Prawo transportowe w praktyce: Konwencja CMR, zawieranie umów, odpowiedzialność przewoźnika i spedytora, reklamacje i roszczenia, ubezpieczenie w transporcie oraz Incoterms. Szkolenie w Zakopanem
Prawo transportowe w praktyce: Konwencja CMR, zawieranie umów, odpowiedzialność przewoźnika i spedytora, reklamacje i roszczenia, ubezpieczenie w transporcie oraz Incoterms. Szkolenie w Zakopanem
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaTechniczne / Pozostałe techniczne
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Do udziału w szkoleniu zapraszamy:
• Przedsiębiorców poszukujących informacji odnośnie podstawowych mechanizmów prawa transportowego, takich jak dostęp do rynku usług transportowych, odpowiedzialność przewoźnika i egzekwowanie roszczeń, czy ubezpieczenia transportowe i innych związanych z ich bieżącą działalnością,
• Pracowników podmiotów z branży TSL odpowiedzialnych za zawieranie umów z kontrahentami, obsługę roszczeń transportowych, kierowanych do tych podmiotów, ubezpieczenia transportowe, weryfikację podwykonawców i inne aspekty funkcjonowania firmy związane z prowadzoną działalnością transportową i logistyczną,
• Pracowników podmiotów współpracujących z firmami z branży TSL zajmujących się roszczeniami transportowymi, ubezpieczeniami cargo, zawieraniem umów z podmiotami z branży TSL,
• Pracowników administracji związanych ze stosowaniem prawa transportowego,
• Inne osoby zainteresowane tematyką prawa transportowego, likwidacją szkód transportowych, czy ubezpieczeniami transportowymi. - Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji03-06-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Głównym celem szkolenia jest przedstawienie Uczestnikom aktualnych rozporządzeń i najistotniejszych zmian, jakie przewiduje Prawo transportowe.• Przekazanie uczestnikom pogłębionej wiedzy, co do mechanizmów funkcjonowania prawa transportowego, w zakresie dostępu do rynku, funkcjonowania podmiotów z branży TSL, odpowiedzialności za szkody transportowe, czy ubezpieczeń transportowych,
• Zobrazowanie przedstawionych mechanizmów na praktycznych przykładach w formie warsztatowej
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:- ocenia jak odpowiednio reagować w różnych sytuacjach związanych z wykonywanym zawodem - identyfikuje własny styl uczenia się i wybiera sposoby dalszego kształcenia, - określa znaczenie komunikacji interpersonalnej oraz potrafi prawidłowo identyfikować i rozstrzygać dylematy związane z wykonywaniem zawodu. | Kryteria weryfikacji - Umiejętność dostosowania reakcji do różnorodnych kontekstów zawodowych- Wybór adekwatnych metod do dalszego kształcenia. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień I:
1. Miejsce transportu w łańcuchu dostaw.
2. Transport towarowy - kryteria dostępu do rynku usług transportowych.
a) Transport na potrzeby własne.
b) Zezwolenie na przewóz.
c) Licencja wspólnotowa.
d) Licencja spedycyjna.
3. Prawo przewozowe a konwencja CMR – zakres stosowania.
a) Inne ustawy i rozporządzenia obowiązujące w transporcie drogowym.
4. Uczestnicy transportu i powiązania między nimi.
5. Umowa spedycji, a umowa przewozu
a) Kim jest przewoźnik, a kim spedytor? Co decyduje o byciu jednym z nich?
b) Różnice między umowami przewozu i spedycji – na co zwracać uwagę?
6. Na co zwracać uwagę w umowach transportowych?
a) Sposoby zawarcia umowy.
b) Zlecenie transportowe – czym jest i kiedy występuje?
c) List przewozowy.
d) Kary umowne w umowach transportowych – kiedy będą nieprawidłowe i nieskuteczne?
e) Klauzule niedozwolone w umowach transportowych.
7. Wzorce umowne w praktyce umów na rynku transportowym.
8. Czas pracy kierowcy.
9. Przewóz towarów niebezpiecznych (ADR).
10. Transport ponadgabarytowy.
Dzień II
11. Przewóz kabotażowy
a) Czym się charakteryzuje?
b) Jakie są zasady jego wykonywania?
12. Przewóz multimodalny
a) Jaki to przewóz i dlaczego jest tak ważny?
b) Przewóz multimodalny, a Konwencja CMR.
c) Przewóz multimodalny, a Prawo przewozowe.
13. Przewóz podwykonawczy i sukcesywny
a) Przewóz z udziałem podwykonawcy.
b) Przewóz sukcesywny.
c) Weryfikacja przewoźnika i jej kluczowe znaczenie dla przewoźnika i spedytora.
14. Odpowiedzialność przewoźnika w transporcie krajowym i międzynarodowym.
a) Za co przewoźnik odpowiada?.
b) Wyłączenia odpowiedzialności przewoźnika.
c) Zabezpieczenie roszczeń wobec przewoźnika.
d) Odpowiedzialność przewoźnika za inne osoby.
e) Ustalenie wysokości odszkodowania.
f) Kiedy przewoźnik nie odpowiada do pełnej kwoty roszczenia? Limity odpowiedzialności i ich zniesienie.
g) Inne aspekty odpowiedzialności przewoźnika i spedytora.
15. Odpowiedzialność spedytora
a) Podstawowe aspekty odpowiedzialności spedytora.
b) Odpowiedzialność spedytora za winę w wyborze.
c) Kiedy spedytor odpowiada jak przewoźnik.
Dzień III
16. Odpowiedzialność przewoźnika kabotażowego
17. Odpowiedzialność przewoźnika drogowego, a odpowiedzialność w innych rodzajach przewozu w transporcie multimodalnym – najważniejsze różnice
a) Czy przewoźnik drogowy może odpowiadać jak za inny rodzaj przewozu?
b) Odpowiedzialność przewoźnika drogowego, a kolejowego.
c) Odpowiedzialność przewoźnika drogowego, a morskiego.
d) Odpowiedzialność przewoźnika drogowego, a lotniczego.
18. Reklamacje i roszczenia w transporcie.
a) Szkody w transporcie drogowym.
b) Zgłaszanie uwag w trakcie realizacji transportu.
c) Reklamacja w transporcie międzynarodowym i krajowym
d) Zgłaszanie roszczeń́.
e) Terminy przedawnienia roszczeń w transporcie.
19. Procesowe aspekty dochodzenia roszczeń transportowych
20. Ubezpieczenie w transporcie.
a) Ubezpieczenie OC przewoźnika drogowego.
b) Ubezpieczenie OC spedytora.
c) Ubezpieczenie cargo.
d) Inne ubezpieczenia istotne w działalności transportowej.
e) Jakie klauzule warto mieć w umowie ubezpieczenia?
f) Najczęściej spotykane klauzule umowne wyłączające odpowiedzialność ubezpieczyciela.
g) Dokumentowanie i likwidacja szkód.
21. Incoterms
a) Znaczenie w transporcie i ubezpieczeniach transportowych
b) Rodzaje Incoterms
c) Alternatywne postanowienia umowne wobec Incoterms
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 3 Prawo transportowe w praktyce | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 04-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 3 Prawo transportowe w praktyce | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 05-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 3 Prawo transportowe w praktyce | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 06-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 816,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 290,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto117,36 PLN
- Koszt osobogodziny netto95,42 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Ekspert SEMPER
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne
[autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych]
Materiały piśmiennicze
[notatnik, długopis]
Warunki uczestnictwa
Zgłoszenie:
Rezerwacji miejsca można dokonywać bezpośrednio poprzez portal BUR
Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.
Informacje dodatkowe
Cena zawiera:
-uczestnictwo w szkoleniu,
-materiały dydaktyczne [autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych]
-materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]
-dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia
-konsultacje poszkoleniowe
-każdy z Uczestników otrzyma indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
-oraz serwisy kawowe i obiadowe (nie obejmuje noclegu).
Adres
Adres
W szczególnych przypadkach Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca szkolenia na obiekt o tym samym lub wyższym standardzie i nie stanowi to zmiany warunków umowy.
Wszelkie szczegóły organizacyjne przekazujemy Uczestnikom na 7 dni przed terminem szkolenia.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi