LEAN MANUFACTURING - optymalne zarządzanie potencjałem procesów produkcyjnych - warsztaty praktyczne
LEAN MANUFACTURING - optymalne zarządzanie potencjałem procesów produkcyjnych - warsztaty praktyczne
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
-Pracownicy Działów Produkcji, Logistyki, Zakupów, Rachunkowości, Obsługi Klienta, Sprzedaży i Marketingu.
-Przedstawiciele Działów Jakości.
-Wszystkie osoby zainteresowane podnoszeniem efektywności zarządzania.
-Właściciele procesów produkcyjnych.
-Menedżerowie średniego i wyższego szczebla. - Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji21-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem głównym warsztatów jest przekazanie uczestnikom praktycznej wiedzy z zakresu szczupłego zarządzania w środowisku produkcyjnym oraz nabycie umiejętności w zakresie dokonywania transformacji procesowych - tak, aby finalnie organizacja stała się bardziej efektywna i wydajna. Ten 2-dniowy interaktywny warsztat pozwala zrozumieć, że usprawnienie w jednym miejscu organizacji może powodować negatywne konsekwencje w innym miejscu, co finalnie nierzadko prowadzi do nieosiągnięcia doskonałości.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:- ocenia jak odpowiednio reagować w różnych sytuacjach związanych z wykonywanym zawodem - identyfikuje własny styl uczenia się i wybiera sposoby dalszego kształcenia, - określa znaczenie komunikacji interpersonalnej oraz potrafi prawidłowo identyfikować i rozstrzygać dylematy związane z wykonywaniem zawodu. | Kryteria weryfikacji - Umiejętność dostosowania reakcji do różnorodnych kontekstów zawodowych- Wybór adekwatnych metod do dalszego kształcenia. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Grupa docelowa
-Pracownicy Działów Produkcji, Logistyki, Zakupów, Rachunkowości, Obsługi Klienta, Sprzedaży i Marketingu.
-Przedstawiciele Działów Jakości.
-Wszystkie osoby zainteresowane podnoszeniem efektywności zarządzania.
-Właściciele procesów produkcyjnych.
-Menedżerowie średniego i wyższego szczebla.
Program szkolenia
Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.
1. WPROWADZENIE DO WARSZTATÓW SZKOLENIOWYCH.
• Prezentacja trenera i uczestników warsztatów.
• Omówienie głównych elementów warsztatów.
2. KLUCZOWE TERMINY I POJĘCIA ZARZĄDZANIA MODELOWANIEM PROCESÓW.
• Modelowanie procesu, zarządzanie procesowe, doskonalenie procesów.
• Działania w ramach zarządzania procesowego.
• Model przebiegu pracy.
• Kluczowe korzyści z zarządzania modelowaniem procesów.
• Etapy projektu doskonalenia procesów.
3. ZRÓWNOWAŻONA KARTA WYNIKÓW W PROCESACH PRODUKCYJNYCH.
• Podstawowe zasady funkcjonowania Zrównoważonej Karty Wyników (ang. Balanced Scorecard - BSC) – perspektywa całej organizacji i działów produkcyjnych i logistyki.
• Wykorzystanie BSC w procesie zarządzania wartością przedsiębiorstwa.
• Budowy systemu miar w organizacji produkcyjnej – czyli jak krok po kroku wdrożyć system wczesnego ostrzegania.
• Zasady ustalania i wyboru celów strategicznych w odniesieniu do różnych perspektyw biznesowych ze szczególnym uwzględnieniem procesów produkcyjnych.
• Etapy procesu wdrażania Kart Wyników w środowisku produkcyjnym.
4. PROJEKTOWANIE STRUMIENIA WARTOŚCI – GRA SYMULACYJNA.
• Strumień wartości – a właściwie, co to takiego?
• Mapowanie i definiowanie aktualnych procesów biznesowych.
• Projektowanie stanu przyszłego i definiowanie głównych ról zgodnie ze strumieniem wartości.
• Interdyscyplinarne zespoły obsługujące strumień wartości.
5. STANDARYZACJA PRACY W PROCESACH GŁÓWNYCH I WSPIERAJĄCYCH.
• Cel standaryzacji pracy – smutna konieczność czy podstawa do właściwych zmian?.
• Analiza procesów pod kontem poszukiwania ograniczeń.
• Instrukcja tworzenia standardów w procesach wspierających – czyli krok po kroku w kierunku doskonałości.
6. IDENTYFIKACJA PRZEBIEGU WARTOŚCI W PROCESACH PRODUKCYJNYCH I USŁUGOWYCH.
• Wariantowość przepływu aktywności w procesach.
• Techniki grupowania zadań i unifikacja przepływów – eliminacja suboptymalizacji procesów i nieuprawnionego transferowania odpowiedzialności na inne działy w organizacji.
• Określenie zapotrzebowania na zasoby.
• Ocena potrzeb szkoleniowych podczas wdrażania procesów.
• Wybór technik zarządzania wizualnego.
7. PROJEKTOWANIE SYSTEMU SSĄCEGO ORAZ ELIMINACJA WĄSKICH GARDEŁ DLA PROCESÓW PRODUKCYJNYCH.
• Projektowanie sygnałów wizualnych i ustalenie optymalnego typu systemu ssącego dla organizacji.
• Ustalenie zasad podejmowania decyzji – krytyczne spojrzenie na powszechne praktyki.
• Faza 1. Identyfikacja ograniczeń.
• Faza 2. Zapewnienie widoczności ograniczeń.
• Faza 3. Ustalenie limitów.
• Faza 4. Monitorowanie systemu.
8. NARZĘDZIA LEAN I TECHNIKI W PROCESACH WSPIERAJĄCYCH.
• Zapobieganie problemom – analiza przyczyn i skutków wad FMEA.
• Analiza Pareto.
• Metoda Why-why.
• System naprowadzania.
• Listy kontrolne.
• Narzędzia liczące.
• Poka Yoke.
• Definiowanie sekwencji.
• Wskaźniki istotnych warunków.
• System wykrywania niewłaściwego miejsca.
9. ZARZĄDZANIE ZAPASAMI W NOWOCZESNYM PRZEDSIĘBIORSTWIE PRODUKCYJNYM.
• Funkcje i rola zapasu w przedsiębiorstwie - czy zawsze opłaca się redukować zapasy?.
• Klasyfikacja zapasów i główne metody ich optymalizacji w organizacji.
• Zarządzanie zapasami jako podstawowy problem logistyki.
10. ZASTOSOWANIE LEAN W RÓŻNYCH DZIAŁACH NOWOCZESNEJ ORGANIZACJI – GRA SYMULACYJNA.
• Zasady zintegrowanego podejścia do optymalizacji organizacji produkcyjnej.
• Doskonalenie procesów produkcyjnych.
• Doskonalenie procesów sprzedaży i marketingu.
• Doskonalenie procesów w dziale zakupów.
• Doskonalenie procesów w dziale rachunkowości.
• Doskonalenie procesów w dziale obsługi Klienta.
• Doskonalenie procesów w dziale HR.
11. PODSUMOWANIE WARSZTATÓW SZKOLENIOWYCH I WNIOSKI KOŃCOWE.
W przypadku szkolenia w formule on-line modyfikacji mogą ulec forma i sposób realizacji zaplanowanych dla Państwa ćwiczeń.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 LEAN MANUFACTURING - optymalne zarządzanie potencjałem procesów produkcyjnych - warsztaty praktyczne | Prowadzący Trener SEMPER | Data realizacji zajęć 22-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 LEAN MANUFACTURING - optymalne zarządzanie potencjałem procesów produkcyjnych - warsztaty praktyczne | Prowadzący Trener SEMPER | Data realizacji zajęć 23-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 943,40 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 580,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto121,46 PLN
- Koszt osobogodziny netto98,75 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Trener SEMPER
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne [autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych]
Materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]
Warunki uczestnictwa
ZGŁOSZENIE NA USŁUGĘ
Rezerwacji miejsca szkoleniowego można dokonać za pośrednictwem BUR
Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.
-cena zawiera:
-uczestnictwo w szkoleniu,
-materiały dydaktyczne [autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych]
-materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]
-dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia
-konsultacje poszkoleniowe
-każdy z Uczestników otrzyma indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
-oraz serwisy kawowe i obiadowe (nie obejmuje noclegu).
Informacje dodatkowe
Materiały dydaktyczne:
Standardowo zestaw materiałów szkoleniowych obejmuje:
-autorski podręcznik Uczestnika szkolenia,
-materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych
-materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]
-dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia
-konsultacje poszkoleniowe
-każdy z Uczestników otrzyma indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Adres
Adres
W szczególnych przypadkach Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca szkolenia na obiekt o tym samym lub wyższym standardzie i nie stanowi to zmiany warunków umowy.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi