Kurs Skale i metody diagnostyczne we wczesnym rozpoznawaniu zaburzeń ruchowych u niemowląt
Kurs Skale i metody diagnostyczne we wczesnym rozpoznawaniu zaburzeń ruchowych u niemowląt
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Adresatem kursu jest:
*licencjat/magister fizjoterapii
*technik fizjoterapii
*lekarz
*osteopata
*położna
Usługa również adresowana dla Uczestników Projektu : "Małopolski pociąg do kariery - sezon 1", Kierunek - Rozwój.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników24
- Data zakończenia rekrutacji21-11-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi17
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem kursu jest:1. Pogłębienie wiedzy w zakresie prawidłowego i nieprawidłowego rozwoju dziecka.
2. Zapoznanie się z powszechnie stosowanymi skalami i metodami diagnostycznymi rozwoju dziecka.
3. Zaznaczenie kursantom jak ważne jest wczesne rozpoznawanie zaburzeń ruchowych u dzieci.
4. Uświadomienie kursantom jak istotna jest pielęgnacja małego dziecka i przekazanie tej wiedzy rodzicom w celu zapobiegania nieprawidłowości rozwoju ruchowego .
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZA: zdobywa niezbędną wiedzę w zakresie prawidłowego i nieprawidłowego rozwoju dziecka. | Kryteria weryfikacji Uczestnik kursu:- charakteryzuje prawidłowy i zaburzony rozwój ruchowy dzieci. - rozróżnia czynniki ryzyka w okresie -pre, - peri i -post -natalne - rozróżnia i uzasadnia zaburzenia procesów przetwarzania sensomotorycznego. - dysponuje wiedzą na temat stosowanych metod i skal diagnostycznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI:wykorzystuje skale diagnostyczne do oceny ilościowej i jakościowej rozwoju motorycznego dziecka. | Kryteria weryfikacji Uczestnik kursu:- instruuje opiekunów dzieci w zakresie tzw. pielęgnacji ruchowej, - instruuje opiekunów dzieci w zakresie wykonywania ćwiczeń w domu, sposobu posługiwania się wyrobami medycznymi - wykorzystuje przedmioty użytku codziennego w celach terapeutycznych; | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE: Stawia dobro pacjenta na pierwszym miejscu. | Kryteria weryfikacji Uczestnik kursu:- rozumie potrzebę doskonalenia swoich umiejętności, - przestrzega zasad etycznych w podejmowanych decyzjach i działaniach w stosunku do pacjenta, stawiając jego dobro na pierwszym miejscu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Kurs trwa 2 dni (17 godzin dydaktycznych co stanowi 14,45 godzin zegarowych w tym 2 godziny zegarowe przerw, Walidacja 15 min).
1 godzina dydaktyczna/szkoleniowa to 45 min.
Warunki niezbędne do spełnienia, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągnięcie celu:
Sale szkoleniowe są odpowiednio dostosowane do prowadzenia zajęć zarówno w formie wykładu (prezentacja multimedialna, flipchart) jak i ćwiczeń praktycznych (stoły rehabilitacyjne, sprzęt do fizjoterapii).
Uczestnicy pracują w 2-osobowych grupach. Ilość stanowisk dostosowana jest do liczby uczestników (jedno 2-osobowe stanowisko na dwoje uczestników).
Kurs jest prowadzony jednocześnie przez dwóch instruktorów.
Kurs jest przeznaczony dla licencjata/magistra fizjoterapii, technika fizjoterapii, lekarz, osteopata, położna.
Dzień 1 |
2 |
2 |
0 |
Omówienie prawidłowego rozwoju motorycznego dziecka 0- 1 r.ż. |
3 |
3 |
0 |
Nieprawidłowości w rozwoju ruchowym dziecka. Czynniki ryzyka w okresie -pre, - peri i -post -natalne. |
|
4 |
0 |
4 |
Ogólne badanie dziecka w ujęciu osteopatycznym. Badanie wg.Vojty. Badanie wg. E.Köng. Diagnostyka wg metody Prechtla. |
|
Dzień 2 |
2 |
0 |
2 |
Diagnostyka wg metody HINE. Diagnostyka wg metody TIMP. |
3 |
0 |
3 |
Diagnostyka wg metody AIMS. Omówienie najnowszych i proponowanych obecnie trendów obiektywnej diagnostyki z wykorzystaniem komputerowych analiz rozwoju ruchowego dziecka. |
|
3 |
0 |
3 |
Prezentacja oraz wykonanie z kursantami metod pielęgnacyjnych wpływających na stymulację prawidłowego rozwoju ruchowego Dobór sprzętu użytku codziennego dostosowanego do niemowląt i małych dzieci |
|
17 |
5 |
12 |
T – zajęcia teoretyczne; P – zajęcia praktyczne; R - razem
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 214,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 800,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto130,24 PLN
- Koszt osobogodziny netto105,88 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Dominika Latos
Posiada doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą wprowadzenia danych dotyczących oferowanej usługi do BUR.
Katarzyna Kieszczyńska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik kursu otrzymuje materiały dydaktyczne w wersji elektronicznej w formacie PDF oraz w formie papierowej . Link do strony oraz hasło dostępu do materiałów dydaktycznych każdy z uczestników otrzymuje od pracownika Działu sprzedaży drogą elektroniczną na siedem dni przed terminem rozpoczęcia kursu.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem wzięcia udziału w kursie jest przesłanie albo skanu dyplomu potwierdzającego powyższe kwalifikacje albo numeru zaświadczenia Krajowej Izby Fizjoterapeutów potwierdzającego prawo wykonywania zawodu fizjoterapeuty stwierdzone Uchwałą Krajowej Rady Fizjoterapeutów na adres pracownika działu sprzedaży.
Informacje dodatkowe
Przed wpisaniem się na wybraną usługę, organizator kursu uprzejmie prosi o kontakt telefoniczny.
Godziny podane w Karcie Usługi są godzinami dydaktycznymi.
Godziny podane w Harmonogramie Usługi są godzinami zegarowymi łącznie z przerwami (przerwy w godzinach: 10.30-10.45; 13.00-13:45).
Uczestnik kursu otrzymuje zaświadczenie i certyfikat.
Usługa podlega zwolnieniu z podatku VAT na podstawie § 3 ust. 1 pkt. 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz. U. z 2013r. Nr 73, poz. 1722).
Cena netto dotyczy osób z dofinansowaniem powyżej 70%.
Cena kursu nie obejmuje zakwaterowania i wyżywienia.
Zawarto umowę z:
WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek-Rozwój,
WUP w Krakowie w ramach projektu "Małopolski pociąg do kariery".