Zarządzania i komunikacja w firmie - zasady przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi, dialogu, partycypacji pracowniczej i integracji - szkolenie
Zarządzania i komunikacja w firmie - zasady przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi, dialogu, partycypacji pracowniczej i integracji - szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest skierowane do pracowników firm i instytucji. Brak wymagań co do stażu pracy.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji04-06-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi32
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik prawidłowo definiuje techniki i narzędzia do radzenia sobie ze stresem, jak reagować w sytuacjach silnie stresowych. Uczestnik prawidłowo identyfikuje i eliminuje źródła napięcia związanego z pracą zawodową.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik prawidłowo definiuje techniki i narzędzia do radzenia sobie ze stresem, jak reagować w sytuacjach silnie stresowych | Kryteria weryfikacji Efekt uczenia się weryfikowany jest zgodnie z zapisami programu szkolenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1
Jak wyrzucić stres z biura, domu, siebie - czyli jak zadbać o swój dobrostan
MODUŁ 1 – STRES JAKO ELEMENT ŻYCIA
- Definicja stresu i jego rodzaje
- Stres – nieodzowny czynnik pracy
- Objawy stresu – psychiczne, fizyczne, emocjonalne
- Sytuacje wywołujące stres
- Stres długo i krótkotrwały
- Dlaczego się stresujemy?
- Jak reagujemy na stres- 3 fazy
- Co daje stres pozytywny a co zabiera negatywny
MODUŁ 2 – SYTUACJE I ZACHOWANIA W STANIE STRESU
- Mechanizmy obronne w sytuacjach stresowych
- Czas jako stresor
- Zmiany w pracy, życiu osobistym jako czynniki wywołujące sytuacje stresowe
- Jak stres działa na nas, naszych współpracowników, na najbliższych
- Stres w środowisku pracy - jak mu zapobiegać
MODUŁ 3 – METODY I TECHNIKI CZYLI JAK SOBIE RADZIĆ ZE STRESEM
- Wizualizacja
- Mindfulness
- Trening Jacobsona
- Style radzenia sobie ze stresem
- 3 x 8 – jak to działa?
PODSUMOWANIE SZKOLENIA
- Dyskusja
- Pytania
Dzień 2 i 3
Jak wzmocnić komunikację i integrację wielopokoleniową
1. Charakterystyka pokolenia BB,X,Y i Z w pracy – wartości, obawy, priorytety.
2. Asertywność w pigułce – rola komunikatu „JA” Modele FUKO, SSC
3. Praca na postawach i przekonaniach – agresywna, bierna, manipulacyjna, asertywna.
4. Znaczenie informacji zwrotnej we wzajemnych relacjach.- na przykładach z życia zawodowego
5. Narzędzia komunikacji nastawionej na rezultat: „gdybanie, przeniesienie , parafrazja
6. Ekstrawertyzm i introwertyzm jako modele funkcjonowania w relacjach konfliktowych i bezkonfliktowych.
7.Wspólne wartości zwiększające integrację i dobrostan zespołu.
Dzień 4
Jak skutecznie przeciwdziałać mobbingowi
1/ Jak odróżnić dyskryminację od mobbingu w miejscu pracy?
a/ cechy wspólne i różnice
b/ formy dyskryminacji a cechy mobbingu
2/ Definicja, źródło i cechy mobbingu
a/co jest mobbingiem a co nim nie jest? – orzecznictwo sądowe.
3/ Rodzaje mobbingu i ch charakterystyka.
a/ poziomy (płaszczyzna współpracowników)
b/pionowy (płaszczyzna podwładny – przełożony).
4/ Identyfikacja postaw mobbera/ agresora, ofiary i wybawcy (trójkąt dramatyczny Karpmanna)
5/ Kategorie zachowań mobbingowych wg podziału H. Leymanna
a/ działania utrudniające proces komunikowania się
b/ działania wpływające negatywnie na relacje społeczne
c/ działania naruszające wizerunek ofiary
d/ działania uderzające w pozycję zawodową ofiary
e/ działania uderzające w zdrowie ofiary
6/ Etapy i proces przebiegu mobbingu- czas trwania wg wykładni prawnych.
7/ Obowiązki pracodawcy w celu przeciwdziałania mobbingowi:
a/ normy i zasady kultury pracy
b/ polityka antymobbingowa- tworzenie i wdrażanie procedur
c/ przestrzeganie wartości kultury organizacyjnej
d/ usuwanie barier w komunikacji pionowej i poziomej
e/ obowiązek równego traktowania w procesach zasobów ludzkich (rekrutacja, selekcja, awans, ocena, wynagrodzenia, systemy motywacyjne, dostęp do szkoleń, godziny pracy, nadgodziny, urlopy),
8/ Uprawnienia pracownika w razie zaistnienia mobbingu
a/ ciężar dowodu
b/ odszkodowanie dla pracodawcy
c/ prawo i wysokość odszkodowania
Warunki niezbędne do spełnienia, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągniecie głównego celu: 80 % obecności na zajęciach.
Szkolenie realizowany jest w formie wykładu, prezentacji PPT, case study, sesji pytań i odpowiedzi po omówieniu poszczególnych bloków.
Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych z przerwami.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 5 Jak wyrzucić stres z biura, domu, siebie - czyli jak zadbać o swój dobrostan ( rozmowa na żywo, chat, ćwiczenia, wykłady, prezentacja PPT , dokumentów i druków) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 05-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 5 Jak wzmocnić komunikację i integrację wielopokoleniową ( rozmowa na żywo, chat, ćwiczenia, wykłady, prezentacja PPT , dokumentów i druków) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 06-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 5 Jak wzmocnić komunikację i integrację wielopokoleniową cd ( rozmowa na żywo, chat, ćwiczenia, wykłady, prezentacja PPT , dokumentów i druków) | Prowadzący Michał Dudoń | Data realizacji zajęć 09-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 5 Jak skutecznie przeciwdziałać mobbingowi ( rozmowa na żywo, chat, ćwiczenia, wykłady, prezentacja PPT , dokumentów i druków) | Prowadzący Michał Dudoń | Data realizacji zajęć 10-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 5 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 10-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 444,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 800,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto107,63 PLN
- Koszt osobogodziny netto87,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Michał Dudoń
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik szkolenia otrzymuje na wskazany adres mailowy materiały pomocnicze (prezentacja PPT, materiały dydaktyczne , konieczne dokumenty) niezbędne do realizacji usługi na dwa dni przed szkoleniem.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze:
1/dysponujemy własną platformą OTP BBB version kompilacja 862.
2/wymagania sprzętowe – komputer/laptop lub inne urządzanie do zdalnej komunikacji wbudowana lub zewnętrzna kamera oraz mikrofon
3/nie ma wymogów co do łącza rekomendujemy prędkość 3/1,5 MB na sekundę
4/ niezbędne oprogramowanie – przeglądarka MOZILLA FIREFOX LUB GOOGLE CHROME
5/ okres ważności linku – dzień odbywania się szkolenia (szkolenie w czasie rzeczywistym)
6) generowany jest plik aktywności (rejestr czasu logowania i wylogowania się uczestników) w celu kontroli/audytu przez jednostkę kontrolną oraz wizerunek uczestnika jak wymaga tego regulamin.