Integracja Odruchów Dynamicznych i Posturalnych część I wg. dr Svetlany Masgutvej
Integracja Odruchów Dynamicznych i Posturalnych część I wg. dr Svetlany Masgutvej
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Kurs przeznaczony jest dla terapeutów, fizjoterapeutów, rehabilitantów, pedagogów, logopedów, nauczycieli i innych osób pracujących na rzecz dzieci i młodzieży z wyzwaniami rozwojowymi, rodziców, którzy chcą wspierać rozwój swoich dzieci (również specjalnej troski).
Nie jest wymogiem, ale zaleca się uprzednie ukończenie kursu Terapia Taktylna.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji13-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi27
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem edukacyjnym kursu jest wyposażenie uczestników w wiedzę teoretyczną i umiejętności praktyczne umożliwiające rozpoznawanie i integrację odruchów dynamicznych i posturalnych, niezbędnych do wspierania prawidłowego rozwoju ruchowego i funkcji psychomotorycznych u osób w różnym wieku.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza: Uczestnik opisuje podstawowe odruchy dynamiczne i posturalne oraz ich rolę w rozwoju psychomotorycznym człowieka. | Kryteria weryfikacji - Uczestnik opisuje odruchy dynamiczne i posturalne:Odruch chwytny Robinsona Odruch podciągania rąk Odruch dłoniowo-bródkowy Babkina Odruch stopy Babińskiego Odruch ochrony ścięgien stóp Asymetryczny toniczny odruch szyi Odruch skrzyżowanego zgięcia i wyprostu nogi Odruch więzi | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji - Wyjaśnia funkcje poszczególnych odruchów w rozwoju motorycznym i poznawczym. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Wiedza: Uczestnik identyfikuje skutki nieprawidłowo zintegrowanych odruchów dynamicznych i posturalnych dla funkcji motorycznych, poznawczych i emocjonalnych. | Kryteria weryfikacji - Identyfikuje problemy wynikające z zaburzeń integracji odruchów. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Umiejętności: Uczestnik interpretuje poziom integracji odruchów dynamicznych i posturalnych u pacjenta. | Kryteria weryfikacji - Wykorzystuje wiedzę do interpretacjiwyników diagnozy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Umiejętności: Uczestnik planuje i przeprowadza program ćwiczeń wspierających integrację odruchów dynamicznych i posturalnych. | Kryteria weryfikacji - Opracowuje indywidualny plan ćwiczeń terapeutycznych.- Wykonuje zestawy ćwiczeń zgodnie z założeniami terapeutycznymi. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Kompetencje: Uczestnik buduje prawidłową relację terapeutyczną oraz efektywnie komunikuje się z pacjentami i ich opiekunami. | Kryteria weryfikacji Wykazuje empatię i profesjonalizm w kontakcie z pacjentami.- Jasno przekazuje informacje o przebiegu terapii i jej celach. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Kompetencje: Uczestnik działa w ramach zespołów medycznych, które łączą specjalistów z różnych dziedzin, współpracując w celu zapewnienia kompleksowej opieki nad pacjentem. | Kryteria weryfikacji Używa fachowej terminologii do opisywania stanu zdrowia pacjentów. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
- Koncepcja neurosensomotorycznej integracji schematów odruchów wg dr Swietłany Masgutowej
- Podział odruchów na trzy wymiary mózgu i ciała zgodnie z koncepcją Paula McLeana
- Odruchy a mechanizmy obronne
- Struktura rozwoju ruchowego – motoryka pierwotna i wyuczona
- Motoryka i jej komponenty
- Wpływ rozwoju odruchów manualnych na kształtowanie się motoryki precyzyjnej
- Praca z diagnozą i technikami integracji odruchów:
- Odruch chwytny Robinsona
- Odruch podciągania rąk
- Odruch dłoniowo-bródkowy Babkina
- Odruch stopy Babińskiego
- Odruch ochrony ścięgien stóp
- Asymetryczny toniczny odruch szyi
- Odruch skrzyżowanego zgięcia i wyprostu nogi
- Odruch więzi
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 700,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 700,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 62,96 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 62,96 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Elżbieta Cieplińska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Wszyscy uczestnicy kursu otrzymują materiały szkoleniowe oraz Zaświadczenia Międzynarodowego Instytutu dr S. Masgutowej.
Warunki uczestnictwa
W celu dokonania zgłoszenia na kurs należy wypełnić formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie www.instytutns.pl
Integracja Odruchów Dynamicznych i Posturalnych część I wg. dr Svetlany Masgutvej - Instytut Neurorozwoju i Sportu
Po potwierdzeniu przyjęcia zgłoszenia przez organizatora można zapisać się przez BUR.
Wymagane uprzednie ukończenie kursów:
- MNRI® Terapia NeuroTaktylna poziom 1
Konieczne jest zapoznanie się i zaakceptowanie regulaminu świadczenia usług szkoleniowych Instytutu Neurorozwoju i Sportu.
Informacje dodatkowe
Kurs nie uwzględnia kosztów, które nie są bezpośrednio związane z usługą rozwojową. W szczególności Organizator nie ponosi odpowiedzialności za koszty dojazdu, zakwaterowania oraz wyżywienia uczestnika.