Szkolenie: Akademia Okluzji w 3 odsłonach - pacjenci z parafunkcją
Szkolenie: Akademia Okluzji w 3 odsłonach - pacjenci z parafunkcją
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Stomatologia
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest skierowane do lekarzy dentystów. Warunkiem przystąpenia do szkolenia jest odbycie spotkania I i spotkania II Szkolenia: Akademia Okluzji w 3 odsłonach .
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji05-06-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat VCC Akademia Edukacyjna
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie: Akademia Okluzji w 3 odsłonach - pacjenci z parafunkcją" przygotowuje lekarza do uzupełnienia wiedzy w protokołach postępowania o szczególną grupę pacjentów jaką są bruksiści, tj, osoby ścierające zęby. Szkolenie przygotowuje uczestników do samodzielnego zaplanowania leczenia pacjentów z tej szczególnej grupy w zależności od wzorców zachowań tak by efekt był utrzymany czasie.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Rozpoznaje pacjenta z bruksizmem | Kryteria weryfikacji Ocenia rodzaj starcia zębów u pacjenta | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Diagnozuje przyczynę powstania bruksizmu u pacjenta | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Monitoruje rodzaj zaburzenia w zależności od obrazu klinicznego u pacjenta | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Projektuje zwarcie u pacjenta z bruksizmem | Kryteria weryfikacji Ocenia jak ustalić pionowy wymiar zwarcia dla startych patologicznie zębów orazpodanie sposobów na jego prawidłowe wyznaczenie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Analizuje jaki wpływ na leczenie mają drogi oddechowe | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Monitoruje jak pozycja zęba, poziom dziąseł, poziom brodawek i okluzja mogązmieniać się wraz z ścieraniem się zębów i jak wpływa to na plan leczenia. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Przeprowadza plan całkowitego leczenia u pacjenta z bruksizmem | Kryteria weryfikacji Analizuje stan zdrowia pacjenta z wykorzystaniem cyfrowej techniki wax up | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Definiuje rolę ortodonty w całym procesie leczenia | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Organizuje odpowiednie materiały do przeprowadzenia leczenia | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie Akademia Okluzji w 3 odsłonach - pacjenci z parafunkcją (bruksizm) - spotkanie III jest skierowane do lekarzy dentystów, którzy odbyli spotkanie I i spotkanie II. Szkolenie jest organizowane w kameralnych 8 osobowych grupach. Zajęcia praktyczne będą realizowane na modelach wyciskowych, na sobie nawzajem oraz na pacjentach live prowadzącego. Będą także pokazy druku 3D. Każdy uczestnik otrzyma jeden model dla siebie a także dla przy udziale dwóch pacjentów dla całej grupy.
Część wykładowa realizowana będzie w salce wykładowej w Przychodni stomatologicznej Kodent, natomiast część ćwiczeniowa, zabiegowa w gabiencie stomatologicznym Kodent.
W trakcie szkolenia odbywają się przerwy rozpisane w harmonogramie, wliczające się w czas usługi. Jedna godzina szkolenia to godzina zegarowa, czyli 60 minut Szkolenie zakończy proces walidacji.
Program szkolenia :
Czemu będzie poświęcone seminarium ?
Dzień I
- Dlaczego pacjent ściera swoje zęby. Czy każde starcie patologiczne zębów jest tak samo trudne do leczenia?
- Wzorce starcia zębów; pionowe, poziome, typu crossover, mieszane. Obraz kliniczny, charakterystyka.
- Czym jest bruksizm dzisiaj i jaką pełni rolę. Definicja, sposoby diagnozowania, leczenie skutków bruksizmu w obrębie narządu żucia. Rola dróg oddechowych i specyfika bruksizmu u dzieci.
- Starcie patologiczne zębów w odcinku przednim, bocznym, uogólnione. Przyczyny, obraz kliniczny, strategie leczenia.
- Zrozumieniu jak pozycja zęba, poziom dziąseł, poziom brodawek i okluzja mogą zmieniać się wraz z ścieraniem się zębów i jak wpływa to na plan leczenia
Dzień II
- Ustaleniu roli pionowego wymiaru zwarcia dla startych patologicznie zębów oraz podanie sposobów na jego prawidłowe wyznaczenie.
- Planowanie interdyscyplinarne u pacjentów z patologiczne startym uzębieniem. Rola ortodonty, periodontologa i chirurga szczękowo-twarzowego w stworzeniu optymalnego protokołu leczenia.
- Jak zoptymalizować przewidywalność leczenia i rozłożyć koszty używając materiałów kompozytowych w terapii wstępnej długoterminowej. Jak dzielić leczenie na etapy w przypadkach uogólnionego patologicznego starcia się zębów.
- Jaki rodzaj materiałów do odbudowy zastosować jako wypełnienia zębów przednich i bocznych u pacjentów z patologicznie startym uzębieniem i jak omówić ich długotrwałość z pacjentem.
- Budowanie zwarcia u pacjentów tzw. Dual-bite.
Czego się nauczysz ?
- Dlaczego drogi oddechowe są ważną częścią diagnostyki różnicowej patologicznego starcia się zębów.
- Diagnozować i planować leczenie pacjentów z patologicznie startym uzębieniem uwzględniając etiologię starcia się zębów, ich rodzaj oraz sposoby leczenia interdyscyplinarnego.
- Jak najprecyzyjniej zaprojektować zwarcie u pacjentów w odniesieniu do tego jak pacjent ściera swoje zęby.
- Jak zarządzać efektem końcowym leczenia pod kątem estetycznym w oparciu o pozycję zęba, poziom dziąseł i zmiany zgryzu w procesie ścierania się zębów.
- Pełnego zrozumienia pionowego wymiaru zwarcia – kiedy i jak to zmienić.
- Różnic pomiędzy wieloma opcjami leczenia interdyscyplinarnego.
- Jak zweryfikować diagnozę i plan leczenia poprzez terapię wstępną wykorzystującą rejestrację zwarcia z wykorzystaniem rejestratów listkowych, nadbudowy kompozytowe bezpośrednie, czy uzupełnienia protetyczne tymczasowe pod kątem zoptymalizowania przewidywalności leczenia.
- Jak stworzyć plan leczenia patologicznie startego uzębienia, który pozwoli z dużym prawdopodobieństwem na odniesienie sukcesu
Zakres zajęć praktycznych:
- Demonstracja wykonanego techniką druku 3D mock-up’u kompozytowego na podstawie zaplanowanego cyfrowo wax-up’u.
- Demonstracja cyfrowa nowej płaszczyzny zwarcia spełniającej wymagania estetyczno-czynnościowe.
- Demonstracja cyfrowa nowego wymiaru pionowego zwarcia u pacjentów z patologicznie startym uzębieniem.
- Demonstracja cyfrowych tymczasowych overlay’i na zębach pacjentów z poziomym starciem zębów.
- Demonstracja cyfrowych uzupełnień tymczasowych u pacjentów z pionowym starciem zębów.
- Demonstracja cyfrowych prowadzeń grupowych dla ruchów protruzyjnego i bocznych przy zaplanowanym wcześniej modelu zwarcia.
- Przygotowanie planu leczenia dla przypadku klinicznego przedstawionego przez kursanta.
- Ważne: wcześniej należy skontaktować się z prowadzącym w celu omówienia szczegółów.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 14 Dlaczego pacjent ściera swoje zęby. Czy każde starcie patologiczne zębów jest tak samo trudne do leczenia? Obraz kliniczny, charakterystyka. | Prowadzący Błażej Szczerbaniewicz | Data realizacji zajęć 06-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 14 przerwa kawowa | Prowadzący Błażej Szczerbaniewicz | Data realizacji zajęć 06-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 14 Bruksizm u dorosłych i u dzieci, rozpoznanie i sposoby diagnozowania | Prowadzący Błażej Szczerbaniewicz | Data realizacji zajęć 06-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 14 przerwa obiadowa | Prowadzący Błażej Szczerbaniewicz | Data realizacji zajęć 06-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 14 Leczenie skutków bruksizmu u dorosłych i dzieci | Prowadzący Błażej Szczerbaniewicz | Data realizacji zajęć 06-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 14 walidacja usługi | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 06-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 14 Planowanie interdyscyplinarne leczenia | Prowadzący Błażej Szczerbaniewicz | Data realizacji zajęć 07-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 14 przerwa kawowa | Prowadzący Błażej Szczerbaniewicz | Data realizacji zajęć 07-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 14 Rola ortodonty w procesie leczenia | Prowadzący Błażej Szczerbaniewicz | Data realizacji zajęć 07-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 14 Obudowa zębów, materiał - krok po kroku | Prowadzący Błażej Szczerbaniewicz | Data realizacji zajęć 07-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 14 Rola dróg oddechowych, zgryzu, zwarcia w leczeniu | Prowadzący Błażej Szczerbaniewicz | Data realizacji zajęć 07-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 14 Jak zarządzać planem leczenia by nasz plan odniósł sukces | Prowadzący Błażej Szczerbaniewicz | Data realizacji zajęć 07-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 14 Wykorzystanie cyfryzacji w skutecznym prowadzeniu leczenia | Prowadzący Błażej Szczerbaniewicz | Data realizacji zajęć 07-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 14 walidacja usługi | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 500,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 500,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto343,75 PLN
- Koszt osobogodziny netto343,75 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Błażej Szczerbaniewicz
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzymuje materiały szkoleniowe w formie papierowej, długopis, torbę.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa jest odesłanie podpisanego formularza zgłoszeniowego.
Warunkiem uczestnictwa jest wysłanie podpisanego formularza zgłoszeniowego. Przed zgłoszeniem prosimy o kontakt celem sprawdzenia dostępności miejsc.
- Prawo wykonywania zawodu lekarza dentysty,
- Wysłanie zgłoszenia ,
- Dokonanie płatności za szkolenie,
- Uczestnik po odbytym szkoleniu otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
ów związanych z dojazdem, noclegami.
Adres
Adres
Częstochowa, ul. Wręczycka 44/46.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- wjazd dla niepełnosprawnych