Archetypy Rozwoju Ruchowego wg. dr Svetlany Masgutovej
Archetypy Rozwoju Ruchowego wg. dr Svetlany Masgutovej
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Kurs przeznaczony jest dla terapeutów, rehabilitantów, fizjoterapeutów logopedów, psychologów, nauczycieli, masażystów, rodziców osób pracujących nad wspomaganiem rozwoju.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji06-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem edukacyjnym kursu jest zrozumienie znaczenia ruchów archetypowych jako genetycznie zakodowanych, całościowych wzorców motorycznych, które stanowią neurofizjologiczną podstawę rozwoju motorycznego, funkcjonowania mózgu oraz procesów uczenia się. Uczestnicy zdobędą wiedzę i umiejętności niezbędne do identyfikacji i wspierania rozwoju tych wzorców w różnych etapach życia, począwszy od rozwoju płodowego, z zastosowaniem ich w praktyce terapeutycznej i edukacyjnej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza: Uczestnik opisuje koncepcję archetypowych wzorców ruchowych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wyjaśnia, czym są ruchy archetypowe, oraz definiuje ich rolę w rozwoju motorycznym i uczeniu się. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Opisuje schematy ruchów archetypowych:– Zgięcie i wyprost tułowia i kończyn – Rotacja kręgosłupa i mechanizmy obrotowe – Wertykalny wyprost tułowia – Lateralne zgięcie i wyprost tułowia – Ruch homologiczny (obustronny) – Ruch homolateralny / jednostronny – Ruch kontralateralny / naprzemienny – Ruch intencjonalny / zamierzony | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Umiejętności: Uczestnik stosuje techniki dotyczące wzorców archetypowych w pracy z dziećmi i dorosłymi | Kryteria weryfikacji Uczestnik wykonuje techniki wspierające rozwój ruchowy z wykorzystaniem archetypowych wzorców. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Wiedza: Uczestnik interpretuje znaczenie ruchów archetypowych w procesach neurofizjologicznych i ich wpływu na uczenie się. | Kryteria weryfikacji Uczestnik klasyfikuje teoretyczne aspekty neurofizjologii z praktyką terapeutyczną. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Kompetencje: Uczestnik działa w ramach zespołów medycznych, które łączą specjalistów z różnych dziedzin, współpracując w celu zapewnienia kompleksowej opieki nad pacjentem. | Kryteria weryfikacji Używa fachowej terminologii do opisywania stanu zdrowia pacjentów. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program kursu – Archetypy Rozwoju Ruchowego
1. MNRI® jako Program aktywizujący genetyczną pamięć i aktywność motoryczną
2. Rola funkcjonowania pierwotnej motoryki w ogólnym rozwoju dziecka
3. Pierwotna motoryka oraz rozwój wyższych funkcji poznawczych
4. Archetypy rozwoju ruchowego a rozwój i uczenie się
5. Schematy ruchów archetypowych:
– Zgięcie i wyprost tułowia i kończyn
– Rotacja kręgosłupa i mechanizmy obrotowe
– Wertykalny wyprost tułowia
– Lateralne zgięcie i wyprost tułowia
– Ruch homologiczny (obustronny)
– Ruch homolateralny / jednostronny
– Ruch kontralateralny / naprzemienny
– Ruch intencjonalny / zamierzony
6. Struktura schematu
7. Wpływ na funkcjonowanie mózgu
8. Zadania schematu
9. Wpływ na rozwój odruchów
10. Ćwiczenia korekcyjne i integrujące:
11. Modalność sensoryczna
12. Modalność sensoryczno-motoryczna
13. Modalność motoryczna
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 630,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 630,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 67,92 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 67,92 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Elżbieta Cieplińska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Wszyscy uczestnicy kursu otrzymują materiały szkoleniowe oraz Zaświadczenia Międzynarodowego Instytutu dr S. Masgutovej.
Warunki uczestnictwa
W celu dokonania zgłoszenia na kurs należy wypełnić formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie www.instytutns.pl
Archetypy Rozwoju Ruchowego wg. dr Svetlany Masgutovej- Instytut Neurorozwoju i Sportu
Po potwierdzeniu przyjęcia zgłoszenia przez organizatora można zapisać się przez BUR.
Wymagane uprzednie ukończenie kursów:
- MNRI® Terapia NeuroTaktylna poziom 1
- MNRI® Integracja odruchów dynamicznych i posturalnych część 1
- MNRI® Integracja odruchów dynamicznych i posturalnych część 2
Konieczne jest zapoznanie się i zaakceptowanie regulaminu świadczenia usług szkoleniowych Instytutu Neurorozwoju i Sportu.
Informacje dodatkowe
Kurs nie uwzględnia kosztów, które nie są bezpośrednio związane z usługą rozwojową. W szczególności Organizator nie ponosi odpowiedzialności za koszty dojazdu, zakwaterowania oraz wyżywienia uczestnika.