Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników – zgodnie z nowymi wyzwaniami rynku pracy - Szkolenie w ramach Akademii HR
Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników – zgodnie z nowymi wyzwaniami rynku pracy - Szkolenie w ramach Akademii HR
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową szkolenia stanowią osoby w zespołach HR, osoby odpowiedzialne za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi oraz menadżerowie/menadżerki lub kandydaci/kandydatki na menadżerów. Nie stawia się uczestnikom dodatkowych wymagań w kwestii pełnionej obecnie funkcji, doświadczenia, zakresu zadań oraz wiedzy i umiejętności niezbędnych do udziału w szkoleniu.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji09-01-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem usługi jest przygotowanie Uczestników do skutecznego:- pozyskiwania (w tym prowadzenia procesu rekrutacji) oraz efektywnego wykorzystywania zróżnicowanego potencjału, talentów i doświadczeń pracowników;
- dostosowania kompetencji pracowników do nowych wyzwań organizacyjnych i społecznych, w tym przygotowania do zmiany zakresu wykorzystywanych kompetencji;
- kształtowania otwartości na wyzwania rozwojowe i budowania postawy zgodnej z kulturą Learning Agility.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opisuje wpływ zmian na rynku pracy na możliwości i ewentualne trudności w zakresie pozyskiwania i utrzymania w firmie pracowników o odpowiednim potencjale. | Kryteria weryfikacji Analizuje i omawia najważniejsze zmiany oraz trendy na rynku pracy, w tym zmiany demograficzne, postęp technologiczny, ewoluujące oczekiwania pracowników oraz wpływ globalizacji. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Wyjaśnia, w jaki sposób te czynniki kształtują możliwości rekrutacji i zatrzymania talentów w organizacji. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Identyfikuje metody oceny potencjału zawodowego kandydatów do pracy oraz pracowników i potrafi wskazać odpowiedni zakres ich wykorzystania we własnej firmie. | Kryteria weryfikacji Przedstawia i analizuje różnorodne metody oceny potencjału zawodowego kandydatów i pracowników, takie jak testy psychometryczne, rozmowy kwalifikacyjne, centra oceny(assessment center), oceny 360 stopni oraz analizy kompetencji. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Wyjaśnia, jak każda z tych metod może być efektywnie wykorzystana w różnych obszarach, takich jak proces rekrutacji, planowanie ścieżki kariery, decyzje o awansach czy ocena efektywności pracy. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje obecne i przyszłe potrzeby firmy dotyczące potencjału pracowników (w zakresie kwalifikacji, kompetencji, doświadczeń i talentów). | Kryteria weryfikacji Opisuje aktualne potrzeby firmy związane z potencjałem pracowników, identyfikując kluczowe kwalifikacje i kompetencje niezbędne w obecnym środowisku pracy. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Określa, jakie umiejętności, doświadczenie i talenty są najbardziej cenione i poszukiwane, aby sprostać wymaganiom organizacji oraz dynamicznie zmieniającym się warunkom rynkowym. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje możliwości i potencjalne korzyści dla firmy wynikające z kształtowania wewnętrznego zróżnicowania (pod względem posiadanych doświadczeń, kwalifikacji, wieku, płci, pochodzenia etnicznego, poglądów itp.) i potencjału pracowników. | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia pojęcie wewnętrznego zróżnicowania wśród pracowników, biorąc pod uwagę różnorodne aspekty, takie jak doświadczenie, kwalifikacje, wiek, płeć, pochodzenie etniczne czy przekonania. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Opisuje w jaki sposób różne formy zróżnicowania mogą wpływać na funkcjonowanie organizacji, zarówno pod względem wyzwań, jak i korzyści. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Podkreśla, jak zespoły złożone z osób o różnorodnych perspektywach mogą wspierać rozwój innowacyjnych produktów, zdobywanie nowych rynków oraz optymalizację procesów biznesowych, zwiększając tym samym konkurencyjność firmy. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Buduje oraz wdraża programy rekrutacji, selekcji i wdrażania nowych pracowników (onboarding), pozwalające pozyskiwać zróżnicowany potencjał w zakresie kompetencji, talentów i doświadczeń pracowników. | Kryteria weryfikacji Omawia strategię rekrutacyjną ukierunkowaną na pozyskiwanie kandydatów o zróżnicowanych kompetencjach, talentach i doświadczeniach. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Opracowuje proces rekrutacji, który umożliwia skuteczną identyfikację oraz przyciąganie osób z różnych środowisk, uwzględniając różnorodność jako kluczowy element wzmacniający innowacyjność i efektywność zespołów. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Wdraża narzędzia i procesy HR, pozwalające na stały monitoring i podnoszenie poziomu rozwoju kompetencji pracowników i ich dostosowanie do zmieniających się wyzwań organizacji. | Kryteria weryfikacji Opracowuje strategię monitorowania kompetencji pracowników, która uwzględnia regularne ocenianie i śledzenie postępów w rozwoju umiejętności, opisuje jakie wskaźniki i narzędzia są niezbędne do efektywnego monitorowania kompetencji w kontekście zmieniających się potrzeb organizacji. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Przygotowuje rozwiązania i narzędzia HR ukierunkowane na stałe dostosowywanie kompetencji pracowników do nowych wyzwań organizacyjnych i społecznych. | Kryteria weryfikacji Opracowuje strategię rozwoju kompetencji, koncentrując się na identyfikacji kluczowych umiejętności i wiedzy niezbędnych do stawienia czoła nowym wyzwaniom. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Projektuje i wdraża narzędzia HR, takie jak platformy e-learningowe, systemy do zarządzania talentami, a także programy szkoleń i warsztatów, które wspierają rozwój pracowników i dostosowanie ich kompetencji do dynamicznie zmieniających się wymagań biznesowych. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Wdraża programy rozwoju i ścieżek kariery oparte o wykorzystanie zróżnicowanego potencjału pracowników. | Kryteria weryfikacji Opracowuje programy rozwoju, które aktywnie uwzględniają różnorodny potencjał pracowników, odpowiadając na specyficzne potrzeby różnych grup w organizacji. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Analizuje umiejętności, doświadczenia, talenty i aspiracje pracowników, aby zaprojektować wszechstronne programy rozwoju, które wspierają zarówno indywidualny rozwój, jak i cele strategiczne firmy. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Identyfikuje i pozytywnie wykorzystuje potencjał wynikający z wewnętrznego zróżnicowania pracowników (pod względem posiadanych doświadczeń, kwalifikacji, wieku, płci, pochodzenia etnicznego, poglądów etc.). | Kryteria weryfikacji Wskazuje korzyści wynikające z wewnętrznego zróżnicowania w zespole, wskazując, jak różnorodne perspektywy, umiejętności i doświadczenia mogą pozytywnie wpłynąć na procesy decyzyjne, zwiększać innowacyjność oraz stymulować kreatywność w organizacji. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Podkreśla, jak wykorzystanie wewnętrznego zróżnicowania pracowników może wspierać kluczowe procesy biznesowe, takie jak zarządzanie projektami, rozwiązywanie problemów czy opracowywanie strategii, przynosząc lepsze i bardziej kompleksowe rozwiązania | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Inicjuje skuteczne programy wymiany wiedzy i doświadczeń między pracownikami, pozwalające wykorzystywać tzw. wiedzę ukrytą oraz minimalizować ryzyko utraty cennych zasobów wiedzy i doświadczeń(np. po przejściu doświadczonych pracowników na emeryturę). | Kryteria weryfikacji Wprowadza program wymiany wiedzy, który skupia się na efektywnym dzieleniu się wiedzą ukrytą – cennymi, nieformalnymi informacjami oraz doświadczeniami, które trudno jest zapisać w standardowej dokumentacji. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Analizuje zasoby wiedzy ukrytej w organizacji, identyfikując kluczowych pracowników posiadających unikalne kompetencje i doświadczenie. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Projektuje i wdraża mechanizmy oraz narzędzia wspierające transfer tej wiedzy, takie jak platformy komunikacyjne, grupy robocze, warsztaty oraz programy mentoringowe, aby zwiększyć efektywność organizacji i rozwój zespołów. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Buduje pozytywne nastawienie i gotowość pracowników do stałego rozwoju i nabywania nowych kompetencji (zob. reskilling). | Kryteria weryfikacji Wdraża kulturę uczenia się w organizacji, w której ciągły rozwój i zdobywanie nowych umiejętności stanowią kluczowe wartości, aktywnie wspierane na wszystkich poziomach. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Wprowadza strategie motywacyjne, które inspirują pracowników do uczestnictwa w procesach reskillingu, takie jak systemy nagród, indywidualne plany rozwoju, mentoring czy dostęp do różnorodnych programów edukacyjnych, wspierając tym samym zarówno ich rozwój zawodowy, jak i cele strategiczne organizacji. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Aktywnie kształtuje wartości i kulturę pracy sprzyjającą otwartości na nowe wyzwania rozwojowe (zob. kultura Learning Agility). | Kryteria weryfikacji Komunikuje wartości związane z Learning Agility, podkreślając znaczenie elastyczności, adaptacyjności i ciągłej chęci uczenia się. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Celem usługi jest przygotowanie Uczestników do skutecznego:
- pozyskiwania (w tym prowadzenia procesu rekrutacji) oraz efektywnego wykorzystywania zróżnicowanego potencjału, talentów i doświadczeń pracowników;
- dostosowania kompetencji pracowników do nowych wyzwań organizacyjnych i społecznych, w tym przygotowania do zmiany zakresu wykorzystywanych kompetencji;
- kształtowania otwartości na wyzwania rozwojowe i budowania postawy zgodnej z kulturą Learning Agility.
Grupę docelową szkolenia stanowią osoby w zespołach HR, osoby odpowiedzialne za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi oraz menadżerowie/menadżerki lub kandydaci/kandydatki na menadżerów. Nie stawia się uczestnikom dodatkowych wymagań w kwestii pełnionej obecnie funkcji, doświadczenia, zakresu zadań oraz wiedzy i umiejętności niezbędnych do udziału w szkoleniu.
Usługa trwa 24 godziny 1 godzina szkolenia = 60 minut.
Liczba godzin teoretycznych wynosi 11 Liczba godzin praktycznych wynosi 12,5
Walidacja wiedzy i umiejętności wliczana jest do procesu kształcenia i trwa 0,5 godziny
Przerwy są wliczane do procesu kształcenia
Proces walidacji:
Walidacja wiedzy i umiejętności odbywa się poprzez wywiad swobodny
Dzień 1: Wprowadzenie do zrównoważonego zarządzania potencjałem pracowników
Oddziaływanie zmian na rynku pracy na procesy rekrutacji i zatrzymywanie pracowników (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu)
Sposoby oceny i identyfikacji potencjału zawodowego kandydatów i pracowników (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu)
Dzień 2: Rozwój kompetencji i umiejętności pracowników
Analiza aktualnych i przyszłych wymagań firmy względem potencjału pracowników (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu)
Zalety różnorodności wewnętrznej zespołu pracowników (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu)
Tworzenie programów rekrutacji, selekcji i wdrażania nowych pracowników (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu)
Dzień 3: Budowanie zaangażowania i motywacji pracowników
Narzędzia i procesy HR wspierające monitorowanie oraz rozwój kompetencji pracowników (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu)
Dopasowywanie kompetencji pracowników do zmieniających się wymagań organizacji i społeczeństwa (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu)
Strategie rozwoju i planowanie kariery uwzględniające różnorodność potencjału pracowników (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu)
Walidacja
Usługa realizowana w sposób zdalny w czasie rzeczywistym w formie rozmowy na żywo z wykorzystaniem współdzielenia ekranu.
Uczestnik może przed rozpoczęciem usługi uzupełnić i uporządkować dotychczasową wiedzę na temat zarządzania personelem celem lepszego przyswojenia programu szkoleń
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 12 Oddziaływanie zmian na rynku pracy na procesy rekrutacji i zatrzymywanie pracowników (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Daniel Szostak | Data realizacji zajęć 14-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 07:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 12 Przerwa | Prowadzący Daniel Szostak | Data realizacji zajęć 14-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 12 Sposoby oceny i identyfikacji potencjału zawodowego kandydatów i pracowników (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Daniel Szostak | Data realizacji zajęć 14-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 12 Analiza aktualnych i przyszłych wymagań firmy względem potencjału pracowników (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Daniel Szostak | Data realizacji zajęć 15-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 07:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 12 Zalety różnorodności wewnętrznej zespołu pracowników (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Daniel Szostak | Data realizacji zajęć 15-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 12 Przerwa | Prowadzący Daniel Szostak | Data realizacji zajęć 15-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 12 Tworzenie programów rekrutacji, selekcji i wdrażania nowych pracowników (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Daniel Szostak | Data realizacji zajęć 15-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 12 Narzędzia i procesy HR wspierające monitorowanie oraz rozwój kompetencji pracowników (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Daniel Szostak | Data realizacji zajęć 16-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 07:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 12 Dopasowywanie kompetencji pracowników do zmieniających się wymagań organizacji i społeczeństwa (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Daniel Szostak | Data realizacji zajęć 16-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 12 Przerwa | Prowadzący Daniel Szostak | Data realizacji zajęć 16-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 12 Strategie rozwoju i planowanie kariery uwzględniające różnorodność potencjału pracowników (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Daniel Szostak | Data realizacji zajęć 16-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 12 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 320,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 320,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto180,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto180,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Daniel Szostak
personelem, praca zespołowa, komunikacja,
autoprezentacja, metody i narzędzia
poszukiwania pracy, doradztwo zawodowe,
aktywizacja zawodowa, nowoczesne technologie.
Doświadczenie zawodowe: wykładowca, doradca i trener: budowanie
zespołu i współpraca w grupie, zarządzanie
zasobami ludzkimi, psychologia pracy
zespołowej, zarzadzanie przedsiębiorstwem;
Realizacja następującej usługi szkoleniowej:
„Trening umiejętności interpersonalnych”;
Prowadzenie zajęć dydaktycznych na studiach
podyplomowych „Doradztwo zawodowe” (WSIE),
przedmiot: „Techniki autoprezentacji oraz
skuteczne metody aplikowania o pracę”; Wyższa
Szkoła Administracji Publicznej – Studia
podyplomowe - Nowoczesne zarządzanie w
służbie zdrowia, przedmiot: Zarządzanie
zasobami ludzkimi; WSIE w Szczecinie - trener i
wykładowca w dwóch projektach „Kreator
przedsiębiorczości” – Budowanie zespołu i
współpraca w grupie, Podstawy innowacyjnej
przedsiębiorczości; Autor wielu publikacji
naukowych, dydaktycznych i szkoleniowych z
zakresu zarządzania personelem, zasobów
ludzkich, pracy zespołowej.
Prowadzi szkolenia skierowane zarówno do pracowników, jak i managerów, a także szkolenia HR. W ciągu ostatnich 24 miesięcy przeprowadził powyżej 120 godzin szkoleń z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, budowania zespołu, prowadzenia rekrutacji.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzyma drogą mailową skrypt szkoleniowy w trakcie szkolenia.
Informacje dodatkowe
Po zakończeniu szkolenia każdy z uczestników otrzymuje certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu.
Certyfikat zawiera informacje o temacie szkolenia, terminie usługi, realizatorze usługi, zakresie tematycznym usługi i efektach uczenia.
Obecność na zajęciach powinna wynosić nie mniej niż 80% obecności - zgodnie z Regulaminem Projektu Akademia HR.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa realizowana w formie zdalnej w czasie rzeczywistym. Szkolenie odbywa się z wykorzystaniem platformy Zoom. MINIMALNE WYMAGANIA TECHNICZNE: Procesor 2- rdzeniowy 2 Ghz lub lepszy (zalecany 4- rdzeniowy), 2 GB RAM (zalecane 4 GB), system operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10 lub 11), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja). Przeglądarka internetowa Google Chrome (zalecana), Mozilla Firefox lub Safari. Stałe łącze o prędkości 10 Mbps (zalecane 20 Mbps). Głośniki lub słuchawki. Dostęp do mikrofonu i kamery.