Podatek VAT – obrót towarowy 2025- szkolenie
Podatek VAT – obrót towarowy 2025- szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaFinanse i bankowość / Podatki
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do dyrektorów finansowych, głównych księgowych oraz pracowników działów księgowych firm, pracowników biur rachunkowych, wolnych zawodów (radcowie prawni, adwokaci) i innych osób chcących poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji01-07-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi7
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje do prawidłowego rozliczania podatku VAT w obrocie międzynarodowym : usług, towarów i podatku u źródła.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik prawidłowo definiuje opodatkowania obrotu towarami w transakcjach międzynarodowych w kontekście podatku VAT. | Kryteria weryfikacji -uczestnik prawidłowo rozlicza transakcje łańcuchowe | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji -prawidłowo rozlicza transakcje towarami wewnątrzwspólnotowe | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji - prawidłowo rozlicza obrót towarowy poza wspólnotowy | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji - prawidłowo rozlicza świadczenia nieodpłatne | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Podatek od towarów i usług – obrót towarowy 2025
1. Terytorialność podatku VAT. Miejsce opodatkowania dostaw towarów. Transakcje łańcuchowe
a) zasady ogólne ustalania miejsca opodatkowania
b) zasady rozliczania dostaw łańcuchowych (praktyka i orzecznictwo TSUE),
c) wewnątrzwspólnotowa transakcja trójstronna w procedurze uproszczonej (dokumentowanie, wymogi formalne faktury, obowiązki sprawozdawcze),
d) wpływ umownych warunków dostaw na ustalenie miejsca opodatkowania (znaczenie pojęcia „podmiot organizujący wysyłkę lub transport”) – uproszczenia od 2020 w ustalanie „dostawy ruchomej”
e) dostawa towarów, dla których podatnikiem jest nabywca w kontekście transakcji zawieranych z kontrahentami z zagranicy (abroad reverse chargé)
2. Transakcje wewnątrzwspólnotowe - obrót towarowy wewnątrzwspólnotowy:
a) WDT – wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów:
- definicja, obowiązki rejestracyjne ewidencyjne i sprawozdawcze
- warunki stosowania stawki 0% (dokumenty potwierdzające przemieszczenie) – stosowanie przepisów od 2020 roku w kontekście nowych regulacji unijnych (art. 45a rozporządzenia 282/11)
- obowiązek podatkowy, zasady rozliczania zaliczek – dokumentowanie i fakturowanie
- nietransakcyjne przemieszczenie towarów
- wprowadzanie towarów do magazynów konsygnacyjnych (zasady rozliczeń)
- korekty - ujmowanie we właściwym okresie rozliczeniowym, dokumentowanie rabatów
- zasady przeliczania kwot wyrażonych w walucie obcej
b) WNT – wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów:
- definicja WNT, wpływ rejestracji VAT UE na rozliczenie WNT, obowiązki rejestracyjne
- ustalenie miejsca opodatkowania WNT (art. 25-26)
- obowiązek podatkowy a moment otrzymania faktury
- rozliczanie zaliczek (otrzymanie faktury dokumentującej zaliczkę od kontrahenta unijnego a obowiązek podatkowy)
- sposób dokumentowania
- podstawa opodatkowania: mixed supply – usługi bezpośrednio związane z WNT – rabaty a korekta WNT (ujęcie we właściwej deklaracji i informacji podsumowującej, - zastosowanie właściwego kursu (kurs przy korektach), zwroty reklamacyjne
- odwrotne obciążenie a rozliczenie podatku naliczonego (data otrzymania faktury a rozliczenie podatku naliczonego) – zmiany od 1.04.2023
- magazyn konsygnacyjny (call-off stock) a WNT – uproszczenia od 2020
- towary otrzymane nieodpłatnie z innego kraju UE a obowiązek rozliczenia WNT
- przypadki braku obowiązku rozliczania WNT pomimo przywozu towaru z innego państwa członkowskiego
- WNT paliw – zastosowanie przepisów tzw. pakietu paliwowego
c) System wymiany informacji VIES - informacje uzyskiwane z systemu a rozliczenie WDT i WNT
3. Transakcje z krajami spoza UE - obrót towarowy pozawspólnotowy:
a) Eksport towarów:
- pojęcie eksportu towarów - eksport bezpośredni a eksport pośredni
- podstawa opodatkowania oraz obowiązek podatkowy
- wymogi formalne dotyczące faktury
- warunki stosowania stawki 0% - dokumenty potwierdzające przemieszczenie towarów poza granice UE (ECS – system kontroli eksport) – praktyka, orzecznictwo sądów administracyjnych oraz wyroki TSUE
- stawka 0% w eksporcie pośrednim a praktyka dokumentowania przemieszczenia
- rozliczanie zaliczek
- obowiązki ewidencyjne i sprawozdawcze
b) Import towarów:
- pojęcie importu towarów
- status celny towarów, obszar celny wspólnotowy, przeznaczenie celne, procedury celne
- miejsce opodatkowania importu towarów (art. 26a)
- obowiązek podatkowy
- podstawa opodatkowania (błędne ustalenie wartości celnej a korekta podstawy dla VAT – aspekty praktyczne)
- szczególne regulacje dotyczące stosowania właściwego kursu waluty
- zasady potrącania podatku naliczonego
- procedura uproszczona (wpis do rejestru) a zasady rozliczania podatku naliczonego
- procedura 42.00 a optymalizacja rozliczeń z fiskusem
- przegląd wybranych zwolnień związanych z importem towarów
- agencja celna jako przedstawiciel fiskalny w kraju i zagranicą
- powrotny wywóz towarów za granicę (np. w ramach reklamacji) a zasady korekty podatku,
- import części w ramach napraw gwarancyjnych.
4. Świadczenia nieopłatne a międzynarodowy obrót towarowy:
a) przekazywanie nieodpłatnie towarów poza granice kraju - kontrahentom z innych krajów członkowskich lub z krajów trzecich,
b) import oraz wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów otrzymanych nieodpłatnie.
Warunki niezbędne do spełnienia, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągniecie głównego celu: 80 % obecności na zajęciach.
Szkolenie realizowany jest w formie wykładu, prezentacji PPT, case study, sesji pytań i odpowiedzi po omówieniu poszczególnych bloków.
Szkolenie realizowane jest w formie zdalnej w czasie rzeczywistym, interakcja z trenerem może odbywać się za pomocą czatu lub głosowo.
Usługa realizowana jest w godzinach zegarowych z przerwami.
Po szkoleniu przewidziana jest walidacja realizowana w formie testu teoretycznego z wynikiem generowanym automatycznie, uczestnik szkolenia otrzymuje link do testu ma 2 godziny na wykonanie zadania i otrzymuje po jego zakończeniu wynik z wglądem do wyników testu.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 6 Rejestracja i kwestie organizacyjne | Prowadzący Paweł Dymlang | Data realizacji zajęć 02-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 6 Terytorialność podatku VAT. Miejsce opodatkowania dostaw towarów. Transakcje łańcuchowe ( rozmowa na żywo, chat, ćwiczenia, wykłady, prezentacja PPT , dokumentów i druków) | Prowadzący Paweł Dymlang | Data realizacji zajęć 02-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 6 Transakcje wewnątrzwspólnotowe - obrót towarowy wewnątrzwspólnotowy ( rozmowa na żywo, chat, ćwiczenia, wykłady, prezentacja PPT , dokumentów i druków) | Prowadzący Paweł Dymlang | Data realizacji zajęć 02-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 6 Transakcje z krajami spoza UE - obrót towarowy pozawspólnotowy ( rozmowa na żywo, chat, ćwiczenia, wykłady, prezentacja PPT , dokumentów i druków) | Prowadzący Paweł Dymlang | Data realizacji zajęć 02-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 6 Świadczenia nieopłatne a międzynarodowy obrót towarowy ( rozmowa na żywo, chat, ćwiczenia, wykłady, prezentacja PPT , dokumentów i druków) | Prowadzący Paweł Dymlang | Data realizacji zajęć 02-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 6 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 02-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto750,30 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto610,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto107,19 PLN
- Koszt osobogodziny netto87,14 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Paweł Dymlang
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik szkolenia otrzymuje na wskazany adres mailowy materiały pomocnicze (prezentacja PPT, materiały dydaktyczne , konieczne dokumenty w tym wyciągi z ustaw i rozporządzeń) niezbędne do realizacji usługi.
Informacje dodatkowe
Są możliwości zastosowania zwolnienia z podatku VAT dla Uczestników, których poziom dofinansowania wynosi co najmniej 70% (na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (tekst jednolity Dz.U. z 2020 r., poz. 1983).
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze:
1/dysponujemy własną platformą OTP BBB version kompilacja 862.
2/wymagania sprzętowe – komputer/laptop lub inne urządzanie do zdalnej komunikacji wbudowana lub zewnętrzna kamera oraz mikrofon
3/nie ma wymogów co do łącza rekomendujemy prędkość 3/1,5 MB na sekundę
4/ niezbędne oprogramowanie – przeglądarka MOZILLA FIREFOX LUB GOOGLE CHROME
5/ okres ważności linku – dzień odbywania się szkolenia (szkolenie w czasie rzeczywistym)
6) generowany jest plik aktywności (rejestr czasu logowania i wylogowania się uczestników) w celu kontroli/audytu przez jednostkę kontrolną oraz wizerunek uczestnika jak wymaga tego regulamin.
7) JEŚŁI WYMAGA TEGO REGULAMIN JEDNOSTKI FINANSUJĄCEJ SZKOLENIE JEST NAGRYWANE