Kurs „Wczesna interwencja w zaburzeniach strukturalnych i funkcjonalnych w praktyce fizjoterapeuty i osteopaty”
Kurs „Wczesna interwencja w zaburzeniach strukturalnych i funkcjonalnych w praktyce fizjoterapeuty i osteopaty”
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kurs skierowany jest do osób posiadających dyplom ukończenia studiów fizjoterapeutycznych (magister, licencjat), dyplom lekarza, dyplom osteopaty oraz do osób będących w trakcie studiów fizjoterapeutycznych, które mają ukończone dwa lata tychże studiów i rozpoczęty trzeci (weryfikowane na podstawie aktualnej legitymacji studenckiej, zaświadczenia z dziekanatu).
Usługa adresowana również dla:
Uczestników Projektu Kierunek - Rozwój,
Uczestników Projektu "Małopolski pociąg do kariery - sezon 1".
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji28-06-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi20
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs „Wczesna interwencja w zaburzeniach strukturalnych i funkcjonalnych w praktyce fizjoterapeuty i osteopaty” przygotowuje do przeprowadzania diagnostyki i terapii dzieci na poziomie funkcjonalnym i strukturalnym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik szkolenia rozróżnia zależności między poziomem strukturalnym i funkcjonalnym oraz omawia podstawowe zagadnienia anatomiczne, fizjologiczne, embriologiczne, neurologiczne które mogą mieć wpływ na powstawanie zaburzeń u noworodków i niemowląt. | Kryteria weryfikacji - poprawnie identyfikuje i wyjaśnia zależności między poziomem strukturalnym i funkcjonalnym,- definiuje i wyjaśnia zagadnienia anatomiczne, fizjologiczne, embriologiczne neurologiczne - omawia zagrożenia jakie mogą powstawać podczas poszczególnych stadiów porodu oraz jak mogą wpływać na noworodki i niemowlęta. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik szkolenia samodzielnie przeprowadza badanie diagnostyczne niemowląt i dzieci; przygotowuje plan terapeutyczny i przeprowadza terapię małego pacjenta, dzieli się zdobytymi doświadczeniami w życiu zawodowym, w zgodzie z kodeksem etyki | Kryteria weryfikacji - opisuje rozwój noworodka z uwzględnieniem wzorca jakościowego,- przeprowadza wywiad (przebieg ciąży, przebieg porodu), - stawia diagnozę - wdraża i stosuje techniki terapeutyczne odpowiednio do konkretnych zaburzeń małego pacjenta, - ocenia efektywność zastosowanych technik terapeutycznych, - nadzoruje proces terapeutyczny poprzez monitorowanie postępów i dostosowanie interwencji, - upewnia się, że w swojej praktyce zawodowej postępuje zgodnie z etyką. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Warunki niezbędne do spełnienia, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągnięcie celu: Szkolenie adresowane jest do fizjoterapeutów, osteopatów, lekarzy, studentów po 2 roku fizjoterapii, posiadających podstawowe doświadczenie w swoim zawodzie. Uczestnik powinien znać anatomię i fizjologię człowieka.
Czas: Czas: 2 dni, 20 godzin dydaktycznych - 1 godzina szkolenia = 45 minut. Przerwy nie są wliczone w czas trwania usługi.
PLAN SZKOLENIA:
DZIEŃ 1:
9:00-9:45
- Wprowadzenie teoretyczne w szkolenie:
- Omówienie zależności strukturalnych i funkcjonalnych niemowląt.
- Wprowadzenie w anatomię, podstawy embrionalne i fizjologiczne, które mogą mieć wpływ na powstawanie zaburzeń u noworodków i niemowląt.
9:45-10:30
- Poród:
- Omówienie przebiegu porodu.
- Wyjaśnienie zagrożeń, jakie mogą powstawać podczas poszczególnych stadiach porodu oraz jak mogą wpływać na noworodki i niemowlęta.
10:30-10:45 PRZERWA
10:45-11:30
- Możliwości terapeutyczne w obrębie czaszki, klatki piersiowej i miednicy – praca praktyczna.
11:30-12:15
- Omówienie wzorca typowego i porównanie ze wzorcami nieprawidłowymi.
12:15-13:00
- Wyjaśnienie i pokaz wzorców dysfunkcyjnych u dzieci.
13:00-14:00 PRZERWA
14:00-16:00
- Wprowadzenie do procedury diagnostycznej:
- Wywiad,
- Badanie,
- Stawianie diagnoz,
- Ustalanie planu diagnostycznego.
16:00-16:15 PRZERWA
16:15-18:00
- Pokaz wideo z badania diagnostycznego dziecka z omówieniem – praca praktyczna.
DZIEŃ 2:
9:00-9:45
- Zaburzenia wieku noworodkowego i niemowlęcego. Teoria i praca praktyczna:
- Napięcie mięśniowe,
- Asymetria.
9:45-10:30
- Odruchy: Wprowadzenie teoretyczne i praca na odruchach.
10:30-10:45 PRZERWA
10:45-12:00
- Omówienie teoretyczne i praca praktyczna nad najczęstszymi dysfunkcjami występującymi u dzieci:
- Kręcz szyi,
- Plagiocefalia,
- Złamania obojczyka,
- Zaburzenia kończyn dolnych oraz stóp.
12:00-13:15
- Omówienie teoretyczne i praca praktyczna nad najczęstszymi zaburzeniami układu pokarmowego:
- Refluks,
- Zaparcia,
- Kolki.
13:15-13:45 PRZERWA
13:45-15:00
- Omówienie teoretyczne i praca praktyczna w zaburzeniach ssania oraz karmienia.
15:00-16:00
- Pokaz praktyczny na dziecku i omówienie.
16:00-17:00
- Zadanie praktyczne – rozpoznanie dysfunkcji u wybranych niemowląt Podsumowanie i zakończenie szkolenia.
17.00-17.15 Walidacja
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 20 Wprowadzenie teoretyczne w szkolenie: zależności strukturalne i funkcjonalne niemowląt, anatomia, podstawy embrionalne i fizjologiczne | Prowadzący Anna Skomro | Data realizacji zajęć 05-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 20 Poród: omówienie przebiegu, wyjaśnienie zagrożeń i ich wpływ na rozwój noworodka i niemowlęcia. | Prowadzący Anna Skomro | Data realizacji zajęć 05-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 20 przerwa | Prowadzący Anna Skomro | Data realizacji zajęć 05-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 20 Możliwości terapeutyczne w obrębie czaszki, klatki piersiowej i miednicy – praca praktyczna. | Prowadzący Anna Skomro | Data realizacji zajęć 05-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 20 Omówienie wzorca typowego i porównanie ze wzorcami nieprawidłowymi | Prowadzący Anna Skomro | Data realizacji zajęć 05-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 20 Wyjaśnienie i pokaz wzorców dysfunkcyjnych u dzieci. | Prowadzący Anna Skomro | Data realizacji zajęć 05-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 20 przerwa | Prowadzący Anna Skomro | Data realizacji zajęć 05-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 20 Wprowadzenie do procedury diagnostycznej: Wywiad, Badanie, Stawianie diagnoz, Ustalanie planu diagnostycznego. | Prowadzący Anna Skomro | Data realizacji zajęć 05-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 20 przerwa | Prowadzący Anna Skomro | Data realizacji zajęć 05-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 20 Pokaz wideo z badania diagnostycznego dziecka z omówieniem – praca praktyczna | Prowadzący Anna Skomro | Data realizacji zajęć 05-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 20 Zaburzenia wieku noworodkowego i niemowlęcego. Teoria i praca praktyczna: Napięcie mięśniowe, Asymetria. | Prowadzący Anna Skomro | Data realizacji zajęć 06-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 20 Odruchy: Wprowadzenie teoretyczne i praca na odruchach. | Prowadzący Anna Skomro | Data realizacji zajęć 06-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 20 przerwa | Prowadzący Anna Skomro | Data realizacji zajęć 06-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 20 Omówienie teoretyczne i praca praktyczna nad najczęstszymi dysfunkcjami występującymi u dzieci: Kręcz szyi, Plagiocefalia, Złamania obojczyka, Zaburzenia kończyn dolnych oraz stóp. | Prowadzący Anna Skomro | Data realizacji zajęć 06-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 20 Omówienie teoretyczne i praca praktyczna nad najczęstszymi zaburzeniami układu pokarmowego: Refluks, Zaparcia, Kolki. | Prowadzący Anna Skomro | Data realizacji zajęć 06-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 20 przerwa | Prowadzący Anna Skomro | Data realizacji zajęć 06-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 20 Omówienie teoretyczne i praca praktyczna w zaburzeniach ssania oraz karmienia. | Prowadzący Anna Skomro | Data realizacji zajęć 06-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 20 Pokaz praktyczny na dziecku i omówienie. | Prowadzący Anna Skomro | Data realizacji zajęć 06-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 20 Zadanie praktyczne – rozpoznanie dysfunkcji u wybranych niemowląt Podsumowanie i zakończenie szkolenia. | Prowadzący Anna Skomro | Data realizacji zajęć 06-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 20 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 06-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 845,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 500,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto92,25 PLN
- Koszt osobogodziny netto75,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Anna Skomro
Ukończyła studia fizjoterapii na Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie. Od początku swojej kariery zawodowej jej praca była nakierowana na dzieci i niemowlęta. Posiada wieloletnie doświadczenie kliniczne zdobyte na oddziale neonatologii i patologii wcześniaka i noworodka oraz w Ośrodkach Wczesnej Interwencji. Aktualnie prowadzi swój gabinet Fiz- osteo Anna Skomro w Rzeszowie.
Jest również wykładowcą na kierunku Integracja Sensoryczna. Prowadziła badania naukowe i badała jakość życia matek z dziećmi z Mózgowym Porażeniem Dziecięcym. Dodatkowo, edukuje przyszłych rodziców na zajęciach w szkole rodzenia.
Jest w trakcie kształcenia w zakresie osteopatii pediatrycznej w niemieckiej szkole OSD.
Ukończone kursy i szkolenia:
– Osteopatia
– Osteopatia w Pediatrii – moduł zaawansowany
– Podejście Osteopatyczne w Pediatrii
– Osteopatia w Pediatrii i Neonatologii
– NDT-Bobath
– Neurorozwojowa diagnostyka i rehabilitacja niemowląt i dzieci starszych
– Integracja Sensoryczna
– Smyko- multisensoryka
– Terapia dziecka z autyzmem
- Integracja Bilateralna
– MNRI Integracja odruchów posturalnych i dynamicznych wg dr Svietlany Masgutovej
– Globalna terapia stopy
– Diagnostyka USG narządu ruchu u dzieci- kurs praktyczny
Dissection Basic Workshop/Extremities Palpation of organs
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe w formie skryptu autorstwa instruktora prowadzącego kurs. Dodatkowo otrzymują długopisy.
Warunki uczestnictwa
Wymagane jest zapoznanie się i zaakceptowanie REGULAMINU świadczenia usług szkoleniowych przez firmę Rehaintegro.
W tym celu należy wypełnić formularz zgłoszeniowy znajdujący się na stronie rehaintegro.pl - „ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE”
Link do formularza:
https://www.rehaintegro.pl/kursy/wczesna-interwencja-w-zaburzeniach-strukturalnych-i-funkcjonalnych-w-praktyce-fizjoterapeuty-i-osteopaty/
Informacje dodatkowe
Osoby które otrzymały dofinansowanie 70% i wyżej obowiązuje cena netto zgodnie z treścią § 3 ust. 1 pkt. 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz. U. z 2013r. Nr 73, poz. 1722)
Prosimy o kontakt z organizatorem w celu potwierdzenia wolnych miejsc.
W celu wystawienia faktury zwolnionej z podatku VAT należy wysłać oświadczenie o wysokości dofinansowania - dokument dostępny na stronie Rehaintegro:
http://www.rehaintegro.pl/dofinansowanie/
Zastosowanie zwolnienia od podatku VAT na podstawie art.43 ust. 1 pkt 29 lit. a ustawy o VAT dla usług szkoleniowych świadczonych dla fizjoterapeutów.
Koszty dojazdu i zakwaterowania ponosi Uczestnik.
Zawarto umowę z:
WUP w Toruniu w ramach Projektu Kierunek - Rozwój,
WUP w Krakowie w ramach projektu "Małopolski pociąg do kariery".
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi