Zarządzanie pracą restauracji
Zarządzanie pracą restauracji
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Gastronomia
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Sugerowane grupy docelowe:
- absolwenci szkół ponadgimnazjalnych o profilu gastronomicznym,
- absolwenci szkół ponadgimnazjalnych o profilu hotelarskim,
- absolwenci szkół ponadgimnazjalnych o profilu turystycznym,
- absolwenci liceów ogólnokształcących,
- studenci wyższych uczelni o profilu zarządzanie,
- studenci wyższych uczelni o profilu marketing,
- studenci wyższych uczelni o profilu gastronomicznym,
- studenci wyższych uczelni o profilu turystycznym,
- osoby posiadające kompetencje niepotwierdzone formalnymi kwalifikacjami,
- osoby pragnące się przekwalifikować,
- osoby prowadzące działalność gospodarczą o profilu gastronomicznym, hotelarskim itp.,
- osoby prowadzące agroturystykę,
- nauczyciele przedmiotów zawodowych o profilach: marketing, zarządzanie, gastronomia, hotelarstwo, obsługa gości.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji01-06-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi40
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa „Zarządzanie pracą restauracji” potwierdza przygotowanie do samodzielnego planowania pracy restauracji, w tym imprez oraz tworzenia i zarządzania ofertą restauracji. Usługa przygotowuje do zarządzania personelem restauracji, rekrutowania pracowników, tworzenia systemu motywacyjnego dla pracowników, delegowania zadań i rozliczania pracowników z ich wykonania, organizowania i koordynowania ich pracy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Promuje restaurację wśród grupy docelowej. Zarządza ofertą restauracji. Omawia zagadnienia sprzedażowo-marketingowe ważne w pracy w restauracji. Obsługuje specjalistyczne oprogramowanie w restauracji. Planuje pracę restauracji. Charakteryzuje zasady bezpieczeństwa i higieny pracy obowiązującej w gastronomii. | Kryteria weryfikacji a. omawia różne sposoby promowania restauracjib. przygotowuje informacje promujące restaurację w mediach społecznościowych (posty, wybór zdjęć i filmów) oraz omawia zasady monitorowania trafności ich doboru c. wymienia możliwe sposoby zachęcania gości do ponownego przyjścia do restauracji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji a. przygotowuje i omawia ofertę imprez w restauracji z uwzględnieniem atrakcyjnej formy serwisub. tworzy schemat oferty i karty prezentującej menu restauracji c. przygotowuje opis pozycji zawartych w karcie menu dla pracowników sali d. omawia strategię cenową przy budowaniu karty menu e. omawia rolę wizerunku personelu jako części oferty i charakteru restauracji lub wydarzenia f. omawia bieżące trendy w gastronomii | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji a. omawia techniki negocjacji (w tym technikę win-win) lub sprzedaży w kontekście długofalowych relacji z klientami, gośćmi i kontrahentami restauracjib. omawia sposoby aktywnego poszukiwania klientów biznesowych/grupowych restauracji c. omawia sposoby budowania lojalności klientów biznesowych i gości indywidualnych restauracji d. omawia sposoby pozyskiwania informacji na temat potrzeb rynku w obszarze działania. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji a. rozlicza sprzedaż restauracjib. sprawdza stany magazynowe c. przygotowuje zamówienia towarów, wyposażenia i usług | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji a. omawia zakres obowiązków menagera restauracjib. omawia płaszczyzny współpracy z szefem kuchni c. przedstawia biznes plan restauracji (w tym między innymi: konkurencję, koszty, personel, analizę ryzyka i dochodowości) d. przedstawia i omawia rozwiązania sytuacji niestandardowych w pracy restauracji e. przygotowuje ofertę sprzedażową krótko i długoterminową dla restauracji f. analizuje koszty i przychody (okres do okresu) restauracji i planuje działania podnoszące rentowność firmy g. planuje czas pracy pracowników, uwzględniając rezerwacje, organizację imprez itp h. tworzy i wypełnia formularz z planowania imprezy (karta zlecenia przyjęcia) i. tworzy wzór umowy z kontrahentem j. przydziela zadania pracownikom adekwatnie do obszaru pracy i rozlicza pracowników z ich wykonania | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji a. wymienia regulacje w zakresie prawa żywnościowego dotyczące gastronomiib. opisuje rozwiązania techniczne i organizacyjne mające na celu zapewnienie bezpieczeństwa osobom przebywającym w obiektach gastronomicznych c. opisuje zasady higieny obowiązujące pracowników restauracji | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Stosuje metody obsługi gości. Posługuje się językiem branżowym. Przedstawia ofertę karty dań i napojów. Przekazuje pracownikom zasady budowania relacji z gośćmi. | Kryteria weryfikacji a. omawia typy przyjęć zasiadanych i na stojąco, organizowanych w restauracji i poza niąb. stosuje metody serwisu - francuską, rosyjską, niemiecką, angielską c. dobiera odpowiednie nakrycie stołowe (bielizna stołowa, zastawa) do oferty menu na przyjęciach organizowanych w restauracji i poza nią | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji a. stosuje formuły powitania i pożegnania gości zgodnie z zasadami savoir-vivreb. formułuje wypowiedź polecającą gościom dania (upselling - maksymalizacja zysku) c. formułuje wypowiedzi potrzebne do podtrzymania relacji z gościem w trakcie posiłku z użyciem zasad savoir-vivre d. formułuje wypowiedź towarzyszącą podaniu gościom rachunku | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji a. na podstawie autorskiej karty menu lub dobrowolnie wybranej z zestawu kart przygotowanych przez komisję egzaminacyjną - przedstawia gościom nazwy dań, sposób ich przygotowania z uwzględnieniem ich preferencji i ewentualnych przeciwwskazań zdrowotnychb. wymienia rodzaje napojów gorących c. wymienia alkohole mocne d. wymienia metody tworzenia napojów mieszanych e. omawia podstawowe zasady doboru win do dań z uwzględnieniem oferty w karcie dań | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji a. omawia ideę gościnności połączonej z tradycją i przedstawia zasady wdrażania ich w praktyceb. prezentuje zasady savoir-vivre ważne w pracy w restauracji c. określa zasady obsługi gości VIP d. omawia zasady protokołu dyplomatycznego w gastronomii e. omawia różnice kulturowe w obsłudze gościa f. omawia zasady etyki zawodowej w pracy w restauracji, w tym zasadę zachowania dyskrecji, poufności, tajemnicy zawodowej g. omawia sposoby reagowania w sytuacjach nietypowych (np.: nietypowe zamówienia, goście z alergiami, obsługa gości z ograniczeniami sprawności, goście przychodzący ze zwierzętami) h. przygotowuje listę postępowań i rozwiązań trudnych sytuacji w restauracji | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Rekrutuje pracowników. Sporządza indywidualne plany rozwoju zawodowego pracowników. Planuje system oceny i motywacji. | Kryteria weryfikacji a. omawia sposoby sporządzania i możliwości wykorzystania opisu stanowiska pracyb. wymienia kryteria rekrutacji personelu restauracji z uwzględnieniem warunków wykonywanych zadań c. formułuje zakres obowiązków na poszczególnych stanowiskach pracy (np. starszego kelnera, kelnera i młodszego kelnera, barmana, sommeliera, baristy, hydrosommeliera) d. omawia przepisy prawa pracy w kontekście obowiązków i praw pracowników oraz obowiązków i praw pracodawcy e. tworzy ofertę pracy na stanowiskach pracy (np. starszego kelnera, kelnera i młodszego kelnera, barmana, sommeliera, baristy, hydrosommeliera) f. przeprowadza wstępną weryfikację ofert kandydatów do pracy i uzasadnia swój wybór g. przeprowadza rozmowę rekrutacyjną | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji a. formułuje informację dla pracowników dotyczącą standardów w restauracji (np. dotyczącą zasad wizerunku pracownika restauracji, wizerunku sali i estetyki w restauracji, elementów obsługi kelnerskiej, zasad savoir-vivre)b. wymienia kluczowe elementy indywidualnego planu rozwoju zawodowego pracowników i sposoby ich wykorzystywania c. opisuje podstawowe formy rozwoju zawodowego i ocenia ich efektywność d. ustala czas i kryteria oceny | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji a. omawia pozafinansowe sposoby motywowania pracownikówb. omawia kryteria oceny pracowników c. prowadzi rozmowę motywacyjną z pracownikiem d. formułuje motywujący komunikat/przekaz do pracowników przed ważną imprezą/obsługą ważnych gości e. omawia sposoby wyłaniania i zarządzania talentami pracowników f. opisuje sytuacje konfliktowe w zespole pracowniczym i przedstawia przykładowe rozwiązania | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Planuje własny rozwój zawodowy. Omawia wizerunek i rolę menadżera restauracji. | Kryteria weryfikacji a. tworzy plan samorozwoju na 2 latab. wymienia źródła wiedzy branżowej c. omawia rolę staży zawodowych w pracy managera restauracji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji a. omawia elementy profesjonalnego wizerunku managera restauracjib. charakteryzuje zadania, za które odpowiedzialny jest manager restauracji c. omawia zasady komunikacji managera restauracji z gośćmi d. omawia zasady współpracy z właścicielem restauracji | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kwalifikacje zarejestrowane w Zintegrowanym Rejestrze Kwalifikacji
- KwalifikacjeZarządzanie pracą restauracji
- Kod kwalifikacji w Zintegrowanym Rejestrze Kwalifikacji
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęAgencja Promocji Pracy i Reklamy Wschód Grzegorz Górnik
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoAgencja Promocji Pracy i Reklamy Wschód Grzegorz Górnik
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Ramowy program usługi
I. Kierowanie pracą restauracji
1. Promuje restaurację wśród grupy docelowej
- omawia różne sposoby promowania restauracji
- przygotowuje informacje promujące restaurację w mediach społecznościowych (posty, wybór zdjęć i filmów) oraz omawia zasady monitorowania trafności ich doboru
- wymienia możliwe sposoby zachęcania gości do ponownego przyjścia do restauracji
2. Zarządza ofertą restauracji
- przygotowuje i omawia ofertę imprez w restauracji z uwzględnieniem atrakcyjnej formy serwisu
- tworzy schemat oferty i karty prezentującej menu restauracji
- przygotowuje opis pozycji zawartych w karcie menu dla pracowników sali
- omawia strategię cenową przy budowaniu karty menu
- omawia rolę wizerunku personelu jako części oferty i charakteru restauracji lub wydarzenia
- omawia bieżące trendy w gastronomii
3. Omawia zagadnienia sprzedażowo-marketingowe ważne w pracy w restauracji
- omawia techniki negocjacji (w tym technikę win-win) lub sprzedaży w kontekście długofalowych relacji z klientami, gośćmi i kontrahentami restauracji
- omawia sposoby aktywnego poszukiwania klientów biznesowych/grupowych restauracji
- omawia sposoby budowania lojalności klientów biznesowych i gości indywidualnych restauracji
- omawia sposoby pozyskiwania informacji na temat potrzeb rynku w obszarze działania
4. Obsługuje specjalistyczne oprogramowanie w restauracji
- rozlicza sprzedaż restauracji
- sprawdza stany magazynowe
- przygotowuje zamówienia towarów, wyposażenia i usług
5. Planuje pracę restauracji
- omawia zakres obowiązków menagera restauracji
- omawia płaszczyzny współpracy z szefem kuchni
- przedstawia biznes plan restauracji (w tym między innymi: konkurencję, koszty, personel, analizę ryzyka i dochodowości)
- przedstawia i omawia rozwiązania sytuacji niestandardowych w pracy restauracji
- przygotowuje ofertę sprzedażową krótko i długoterminową dla restauracji
- analizuje koszty i przychody (okres do okresu) restauracji i planuje działania podnoszące rentowność firmy
- planuje czas pracy pracowników, uwzględniając rezerwacje, organizację imprez itp
- tworzy i wypełnia formularz z planowania imprezy (karta zlecenia przyjęcia)
- tworzy wzór umowy z kontrahentem
- przydziela zadania pracownikom adekwatnie do obszaru pracy i rozlicza pracowników z ich wykonania
6. Charakteryzuje zasady bezpieczeństwa i higieny pracy obowiązującej w gastronomii
- wymienia regulacje w zakresie prawa żywnościowego dotyczące gastronomii
- opisuje rozwiązania techniczne i organizacyjne mające na celu zapewnienie bezpieczeństwa osobom przebywającym w obiektach gastronomicznych
- opisuje zasady higieny obowiązujące pracowników restauracji
II. Organizowanie obsługi gości
1. Stosuje metody obsługi gości
- omawia typy przyjęć zasiadanych i na stojąco, organizowanych w restauracji i poza nią
- stosuje metody serwisu - francuską, rosyjską, niemiecką, angielską
- dobiera odpowiednie nakrycie stołowe (bielizna stołowa, zastawa) do oferty menu na przyjęciach organizowanych w restauracji i poza nią
2. Posługuje się językiem branżowym
- stosuje formuły powitania i pożegnania gości zgodnie z zasadami savoir-vivre
- formułuje wypowiedź polecającą gościom dania (upselling - maksymalizacja zysku)
- formułuje wypowiedzi potrzebne do podtrzymania relacji z gościem w trakcie posiłku z użyciem zasad savoir-vivre
- formułuje wypowiedź towarzyszącą podaniu gościom rachunku
3. Przedstawia ofertę karty dań i napojów
- na podstawie autorskiej karty menu lub dobrowolnie wybranej z zestawu kart przygotowanych przez komisję egzaminacyjną - przedstawia gościom nazwy dań, sposób ich przygotowania z uwzględnieniem ich preferencji i ewentualnych przeciwwskazań zdrowotnych
- wymienia rodzaje napojów gorących
- wymienia alkohole mocne
- wymienia metody tworzenia napojów mieszanych
- omawia podstawowe zasady doboru win do dań z uwzględnieniem oferty w karcie dań
4. Przekazuje pracownikom zasady budowania relacji z gośćmi
- omawia ideę gościnności połączonej z tradycją i przedstawia zasady wdrażania ich w praktyce
- prezentuje zasady savoir-vivre ważne w pracy w restauracji
- określa zasady obsługi gości VIP
- omawia zasady protokołu dyplomatycznego w gastronomii
- omawia różnice kulturowe w obsłudze gościa
- omawia zasady etyki zawodowej w pracy w restauracji, w tym zasadę zachowania dyskrecji, poufności, tajemnicy zawodowej
- omawia sposoby reagowania w sytuacjach nietypowych (np.: nietypowe zamówienia, goście z alergiami, obsługa gości z ograniczeniami sprawności, goście przychodzący ze zwierzętami)
- przygotowuje listę postępowań i rozwiązań trudnych sytuacji w restauracji
III. Zarządzanie personelem restauracji
1. Rekrutuje pracowników
- omawia sposoby sporządzania i możliwości wykorzystania opisu stanowiska pracy
- wymienia kryteria rekrutacji personelu restauracji z uwzględnieniem warunków wykonywanych zadań
- formułuje zakres obowiązków na poszczególnych stanowiskach pracy (np. starszego kelnera, kelnera i młodszego kelnera, barmana, sommeliera, baristy, hydrosommeliera)
- omawia przepisy prawa pracy w kontekście obowiązków i praw pracowników oraz obowiązków i praw pracodawcy
- tworzy ofertę pracy na stanowiskach pracy (np. starszego kelnera, kelnera i młodszego kelnera, barmana, sommeliera, baristy, hydrosommeliera)
- przeprowadza wstępną weryfikację ofert kandydatów do pracy i uzasadnia swój wybór
- przeprowadza rozmowę rekrutacyjną
2. Sporządza indywidualne plany rozwoju zawodowego pracowników
- formułuje informację dla pracowników dotyczącą standardów w restauracji (np. dotyczącą zasad wizerunku pracownika restauracji, wizerunku sali i estetyki w restauracji, elementów obsługi kelnerskiej, zasad savoir-vivre)
- wymienia kluczowe elementy indywidualnego planu rozwoju zawodowego pracowników i sposoby ich wykorzystywania
- opisuje podstawowe formy rozwoju zawodowego i ocenia ich efektywność
- ustala czas i kryteria oceny
3. Planuje system oceny i motywacji
- omawia pozafinansowe sposoby motywowania pracowników
- omawia kryteria oceny pracowników
- prowadzi rozmowę motywacyjną z pracownikiem
- formułuje motywujący komunikat/przekaz do pracowników przed ważną imprezą/obsługą ważnych gości
- omawia sposoby wyłaniania i zarządzania talentami pracowników
- opisuje sytuacje konfliktowe w zespole pracowniczym i przedstawia przykładowe rozwiązania
IV. Doskonalenie umiejętności zawodowych
1. Planuje własny rozwój zawodowy
- tworzy plan samorozwoju na 2 lata
- wymienia źródła wiedzy branżowej
- omawia rolę staży zawodowych w pracy managera restauracji
2. Omawia wizerunek i rolę menadżera restauracji
- omawia elementy profesjonalnego wizerunku managera restauracji
- charakteryzuje zadania, za które odpowiedzialny jest manager restauracji
- omawia zasady komunikacji managera restauracji z gośćmi
- omawia zasady współpracy z właścicielem restauracji
Szkolenie adresowane jest m.in. do:
- osób pracujących bądź pragnących w przyszłości pracować w karczmach, zajazdach oraz restauracjach samodzielnych lub też będących częścią kompleksów hotelowych,
- osób, które chciałyby lub prowadzą prowadzić własną działalność gospodarczą w zakresie gastronomii (po uzyskaniu dodatkowych kwalifikacji z zakresu prowadzenia rachunkowości, dokumentacji oraz elementów prawa)
- osób, które w przyszłości chciałyby zostać kierownikiem gastronomii lub dyrektorem restauracji w kompleksach hotelowych. W dalszej perspektywie może zajmować się szkoleniami personelu, doradztwem na rzecz podmiotów gastronomicznych.
Sugerowane grupy docelowe:
- absolwenci szkół ponadgimnazjalnych o profilu gastronomicznym,
- absolwenci szkół ponadgimnazjalnych o profilu hotelarskim,
- absolwenci szkół ponadgimnazjalnych o profilu turystycznym,
- absolwenci liceów ogólnokształcących,
- studenci wyższych uczelni o profilu zarządzanie,
- studenci wyższych uczelni o profilu marketing,
- studenci wyższych uczelni o profilu gastronomicznym,
- studenci wyższych uczelni o profilu turystycznym,
- osoby posiadające kompetencje niepotwierdzone formalnymi kwalifikacjami,
- osoby pragnące się przekwalifikować,
- osoby prowadzące działalność gospodarczą o profilu gastronomicznym, hotelarskim itp.,
- osoby prowadzące agroturystykę,
- nauczyciele przedmiotów zawodowych o profilach: marketing, zarządzanie, gastronomia, hotelarstwo, obsługa gości.
Warunki organizacyjne dla przeprowadzenia usługi szkoleniowej:
a) minimalna liczba Uczestników: 5, maksymalna liczba Uczestników: 16
b) w ramach kursu / szkolenia każdy uczestnik ma zapewnione materiały / produkty do części praktycznej
Kurs realizowany będzie w formie warsztatowej, zakładającej aktywny udział Uczestników/Uczestniczek wraz z realizacją ćwiczeń praktycznych.
Szkolenie realizowane będzie w godzinach dydaktycznych 1 godzina szkoleniowa = 1 godzina dydaktyczna (45 min). Przerwy nie wliczają się w czas trwania usługi. Po każdych 4 godzinach usługi szkoleniowej przypada 30 minut przerwy – w przypadku krótszych zajęć niż 4 godziny dydaktyczne przerwa wynosi minimum 15 min.
Obowiązkowe dla każdego uczestnika jest uczestnictwo w zajęciach (dopuszczalne jest 20% nieobecności). Po ukończeniu kursu / szkolenia (z absencją wynoszącą maksymalnie 20%) każdy z uczestników musi przystąpić do Certyfikowanego egzaminu / walidacji. Po zakończeniu usługi szkoleniowej zostanie przeprowadzona zewnętrzna walidacja oraz certyfikacja potwierdzająca nabycie kwalifikacji zawodowych o Kodzie 12695 w Zintegrowanym Rejestrze Kwalifikacji.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 800,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 800,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto145,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto145,00 PLN
- W tym koszt walidacji brutto0,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto450,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto450,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają notes, długopis, teczkę.
Warunki uczestnictwa
Dana kwalifikacja nie ma założonych kryteriów uczestnictwa oraz wymaganych kwalifikacji poprzedzających udział w usłudze.
Nie jest wymagane wylegitymowanie się doświadczeniem.
Informacje dodatkowe
W efekcie ukończenia kursu Uczestnicy uzyskają certyfikat (po uzyskaniu pozytywnego wyniku z walidacji) potwierdzający nabycie kwalifikacji zgodnej z Kodem kwalifikacji 112695 w ZRK.
W przypadku kursów dofinansowanych warunkiem uczestnictwa w kursie jest spełnienie warunków przedstawionych przez danego Operatora, do którego składane będą dokumenty o dofinansowanie usługi rozwojowej.
Usługa rozwojowa jest dostępna dla osób ze szczególnymi potrzebami, czyli tych osób, które ze względu na swoje cechy zewnętrze lub wewnętrze lub ze względu na okoliczności, w których się znajdują, muszą podjąć dodatkowe działania lub zastosować dodatkowe środki, w celu przezwyciężenia bariery, aby uczestniczyć w różnych sferach życia, na zasadzie równości z innymi osobami.
Realizacja usługi rozwojowej jest zgodna ze Standardami dostępności dla polityki spójności 2021-2027 oraz zapisami Ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami