji Osoba egzaminowana prezentuje, żerozróżnia min.: - działanie świateł pozycyjnych, mijania, drogowych, działanie świateł awaryjnych, przeciwmgłowych tylnych oraz przednich jeżeli występują. Ocenia min.: - poziom oleju w silniku, poziom płynu hamulcowego, chłodzącego. Kontroluje min. właściwe ustawienie fotela i lusterek. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Absolwent kursu wykonuje ruszaniepojazdem z miejsca oraz jeździ pasem ruchu do przodu i do tyłu. | Kryteria weryfikacji Kursant w kolejności wykonuje międzyinnymi zadania: - uruchamia silnik pojazdu - włącza światła odpowiednie do jazdy w ruchu drogowym – jeżeli światła nie włączają się automatycznie - upewnia się o możliwości jazdy - płynnie rusza pojazdem. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Kursant parkuje skośnie (wjazdprzodem – wyjazd tyłem) oraz parkuje prostopadle (wjazd tyłem – wyjazd przodem albo wjazd przodem – wyjazd tyłem) | Kryteria weryfikacji Kursant we właściwy sposób wykonujezadania: - sygnalizuje zamiar zmiany kierunku jazdy, kontroluje pozycję wjazdu pojazdu wewnątrz stanowiska parkowania, - ocenia prawidłowość wykonywanego manewru parkowania i w razie potrzeby korzysta z jednej korekty toru jazdy w ramach dostępnej przestrzeni obszaru wjazdu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Kursant parkuje równoległe (wjazdtyłem – wyjazd przodem) | Kryteria weryfikacji Kursant w prawidłowy sposób wykonujezadania: - właściwe sygnalizuje zamiaru zmiany kierunku jazdy, - ocenia prawidłowość wykonywanego manewru parkowania i w razie potrzeby korzysta z jednej korekty toru jazdy w ramach dostępnej przestrzeni obszaru wjazdu, - kontroluje pozycję pojazdu, który nie może: a) naruszyć linii ograniczających stanowisko (pachołki lub tyczki), oraz b) najechać na krawężnik; - ocenia pozycję pojazdu na stanowisku, który musi znajdować się wewnątrz stanowiska. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Kursant wykonuje ruszanie pojazdem zmiejsca do przodu na wzniesieniu. | Kryteria weryfikacji Osoba egzaminowana w trakciewykonywania tego manewru zatrzymuje pojazd na wzniesieniu, obsługuje ( zaciąga albo uruchamia) hamulec postojowy, a następnie wykonuje manewr ruszania do przodu zwalniając go, następnie wbija pierwszy bieg i powoli zwalniając pedał sprzęgła dodaje gazu i prawą ręką zwalnia hamulec ręczny. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Absolwent kursu samodzielnie poruszasię pojazdem kategorii C i C+E w ruchu drogowym, stosuje przepisy ruchu drogowego, wyklucza prawdopodobieństwo spowodowania zagrożenia w ruchu drogowym. | Kryteria weryfikacji Osoba egzaminowana prezentuje min.:zgodne z obowiązującymi przepisami włączanie się do ruchu, poruszanie się pojazdem po drogach jedno i dwukierunkowych, skrzyżowaniach , drogach jedno i dwujezdniowych. Ocenia i wykonuje bezpieczna zmianę pasa ruchu i kierunków jazdy, przestrzega znaków poziomych, pionowych i sygnałów świetlnych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Kursant w czasie jazdy kontrolujezmianę biegów właściwą dla energooszczędnej jazdy. | Kryteria weryfikacji osoba egzaminowana utrzymujeprędkość obrotową silnika w zakresie zielonego pola pracy oznaczonego na obrotomierzu pojazdu egzaminacyjnego. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Absolwent kursu stosuje hamowaniesilnikiem. | Kryteria weryfikacji Osoba egzaminowana kontrolujemoment obrotowy silnika podczas jazdy i stosuje hamowanie silnikiem. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Kursant charakteryzuje racjonalnąjazdę, z uwzględnieniem przepisów bezpieczeństwa | Kryteria weryfikacji Uczestnik kursu charakteryzuje momentobrotowy, moc, jednostkowe zużycie paliwa przez silnik, optymalny zakres użytkowy obrotomierza oraz zakres prędkości obrotowej dla zmiany biegów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kursant charakteryzuje technikę isposób działania urządzeń służących bezpieczeństwu w celu zapewnienia panowania nad pojazdem, zminimalizowania jego zużycia i zapobiegania awariom | Kryteria weryfikacji Uczestnik kursu odpowiednio stosujeukład hamulcowy i zwalniaczy, wykorzystuje relację między prędkością a przełożeniem skrzyni biegów, odpowiednio postępuje w przypadku awarii, wykorzystuje urządzenia elektroniczne i mechaniczne. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kursant załadowuje pojazd zgodnie zwymaganiami przepisów bhp i zasadami prawidłowego użytkowania pojazdu | Kryteria weryfikacji Uczestnik kursu definiuje siły działającena pojazd, wykorzystuje automatyczne skrzynie biegów, oblicza obciążenie użytkowe pojazdu, objętość użytkową, rozplanowuje rozłożenie ładunku oraz go zabezpiecza, definiuje podstawowe kategorie towarów, techniki mocowania ładunków, rozkłąda/zdejmuje plandeki oraz charakteryzuje ich rodzaje | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kursant definiuje poziom optymalizacjizużycia paliwa oraz jazdy w warunkach specjalnych | Kryteria weryfikacji Uczestnik kursu stosuje zasadęograniczonego zaufania, charakteryzuje reakcje obronne na nieprzewidziane zachowania innych uczestników ruchu drogowego, wykorzystuje dynamikę pojazdu, prezentuje jazdę w najniższym i najwyższym zakresie mocy, przy najniższym jednostkowym zużyciu paliwa, w optymalnym przedziale prędkości silnika i utrzymuje się w sektorze elastycznej prędkości optymalnej, | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji kontroluje układ hamulcowy, wykonujeostrożne próby hamowania, porusza się ciężarówką z załadunkiem, wykazuje się odpowiednim zachowaniem przy symulacji awarii w pojeździe. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Kursant charakteryzuje uwarunkowaniaspołeczne dotyczące transportu drogowego i rządzących nim zasad | Kryteria weryfikacji Uczestnik kursu definiuje przepisyprawa w zakresie transportu drogowego, krajowe regulacje dotyczące czasu pracy kierowcy w transporcie drogowym, kodeks pracy i przepisy wykonawcze, przepisy dotyczące wykorzystywania urządzeń do rejestracji czasu pracy kierowcy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kursant definiuje przepisy regulująceprzewóz drogowy rzeczy | Kryteria weryfikacji Uczestnik kursu charakteryzuje warunkiuzyskania licencji przez wykonującego przewóz drogowy i dostępu do rynku przewozów drogowych, definiuje wymagane dokumenty w pojeździe, zakazy jazdy po niektórych drogach, opłaty za korzystanie z dróg, umowy i konwencje wielostronne, mowy międzynarodowe, dokumenty wysyłkowe: prawidłowe wykorzystywanie i wypełnianie dokumentów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kursant charakteryzuje zagrożenia nadrodze i w pracy | Kryteria weryfikacji Uczestnik kursu definiuje rodzajewypadków przy pracy w transporcie drogowym, jest zaznajomiony ze statystyką wypadków drogowych, ze statystykami dotyczących zabitych i rannych w wypadkach drogowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kursant charakteryzuje zasadyzapobiegania przestępstwom i przemytowi nielegalnych imigrantów | Kryteria weryfikacji Uczestnik kursu charakteryzuje rodzajeprzestępczości transgranicznej i jej skutki, problemy związane z międzynarodową przestępczością transgraniczną i przemytem, wymienia środki zapobiegawcze. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kursant zapobiega zagrożeniomfizycznym | Kryteria weryfikacji Uczestnik kursu definiuje zasadyergonomii: szczególny charakter pracy kierowcy, organizacja stanowiska pracy i jej wpływ na proces pracy kierowcy, wpływ jakości urządzeń sterowniczych na jakość pracy, | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji zachowania i postawy, które mogąstanowić zagrożenie, stosuje środki ochrony osobistej. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Kursant definiuje znaczeniepredyspozycji fizycznych i psychicznych | Kryteria weryfikacji Uczestnik kursu definiuje zasadyzdrowego, regularnego odżywiania, wpływ alkoholu, narkotyków i innych substancji na zachowanie, objawy, przyczyny, skutki zmęczenia i stresu, zasadniczą rolę podstawowego cyklu pracy/odpoczynku. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kursant dokonuje oceny sytuacjiawaryjnych, zachowania w sytuacjach krytycznych | Kryteria weryfikacji Uczestnik kursu ocenia sytuacjękrytyczną, unika komplikacji w razie wypadku, wzywa pierwszą pomoc, udziela pomocy poszkodowanym, odpowiednio postępuje w sytuacji pożaru, definiuje sposoby ewakuacji, zapewnia bezpieczeństwo wszystkim pasażerom. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kursant stosuje zachowaniapoprawiające wizerunek przewoźnika | Kryteria weryfikacji Uczestnik kursu definiuje znaczeniepoziomu usług świadczonych przez kierowcę dla przewoźnika, zna zasady kontaktu z odbiorcą i nadawcą ładunku, zna zasady współpracy w zakresie załadunku i wyładunku. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kursant definiuje uwarunkowaniaekonomiczne dotyczące przewozu drogowego i organizacji rynku | Kryteria weryfikacji Uczestnik kursu definiuje zasadyorganizacji przedsiębiorstw transportowych i pomocniczej działalności transportowej, specjalizujących się w transporcie, definiuje organizację i formy prowadzenia działalności w zakresie przewozu drogowego rzeczy, definiuje transport kombinowany. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotóworgan władzy publicznej lub samorządu zawodowego, uprawniony do wydawania dokumentów potwierdzających kwalifikację na podstawie ustawy lub rozporządzenia
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęWojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoStarostwo Powiatowe, Prezydent Miasta, Urząd Wojewódzki
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Kurs prawa jazdy kategorii C i C+E dedykowany jest osobom, które posiadają prawo jazdy kategorii B i chciałyby rozszerzyć swoje uprawnienia do kierowania pojazdami określonymi w prawie jazdy kat. C łącznie z przyczepą (przyczepami), ciągnikiem rolniczym z przyczepą (przyczepami) lub pojazdem wolnobieżnym z przyczepą (przyczepami). Kurs kwalifikacji wstępnej przygotowuje uczestników do uzyskania uprawnień do wykonywania zawodu kierowcy na pojazdach kategorii C i C+E. Warunkiem rozpoczęcia kursu jest posiadanie profilu kandydata na kierowcę oraz profilu kierowcy zawodowego wygenerowanego przez Wydział Komunikacji.
Kurs prawa jazdy kat. C i C+E (szkolenie równoległe)
Zajęcia teoretyczne - 20 godzin (zajęcia dydaktyczne)
W programie szkolenia:
Zasady i przepisy służące bezpiecznemu poruszaniu się pojazdem po drodze publicznej (5 godzin dydaktycznych): znaki ostrzegawcze, znaki zakazu, nakazu, znaki informacyjne, kierunku i miejscowości, uzupełniające, znaki drogowe poziome, sygnały świetlne, sygnały dawane przez kierującego ruchem, włączanie się do ruchu, skrzyżowania równorzędne, skrzyżowania ze znakami określającymi pierwszeństwo przejazdu, skrzyżowania z sygnalizacją świetlną, skrzyżowania lub przejścia dla pieszych, miejsca przystanków komunikacji publicznej, pozycja pojazdu na drodze, wjazd i zjazd ze skrzyżowania, zatrzymanie i postój, zmiana pasa ruchu, zmiana kierunku jazdy, bezpieczna jazda w tunelach, wyprzedzanie, omijanie, wymijanie, cofanie, używanie świateł zewnętrznych i sygnałów pojazdu, dopuszczalne prędkości pojazdu, ograniczenia, wyposażenie pojazdu związane z bezpieczeństwem, masy i wymiary pojazdu, zasady odnoszące się do rodzaju transportu, czasu pracy i odpoczynku kierowcy, wykorzystanie tachografów.
Zagrożenia związane z ruchem drogowym (5 godzin dydaktycznych): Znaczenie zachowania szczególnej ostrożności w stosunku do innych użytkowników drogi, wysiadanie z pojazdu, zabezpieczenie pojazdu, zachowanie wobec pieszego, wobec osoby o ograniczonej możliwości poruszania się, zachowanie wobec rowerzysty i dzieci, zachowanie na przejazdach kolejowych i tramwajowych, odstępy i hamowanie pojazdu, czynniki ryzyka związane z różnymi warunkami drogowymi, w szczególności ze zmianą tych warunków w zależności od pogody i pory dnia lub nocy, właściwości różnych typów dróg i związane z tym obowiązujące wymagania, różne pola widzenia kierowców, technika kierowania pojazdem.
Postępowanie w sytuacjach nadzwyczajnych (5 godzin dydaktycznych): ogólne zasady określające zachowanie kierowcy w momencie awarii lub wypadku, spostrzeganie, ocena sytuacji i podejmowanie decyzji, szczególnie w zakresie czasu reakcji oraz zmian w zachowaniu za kierownicą, spowodowanych wpływem alkoholu, leków i produktów leczniczych, stanem świadomości i zmęczeniem, akcje ratunkowe po wypadku
Obowiązki kierowcy i posiadacza pojazdu (5 godzin dydaktycznych): czynniki bezpieczeństwa odnoszące się do pojazdu, ładunku i przewożonych osób, załadunek i rozładunek pojazdu, odpowiedzialność, kierowcy/posiadacza pojazdu, dokumenty dotyczące pojazdu i transportowe, wymagane w krajowym i międzynarodowym przewozie rzeczy i osób, aspekty mechaniczne związane z zachowaniem bezpieczeństwa na drodze, konserwacja i naprawy bieżące.
Zajęcia praktyczne - 20 godzin zegarowych w zakresie kat. C
W programie szkolenia:
Plac manewrowy (3 godziny zegarowe): przygotowywanie się do jazdy, sprawdzanie stanu technicznego podstawowych elementów pojazdu odpowiedzialnych bezpośrednio za bezpieczeństwo jazdy: sprawdzanie stanu technicznego podstawowych elementów pojazdów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo ruchu drogowego poziom oleju w silniku, poziom płynu chłodzącego, poziom płynu hamulcowego, obecność płynu w spryskiwaczach, działanie sygnału dźwiękowego, działanie świateł pozycyjnych/postojowych, działanie świateł mijania, działanie świateł drogowych, działanie świateł hamowania „STOP”, działanie świateł cofania, działanie świateł kierunkowskazów, działanie świateł awaryjnych, działanie świateł przeciwmgłowych tylnych, ustawianie fotela, lusterek, zagłówków, zapinanie pasów bezpieczeństwa, upewnianie się, czy drzwi pojazdu są zamknięte.
Ruszanie z miejsca oraz jazda pasem ruchu do przodu i tyłu (8 godzin zegarowych): uruchamianie silnika pojazdu, włączanie świateł odpowiednich do jazdy w ruchu drogowym, upewnianie się o możliwości jazdy: wykluczenie prawdopodobieństwa spowodowania zagrożenia w ruchu drogowym, ocena sytuacji wokół pojazdu, płynne ruszanie, jazda pasem ruchu do przodu i tyłu, zatrzymanie pojazdu przed końcem i początkiem pasa ruchu, parkowanie skośne, parkowanie prostopadłe, parkowanie równoległe, ruszanie z miejsca do przodu na wzniesieniu
Ruch drogowy (9 godzin zegarowych): wjazd na drogę z obiektu przydrożnego, jazda drogami dwukierunkowymi jednojezdniowymi o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu, posiadającymi odcinki proste i łuki, wzniesienia i spadki, obniżone i podwyższone dopuszczalne prędkości, jazda drogami dwukierunkowymi dwujezdniowymi o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu, posiadającymi odcinki proste i łuki, wzniesienia i spadki, obniżone i podwyższone dopuszczalne prędkości, jazda drogami jednokierunkowymi o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu, przejazd przez skrzyżowania równorzędne, przejazd przez skrzyżowania oznakowane znakami ustalającymi pierwszeństwo przejazdu, przejazd przez skrzyżowania z sygnalizacją świetlną, przejazd przez skrzyżowania, na których ruch odbywa się wokół wyspy, przejazd przez skrzyżowania dwupoziomowe, przejazd przez przejścia dla pieszych, przejazd przez torowisko kolejowe, przejazd obok przystanku autobusowego, wykonanie manewru wyprzedzania, wykonanie manewru omijania, wykonanie manewru wymijania, wykonanie manewru zmiany pasa ruchu, wykonanie manewru zmiany kierunku jazdy w lewo, wykonanie manewru zmiany kierunku jazdy w prawo, wykonanie manewru zawracania na skrzyżowaniu, zatrzymania we wskazanym miejscu, hamowanie wykonywane w sytuacjach awaryjnych, zmiana biegów właściwa dla energooszczędnej jazdy, korzystanie z momentu obrotowego silnika podczas hamowania – stosowanie hamowania silnikiem
Zajęcia praktyczne - 25 godzin zegarowych w zakresie kat. C+E
Plac manewrowy (6 godzin zegarowych):
Przygotowywanie się do jazdy, sprawdzanie stanu technicznego podstawowych elementów pojazdu odpowiedzialnych bezpośrednio za bezpieczeństwo jazdy: sprawdzanie stanu technicznego podstawowych elementów pojazdów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo ruchu drogowego: poziom oleju w silniku, poziom płynu chłodzącego, poziom płynu hamulcowego, obecność płynu w spryskiwaczach, działanie sygnału dźwiękowego, działanie świateł pozycyjnych/postojowych, działanie świateł mijania, działanie świateł drogowych, działanie świateł hamowania „STOP”, działanie świateł cofania, działanie świateł kierunkowskazów, działanie świateł awaryjnych, działanie świateł przeciwmgłowych tylnych, ustawianie fotela, lusterek, zagłówków, zapinanie pasów bezpieczeństwa, upewnianie się, czy drzwi pojazdu są zamknięte. Sprawdzenie mechanizmu sprzęgającego (w tym przewodów hamulcowych i elektrycznych), elementów przyczepy związanych z jej załadunkiem, sposobu zabezpieczenia ładunku, sprzęganie i rozprzęganie przyczepy z pojazdem silnikowym
Ruszanie z miejsca oraz jazda pasem ruchu do przodu i tyłu (8 godzin zegarowych):
uruchamianie silnika pojazdu, włączanie świateł odpowiednich do jazdy w ruchu drogowym, upewnianie się o możliwości jazdy: wykluczenie prawdopodobieństwa spowodowania zagrożenia w ruchu drogowym, ocena sytuacji wokół pojazdu, płynne ruszanie, jazda pasem ruchu do przodu i tyłu, zatrzymanie pojazdu przed końcem i początkiem pasa ruchu, parkowanie prostopadłe, parkowanie równoległe, ruszanie z miejsca do przodu na wzniesieniu
Ruch drogowy (11 godzin zegarowych): wjazd na drogę z obiektu przydrożnego, jazda drogami dwukierunkowymi jednojezdniowymi o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu, posiadającymi odcinki proste i łuki, wzniesienia i spadki, obniżone i podwyższone dopuszczalne prędkości, jazda drogami dwukierunkowymi dwujezdniowymi o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu, posiadającymi odcinki proste i łuki, wzniesienia i spadki, obniżone i podwyższone dopuszczalne prędkości, jazda drogami jednokierunkowymi o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu, przejazd przez skrzyżowania równorzędne, przejazd przez skrzyżowania oznakowane znakami ustalającymi pierwszeństwo przejazdu, przejazd przez skrzyżowania z sygnalizacją świetlną, przejazd przez skrzyżowania, na których ruch odbywa się wokół wyspy, przejazd przez skrzyżowania dwupoziomowe, przejazd przez przejścia dla pieszych, przejazd przez torowisko kolejowe, przejazd obok przystanku autobusowego, wykonanie manewru wyprzedzania, wykonanie manewru omijania, wykonanie manewru wymijania, wykonanie manewru zmiany pasa ruchu, wykonanie manewru zmiany kierunku jazdy w lewo, wykonanie manewru zmiany kierunku jazdy w prawo, wykonanie manewru zawracania na skrzyżowaniu, zatrzymania we wskazanym miejscu, hamowanie wykonywane w sytuacjach awaryjnych, zmiana biegów właściwa dla energooszczędnej jazdy, korzystanie z momentu obrotowego silnika podczas hamowania – stosowanie hamowania silnikiem.
Kwalifikacja wstępna przyspieszona do kat.C
Zajęcia teoretyczne - 127 godzin zegarowych - 97 godzin zegarowych części podstawowej realizowanych jest w formie zdalnej, 30 godzin zegarowych części specjalistycznej realizowanych jest w formie e-learningu pod nadzorem trenera wykładowcy.
Szkolenie zaawansowane w racjonalnej jeździe z uwzględnieniem przepisów bezpieczeństwa, stosowanie przepisów, bezpieczeństwo, obsługa i logistyka w aspekcie zdrowia, ruchu drogowego i środowiska.
Ćwiczenia - 3 godziny zegarowe
Zajęcia praktyczne - 8 godzin zegarowych jazdy w ruchu drogowym, 2 godziny zegarowe jazdy w warunkach specjalnych lub 1 godzina z wykorzystaniem symulatora (równoważna 2 godz. jazd).
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 13 Zajęcia teoretryczne do kat. C: zasady i przepisy służące bezpiecznemu poruszaniu się pojazdem po drodze publicznej | Prowadzący Jan Kubacki | Data realizacji zajęć 12-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 05:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 13 Zajęcia teoretyczne do kat. C: zagrożenia związane z ruchem drogowym | Prowadzący Jan Kubacki | Data realizacji zajęć 13-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 05:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 13 Zajęcia teoretyczne do kat. C: postępowanie w sytuacjach nadzwyczajnych | Prowadzący Jan Kubacki | Data realizacji zajęć 14-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 05:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 13 Zajęcia teoretyczne do kat. C: obowiązki kierowcy i posiadacza pojazdu | Prowadzący Jan Kubacki | Data realizacji zajęć 15-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 05:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 13 E-learning pod nadzorem trenera wykładowcy: 1.3. Umiejętności załadowania pojazdu zgodnie z wymaganiami przepisów BHP i zasada- mi prawidłowego użytkowania pojazdu | Prowadzący Daria Kondracka | Data realizacji zajęć 04-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 13 E-learning pod nadzorem trenera wykładowcy: 1.3. Umiejętności załadowania pojazdu zgodnie z wymaganiami przepisów BHP i zasada- mi prawidłowego użytkowania pojazdu | Prowadzący Daria Kondracka | Data realizacji zajęć 06-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 05:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 13 E-learning pod nadzorem trenera wykładowcy: 1.4 Umiejętność optymalizacji zużycia paliwa oraz jazda w warunkach specjalnych | Prowadzący Daria Kondracka | Data realizacji zajęć 08-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 13 E-learning pod nadzorem trenera wykładowcy: 1.4a Umiejętność przewidywana i oceny zagrożeń w ruchu oraz dostosowanie się do nich | Prowadzący Daria Kondracka | Data realizacji zajęć 11-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 13 E-learning pod nadzorem trenera wykładowcy: 1.4a Umiejętność przewidywana i oceny zagrożeń w ruchu oraz dostosowanie się do nich | Prowadzący Daria Kondracka | Data realizacji zajęć 12-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 13 E-learning pod nadzorem trenera wykładowcy: 2.2. Poznanie przepisów regulujących przewóz drogowy rzeczy | Prowadzący Daria Kondracka | Data realizacji zajęć 14-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 13 E-learning pod nadzorem trenera wykładowcy: 2.2. Poznanie przepisów regulujących przewóz drogowy rzeczy | Prowadzący Daria Kondracka | Data realizacji zajęć 18-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 13 E-learning pod nadzorem trenera wykładowcy: 2.2. Poznanie przepisów regulujących przewóz drogowy rzeczy | Prowadzący Daria Kondracka | Data realizacji zajęć 20-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 13 E-learning pod nadzorem trenera wykładowcy: 3.7. Poznanie uwarunkowań ekonomicznych dotyczących przewozu drogowego i orga- nizacji rynku | Prowadzący Daria Kondracka | Data realizacji zajęć 22-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 05:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto11 890,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto11 890,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto58,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto58,00 PLN
- W tym koszt walidacji brutto0,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Elżbieta Kubacka
Wykształcenie wyższe.
Daria Kondracka
Wykształcenie wyższe.
Jan Kubacki
Trener wykładowca na kursach kwalifikacji wstępnej w zakresie kat. C, C+E.
14 lat doświadczenia w szkoleniu kandydatów na kierowców.
Wykształcenie wyższe.
Jako właściciel ośrodka od 12 lat realizuje kursy na prawo jazdy.
Mathias Jambor
Rafał Stanisławski
Piotr Żaba
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- podręcznik kursanta kat. C
- państwowe testy egzaminacyjne on-line
- dostęp do platformy szkoleniowej e-kierowca (szkolenie z kwalifikacji wstępnej przyśpieszonej). Dla części podstawowej kwalifikacji wstępnej przyspieszonej szkolenie odbywa się w formie nauczania na odległość z wykorzystaniem technik komputerowych i internetu. W teoretycznej części specjalistycznej kwalifikacji wstępnej przyspieszonej szkolenie odbywa się w formie e-learningu przy użyciu komputera i specjalistycznego oprogramowania pod nadzorem trenera-wykładowcy. Pierwsza część szkolenia w formie zdalnej jest monitorowana przez trenerów-wykładowców, a po jej zakończeniu kursant nie ma możliwości kontynuowania szkolenia w formie zdalnej. Trener-wykładowca kontaktuje się z uczestnikiem, który zakończył podstawową część zdalną kursu i ustala indywidualny tok szkolenia e-learningowego w ośrodku biorąc pod uwagę min. czas pracy zawodowej uczestnika.
Warunki uczestnictwa
- minimalny wiek uczestnika kursu 21 lat
- posiadane prawo jazdy kat. B
- profil kandydata na kierowcę do kat. C, C+E oraz profil kierowcy zawodowego wydane przez Wydział Komunikacji
____________________________________________________________________________________________
W celu wyrobienia profilu kandydata na kierowcę oraz profilu kierowcy zawowodowego do odpowiedniego Wydziału Komunikacji należy dostarczyć:
- orzeczenie lekarskie i psychologiczne do prawa jazdy kat. C, CE oraz do kwalifikacji wstępnej przyśpieszonej do kat. C, CE
- zdjęcie do dokumentów
- dowód osobisty bądź paszport
- posiadane prawo jazdy
Informacje dodatkowe
Część praktyczna kursu kat. C i C+E jest ustalana indywidualnie z uczestnikiem usługi i odbędzie się w okresie od 19.05.2025r r do 14.11.2025r. Szczegółowe dni i godziny części praktycznej kursu dostępne będą u osoby nadzorującej usługę po stronie Dostawcy usług.
Część specjalistyczna kwp rozpoczyna się indywidualnie z każdym kursantem po zakończeniu części podstawowej. Część specjalistyczna szkolenia prowadzona jest w formie e-learningu pod nadzorem trenera wykładowcy. Harmonogram zawarty w karcie usługi ma charakter poglądowy, zawarte w nim daty mogą nie mieć odzwierciedlenia w rzeczywistym czasie realizacji szkolenia . Harmonogramy części specjalistycznej ustalone indywidualnie z każdym uczestnikiem usługi w zależności od dnia zakończenia części podstawowej szkolenia i dyspozycyjności uczestników dostępne będą u dostawcy usług.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Nauka w formie zdalnej wymaga bezprzewodowej technnologii - oznacza to wykorzystanie przenośnego, bezprzewodowego sprzętu, np. laptop, smartfon, tablet.
Platforma, na której odbywa się szkolenie - kierowca.pl
Minimalne wymagania sprzętowe - komputer przynajmniej z w systemem Windows 7, telefon z androidem (przynamjniej) 6.
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego - Internet z prędkością minimalą przynajmniej 1Mb/s.
Jako jedyni w Opolu posiadamy pojazd z parametrami identycznymi jak na egzaminie państwowym w WORD Opole: MAN TGL 12.250 z dolnym sprzęgiem, rozstaw osi 420 cm.
Szkolimy również ciągnikiem siodłowym MAN TGX - możliwość wypożyczenia pojazdu na egzamin państwowy w WORD.
Najnowszy DAF LF 230 – z automatyczną skrzynią biegów, wyposażony w kamerę cofania z możliwością wypożyczenia pojazdu na egzamin państwowy w WORD
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe