Rozliczanie Projektów Unijnych oraz kwalifikowalność wydatków w Perspektywie Finansowej 2021-2027. Warsztaty praktyczne z uwzględnieniem obowiązujących zmian.
Rozliczanie Projektów Unijnych oraz kwalifikowalność wydatków w Perspektywie Finansowej 2021-2027. Warsztaty praktyczne z uwzględnieniem obowiązujących zmian.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo i administracja / Prawo Unii Europejskiej
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
-główni księgowi,
-pracownicy administracji publicznej i samorządowej,
-osoby zarządzające, koordynujące i rozliczające projekty unijne,
-kierownicy działów finansowo-księgowych,
-członkowie zespołów projektowych,
-osoby, które planują aplikować o środki finansowe w Perspektywie Finansowej 2021-2027,
-osoby zainteresowane omawianą podczas szkolenia problematyką. - Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji21-05-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do nabycie kompetencji w zakresie prawidłowego rozliczenia projektów unijnych w Perspektywie Finansowej 2021-2027 a także omówienie zmian i nowych obowiązków czekających beneficjentów w nowej perspektywie.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:- objaśnia strukturę oraz funkcje wniosku o płatność, a także wymogi dotyczące jego wypełniania i składania. - nazywa podstawowe kategorie kosztów kwalifikowanych i warunki ich uznania w ramach projektów unijnych. - tłumaczy obowiązki w zakresie prowadzenia odrębnej ewidencji księgowej, archiwizacji dokumentacji oraz utrzymania trwałości projektu. | Kryteria weryfikacji Uczestnik po szkoleniu:- Opisuje najczęstsze błędy popełniane przy wypełnianiu wniosków i sposoby ich unikania. - Wskazuje dokumenty potwierdzające kwalifikowalność kosztu. - Określa, na czym polega obowiązek prowadzenia odrębnej ewidencji księgowej dla projektu unijnego | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności:- Analizuje i weryfikuje dokumentację finansową i księgową pod kątem zgodności z zasadami kwalifikowalności. - Stosuje w praktyce wiedzę zdobytą podczas warsztatów i konsultacji. - identyfikuje i interpretuje zobowiązania projektowe wynikające z umowy o dofinansowanie. | Kryteria weryfikacji Uczestnik po szkoleniu:- Wskazuje konkretne naruszenia przepisów i zasad kwalifikowalności wydatków - Wykorzystuje konkretne narzędzia, techniki lub procedury omawiane podczas warsztatów. - Tłumaczy znaczenie poszczególnych zapisów umowy w kontekście realizacji projektu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:- ocenia jak odpowiednio reagować w różnych sytuacjach związanych z wykonywanym zawodem - identyfikuje własny styl uczenia się i wybiera sposoby dalszego kształcenia, - określa znaczenie komunikacji interpersonalnej oraz prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu | Kryteria weryfikacji - dobiera odpowiednie metody do dalszego kształcenia- reaguje odpowiednio do różnorodnych kontekstów zawodowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
- 1szkolenie trwa 2 dni (łącznie 12h) i możesz w nim uczestniczyć z dowolnego miejsca dołączając do wirtualnego pokoju konferencyjnego wykorzystując urządzenie z dostępem do internetu
- zajęcia odbywają się w godzinach 09.00-15.00 każdego dnia według harmonogramu:
1 DZIEŃ
Godz. 09.00 - 09.10 - PRE TEST
Godz. 09.10 - 10.30 – szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu)
1. Główne zobowiązania Beneficjenta w kontekście rozliczania projektu dofinansowanego ze środków UE w latach 2021-2027
§ Warunki realizacji projektu określone w Umowach o dofinansowanie
§ Obowiązek i formy prowadzenia odrębnej ewidencji księgowej
§ Aktualne wymogi w zakresie promocji projektu
§ Obowiązek i terminy archiwizacji dokumentacji związanej z realizacją projektu
§ Obowiązek i terminy utrzymania trwałości projektu
Godz. 10.30 - 12.00 – szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu)
2. Zasady kwalifikowalności wydatków w perspektywie finansowej 2021-2027
§ Ramy czasowe kwalifikowalności wydatków
§ Ocena kwalifikowalności projektu oraz warunki kwalifikowalności wydatków
§ Zasada faktycznego poniesienia wydatku
§ Uproszczone metody rozliczania wydatków: stawki jednostkowe, kwoty i stawki ryczałtowe
§ Zakaz podwójnego finansowania wydatków
§ Wydatki ponoszone zgodnie z zasadą konkurencyjności
§ Wydatki niekwalifikowalne
Godz. 12.00 - 13.30 – szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu, ćwiczenia)
3. Podstawowe kategorie kosztów kwalifikowanych w latach 2021-2027
§ Wkład niepieniężny
§ Zakup nieruchomości
§ Podatek VAT
§ Opłaty finansowe
Godz. 13.30 - 15.00 – szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu, ćwiczenia)
§ Finansowanie środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych
§ Personel projektu i koszty osobowe
§ Cross financing
§ Koszty pośrednie
2 DZIEŃ
Godz. 09.00 - 10.30 – szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu, ćwiczenia)
1. Wniosek o płatność w perspektywie finansowej 2021-2027
§ Terminy składania Wniosku o płatność
§ Rodzaje i funkcje Wniosków o płatność
§ Omówienie pól sprawozdawczych we wniosku o płatność
§ Wykazywanie postępu finansowego projektu
§ Załączniki do Wniosku o płatność
§ Funkcjonowanie systemu informatycznego służącego składaniu Wniosków o płatność
§ Typowe błędy w toku procesu rozliczeń
Godz. 10.30 - 12.00 – szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu, ćwiczenia)
2. Warsztaty - Studium przypadku
§ Weryfikacja kwalifikowalności wydatków na podstawie przykładowych dowodów księgowych
Godz. 12.00 - 13.30 – szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu, ćwiczenia)
§ Weryfikacja poprawności dokumentacji rozliczeniowej służącej dokumentowaniu wydatków
Godz. 13.30 - 14.40 – szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu, ćwiczenia)
3. Podsumowanie szkolenia:
§ dyskusja końcowa,
§ konsultacje indywidualne
Godz. 14.40 - 14:50 – walidacja POST TEST
Godz. 14:50 - 15:00 – podsumowanie i zakończenie szkolenia
Szkolenie będzie realizowane w wymiarze 12-godzinnym, gdzie 1 godzina odpowiada godzinie zegarowej (60min.)
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 PRE TEST | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 22-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:10 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 1. Główne zobowiązania Beneficjenta w kontekście rozliczania projektu dofinansowanego ze środków UE w latach 2021-2027 | Prowadzący Anna Ciura-Sierota | Data realizacji zajęć 22-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:10 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:20 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 2. Zasady kwalifikowalności wydatków w perspektywie finansowej 2021-2027 | Prowadzący Anna Ciura-Sierota | Data realizacji zajęć 22-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 3. Podstawowe kategorie kosztów kwalifikowanych w latach 2021-2027 | Prowadzący Anna Ciura-Sierota | Data realizacji zajęć 22-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 § Finansowanie środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych | Prowadzący Anna Ciura-Sierota | Data realizacji zajęć 22-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 1. Wniosek o płatność w perspektywie finansowej 2021-2027 | Prowadzący Anna Ciura-Sierota | Data realizacji zajęć 23-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 2. Warsztaty - Studium przypadku | Prowadzący Anna Ciura-Sierota | Data realizacji zajęć 23-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 § Weryfikacja poprawności dokumentacji rozliczeniowej służącej dokumentowaniu wydatków | Prowadzący Anna Ciura-Sierota | Data realizacji zajęć 23-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 3. Podsumowanie szkolenia: | Prowadzący Anna Ciura-Sierota | Data realizacji zajęć 23-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:40 | Liczba godzin 01:10 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 walidacja POST TEST | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:40 | Godzina zakończenia 14:50 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 podsumowanie i zakończenie szkolenia | Prowadzący Anna Ciura-Sierota | Data realizacji zajęć 23-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:50 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:10 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 586,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 290,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto132,23 PLN
- Koszt osobogodziny netto107,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Anna Ciura-Sierota
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- otrzymujesz certyfikat wydany przez jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- masz dostęp do konsultacji poszkoleniowych w formie e-mail do 4 tygodni po zrealizowanym szkoleniu
- otrzymujesz indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia stacjonarne i online organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Warunki uczestnictwa
ZGŁOSZENIE NA USŁUGĘ
Rezerwacji miejsca szkoleniowego można dokonać za pośrednictwem BUR.
Dla uczestników finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych następuje zwolnienie z obowiązku opłaty podatku VAT. Zwolnienie przyznane jest zgodnie z treścią rozporządzenia ministra finansów art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy z dnia 11.03.2004 r.
- Walidacja usługi odbędzie się poprzez PRE i POST TESTY przekazane dla uczestników na początku szkolenia oraz ponownie weryfikowane przed jego zakończeniem.
- Usługa będzie rejestrowana w celu kontroli i audytu. Wizerunek uczestników będzie rejestrowany. Uczestnik zobowiązany jest to posiadania i używania sprawnej kamerki internetowej.
Informacje dodatkowe
- wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z Internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel
- szkolenie realizowane jest w nowoczesnej formie w wirtualnym pokoju konferencyjnym i kameralnej grupie uczestników
- bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz
- pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.
- podczas szkolenia Trener aktywizuje uczestników zadając pytania, na które można odpowiedzieć w czasie rzeczywistym
- otrzymujesz certyfikat wydany przez jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce
- masz dostęp do konsultacji poszkoleniowych w formie e-mail do 4 tygodni po zrealizowanym szkoleniu
- otrzymujesz indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia stacjonarne i online organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania techniczne:
- Platforma /rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa - Platforma Zoom (https://zoom-video.pl/)
Wymagania sprzętowe:
- Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji - komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do internetu
- Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik - minimalna prędkość łącza: 512 KB/sek
- Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów - komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do internetu. Nie ma potrzeby instalowania specjalnego oprogramowania.
- Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line - od momentu rozpoczęcia szkolenia do momentu zakończenia szkolenia
- Potrzebna jest zainstalowana najbardziej aktualna oficjalna wersja jednej z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge lub Opera. Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy); 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej); System operacyjny taki jak Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS. Łącze internetowe o minimalnej przepustowości do zapewnienia transmisji dźwięku 512Kb/s, zalecane min. 2 Mb/s oraz min. 1 Mb/s do zapewnienia transmisji łącznie dźwięku i wizji, zalecane min. 2,5 Mb/s.