Master of Business Administration (Partner kierunku: EY Academy of Business)
Master of Business Administration (Partner kierunku: EY Academy of Business)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Adresatami studiów są osoby posiadające wykształcenie wyższe na poziomie minimum studiów I stopnia, które posiadają kilkuletnie doświadczenie zawodowe. Studia kierowane są do osób aktualnie zajmujących stanowiska zarządcze, oraz do tych, które aspirują do takich stanowisk w przyszłości, a także do osób prowadzących własne działalności gospodarcze. Oferowany program studiów przygotowany jest z myślą o menadżerach wszystkich branż, którzy potrzebują ukierunkowania wiedzy z zakresu szeroko pojętego zarządzania i skonfrontowania doświadczeń z najnowszymi trendami w biznesie.
Absolwent studiów Master of Business Administration (partner: EY) w Akademii WSB może ubiegać się o zasiadanie w radach nadzorczych spółek z udziałem skarbu państwa zgodnie z ustawą o zasadach zarządzania mieniem państwowym, bez konieczności zdawania egzaminu państwowego!
Program studiów Master of Business Administration powstał we współpracy z EY (dawniej Ernst & Young)
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników40
- Data zakończenia rekrutacji22-03-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi440
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieństudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów Master of Business Administration jest przygotowanie słuchaczy do profesjonalnego zarządzania organizacjami różnych typów i branż. Absolwenci skutecznie planują, organizują oraz nadzorują działalność przedsiębiorstw w zakresie zarządzania strategicznego, finansów, rachunkowości, prawa i marketingu. Studia rozwijają umiejętności w zarządzaniu zasobami ludzkimi, projektami, negocjacjach i komunikacji, przygotowując do pracy i rozwoju osobistego.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się W ZAKRESIE WIEDZY:1. Absolwent charakteryzuje najważniejsze pojęcia z zakresu zarządzania strategicznego 2. Absolwent studiów w stopniu zaawansowanym definiuje pojęcia o finansach i rachunkowości 3. Absolwent charakteryzuje najważniejsze pojęcia z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi 4. Absolwent definiuje kluczowe zagadnienia z zakresu prawa cywilnego i handlowego 5. Absolwent skutecznie nadzoruje zarządzanie jakością, zarządzanie projektami i relacje z klientami 6. Absolwent charakteryzuje najważniejsze pojęcia z zakresu marketingu i zarządzania sprzedażą | Kryteria weryfikacji 1. Absolwent rozróżnia i wyjaśnia kluczowe pojęcia zarządzania strategicznego, wskazując ich znaczenie dla długoterminowych decyzji organizacyjnych.2. Absolwent poprawnie definiuje i stosuje kluczowe terminy z zakresu finansów i rachunkowości, posługując się przykładami praktycznymi. 3. Absolwent przedstawia oraz porównuje kluczowe elementy zarządzania zasobami ludzkimi, w tym rekrutację, rozwój i motywację pracowników. 4. Absolwent rozpoznaje i wyjaśnia podstawowe zagadnienia prawa cywilnego i handlowego, w tym regulacje prawne dotyczące działalności gospodarczej. 5. Absolwent ocenia i proponuje usprawnienia w zakresie zarządzania jakością, projektami oraz relacjami z klientami, stosując zasady ciągłego doskonalenia. 6. Absolwent wymienia i analizuje kluczowe strategie marketingowe i sprzedażowe oraz ocenia ich skuteczność w różnych kontekstach rynkowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się W ZAKRESIE UMIEJĘTNOŚCI:1. Absolwent nadzoruje i kontroluje zarządzanie strategiczne i operacyjne organizacją. 2. Absolwent nadzoruje zarządzanie pracownikami, wykorzystuje wiedzę z zakresu nowoczesnego HR 3. Absolwent nadzoruje zarządzanie finansami i rachunkowość. 4. Absolwent nadzoruje i kontroluje zarządzanie projektami i skutecznie wdraża zmiany w organizacji | Kryteria weryfikacji 1. Absolwent skutecznie identyfikuje potrzeby i cele organizacyjne oraz monitoruje realizację strategii w praktyce.2. Absolwent wdraża i ocenia systemy zarządzania personelem, ze szczególnym uwzględnieniem nowoczesnych metod motywacyjnych i oceny efektywności. 3. Absolwent sporządza raporty finansowe, analizuje wyniki finansowe oraz sugeruje działania poprawiające rentowność organizacji. 4. Absolwent organizuje etapy projektu, zarządza zespołem projektowym oraz adaptuje zmiany, zapewniając ich zgodność z celami strategicznymi organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się W ZAKRESIE KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH:1. Absolwent uzasadnia potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego; dokonuje oceny własnych kompetencji i doskonali swoje umiejętności 2. Absolwent ocenia poziom swojej wiedzy i umiejętności, odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i realizuje powierzone zadania. 3. Absolwent prowadzi zindywidualizowane działania w stosunku do pracowników 4. Absolwent podejmuje indywidualnie i zespołowo działania na rzecz podnoszenia jakości pracy | Kryteria weryfikacji 1. Absolwent przedstawia plan rozwoju osobistego i zawodowego oraz identyfikuje obszary do doskonalenia na podstawie samooceny.2. Absolwent systematycznie planuje działania, przeprowadza autoocenę swoich działań oraz przygotowuje raporty ze swojej pracy. 3. Absolwent dostosowuje podejście do poszczególnych członków zespołu, identyfikując ich potrzeby rozwojowe i motywacyjne. 4. Absolwent aktywnie inicjuje i wspiera inicjatywy zwiększające jakość pracy zespołu, monitoruje postępy oraz proponuje ulepszenia procesów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa przygotowuje do strategicznego i operacyjnego zarządzania organizacją oraz podejmowania decyzji opartych na analizie danych i zaawansowanych narzędziach menedżerskich. Absolwenci uzyskają kompetencje niezbędne do skutecznego zarządzania finansami, zespołami oraz projektami w dynamicznym środowisku biznesowym.
Program studiów:
Moduł: Analiza i zarządzanie strategiczne
- Zarządzanie strategiczne
- Wdrażanie i monitorowanie wdrażania strategii
- Analiza determinant otoczenia biznesowego
- Zarządzanie operacyjne, biznes plan
- Oczekiwania Rady Nadzorczej w odniesieniu do zarządzania ryzykiem i systemu kontroli wewnętrznej – regulacje i praktyki rynkowe
- Zarządzanie ryzykiem
- Zasady działalności przedsiębiorców – odpowiedzialność członków zarządu
- Pomoc publiczna dla przedsiębiorców
- Restrukturyzacja przedsiębiorstw
- Ekonomia menedżerska
Moduł: Finanse i rachunkowość
- Sprawozdania finansowe jako narzędzie komunikacji firmy z interesariuszami
- Analiza finansowa - konstrukcja, interpretacje, wady i zalety podstawowych wskaźników
- Porównanie źródeł finansowania firmy – wady, zalety, koszty
- Rachunkowość kreatywna, czyli na co zwracać uwagę czytając sprawozdania finansowe
- Zarządzanie kapitałem obrotowym oraz płynnością firmy
- Rachunkowość zarządcza, controlling i budżetowanie
- Ocena projektów inwestycyjnych
- Zarządzanie ryzykiem finansowym
- Zarządzanie finansami w przedsiębiorstwie– case study
- Projekt wdrożeniowy: Finanse i rachunkowość
Moduł: Prawo cywilne i handlowe
- Prawo cywilne
- Prawo handlowe
Moduł: Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Strategie zarządzania zasobami ludzkimi
- Zarządzanie rozwojem pracowników organizacji
- Human Performance Improvement
- Psychologia zespołu pracowniczego
- Style coachingowe w zarządzaniu
- Psychologiczne aspekty zarządzania kompleksowością biznesu
- Przywództwo
- Projekt wdrożeniowy: Zarządzanie zasobami ludzkimi
Moduł: Zarządzanie jakością, projektami i relacjami z klientami
- Zarządzanie innowacjami
- Zarządzanie projektami
- Zarządzanie zmianą w organizacji
- Zarządzanie jakością i narzędzia doskonalenia organizacji
- Zarządzanie procesami w organizacji
- Projekt wdrożeniowy: Zarządzanie jakością, zarządzanie projektami
Moduł: Marketing i zarządzanie sprzedażą
- Strategie zarządzania marketingiem
- Analiza rynku, marketing
- Strategiczne zarządzanie sprzedażą i zespołami sprzedażowymi
- Psychologia klienta i zarządzanie relacjami z klientem
- Public Relations, komunikacja w sytuacji kryzysowej
- Projekt wdrożeniowy: Zarządzanie marketingiem, standardy sprzedaży
Czas trwania: 3 semestry.
Dni zajęć: sobota, niedziela;średnio co dwa tygodnie w godz. maksymalnie od 8:00-17:55.
Łączna ilość godzin: 440 godzin (120 godzin teoretycznych i 320 godzin praktycznych)
Punkty ECTS: 65 punktów.
Forma zajęć: Zajęcia prowadzone są w formie wykładów, ćwiczeń, warsztatów oraz studiów przypadków (case study). W trakcie programu uczestnicy realizują projekty wdrożeniowe dla kluczowych modułów, co umożliwia praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy.
Wykładowcami studiów MBA są doświadczeni praktycy biznesu oraz eksperci w dziedzinach zarządzania, finansów, prawa, marketingu i HR, na co dzień zajmujący się strategicznymi i operacyjnymi aspektami funkcjonowania organizacji. Aktywizująca uczestników forma prowadzenia zajęć sprzyja rozwijaniu umiejętności analitycznych i menedżerskich poprzez rozwiązywanie rzeczywistych problemów biznesowych, zarówno przedstawianych przez wykładowców, jak i zgłaszanych przez słuchaczy podczas zajęć.
Absolwenci studiów uzyskują świadectwo studiów podyplomowych zgodne z Rozporządzeniem Ministra Nauki z dnia 18 lipca 2024 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie dokumentów wydawanych w związku z przebiegiem lub ukończeniem studiów podyplomowych i kształcenia specjalistycznego.
Organizator studiów zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w programie studiów.
Walidację stanowią 3 egzaminy semestralne.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto14 400,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto14 400,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto32,73 PLN
- Koszt osobogodziny netto32,73 PLN
Prowadzący
Prowadzący
dr Marta Czerwiec
W ostatnich pięciu latach dr Marta Czerwiec aktywnie prowadziła sesje i szkolenia dla klientów w zakresie rozwoju przywództwa i zarządzania zmianą, wykorzystując innowacyjne narzędzia, takie jak PRISM Brain Mapping, oraz szeroką wiedzę z zakresu zarządzania. Jest również certyfikowanym partnerem PRISM Akademii WSB i ma na koncie ponad 8000 godzin przeprowadzonych szkoleń i warsztatów.
dr Grzegorz Kądzielawski
Dariusz Wylon
Michał Błeszyński
W ciągu ostatnich pięciu lat Michał Błeszyński prowadził szkolenia zamknięte dla kluczowych klientów, takich jak TRW Polska, Sephora Polska, PZL Mielec, Urząd Komisji Nadzoru Finansowego, Bank Gospodarstwa Krajowego oraz PZU, dzieląc się swoją specjalistyczną wiedzą z zakresu Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej, rachunkowości zarządczej i audytu wewnętrznego. Dodatkowo, jako trener w EY Academy of Business, opracowywał i wdrażał programy szkoleniowe dostosowane do indywidualnych potrzeb klientów, koncentrując się na praktycznych aspektach audytu i zarządzania finansami.
prof. nadzw. dr hab.Marcin Lis
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują materiały z wytypowanych zajęć po ich realizacji.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa w usłudze jest dokonanie wpłaty opłaty wpisowej w kwocie 500 zł, która jest dodatkową opłatą poza kosztem wskazanym w usłudze.
Ukończone studia I lub II stopnia.
Uczestnik zobowiązany jest do przystąpienia do egzaminów semestralnych i uzyskania oceny pozytywnej.
Informacje dodatkowe
1 godzina zajęć w Akademii WSB = 45 min. zajęć dydaktycznych
Usługi realizowane przez Akademię WSB są zwolnione z VAT na podstawie Art. 43 ust. 1 pkt. 26 ustawy o Vat i §3 ust. 1 pkt 13 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług.
Warunkiem uczestnictwa w usłudze jest dokonanie wpłaty opłaty wpisowej w kwocie 500 zł, która jest dodatkową opłatą poza kosztem wskazanym w usłudze.
UWAGA! Harmonogram może ulec zmianie.
Pozostali prowadzący zajęcia:
dr Patryk Kuzior, dr Tomasz Sadowski, mgr Rafał Kochan, dr Witold Gradoń , dr Edyta Nowak-Żółty, dr Anna Syrek-Kosowska, dr Krystian Dudek.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa realizowana hybrydowo. Zajęcia zdalne realizowane poprzez platformy ClickMeeting oraz Zoom
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: •Komputer stacjonarny/laptop z dostępem do Internetu
•Sprawny mikrofon i kamera internetowa (lub zintegrowane z laptopem)
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: download 8 mb/s, upload 8 mb/s, ping 15 ms
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Zalecamy wykorzystanie aktualnej wersji przeglądarki CHROME (zarówno na komputerach z systemem operacyjnym Windows jak i Apple
Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line: 7,5 h
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe