Zasady udzielania zamówień w trybach pozaustawowych w projektach współfinansowanych ze środków UE.
Zasady udzielania zamówień w trybach pozaustawowych w projektach współfinansowanych ze środków UE.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo i administracja / Zamówienia publiczne
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Do adresatów szkolenia zaliczyć można przede wszystkim następujące grupy:
• Specjaliści ds. zamówień w projektach unijnych
• Kadra zarządzająca Beneficjenta (właściciel, członkowie zarządu, służby księgowe, kierownicy jednostek)
• Członkowie kadry administracyjnej projektów unijnych (koordynatorzy / kierownicy projektów, specjaliści ds. rozliczeń)
• Członkowie kadry merytorycznej projektów unijnych ( inżynierowie kontraktu, kierownicy i członkowie zespołów projektowych, konsultanci merytoryczni, doradcy)
• Audytorzy projektów unijnych
• Konsultanci i doradcy w zakresie rozliczania i zarządzania projektami UE - Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji14-05-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa ma na celu nabycie kompetencji w zakresie realizacji zamówień pozaustawowych w ramach przedsięwzięć współfinansowanych ze środków UE.Do szczegółowych celów zajęć zaliczyć można przede wszystkim:
• Usprawnienie procesu dokonywania zamówień na potrzeby projektów dofinansowanych z dotacji UE;
• Zapewnienie właściwej ścieżki audytu dla weryfikacji zamówień w projektach unijnych;
• Usprawnienie procesu rozliczania przyznanych środków pomocowych.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:- Definiuje pojęcia z zakresu zasad udzielania zamówien w trybach pozaustawowych w projektach współfinansowanych ze środków UE - Planuje usprawnienie procesu dokonywania zamówień na potrzeby projektów dofinansowanych z dotacji UE - Omawia proces rozliczania przyznanych środków pomocowych | Kryteria weryfikacji Uczestnik po szkoleniu:- Prawidłowo określa definicje podstawowych pojęć zw. z zamówieniami pozaustawowymi. - Rozróżnia kluczowe zasady udzielania zamówień w projektach współfinansowanych. - Wykazuje się znajomością dokumentów regulujących ten obszar. - Identyfikuje bariery i trudności w realizacji zamówień. - Opracowuje propozycje rozwiązań optymalizujących proces zamówień. - Wyjaśnia zasady prawidłowego rozliczania dotacji. - Określa obowiązujące procedury i terminy. - Identyfikuje potencjalne ryzyka związane z nieprawidłowym rozliczeniem środków. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności:- Planuje jak uniknąć konieczności zwrotu niepoprawnie wykorzystanych lub nienależnie wypłaconych środków z dotacji - Sporzadza prawidłową dokumentację zamówień podejmowanych w trybach pozaustawowych - Nadzoruje obsługę Bazy konkurencyjności i publikacji zapytań ofertowych - Planuje realizację Umowy o dofinansowanie w zakresie zapewnienia przejrzystego, racjonalnego i efektywnego wydatkowania środków publicznych - Weryfikuje poprawność stosowanych procedur udzielania zamówień w projektach | Kryteria weryfikacji Uczestnik po szkoleniu:- Wskazuje konkretne metody zapobiegania błędom w wydatkowaniu środków. - Analizuje przypadki naruszeń i proponuje sposoby ich unikania. - Stosuje zasady zgodności finansowej w praktyce. - Opracowuje dokumentację zgodnie z wymogami instytucji zarządzających. - Weryfikuje poprawność dokumentacji pod kątem formalnym i merytorycznym. - Wprowadza i aktualizuje ogłoszenia zgodnie z regulacjami. - Monitoruje terminy publikacji oraz spływanie ofert. - Identyfikuje kluczowe elementy Umowy o dofinansowanie. - Tworzy harmonogram realizacji wydatków. - Analizuje zgodność procedur zamówień z wytycznymi UE i krajowymi. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:- ocenia jak odpowiednio reagować w różnych sytuacjach związanych z wykonywanym zawodem - identyfikuje własny styl uczenia się i wybiera sposoby dalszego kształcenia, - określa znaczenie komunikacji interpersonalnej oraz prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu. | Kryteria weryfikacji - dobiera odpowiednie metody do dalszego kształcenia- reaguje odpowiednio do różnorodnych kontekstów zawodowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
- szkolenie trwa 2 dni (łącznie 12h) i możesz w nim uczestniczyć z dowolnego miejsca dołączając do wirtualnego pokoju konferencyjnego wykorzystując urządzenie z dostępem do internetu
- zajęcia odbywają się w godzinach 09.30-15.30 każdego dnia według harmonogramu:
Dzień I
Godz. 09.30 - 09.40 – PRE TEST do uzupełnienia przed szkoleniem
Godz. 09.40 - 11.00 – szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu)
Podstawy prawne udzielania zamówień w trybach pozaustawowych
• Ustawa PZP a zamówienia w projektach współfinansowanych ze środków UE
• Ustawa o finansach publicznych w kontekście realizacji projektów dofinansowanych z zewnętrznych środków pomocowych
• Wytyczne w sprawie kwalifikowalności wydatków w ramach EFRR, EFS oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020 jako podstawa pozaustawowych trybów udzielania zamówień
• Wewnętrzne procedury udzielania zamówień niepodlegających rygorowi PZP
Godz. 11.00 - 11.15 - przerwa
Godz. 11.15 - 12.40 – szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu, ćwiczenia)
Obowiązkowe procedury i dobre praktyki w zakresie odpowiedniego przygotowania do udzielania zamówień w projekcie
• Obowiązek stosowania zasad uczciwej konkurencji przy udzielaniu zamówień
• Możliwe wyjątki od obowiązku stosowania trybów konkurencyjnych
• Zasady szacowania wartości zamówienia i sposób ich udokumentowania
• Zapewnienie właściwej ścieżki audytu na etapie szacowania wartości zamówienia
• Zamówienia udzielane w częściach
• Zamówienia publiczne a koszty osobowe (koszty personelu, umowy cywilnoprawne, podwykonawcy na zasadzie B2B)
• Progi unijne w zamówieniach niepodlegających rygorowi PZP
Godz. 12.40 - 13.00 - przerwa
Godz. 13.00 - 14.00 – szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu, ćwiczenia)
Zasada konkurencyjności
• Obowiązujące progi i zakres podmiotowy dla zamówień objętych zasadą konkurencyjności
• Sposoby upubliczniania zapytań ofertowych dla zasady konkurencyjności
• Minimalne terminy w zakresie upubliczniania zapytań ofertowych
• Wymagany zakres zapytania ofertowego
• Zapewnienie właściwej ścieżki audytu na etapie przyjmowania, oceny i wyboru ofert
• Wymogi wobec kryteriów oceny ofert
• Wymagany zakres protokołu z wyboru ofert
• Zasady zawierania i zmiany Umów zawartych w oparciu o zasadę konkurencyjności
• Zamówienia sektorowe a zasada konkurencyjności
• Warsztaty i studia przypadku w zakresie analizy zapytań ofertowych i stosowanych kryteriów oceny ofert
• Taryfikator korekt finansowych za naruszenie zasad udzielania zamówień publicznych związane z realizacją projektów współfinansowanych ze środków funduszy UE"
Godz. 14.00 - 14.15 - przerwa
Godz. 14.15 - 15.30 – szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu, ćwiczenia)
Procedura rozeznania rynku
• Obowiązujące progi i zakres podmiotowy dla zamówień objętych procedurą rozeznania rynku
• Obowiązkowe dla rozeznania rynku sposoby upubliczniania zapytań ofertowych
• Zapewnienie właściwej ścieżki audytu na etapie przyjmowania, oceny i wyboru ofert
• Zasady zawierania i zmiany Umów zawartych w oparciu o procedurę rozeznania rynku
Dzień II
Godz. 09.30 - 11.00 – szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu)
Zamówienia o wartości do 20 000 zł netto
• Próg 20 000 zł netto i zakres podmiotowy dla zamówień poniżej wartości progowej
• Obowiązek posiadania wewnętrznych regulaminów i procedur zakupowych
• Dobre praktyki w zakresie dokumentowania sposobu udzielenia zamówień o wartości nieprzekraczającej 20 000 zł netto
Godz. 11.00 - 11.15 - przerwa
Godz. 11.15 - 12.40 – szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu)
Zamówienia publiczne w systemie SL2014
• Sposób i obowiązek obsługi modułu „Zamówienia Publiczne” w systemie SL2014
• Zasady przekazywania dokumentacji z udzielonych zamówień poprzez system SL2014
• Obowiązek powiązania dowodów księgowych z kontraktami zawartymi w rezultacie udzielenia zamówienia publicznego w ramach projektu
Godz. 12.40 - 13.00 - przerwa
Godz. 13.00 - 14.00 – szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu)
Baza Konkurencyjności
• Obowiązek upubliczniania zapytań ofertowych w Bazie Konkurencyjności
• Możliwe odstępstwa od stosowania Bazy Konkurencyjności jako wymaganego publikatora dla zamówień niepodlegających rygorowi PZP o wartości powyżej 50 000 zł netto
• Rodzaje Zamawiających
• Zasady rejestracji i zakładania konta na portalu bazakonkurencyjnosci.gov.pl
• Sposób tworzenia publikacji zapytania ofertowego
Godz. 14.00 - 14.15 - przerwa
Godz. 14.15 - 15.10 – szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu, ćwiczenia)
• Obsługa załączników
• Modyfikacja treści zapytania ofertowego
• Publikacja otrzymanych pytań i udzielonych odpowiedzi
• Upublicznianie wyniku zapytania ofertowego
• Warsztaty - Sposób obsługi on-line Bazy Konkurencyjności z punktu widzenia Wnioskodawcy lub Beneficjenta.
Godz. 15.10 - 15.20 – POST TEST walidacja usługi
Godz. 15.20 - 15.30 – podsumowanie i zakończenie szkolenia
Szkolenie będzie realizowane w wymiarze 12-godzinnym, gdzie 1 godzina odpowiada godzinie zegarowej ( 60min. )
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 17 PRE TEST do uzupełnienia przed szkoleniem | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 15-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 09:40 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 17 Podstawy prawne udzielania zamówień w trybach pozaustawowych | Prowadzący Natalia Tezcan | Data realizacji zajęć 15-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:40 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:20 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 17 przerwa | Prowadzący Natalia Tezcan | Data realizacji zajęć 15-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 17 Obowiązkowe procedury i dobre praktyki w zakresie odpowiedniego przygotowania do udzielania zamówień w projekcie | Prowadzący Natalia Tezcan | Data realizacji zajęć 15-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:40 | Liczba godzin 01:25 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 17 przerwa | Prowadzący Natalia Tezcan | Data realizacji zajęć 15-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:40 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 17 Zasada konkurencyjności | Prowadzący Natalia Tezcan | Data realizacji zajęć 15-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 17 przerwa | Prowadzący Natalia Tezcan | Data realizacji zajęć 15-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 17 Procedura rozeznania rynku | Prowadzący Natalia Tezcan | Data realizacji zajęć 15-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 17 Zamówienia o wartości do 20 000 zł netto | Prowadzący Natalia Tezcan | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 17 przerwa | Prowadzący Natalia Tezcan | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 17 Zamówienia publiczne w systemie SL2014 | Prowadzący Natalia Tezcan | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:40 | Liczba godzin 01:25 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 17 przerwa | Prowadzący Natalia Tezcan | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:40 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 17 Baza Konkurencyjności | Prowadzący Natalia Tezcan | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 17 przerwa | Prowadzący Natalia Tezcan | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 17 Obsługa załączników • Modyfikacja treści zapytania ofertowego | Prowadzący Natalia Tezcan | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:10 | Liczba godzin 00:55 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 17 POST TEST walidacja usługi | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:10 | Godzina zakończenia 15:20 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 17 podsumowanie i zakończenie szkolenia | Prowadzący Natalia Tezcan | Data realizacji zajęć 16-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:20 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:10 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 586,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 290,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto132,23 PLN
- Koszt osobogodziny netto107,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Natalia Tezcan
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- otrzymujesz certyfikat wydany przez jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- masz dostęp do konsultacji poszkoleniowych w formie e-mail do 4 tygodni po zrealizowanym szkoleniu
- otrzymujesz indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia stacjonarne i online organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Informacje dodatkowe
ZGŁOSZENIE NA USŁUGĘ
Rezerwacji miejsca szkoleniowego można dokonać za pośrednictwem BUR.
Dla uczestników finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych następuje zwolnienie z obowiązku opłaty podatku VAT. Zwolnienie przyznane jest zgodnie z treścią rozporządzenia ministra finansów art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy z dnia 11.03.2004 r.
- Walidacja usługi odbędzie się poprzez PRE i POST TESTY przekazane dla uczestników na początku szkolenia oraz ponownie weryfikowane przed jego zakończeniem.
- Usługa będzie rejestrowana w celu kontroli i audytu. Wizerunek uczestników będzie rejestrowany. Uczestnik zobowiązany jest to posiadania i używania sprawnej kamerki internetowej.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania techniczne:
- Platforma /rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa - Platforma Zoom (https://zoom-video.pl/)
Wymagania sprzętowe:
- Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji - komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do internetu
- Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik - minimalna prędkość łącza: 512 KB/sek
- Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów - komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do internetu. Nie ma potrzeby instalowania specjalnego oprogramowania.
- Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line - od momentu rozpoczęcia szkolenia do momentu zakończenia szkolenia
- Potrzebna jest zainstalowana najbardziej aktualna oficjalna wersja jednej z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge lub Opera. Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy); 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej); System operacyjny taki jak Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS. Łącze internetowe o minimalnej przepustowości do zapewnienia transmisji dźwięku 512Kb/s, zalecane min. 2 Mb/s oraz min. 1 Mb/s do zapewnienia transmisji łącznie dźwięku i wizji, zalecane min. 2,5 Mb/s.