Studia podyplomowe "Marketing internetowy"
Studia podyplomowe "Marketing internetowy"
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Marketing
- Identyfikator projektuMałopolski Pociąg do kariery
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Studia adresowane są do osób odpowiadających za działania marketingowe w Internecie, pracowników i właścicieli firm chcących wykorzystać Internet w komunikacji z rynkiem, informatyków, programistów i grafików, którzy chcą poznać tajniki wykorzystania Internetu w marketingu, a także dla tych, którzy pragną prowadzić i rozwijać swój własny sklep internetowy.
Usługa również adresowana dla Uczestników Projektu "Małopolski pociąg do kariery - sezon 1" i/lub dla Uczestników Projektu "Nowy start w Małopolsce z EURESem"
- Minimalna liczba uczestników16
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji17-10-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi188
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Studia podyplomowe Marketing internetowy wraz z egzaminem potwierdzają przygotowanie do tworzenia wizerunku firmy w Internecie, prezentacji i rozpowszechnienia oferty sprzedażowej i kontaktu z klientami.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje budowanie strategii organizacji w kwestiach związanych z wykorzystaniem Internetu w marketingu oraz definiuje narzędzia służące jej wdrażaniu i kontroli. | Kryteria weryfikacji Prezentuje główne założenia strategii marki | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Identyfikuje podstawowe narzędzia informatyczne stosowane w obszarze technik multimedialnych. | Kryteria weryfikacji Przedstawia narzędzia stosowane w marketingu internetowym i pozycjonowaniu stron internetowych. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Analizuje i optymalizuje rozbudowaną kampanię e-marketingową. | Kryteria weryfikacji Tworzy adekwatne kampanie marketingowe z wykorzystaniem dostępnych narzędzi | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Projektuje i wykorzystuje zaawansowane narzędzia do analizy marketingowej produktu i procesu | Kryteria weryfikacji Analizuje i wyciąga wnioski dotyczące prowadzonych kampanii marketingowych | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Interpretuje procesy zachodzące w Internecie i ich oddziaływanie społeczne | Kryteria weryfikacji Analizuje trendy i zmiany rynkowe w wyselekcjonowanych grupach odbiorców | Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program studiów obejmuje następujace przedmioty i zagadnienia:
Kształtowanie cyfrowego wizerunku marki: taktyki i trendy
- Analiza - metody, narzędzia i źródła informacji
- Definiowanie celów
- Definiowanie grup docelowych
- Metody budżetowania i rozliczania kampanii
- Pomiar skuteczności
- Marketing offline vs online
Przewaga w sieci: sztuczna inteligencja w świecie e-marketingu
- Przegląd narzędzi
- Przykłady zastosowań
- Regulacje prawne
Cyfrowa metamorfoza: od podstaw do mistrzostwa w e-marketingu
- Rynek reklamy internetowej
- Internauci w Polsce i na świecie
- Kanały komunikacji w Internecie
- Rodzaje i klasyfikacja podmiotów związanych z rynkiem reklamy w Internecie
- Podstawowe modele zakupu i emisji reklamy w sieci
- Podstawowe narzędzia i wskaźniki
- Współpraca z agencją - podstawowe zagadnienia
- Trendy
- Narzędzia do analizy kondycji działań e-marketingowych
- Metody i źródła pozyskiwania danych oraz narzędzia powiązane z Big Data
- Podstawowe pojęcia i koncepcje związane z marketingiem mobilnym
- Aplikacje mobilne
- Reklama mobilna
- Serwisy mobilne i responsywne
- SMS marketing
Design Thinking
- Podstawowe pojęcia, geneza, ideologia, zasady
- Metody i narzędzia
- Zastosowanie Design Thinking w marketingu
Pozycjonowanie stron internetowych (SEO)
- Koncepcje i modele związane z SEO
- Podstawowe pojęcia
- SEM / SEO / PPC - podstawowe pojęcia
- Wyniki wyszukiwania i pozycjonowanie w wyszukiwarce
- Efektywność działań SEM
- Mechanika SEO
- Definiowanie słów kluczowych
Google Ads (z przygotowaniem do egzaminu Google)
- Podstawowe pojęcia
- Google Ads - panel
- Koncepcje i modele związane z PPC
- Efektywność działań SEM
- Definiowanie słów kluczowych
- Bidding w reklamie PPC
- Copy w reklamie PPC
- Rodzaje i formaty reklamy video
Google Analytics (z przygotowaniem do egzaminu Google)
- Google Analytics - panel
- Podstawowe pojęcia i narzędzia związane z web analityką
- Cele i konwersja
- Wskaźniki i wymiary
Kreowanie wizerunku marki w mediach społecznościowych
- Podstawowe pojęcia i koncepcje związane z web 2.0
- Platformy social media
- Social Listening i monitoring
- Planowanie i publikowanie contentu
- Reklama w sieciach społecznościowych
- Efektywność social media marketingu
- KPI i analityka
- Efektywność video advertising
- Programy graficzne przy prowadzeniu profilów na SM
Prawo w Internecie
- Umowy, składanie zleceń i odpowiedzialność prawna w marketingu internetowym
- Aspekty prawa autorskiego w sieci
- RODO (elementy)
Social selling
Kanały i platformy social selling, LinkedIN
Narzędzia i możliwości social selling
KPI i analityka
Content marketing, copywriting i netykieta
- Sposoby, formy i narzędzia tworzenia treści
- Ogólne wytyczne tworzenia treści
- Reklama natywna
- Storytelling
Użyteczność i dostępność serwisów internetowych - badania i narzędzia
- Podstawowe pojęcia i koncepcja User Generated Experience
- Heurystyki Nielsena
- Metody i narzędzia analiz i pomiaru UX
- Testy A/B oraz badania User Experience serwisu internetowego
- Podstawowe pojęcia i koncepcje User Experience
- Optymalizacja strony www pod kątem urządzeń mobilnych
Kod sukcesu e-commerce: strategie i tajemnice sprzedaży online
- Rynek e-commerce w Polsce
- Podstawowe pojęcia i koncepcje handlu w sieci
- Zasady handlu elektronicznego
- Metody komunikacji z klientem w Internecie
- Proces zakupowy klienta w Internecie
- Trendy w e-marketingu i e-commerce
- Automatyzacja w e-commerce
- Zarządzanie zespołem e-commerce
- Szczegółowe omówienie systemów: Shoper, Magento, Woocommerce
Tworzenie stron internetowych
- Podstawowe pojęcia (domena, hosting, serwer)
- Podstawy HTML, CSS, PHP
- System Wordpress
E-mail marketing
- Budowanie baz danych
- Spam
- Email design
- Zarządzanie danymi i prywatność
- Testowanie
- Mierniki i efektywność e-mail marketingu
- Narzędzia wykorzystywane w e-mail marketingu
Programy lojalnościowe i afiliacyjne
- Podstawowe pojęcia
- Narzędzia
- Strategie wykorzystania
- KPI i analityka
- Zarządzanie danymi i prywatność
Reklama RTB
- Podstawowe pojęcia z RTB
- Formaty reklamy display
- Mechanika działania
- Efektywność reklamy display
- Podstawowe pojęcia i koncepcje Programmatic
Studia trwają 2 semestry, umożliwiają uzyskanie 30 punktów ECTS. Zajęcia realizowane są w formie zdalnej w czasie rzeczywistym. Zajęcia odbywają są średnio co 2 tygodnie w soboty i niedziele, średnio 6 - 8 godzin dziennie (godzina dydaktyczna - 45 minut).
Absolwent studiów podyplomowych uzyskuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 1 Walidacja - egzamin końcowy | Data realizacji zajęć 30-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto6 200,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto6 200,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto32,98 PLN
- Koszt osobogodziny netto32,98 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Paweł Szczyrek
Projektant chatbotów oraz strategii marketingowych. Autor publikacji i szkoleń z zakresu e-marketingu, social mediów, komunikacji w sieci, a także narracji i literaturoznawstwa.
W jego dorobku dydaktycznym znajdują się zajęcia z przedmiotów takich jak: Content marketing i copywriting, Social media. Reklama i wideo, Marketing automation, Technologie internetowe, Analityka i narzędzia w digital marketingu, Google ads i Google Analytics, E-marketing.
Prowadził projekty między innymi dla takich marek jak: DHL, CEVA Logistics, Uczelnia Techniczno-Handlowa.
Arkadiusz Bazylko
Absolwent Prawa (Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Rzeszowskiego), Ekonomii (Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie), Europejskiego Prawa Biznesowego, (University of Abertay Dundee – Szkocja) oraz studiów podyplomowych z Doradztwa Podatkowego (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie) i Prawa Nowoczesnych Technologii (Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie).
Prowadzi zajęcia dydaktyczne na studiach podyplomowych.
dr Joanna Świętoniowska
Członek International Project Management Association Polska; certyfikowany kierownik projektów – IPMA C (Certified Project Manager) oraz Prince (PRINCE2 Foundation oraz Practitioner), dyplomy ukończenia szkoleń zarządzania projektami w oparciu o PMI-PMBoK; akredytowany Konsultant Funduszy Europejskich. Zarządzający projektami międzynarodowymi, infrastrukturalnymi oraz projektami finansowanymi ze środków Unii Europejskiej. Asesor Ministerstwa Rozwoju Regionalnego dla Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
W latach 2019-2024 prowadziła zajęcia dydaktyczne na studiach podyplomowych: Zarządzanie projektami, MBA, Menedżer logistyki.
Jakub Oleksy
Swoje doświadczenie zbierał na całym świecie, pracując m.in. w Danii, Wielkiej Brytanii, Australii, Francji, Niemczech i Ukrainie. Wykładowca, mentor, konsultant i wolontariusz. Z wykształcenia muzyk, filolog, marketingowiec i PM.
W ostatnich pięciu latach prowadził zajęcia dydaktyczne na studiach podyplomowych.
Bartłomiej Rogacewicz
Pracuje w roli dyrektora kreatywnego, menedżera zespołu produktowego lub konsultanta. Ma bogate doświadczenie w zakresie Product Design dzięki wieloletniej współpracy z zagranicznymi klientami i korporacjami. Skupiony na budowie interdyscyplinarnych zespołów składających się z programistów, projektantów i analityków. W swojej pracy czerpie z badań i analizy danych. Wierzy, że każdy element procesu wytwórczego jest sam w sobie produktem, dlatego powinien cechować się dobrą użytecznością.
W ostatnich 5 latach prowadził zajęcia na studiach podyplomowych.
Joanna Tymowicz
W branży interaktywnej działa od 2006 roku. Wierzy, że wiedza marketingowa to tylko pierwszy krok ku budowaniu trwałych relacji z klientami. Specjalizuje się w tworzeniu strategii komunikacji z konsumentami, pracownikami i partnerami firmy z wykorzystaniem nowych mediów, takich jak social media. Jest autorką wielu efektywnych strategii komunikacyjnych i media planów.
Na co dzień tworzy i koordynuje kompleksowe działania e-marketingowe dla średnich i dużych klientów. W swojej pracy kładzie nacisk na balansowanie działań sprzedażowych oraz wizerunkowych, które mają w efekcie przynosić firmom wymierne korzyści.
W ostatnich pięciu latach prowadziła zajęcia dydaktyczne na studiach podyplomowych.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Zapewniamy uczestnikom studiów dostęp do materiałów przekazywanych przez wykładowców poszczególnych przedmiotów drogą elektroniczną oraz na platformie Moodle. Słuchacze otrzymują: prezentacje przygotowane przez wykładowców, skrypty, inne materiały opisowe przygotowane przez wykładowców, zestawy ćwiczeń.
Warunki uczestnictwa
Osoby z wykształceniem wyższym (I lub II stopnia). Rejestracja https://podyplomowe.wsiz.pl/rekrutacja/
Rejestracja na studia podyplomowe odbywa się w formie elektronicznej. Aby zarezerwować miejsce na studiach podyplomowych konieczne jest złożenie kompletu wymaganych dokumentów rekrutacyjnych. Zgłoszenie na studia tylko przez Bazę Usług Rozwojowych nie gwarantuje miejsca w grupie.
Informacje dodatkowe
Zajęcia odbywają się w soboty-niedziele co 2 tygodnie po około 6-8h lekcyjnych każdego dnia w formie zdalnej w czasie rzeczywistym. Zajęcia zdalne realizowane są z wykorzystaniem platformy Cisco Webex. Zajęcia dydaktyczne realizowane są w blokach kilkugodzinnych. Każdy blok zajęć zawiera określoną liczbę godzin dydaktycznych (45 minut) i przerwy.
Czesne za studia wpisane w karcie usługi nie obejmuje opłaty rekrutacyjnej w wysokości 50 zł. Opłatę rekrutacyjną należy wnieść w chwili rejestracji na studia przez system rekrutacyjny uczelni.
Zajęcia dydaktyczne prowadzą także Bartosz Ziemiański, Elżbieta Chabko.
Harmonogram zajęć zostanie wprowadzony do BUR na co najmniej 6 dni przed terminem rozpoczęcia usługi. Harmonogram może ulec zmianie.
Usługa skierowana także do Uczestników Projektu MP.
Adres dostawcy usług: Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania, ul. Sucharskiego 2, 35-225 Rzeszów.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Zajęcia zdalne prowadzone są z użyciem platformy Cisco Webex. Słuchacz loguje się do platformy Cisco Webex ze swojego konta w Wirtualnej Uczelni. Słuchacz, aby skorzystać z zajęć online musi posiadać stanowisko pracy spełniające poniższe minimalne wymagania:
Komputer/laptop/ z zainstalowanym systemem:
Windows
• Windows 10 lub nowszym
Mac OS
• 10.15 lub nowszym
Urządzenia mobilne:
iOS
• 16 i nowsze
iPadOS
• 16 i nowsze
Android
• 10 i nowsze
Minimalna przepustowość połączenia internetowego:
· Download 4 Mb/s
· Upload 4 MB/s
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów
- Przeglądarka internetowa (według wyboru słuchacza)