Szkoła Trenerów Biznesu Akademii SET
Szkoła Trenerów Biznesu Akademii SET
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Usługa dedykowana jest wszystkim Osobom, które chcą pracować w roli Trenera.
- Minimalna liczba uczestników9
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji26-03-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi114
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przygotowanie do pracy w roli trenera oraz wyposażenie uczestnika we wszystkie niezbędne kompetencje i umiejętności trenerskie, począwszy od zbadania potrzeb rozwojowych, zaprojektowania szkolenia (przygotowania konspektu trenerskiego, materiałów dla uczestników), przeprowadzenia go, czyli poradzenia sobie na sali szkoleniowej z różnego rodzaju sytuacjami, (także trudnymi) oraz zbadaniem jego ewaluacji, czyli wpływu szkolenia na grupę.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZA - Po ukończeniu projektu szkoleniowego uczestnik będzie znał Model SET i zasady uczenia ludzi dorosłych, będzie znał zasady projektowania szkolenia w oparciu o zasady zaprezentowane podczas szkolenia, będzie potrafił wskazać techniki pracy z grupą szkoleniową. Będzie znał fazy procesu grupowego oraz techniki radzenia sobie z sytuacjami trudnymi podczas pracy z grupą szkoleniową. | Kryteria weryfikacji Uczestnik będzie potrafił wymienić elementy składowe Modelu SET, wymienić techniki budowana bezpieczeństwa opisać zasady uczenia ludzi dorosłych wykorzystywane do projektowania i prowadzenia szkolenia, wymienić techniki pracy trenera z grupą szkoleniową. Opisać typowe sytuacje trudne i techniki postępowania. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI - Po ukończeniu projektu szkoleniowego uczestnik będzie potrafił zaprojektować szkolenie w oparciu o Model SET i zasady uczenia ludzi dorosłych. Będzie potrafił pracować z grupą szkoleniową zgodnie z zasadami zaprezentowanymi podczas szkolenia, będzie potrafił prawidłowo reagować na sytuacje trudne podczas pracy z grupą szkoleniową, będzie potrafił rozpoznać fazy procesu grupowego. | Kryteria weryfikacji Uczestnik będzie potrafił stworzyć konspekt szklenia zgodnie z zasadami poznanymi podczas szkolenia, będzie potrafił przeprowadzić wprowadzenie do szkolenia w oparciu strukturę INTRO poznaną na szkoleniu, będzie potrafił prawidłowo wprowadzać i omawiać techniki szkoleniowe, będzie potrafił zastosować zaprezentowane podczas szkolenia techniki radzenia sobie z sytuacjami trudnymi, będzie potrafił udzielać dyrektywą i coachingową informację zwrotną. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się POSTAWA - Udział w szkoleniu pozwoli Uczestnikowi zwiększyć́ pewności siebie i asertywność́ w kontekście pracy trenera, wzmocni gotowość́ do przyjmowania i udzielania rozwojowej informacji zwrotnej oraz pozwoli mu na asertywne zachowania oraz budowanie silniejszej pozycji zawodowej. | Kryteria weryfikacji Podczas prezentacji Uczestnik potrafi opanować́ stres związany z ekspozycją społeczną, pewnie i swobodnie czuje się̨ w roli trenera. Odpowiada na z sali, potrafi udzielać́ informacji zwrotnej, informować́ o intencji i uczuciach. Skutecznie moderuje pracę grupy szkoleniowej. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
ZJAZD 1.
SZKOLENIE SET ELEMENTARY®
Wprowadzenie do Metody Efektywnego Treningu SET®
- Założenia i składowe Modelu SET®.
Tworzenie bezpiecznych warunków do pracy:
- Potrzeby i oczekiwania uczestników.
- Metody budowania bezpieczeństwa podczas szkoleń i treningów.
- Kluczowe zadania trenera na etapie budowania bezpieczeństwa.
- Zagrożenia na etapie budowania bezpieczeństwa uczestników.
TRENING UMIEJĘTNOŚCI część 1 – wstęp do szkolenia:
- Prezentacje uczestników i omówienie prezentacji z trenerem.
Tworzenie warunków do efektywnej nauki:
- Budowanie efektywnego wstępu do szkolenia.
- Potrzeby i preferencje uczestników w zakresie nauczania.
- Informacja zwrotna jako kluczowa umiejętność trenera.
ZJAZD 2.
OŚ MODELU SET® -Projektowanie efektywnego szkolenia
Specyfika szkoleń biznesowych:
- Najnowsze trendy na rynku szkoleń.
- Szkolenie, projekt szkoleniowy, a procesy rozwojowe
w korporacjach – kluczowe rozróżnienie.
Badanie potrzeb szkoleniowych w oparciu o metodologię HPI:
- Istota i założenia metodologii HPI.
- Źródła informacji o potrzebach szkoleniowych.
- Narzędzia i techniki do badania potrzeb.
Psychologia uczenia się dorosłych:
- Modele uczenia się dorosłych.
- Etapy rozwoju kompetencji społecznych.
Etapy tworzenia programów szkoleniowych:
- Definiowanie celów szkoleniowych i określanie treści szkoleniowych.
- Tworzenie osi programu szkolenia i projektowanie modułów.
- Przygotowywanie materiałów dla uczestników.
- Tworzenie narzędzi wspierających wdrożenie po szkoleniu.
Metody oceny efektywności szkoleń:
- Model Kirkapatricka I Model Philipsa
- Narzędzia i techniki oceny efektywności
ZJAZD 3.
UMIEJĘTNOŚCI -Trening umiejętności trenerskich
Kluczowe umiejętności trenera:
- Umiejętności w Modelu SET® - aktywne słuchanie, odzwierciedlanie, stawianie wyzwań, wspieranie.
- Komunikacja niewerbalna i praca z przestrzenią na sali szkoleniowej.
- Praca z narzędziami trenera – flipchart, projektor, rekwizyty.
- Techniki aktywizowania grupy.
TRENING UMIEJĘTNOŚCI część 2 – moduł szkoleniowy:
- Prezentacje uczestników i omówienie prezentacji z trenerem.
Rozwój umiejętności superwizyjnych trenera:
- Obserwacja prezentacji uczestników.
- Praktyczny trening udzielania informacji zwrotnej.
- Praca z arkuszami obserwacyjnymi.
ZJAZD 4.
PERSPEKTYWY I RZECZYWISTOŚĆ- Zarządzanie procesem grupowym w pracy trenera
Proces grupowy a praca trenera:
- Poziomy pracy trenera.
- Przegląd wybranych gier szkoleniowych.
- Fazy rozwoju grupy.
- Role grupowe.
- Style komunikacji w grupie.
- Normy i wartości grupy.
- Proces grupowy z perspektywy szkoleniowej
ZJAZD 5.
PERSPEKTYWY I RZECZYWISTOŚĆ- Praca z oporem i sytuacje trudne
Sytuacje trudne w pracy z grupami:
- Sytuacje trudne prowokowane przez trenera.
- Sytuacje trudne nieprowokowane przez trenera.
- Poziomy interwencji trenerskich.
- Stopniowanie interwencji.
Opór i metody pracy z oporem:
- Symptomy i źródła oporu.
- Techniki pracy z oporem.
TRENING UMIEJĘTNOŚCI część 3 – praca z oporem:
- Prezentacje uczestników i omówienie prezentacji z uczestnikiem w roli trenera superwizora
ZJAZD 6.
ZASADY Inspirowanie do zmiany i rozwoju
Budowanie własnej tożsamości trenerskiej:
- Specyfika zawodu trenera.
- Kluczowe kompetencje trenerskie.
Wspieranie w drodze do zmiany:
- Praca z wizją i celami.
- Metafora i inne narzędzia inspirowania do zmiany.
- Identyfikowanie zasobów.
- Planowanie działań rozwojowych.
Etyka zawodu trenera:
- Zasady i wartości w pracy trenera.
- Kodeks etyczny trenera.
ZJAZD 7.
INTEGRACJA- Warsztaty autorskie uczestników
TRENING UMIEJĘTNOŚCI część 4 – sampling:
- Prezentacje uczestników.
- Omówienie prezentacji z trenerem
- coachingowa informacja zwrotna. - Omówienie prezentacji z uczestnikami.
Plan indywidualnego rozwoju:
- Aktualizowanie planów indywidualnego rozwoju.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 14 OŚ MODELU SET® - Projektowanie efektywnego szkolenia. | Prowadzący Arkadiusz Górski | Data realizacji zajęć 10-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 14 SET ELEMENTARY® - Wprowadzenie do Metody Efektywnego Treningu SET®. | Prowadzący Katarzyna Preidl | Data realizacji zajęć 10-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 14 SET ELEMENTARY® - Wprowadzenie do Metody Efektywnego Treningu SET®. | Prowadzący Katarzyna Preidl | Data realizacji zajęć 11-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 14 OŚ MODELU SET® - Projektowanie efektywnego szkolenia. | Prowadzący Arkadiusz Górski | Data realizacji zajęć 11-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 14 UMIEJĘTNOŚCI - Trening umiejętności trenerskich. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 14 UMIEJĘTNOŚCI - Trening umiejętności trenerskich. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 22-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 14 PERSPEKTYWY I RZECZYWISTOŚĆ - Zarządzanie procesem grupowym | Prowadzący Maciej Pawlik | Data realizacji zajęć 02-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 14 PERSPEKTYWY I RZECZYWISTOŚĆ - Zarządzanie procesem grupowym | Prowadzący Maciej Pawlik | Data realizacji zajęć 03-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 14 PERSPEKTYWY I RZECZYWISTOŚĆ - Praca z oporem i sytuacje trudne. | Prowadzący Adam Walerjańczyk | Data realizacji zajęć 06-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 14 PERSPEKTYWY I RZECZYWISTOŚĆ - Praca z oporem i sytuacje trudne. | Prowadzący Adam Walerjańczyk | Data realizacji zajęć 07-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 14 ZASADY - Inspirowanie do zmiany i rozwoju. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 14 ZASADY - Inspirowanie do zmiany i rozwoju. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 12-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 14 INTEGRACJA – Warsztaty autorskie uczestników. | Prowadzący Sławomir Sabała | Data realizacji zajęć 15-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 10:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 14 INTEGRACJA – Warsztaty autorskie uczestników. | Prowadzący Sławomir Sabała | Data realizacji zajęć 16-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto9 100,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto9 100,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto79,82 PLN
- Koszt osobogodziny netto79,82 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Katarzyna Preidl
Arkadiusz Górski
Doświadczenie w sprzedaży, obsłudze klienta oraz zarządzaniu zespołem zdobywał w międzynarodowej firmie zajmującej się sprzedażą, w instytucji finansowej oraz w consultingu. Ma na koncie przepracowane ponad 2000 godzin pracy w roli trenera biznesu.
Maciej Pawlik
Współtwórca Modeli Rozwojowych Grupy SET®, w tym Modelu DNA Menadżera®. Wiceprezes Zarządu i Dyrektor Operacyjny Grupy SET®. Współzałożyciel Akademii SET®.
Magister, Absolwent Politechniki Częstochowskiej na kierunku Zarządzanie Europejskie, Wyższej Szkoły Zarządzania na kierunku Marketing i Zarządzanie. Ponadto absolwent Szkoły Trenerów rekomendowanej przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne.
Brał również udział w szkoleniach prowadzonych przez firmy: Coaching Center, Krauthammer International, ODiTK, BPP Professional Education, PDC Consensus, Computex, Heidtman & Piasecki, BIGRAM S.A. Personel Consulting – tematyka obejmowała przygotowanie do pracy coacha, trenera oraz asesora podczas sesji Assessment Center i Development Center, zarządzanie zespołem, czasem i projektami, komunikację, techniki sprzedaży i rekrutacji oraz zaawansowane rozwiązań programów MS Project, Excel, Word i Power Point.
Ma ponad piętnastoletnie doświadczenie w branży szkoleniowej. Absolwent Szkoły Trenerów rekomendowanej przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne, Szkoły Coachów zgodnej ze standardami International Coach Federation. Ponad 5000 godzin pracy szkoleniowej, coachingowej i superwizyjnej z trenerami i kadrą zarządzającą.
Adam Walerjańczyk
Wiceprezes Zarządu i Dyrektor Programowy Grupy SET®. Współtwórca Modeli Rozwojowych Grupy SET®, w tym Modelu Efektywnego Treningu – Modelu SET®.
Magister, Absolwent Wyższej Szkoły Zarządzania i Bankowości w Poznaniu na kierunkach: Komunikowanie Masowe i Public Relations. Absolwent Szkoły Coachów oraz projektu dla zaawansowanych trenerów Grupy TROP. Praktyk NLP. Brał również udział w szkoleniach prowadzonych przez firmy Heidtman&Piasecki oraz Krauthammer – tematyka związana z zarządzaniem, negocjacjami i kreatywnością.
Przez osiem lat zarządzał zespołami pracowniczymi (w tym zespołem trenerów) w wiodącej organizacji finansowej w Polsce. Prowadzi szkolenia i coaching dla trenerów i wyższej kadry menadżerskiej. Zzkoli z zakresu umiejętności trenerskich, coachingowych, menadżerskich, sprzedażowych i oceny pracowniczej. Ponad 6000 godzin pracy szkoleniowej i superwizyjnej.
Jarosław Sobkowiak
Współtwórca Modeli Rozwojowych Grupy SET®, w tym Modelu Efektywnego Treningu - Modelu SET®. Prezes Zarządu Grupy SET®. Współtwórca Szkoły Zarządzania, Szkoły Sprzedaży, Szkoły Trenerów Biznesu i Szkoły Coachów Akademii SET®.
Magister, Absolwent Uniwersytetu Opolskiego na kierunku Psychologia Wpływu Społecznego, Kolegium Zarządzania Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach oraz Politechniki Opolskiej na kierunku Zarządzanie i Marketing. Ponadto absolwent Szkoły Trenerów rekomendowanej przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne.
Brał również udział w szkoleniach prowadzonych przez firmy: Amerykańsko-Polski Instytut Zarządzania, Asylon, Heidtman&Piasecki, Krauthammer, Ośrodek Doradztwa i Treningu Kierowniczego, Development Dimensions International, Międzynarodowa Platforma Szkoleniowa, BIGRAM S.A. Personel Consulting – tematyka związana z przygotowaniem do pracy trenera, asesora i menadżera.
Posiada ponad piętnastoletnie doświadczenie w branży szkoleniowej. Absolwent Szkoły Trenerów rekomendowanej przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne, Szkoły Coachów zgodnej ze standardami International Coach Federation. Ponad 6000 godzin pracy na sali szkoleniowej w okresie 15 lat, w tym ponad 2000 godzin pracy z trenerami.
Sławomir Sabała
Swoją działalność trenerską koncentruje w obszarze doskonalenia kompetencji społecznych pracowników, co przekłada się na podwyższenie kultury pracy w przedsiębiorstwach. Prowadzi zajęcia dla trenerów i konsultantów biznesu w Szkole Trenerów Biznesu Akademii SET®. Pracuje również mentoringowo z konsultantami, telemarketerami, specjalistami oraz kadrą menadżerską. Ponad 8000 godzin doświadczenia na sali szkoleniowej oraz w pracy w relacji indywidualnej.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują segregator z materałami w formie drukowanej oraz dostęp do platformy elearningowej.
Warunki uczestnictwa
W celu zgłoszenia Uczestnik proszony jest o wypełnienie formularza zgłoszeniowego:
https://grupaset.pl/strona-glowna/rozwiazania/rozwiazania-dla-klientow-indywidualnych/szkola-trenerow-biznesu/formularz-zgloszeniowy/
Informacje dodatkowe
Każdy uczestnik projektu otrzyma certyfikat potwierdzający zdobycie nowych kompetencji oraz tytuł Trenera Biznesu Akademii SET®. Warunkiem otrzymania Certyfikatu jest udział w minimum 85% zajęć oraz realizacja zadań wdrożeniowych.
W ramach szkolenia zajęcia prowadzą:
Jędrzej Szynkowski
Katarzyna Krupińska - Obel
Krzysztof Wilczewski
Każdy uczestnik projektu otrzyma:
- Materiały dydaktyczne w formie segregatorów szkoleniowych z ćwiczeniami realizowanymi podczas zajęć.
- Materiały dydaktyczne w wersji elektronicznej, wraz z prezentacjami wykorzystywanymi przez trenerów podczas szkoleń.
- Zadania wdrożeniowe na platformie e-learningowej Grupy SET® do samodzielnej realizacji zgodnie z programem Szkoły.
- Pakiet narzędzi i technik trenerskich do codziennego efektywnego wykorzystania na sali szkoleniowej.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi