Terapia Integracji Sensorycznej wg dr Ayres SIAT®, moduł II - szkolenie
Terapia Integracji Sensorycznej wg dr Ayres SIAT®, moduł II - szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna
- Identyfikatory projektówMałopolski Pociąg do kariery
- Grupa docelowa usługi
Dla fizjoterapeutów, terapeutów zajęciowych, logopedów, psychologów oraz lekarzy, którzy ukończyli moduł I szkolenia "Terapia Integracji Sensorycznej wg dr Ayres SIAT®"
Usługa adresowana również dla uczestników projektu Małopolski Pociąg do Kariery - sezon 1.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji07-08-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi75
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa "Terapia Integracji Sensorycznej wg dr Ayres SIAT®, moduł II - szkolenie" przygotowuje do samodzielnego badania, diagnozowania możliwych zburzeń i prowadzenia terapii dzieci z uwzględnieniem podstaw integracji sensorycznej oraz wszechstronnego rozwoju dziecka (psychoruchowego, psychologicznego oraz logopedycznego).Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą oceny funkcji integracji sensorycznej i dysfunkcji u dzieci | Kryteria weryfikacji - definiuje strategie interwencji Ayres oraz cele terapeutyczne- definiuje ocenę kliniczną zaburzeń SI - charakteryzuje dziecięce potrzeby oraz umiejętności potrzebne do rozwoju - charakteryzuje objawy kliniczne zaburzeń SI - definiuje zasady leczenia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą z zakresu rozwoju prenatalnego oraz wcześniactwa | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje rozwój prenatalny z uwzględnieniem rozwoju poszczególnych systemów sensorycznych- dokonuje oceny rozwojowej - charakteryzuje wpływ wcześniactwa na rozwój - dokonuje oceny rozwojowej - określa zaburzenia oraz dysfunkcje | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Planuje i przeprowadza terapię pacjenta | Kryteria weryfikacji - prowadzi celowane interwencje terapeutyczne- dokonuje oceny klinicznej zaburzeń SI - dobiera stosowne środki terapeutyczne - dobiera stosowne narzędzia oceny pomiaru dysfunkcji integracji sensorycznej - prawidłowo protokołuje przebieg terapii - opracowuje indywidualne programy domowe | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Charakteryzuje zasady pracy z pacjentami | Kryteria weryfikacji - posiada predyspozycje do pracy z niemowlakami oraz małymi dziećmi- przeprowadza stosowne rozmowy z rodzicami/opiekunami - kieruje pacjentów do innych specjalistów i współpracuje z nimi - motywuje oraz wspiera rodziców/opiekunów dzieci do włączania terapii do aktywności dnia codziennego w celu wzmocnienia efektów terapii | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa "Integracja Sensoryczna wg dr Ayres, moduł II - szkolenie" przygotowuje do samodzielnego badania, diagnozowania możliwych zburzeń i prowadzenia terapii dzieci z uwzględnieniem podstaw integracji sensorycznej oraz wszechstronnego rozwoju dziecka (psychoruchowego, psychologicznego oraz logopedycznego).
Szkolenie adresowane jest do fizjoterapeutów, lekarzy, terapeutów zajęciowych, logopedów, psychologów, którzy pracują z dziećmi i chcą zdobyć dodatkową wiedzę oraz umiejętności w zawodzie.
Warunkiem przystąpienia do modułu II jest ukończenie modułu I ww. szkolenia.
Dla lepszego przyswojenia programu szkolenia, uczestnik powinien posiadać podstawową wiedzę na temat anatomii małego dziecka oraz wiadomości z modułu I.
Liczba godzin szkolenia (75) podana jest w godzinach edukacyjnych (45 minut); w tym 35 godzin teoria, 40 godzin praktyka. Przerwy nie wliczają się do godzin szkolenia.
Zakres tematyczny:
Dzień 1. (czas trwania 08:30 - 17:30; ilość przerw w minutach: 60; przerwy ustalane do potrzeb uczestników).
Strategie interwencji Ayres, cele terapeutyczne, interwencje terapeutyczne.
Ocena kliniczna zaburzeń SI.
Przyporządkowanie oceny klinicznej stadia 1 do 4, kontinuum i spirali. Dziecięce potrzeby, umiejętności podstawowe dla rozwoju,SID, objawy kliniczne, sterowanie sensoryczne afektywne, środki terapeutyczne, Zasady leczenia, cele terapeutyczne integracji sensorycznej, jednostki leczenia.
Dzień 2. (czas trwania 08:30 - 17:30; ilość przerw w minutach: 60; przerwy ustalane do potrzeb uczestników).
Wprowadzenie do screeningu rejestracji sensorycznej.
Analiza video w odniesieniu do SAR (somatomotoryczne reakcje dopasowania/ zachowanie się), ważne pojęcia, kwestionariusz dla rodziców, protokół przebiegu.
Baseline, możliwości oceny klinicznej.
Ewaluacja w diagnozie.
Dzień 3. (czas trwania 08:30 - 17:30; ilość przerw w minutach: 60; przerwy ustalane do potrzeb uczestników).
Wpływ wcześniactwa na rozwój.
Ocena rozwojowa, zaburzenia, dysfunkcje.
Dzień 4. (czas trwania 08:30 - 17:30; ilość przerw w minutach: 60; przerwy ustalane do potrzeb uczestników).
Analiza video, protokołowanie, przyporządkowanie kliniczne.
Przygotowanie do części praktycznej.
Praca z pacjentami.
Omówienie części praktycznej.
Dzień 5. (czas trwania 08:30 - 17:30; ilość przerw w minutach: 60; przerwy ustalane do potrzeb uczestników).
Analiza video, protokołowanie, przyporządkowanie kliniczne.
Przygotowanie do części praktycznej.
Praca z pacjentami.
Omówienie części praktycznej.
Dzień 6. (czas trwania 08:30 - 17:30; ilość przerw w minutach: 60).
Analiza video, protokołowanie, przyporządkowanie kliniczne.
Przygotowanie do części praktycznej.
Praca z pacjentami.
Omówienie części praktycznej.
Dzień 7. (czas trwania 08:30 - 17:30; ilość przerw w minutach: 45; przerwy ustalane do potrzeb uczestników).
Analiza video, protokołowanie, przyporządkowanie kliniczne.
Przygotowanie do części praktycznej.
Praca z pacjentami.
Omówienie części praktycznej.
Walidacja - test teoretyczny. Prowadzenie: Sabina Lizak
Walidacja odbędzie się w formie testu teoretycznego oraz obserwacji w warunkach symulowanych. Test teoretyczny zostanie rozdany przez osobę prowadzącą usługę, a jego oceną zajmie się osoba walidująca. Walidator nie będzie obecny podczas testu. Obserwacja w warunkach symulowanych będzie odbywała się podczas trwania usługi, w trakcie pracy Uczestnika z pacjentami.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 Strategie interwencji Ayres, cele terapeutyczne, interwencje terapeutyczne. Ocena kliniczna zaburzeń SI. Przyporządkowanie oceny klinicznej. Dziecięce potrzeby, umiejętności podstawowe do rozwoju. | Prowadzący Alicja Salwach | Data realizacji zajęć 08-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 09:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 Screening rejestracji sensorycznej. Analiza video w odniesieniu do SAR, ważne pojęcia, kwestionariusz dla rodziców, protokół przebiegu. Baseline, możliwości oceny klinicznej. Ewaluacja w diagnozie. | Prowadzący Alicja Salwach | Data realizacji zajęć 09-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 09:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 Wpływ wcześniactwa na rozwój. Ocena rozwojowa, zaburzenia, dysfunkcje. | Prowadzący Alicja Salwach | Data realizacji zajęć 10-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 09:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 Analiza video, protokołowanie, przyporządkowanie kliniczne. Przygotowanie do części praktycznej. Praca z pacjentami. Omówienie części praktycznej. | Prowadzący Alicja Salwach | Data realizacji zajęć 11-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 09:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 Analiza video, protokołowanie, przyporządkowanie kliniczne. Przygotowanie do części praktycznej. Praca z pacjentami. Omówienie części praktycznej. | Prowadzący Alicja Salwach | Data realizacji zajęć 12-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 09:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 Analiza video, protokołowanie, przyporządkowanie kliniczne. Przygotowanie do części praktycznej. Praca z pacjentami. Omówienie części praktycznej. | Prowadzący Alicja Salwach | Data realizacji zajęć 13-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 09:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 Analiza video, protokołowanie, przyporządkowanie kliniczne. Przygotowanie do części praktycznej. Praca z pacjentami. Omówienie części praktycznej. | Prowadzący Alicja Salwach | Data realizacji zajęć 14-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 17:10 | Liczba godzin 08:40 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 Walidacja: test teoretyczny | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 14-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:10 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 00:20 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 439,02 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 40,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 32,52 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Alicja Salwach
2007 - 2010 – Studia na kierunku fizjoterapia w Państwowej Medycznej Szkole Zawodowej w Opolu
2011 - 2013 – Pracowała jako fizjoterapeuta w ośrodku rehabilitacyjnym przy Zespole Szkół Specjalnych
2010 - 2012 – Studia magisterskie na kierunku fizjoterapia w Akademii Wychowania Fizycznego w Katowicach
2014 - uzyskanie tytułu licencjata na kierunku Pedagogika specjalność zintegrowana edukacja wczesnoszkolna i oligofrenopedagogika na Uniwersytecie Śląskim
2015 - uzyskanie kwalifikacji surdopedagoga i tyflopedagoga
Od 2013 - Pracuje w przedszkolu specjalnym dla dzieci z autyzmem oraz niepełnosprawnością sprzężoną jako fizjoterapeuta, terapeuta SI oraz pedagog specjalny.
Pracuje również w prywatnych ośrodkach rehabilitacyjnych jako terapeuta SIAT oraz NDT-Bobath, diagnosta ADOS-2 i STAT
2016 - rozpoczęcie studiów doktoranckich w Akademii Wych
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Skrypt
Warunki uczestnictwa
- dokonanie rezerwacji miejsca u Dostawcy Usługi
- wpłacenie zaliczki w wysokości 500 zł określonej regulaminem organizatora i potwierdzającej uczestnictwo w szkoleniu ( w przypadku dofinansowania pokrywającego cały koszt szkolenia, zaliczka jest zwracana uczestnikowi)
- ukończenie modułu I szkolenia
Informacje dodatkowe
Jeżeli usługa finansowana jest w minimum 70 % ze środków publicznych, jest ona zwolniona z podatku VAT.
Warunkiem wystawienia faktury zwolnionej z podatku VAT, jest przesłanie usługodawcy stosownego oświadczenia.
Przed dokonaniem zapisu na usługę, prosimy o kontakt z organizatorem szkolenia w celu sprawdzenia dostępności miejsc.
Liczba godzin szkolenia (75) podana jest w godzinach edukacyjnych (45 minut).
Podpisano regulamin projektu Małopolski Pociąg do Kariery - sezon 1.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Parking.