Analiza sytuacji przedsiębiorstwa w praktyce: ocena biznesowa, szanse i zagrożenia na tle aktualnej pozycji rynkowej. Certyfikowane szkolenie.
Analiza sytuacji przedsiębiorstwa w praktyce: ocena biznesowa, szanse i zagrożenia na tle aktualnej pozycji rynkowej. Certyfikowane szkolenie.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaFinanse i bankowość / Inwestycje
- Grupa docelowa usługi
1. Menadżerowie średniego i wyższego szczebla - którzy odpowiedzialni są za strategiczne decyzje w firmie i chcą pogłębić swoją wiedzę na temat analizy biznesowej oraz jej zastosowań.
2. Analitycy biznesowi - którzy zajmują się zbieraniem, analizą i interpretacją danych biznesowych w celu wsparcia procesów decyzyjnych.
3. Specjaliści ds. optymalizacji procesów - którzy poszukują skutecznych narzędzi i metod zarządzania procesami w celu poprawy efektywności organizacyjnej.
4. Konsultanci biznesowi - którzy wspierają organizacje w rozwiązywaniu problemów i osiąganiu celów strategicznych przez zastosowanie analizy biznesowej. - Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji22-08-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa ma na celu nabycie kompetencji w zakresie wiedzy i umiejętności niezbędnych do skutecznego stosowania analizy biznesowej w praktyce, co przyczyni się do lepszego zarządzania organizacją oraz osiągania operacyjnych, taktycznych i strategicznych celów biznesowych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:- określa rodzaje strategii rozwoju i konkurencyjnych. - omawia zasady zarządzania, typy strategii, karta wyników. - określa rodzaje planów, scenariusze rozwoju, zarządzanie zmianą. - omawia rodzaje planów, scenariusze rozwoju, zarządzanie zmianą. | Kryteria weryfikacji Uczestnik po szkoleniu:- Opisuje różne typy strategii (np. korporacyjne, biznesowe, funkcjonalne). - Wymienia i charakteryzuje podstawowe strategie rozwoju (np. strategia wzrostu, stabilizacji, wycofania). - Opisuje metody budowania scenariuszy rozwoju organizacji i ocenia ich przydatność. - Wyjaśnia różnice między planowaniem strategicznym, operacyjnym i taktycznym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności:- analizuje problemy biznesowe - wykorzystuje narzędzia IT do analizy - stosuje metody analizy strategicznej. | Kryteria weryfikacji - Identyfikuje kluczowe problemy i wyzwania biznesowe na podstawie dostępnych danych i informacji.- Określa przyczyny problemów, uwzględniając czynniki wewnętrzne i zewnętrzne organizacji. - Tworzy raporty, wizualizacje i modele analityczne wspierające podejmowanie decyzji biznesowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:- ocenia jak odpowiednio reagować w różnych sytuacjach związanych z wykonywanym zawodem - identyfikuje własny styl uczenia się i wybiera sposoby dalszego kształcenia, - określa znaczenie komunikacji interpersonalnej oraz prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu. | Kryteria weryfikacji - dobiera odpowiednie metody do dalszego kształcenia- reaguje odpowiednio do różnorodnych kontekstów zawodowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
- szkolenie trwa 2 dni (łącznie 16h dydaktycznych) i możesz w nim uczestniczyć z dowolnego miejsca dołączając do wirtualnego pokoju konferencyjnego wykorzystując urządzenie z dostępem do internetu
- podczas szkolenia zaplanowane są przerwy, które wliczają się w czas trwania szkolenia
- zajęcia odbywają się w godzinach 09.00-15.00 każdego dnia według harmonogramu:
Dzień I
Godz. 09:30 - 09:40 – szkolenie
Godz. 09:40 - 11:00 – szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu)
1. Wprowadzenie do analizy biznesowej
a. Czym jest analiza biznesowa?
b. Zastosowania analizy biznesowej.
a. Optymalizacja procesów
b. Zwiększenie konkurencyjności
c. Zarządzanie ryzykiem
c. Historia i ewolucja analizy biznesowej
d. Kluczowe koncepcje i podejścia
a. Teoria zarządzania strategicznego
b. Podejście systemowe i sytuacyjne
e. Znaczenie analizy biznesowej w zarządzaniu – korzyści wynikające z przeprowadzenia analizy biznesowej
f. Potrzeba biznesowa, wymaganie, rozwiązanie
g. Najczęstsze błędy w analizie biznesowej
Godz. 11:00 – 11:15 – przerwa
Godz. 11:15 - 12:40 – szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu)
2. Zasoby nowoczesnej organizacji
a. Wiedza jako zasób organizacji
b. Wiedza a informacja
c. System pomiaru wiedzy
d. Intuicja w działalności menedżerskiej
Godz. 12:40 – 13:00 – przerwa
Godz. 13:00 - 14:00 – szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu, ćwiczenia)
3. Strategie rozwoju przedsiębiorstwa i ich konsekwencje dla wyboru strategii funkcjonalnych
a. Pojęcie strategii rozwoju
b. Rozwój wewnętrzny, rozwój zewnętrzny
c. Specjalizacja, dywersyfikacja
d. Przywództwo kosztowe, różnicowanie i koncentracja
4. Analiza strategiczna
a. Kontekst zewnętrzny i wewnętrzny organizacji
b. Cele i potrzeby biznesowe
c. Koncepcja interesariuszy i ich rola w inicjatywach
d. Opis działania organizacji - modelowanie procesów biznesowych (BPMN)
e. Identyfikacja zmiany - analiza AS IS i określenie TO BE, analiza ryzyka
f. Uzasadnienie biznesowe
Godz. 14:00 – 14:15 – przerwa
Godz. 14:15 - 15:30 – szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu, ćwiczenia)
5. Metodologia procesu formułowania i wyboru strategii zarzadzania
a. Polityka, strategia i taktyka organizacji
b. Zasady zarządzania strategicznego
c. Rodzaje strategii zarzadzania
i. Strategie ogólne
ii. Strategie funkcjonalne
iii. Strategie globalne
d. Strategiczna Karta Wyników jako jedna z metod wyboru strategii i monitorowania realizacji strategii
i. Dobór mierników realizacji celów strategicznych i operacyjnych
Dzień II
Godz. 09:30 - 11:00 – szkolenie(rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu, ćwiczenia)
6. Narzędzia i techniki wspierające budowę strategii
a. Metody analizy wewnętrznej
b. Metody analizy zewnętrznej
c. Techniki wspomagające podejmowanie decyzji
d. Narzędzia informatyczne wspierające budowę strategii
7. Sztuka wyborów strategicznych
a. Wybór strategii konkurencyjnej
b. Strategie rozwoju przedsiębiorstwa
c. Wybory strategiczne a ryzyko
d. Przykłady wyborów strategicznych w praktyce
Godz. 11:00 – 11:15 – przerwa
Godz. 11:15 - 12:40 – szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu)
8. Wartości i ich realizacja w przedsiębiorstwie
a. Definicja i znaczenie wartości organizacyjnych
b. Proces definiowania wartości
c. Komunikacja wartości w organizacji
d. Integracja wartości w procesy biznesowe
e. Monitorowanie i adaptacja wartości
9. Planowanie procesu analizy biznesowej a planowanie strategiczne – rodzaje planowania
a. Narzędzia i techniki wspomagające planowanie
b. Plan biznesowy
c. Plan korporacyjny
d. Plan funkcjonalny
e. Proces planowania strategicznego – tworzenie scenariuszy rozwoju
i. Określenie strategii
ii. Wdrożenie strategii
iii. Ocena strategii
f. Częstotliwość planowania strategicznego
g. Korzyści z planowania strategicznego
h. Zarządzanie zmianą
i. Zarządzanie ryzykiem
Godz. 12:40 – 13:00 – przerwa
Godz. 13:00 - 14:00 – szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu, ćwiczenia)
10. Pozycjonowanie i budowa scenariuszy strategicznych
a. Definicja i znaczenie pozycjonowania strategicznego
b. Cele pozycjonowania strategicznego
c. Metody analizy pozycjonowania (Analiza SWOT, Analiza pięciu sił Portera, Analiza PESTEL)
d. Strategie pozycjonowania - strategie różnicowania, strategie kosztowe, strategie niszowe, strategie hybrydowe
e. Budowa scenariuszy strategicznych - proces tworzenia scenariuszy strategicznych
f. Implementacja scenariuszy strategicznych
g. Monitorowanie i ewaluacja strategii pozycjonowania i scenariuszy
11. Analiza potencjału strategicznego przedsiębiorstwa
a. Zasady i sposoby badania potencjału strategicznego
b. Bilans strategiczny przedsiębiorstwa
c. Analiza kluczowych czynników sukcesu
d. Analiza łańcuch wartości
e. Cykl życia produktu i technologii – ocena portfela produktów
f. Metody portfelowe
g. Analiza zasobów kompetencji
h. Ocena efektywności operacyjnej
i. Analiza finansowa
i. Kluczowe wskaźniki finansowe
ii. Próg rentowności
iii. Analiza opłacalności inwestycji - zaktualizowana wartość netto, wewnętrzna stopa zwrotu
iv. Analiza bilansu, rachunku zysków i strat, przepływów pieniężnych
j. Typowe techniki analizy biznesowej
i. MOST
ii. PEST
iii. SWOT
iv. 5 powodów
v. CATWOE
Godz. 14:00 – 14:15 – przerwa
Godz. 14:15 - 15:10 – szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu, ćwiczenia)
12. Modelowanie rozwiązań
a. Techniki i narzędzia modelowania
b. Drzewo decyzyjne w procesie analizy przedsiębiorstwa
- Alternatywne możliwości decyzyjne
- Wybór decyzji z najmniejszym ryzykiem
c. Diagramy przepływu procesów (np. BPMN),
d. Diagramy przypadków użycia,
e. Diagramy klas, diagramy sekwencji oraz diagramy ER (Entity-Relationship).
f. Zastosowanie w praktyce
g. Korzyści z modelowania rozwiązań
13. Warunki osiągnięcia sukcesu
a. Przyczynowo skutkowe uwarunkowania osiągniecia sukcesu
b. Operacjonalizacja zadań strategicznych
c. Informacje wspomagające zarzadzanie
d. Organizacja wewnętrzna przedsiębiorstwa
Godz. 15:10 – 15:20 – POST TEST walidacja usługi
Godz. 15:20 - 15:30 – podsumowanie i zakończenie szkolenia
Szkolenie będzie realizowane w wymiarze 16-godzinnym, gdzie 1 godzina odpowiada godzinie dydaktycznej (45min.)
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 17 PRE TEST do uzupełnienia przed szkoleniem | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 25-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 09:40 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 17 1. Wprowadzenie do analizy biznesowej | Prowadzący Kamil Bieńkowski | Data realizacji zajęć 25-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:40 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:20 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 17 przerwa | Prowadzący Kamil Bieńkowski | Data realizacji zajęć 25-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 17 2. Zasoby nowoczesnej organizacji | Prowadzący Kamil Bieńkowski | Data realizacji zajęć 25-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:40 | Liczba godzin 01:25 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 17 przerwa | Prowadzący Kamil Bieńkowski | Data realizacji zajęć 25-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:40 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 17 3. Strategie rozwoju przedsiębiorstwa i ich konsekwencje dla wyboru strategii funkcjonalnych 4. Analiza strategiczna | Prowadzący Kamil Bieńkowski | Data realizacji zajęć 25-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 17 przerwa | Prowadzący Kamil Bieńkowski | Data realizacji zajęć 25-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 17 5. Metodologia procesu formułowania i wyboru strategii zarzadzania | Prowadzący Kamil Bieńkowski | Data realizacji zajęć 25-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 17 6. Narzędzia i techniki wspierające budowę strategii 7. Sztuka wyborów strategicznych | Prowadzący Kamil Bieńkowski | Data realizacji zajęć 26-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 17 przerwa | Prowadzący Kamil Bieńkowski | Data realizacji zajęć 26-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 17 8. Wartości i ich realizacja w przedsiębiorstwie 9. Planowanie procesu analizy biznesowej a planowanie strategiczne – rodzaje planowania | Prowadzący Kamil Bieńkowski | Data realizacji zajęć 26-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:40 | Liczba godzin 01:25 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 17 przerwa | Prowadzący Kamil Bieńkowski | Data realizacji zajęć 26-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:40 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 17 10. Pozycjonowanie i budowa scenariuszy strategicznych 11. Analiza potencjału strategicznego przedsiębiorstwa | Prowadzący Kamil Bieńkowski | Data realizacji zajęć 26-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 17 przerwa | Prowadzący Kamil Bieńkowski | Data realizacji zajęć 26-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 17 12. Modelowanie rozwiązań 13. Warunki osiągnięcia sukcesu | Prowadzący Kamil Bieńkowski | Data realizacji zajęć 26-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:10 | Liczba godzin 00:55 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 17 POST TEST walidacja usługi | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:10 | Godzina zakończenia 15:20 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 17 podsumowanie i zakończenie szkolenia | Prowadzący Kamil Bieńkowski | Data realizacji zajęć 26-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:20 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:10 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 078,70 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 690,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 129,92 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 105,63 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Kamil Bieńkowski
Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu szkoleń o podobnej tematyce dla osób dorosłych w okresie 5 lat wstecz od daty rozpoczęcia szkolenia.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- otrzymujesz certyfikat wydany przez jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- masz dostęp do konsultacji poszkoleniowych w formie e-mail do 4 tygodni po zrealizowanym szkoleniu
- otrzymujesz indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia stacjonarne i online organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Warunki uczestnictwa
ZGŁOSZENIE NA USŁUGĘ
Rezerwacji miejsca szkoleniowego można dokonać za pośrednictwem BUR.
Dla uczestników finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych następuje zwolnienie z obowiązku opłaty podatku VAT. Zwolnienie przyznane jest zgodnie z treścią rozporządzenia ministra finansów art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy z dnia 11.03.2004 r.
- Usługa będzie rejestrowana w celu kontroli i audytu. Wizerunek uczestników będzie rejestrowany. Uczestnik zobowiązany jest to posiadania i używania sprawnej kamerki internetowej.
- Walidacja usługi odbędzie się poprzez PRE i POST TESTY przekazane dla uczestników na początku szkolenia oraz ponownie weryfikowane przed jego zakończeniem.
Informacje dodatkowe
Metody pracy podczas szkolenia on-line:
- wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel
- szkolenie realizowane jest w nowoczesnej formie w wirtualnym pokoju konferencyjnym i kameralnej grupie uczestników
- bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz
- pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.
- podczas szkolenia Trener aktywizuje uczestników zadając pytania, na które można odpowiedzieć w czasie rzeczywistym
- otrzymujesz certyfikat wydany przez jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- masz dostęp do konsultacji poszkoleniowych w formie e-mail do 4 tygodni po zrealizowanym szkoleniu
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Platforma /rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa - Platforma Zoom (https://zoom-video.pl/)
Wymagania sprzętowe:
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji - komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do internetu
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik - minimalna prędkość łącza: 512 KB/sek
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów - komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do internetu. Nie ma potrzeby instalowania specjalnego oprogramowania.
Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line - od momentu rozpoczęcia szkolenia do momentu zakończenia szkolenia
Potrzebna jest zainstalowana najbardziej aktualna oficjalna wersja jednej z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge lub Opera. Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy); 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej); System operacyjny taki jak Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS. Łącze internetowe o minimalnej przepustowości do zapewnienia transmisji dźwięku 512Kb/s, zalecane min. 2 Mb/s oraz min. 1 Mb/s do zapewnienia transmisji łącznie dźwięku i wizji, zalecane min. 2,5 Mb/s.