Studia podyplomowe Lider – kreowanie przywództwa i rozwoju zawodowego
Studia podyplomowe Lider – kreowanie przywództwa i rozwoju zawodowego
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kandydaci
Studia podyplomowe skierowane są dla pracowników korporacji, managerów, kierowników, dyrektorów, nauczycieli i wykładowców akademickich, pracowników instytucji państwowych, polityków, samorzdowców oraz absolwentów studiów I, II lub III stopnia, którzy chcą zdobyć umiejętności interpersonalne, kierownicze i przywódcze niezbędne w każdej branży i na każdym stanowisku.
W szczególnym stopniu adresatami programu studiów są:
- managerowie/liderzy/kierownicy, chcący rozwijać kompetencje przywódcze;
- pracownicy planujący rozwój swojej ścieżki kariery w kierunku zajmowania się przywództwem w organizacji lub sprawami menedżerskimi;
- obecni i przyszli liderzy;
- pracownicy korporacji, dyrektorzy;
- wykładowcy akademiccy, nauczyciele;
- pracownicy administracyjni;
- pracownicy instytucji państwowych;
- radni, politycy, samorządowcy.
- Minimalna liczba uczestników12
- Maksymalna liczba uczestników25
- Data zakończenia rekrutacji10-02-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi178
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńprowadzenie studiów podyplomowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów jest zdobycie wysokorozwiniętych umiejętności miękkich, w tym interpersonalnych, kierowniczych i liderskich, aby w jak najbardziej efektywny sposób zarządzać zespołami (np. przeprowadzać negocjacje, prowadzić coaching członków zespołu, wyznaczać cele i oceniać ich realizację, delegować zadania, rozwiązywać konflikty, skutecznie motywować itp.) oraz w jak najbardziej efektywny sposób zarządzać sobą.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Słuchacz zna modele przywództwa orazsposoby zarządzania zespołem i budowania autorytetu, zna sposoby motywacji pracowników i automotywacji, P6S_WG, P6S_WK | Kryteria weryfikacji Werykacja wiedzy na podstawie treściprogramowych modułu, literatury zamieszczonej w sylabusie oraz pracy własnej. Forma werykacji wybierana przez osobę prowadzącą np.: egazmin ustny/ pisemny, zadanie problemowe, projekt (indywidualny, grupowy), wystąpienia itp | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Słuchacz zna mechanizmy perswazji, wywierania wpływu, asertywności i manipulacji, zna sposoby zarządzania emocjami i stresem,P6S_WG, P6S_WK | Kryteria weryfikacji Weryfikacja wiedzy na podstawie treści programowych modułu, literatury zamieszczonej w sylabusie oraz pracy własnej. Forma weryfikacji wybierana przez osobę prowadzącą np.: egazmin ustny/ pisemny, zadanie problemowe, projekt (indywidualny, grupowy), wystąpienia itp. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Słuchacz ma wiedzę na temat autoprezentacji i autopromocji, kreowania wizerunku, komunikacji werbalnej i niewerbalnej oraz zna elementy protokołu dyplomatycznego i etykiety,P6S_WG, P6S_WK | Kryteria weryfikacji Weryfikacja wiedzy na podstawie treści programowych modułu, literatury zamieszczonej w sylabusie oraz pracy własnej. Forma weryfikacji wybierana przez osobę prowadzącą np.: egazmin ustny/ pisemny, zadanie problemowe, projekt (indywidualny, grupowy), wystąpienia itp. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Słuchacz ma wiedzę na temat interaktywnego procesu rozwoju, poprzez metody związane z psychologią i realizowaniem procesu decyzyjnego do zaspokajania potrzeb,P6S_WG, P6S_WK | Kryteria weryfikacji Weryfikacja wiedzy na podstawie treści programowych modułu, literatury zamieszczonej w sylabusie oraz pracy własnej. Forma weryfikacji wybierana przez osobę prowadzącą np.: egazmin ustny/ pisemny, zadanie problemowe, projekt (indywidualny, grupowy), wystąpienia itp. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Słuchacz ma wiedzę z zakresu tworzenia prezentacji multimedialnych w programach: MS Power Point, Prezi: ma wiedzę w zakresie prezentacji biznesowych i wystąpień publicznych,P6S_WG, P6S_WK | Kryteria weryfikacji Weryfikacja wiedzy na podstawie treści programowych modułu, literatury zamieszczonej w sylabusie oraz pracy własnej. Forma weryfikacji wybierana przez osobę prowadzącą np.: egazmin ustny/ pisemny, zadanie problemowe, projekt (indywidualny, grupowy), wystąpienia itp. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Słuchacz potrafi opanować stres i emocje, ma umiejętność autoprezentacji i autopromocji, umie właściwie zastosować poznane techniki zapobiegania konfliktom i ich rozwiązywania, potrafi zachowywać się zgodnie z zasadami protokołu dyplomatycznego i etykiety, potrafi umiejętnie wykorzystać techniki wymowy i emisji głosu, potrafi skutecznie podejmować decyzję w celu zaspokajania potrzeb,P6S_UW, P6S_UK | Kryteria weryfikacji Weryfikacja umiejętności na podstawie treści programowych modułu, literatury zamieszczonej w sylabusie oraz pracy własnej. Forma weryfikacji wybierana przez osobę prowadzącą np. zadania problemowe, wystąpienia itp. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Słuchacz potrafi zarządzać zespołem i budować swój autorytet, potrafi zarządzać czasem, potrafi skutecznie podejmować decyzję w celu zaspokajania potrzeb,P6S_UO, P6S_UK | Kryteria weryfikacji Weryfikacja wiedzy na podstawie treści programowych modułu, literatury zamieszczonej w sylabusie oraz pracy własnej. Forma weryfikacji wybierana przez osobę prowadzącą np.: egazmin ustny/ pisemny, zadanie problemowe, projekt (indywidualny, grupowy), wystąpienia itp. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Słuchacz potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu komunikacji werbalnej i niewerbalnej,P6S_UK | Kryteria weryfikacji Weryfikacja wiedzy na podstawie treści programowych modułu, literatury zamieszczonej w sylabusie oraz pracy własnej. Forma weryfikacji wybierana przez osobę prowadzącą np.: egazmin ustny/ pisemny, zadanie problemowe, projekt (indywidualny, grupowy), wystąpienia itp. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Słuchacz posiada umiejętność profesjonalnych wystąpień publicznych i biznesowych, potrafi kreować swój wizerunek w rzeczywistości społecznej oraz w mediach społecznościowych,P6S_UW | Kryteria weryfikacji Weryfikacja wiedzy na podstawie treści programowych modułu, literatury zamieszczonej w sylabusie oraz pracy własnej. Forma weryfikacji wybierana przez osobę prowadzącą np.: egazmin ustny/ pisemny, zadanie problemowe, projekt (indywidualny, grupowy), wystąpienia itp. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Słuchacz potrafi kreować wizję firmy, potrafi przekonać zespół do swojej wizji i mobilizować zespół do efektywnej pracy,P6S_UW, P6S_UO, P6S_UK | Kryteria weryfikacji Weryfikacja wiedzy na podstawie treści programowych modułu, literatury zamieszczonej w sylabusie oraz pracy własnej. Forma weryfikacji wybierana przez osobę prowadzącą np.: egazmin ustny/ pisemny, zadanie problemowe, projekt (indywidualny, grupowy), wystąpienia itp. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Słuchacz ma umiejętność wyznaczania sobie celów zawodowych i podejmowania działań w kierunku ich realizacji,P6S_UU, P6S_UW | Kryteria weryfikacji Weryfikacja wiedzy na podstawie treści programowych modułu, literatury zamieszczonej w sylabusie oraz pracy własnej. Forma weryfikacji wybierana przez osobę prowadzącą np.: egazmin ustny/ pisemny, zadanie problemowe, projekt (indywidualny, grupowy), wystąpienia itp. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Słuchacz studiów podyplomowych posiada kompetencje odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych z uwzględnieniem zmieniających się potrzeb społecznych, w tym: rozwijania dorobku zawodu, podtrzymywania etosu zawodu, przestrzegania i rozwijania zasad etyki zawodowej oraz działania na rzecz przestrzegania tych zasad,P6S_KR | Kryteria weryfikacji Weryfikacja kompetencji społecznych na podstawie treści programowych modułu. Forma weryfikacji wybierana przez osobę prowadzącą np. prowadzenie/ udział w dyskusji, przygotowanie wystąpienia na wybrany temat, krytyczna analiza wystąpień | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Słuchacz studiów podyplomowych posiada kompetencje myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy,P6S_KO | Kryteria weryfikacji Weryfikacja kompetencji społecznych na podstawie treści programowych modułu. Forma weryfikacji wybierana przez osobę prowadzącą np. prowadzenie/ udział w dyskusji, przygotowanie wystąpienia na wybrany temat, krytyczna analiza wystąpień | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Uczestnik studiów podyplomowych rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia,P6S_KK | Kryteria weryfikacji Weryfikacja kompetencji społecznych na podstawie treści programowych modułu. Forma weryfikacji wybierana przez osobę prowadzącą np. prowadzenie/ udział w dyskusji, przygotowanie wystąpienia na wybrany temat, krytyczna analiza wystąpień | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Słuchacz studiów podyplomowych ma kompetencje służące budowaniu przywództwa, zarządzania zespołem i zarządzania czasem. Jest zdolny do zorganizowanej pracy w zespole i do przyjmowania w niej różnych ról. Jest zdolny do określenia priorytetów oraz do samodzielnego planowania i organizowania swoich działań oraz działań zespołu. Doskonali swoje umiejętności interpersonalne,P6S_KO, P6S_KR | Kryteria weryfikacji Weryfikacja kompetencji społecznych na podstawie treści programowych modułu. Forma weryfikacji wybierana przez osobę prowadzącą np. prowadzenie/ udział w dyskusji, przygotowanie wystąpienia na wybrany temat, krytyczna analiza wystąpień | Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Czas trwania:
Semestry: 2
Liczba godzin: 178
Organizacja zajęć: Zajęcia odbywają się około dwa razy w miesiącu w wybrane soboty lub niedziele.
Wykaz treści realizowanych podczas studiów:
Cykl spotkań z liderami - buissnes meetings - 20h, 4 punkty ECTS
Psychologia komunikacji interpersonalnej - trening - 26h, 4 punkty ECTS
Sztuka dyplomacji - protokół dyplomatyczny i etykieta - 10h, 2 punkty ECTS
Negocjacje i mediacje - 8h, 2 punkty ECTS
Zarządzanie pokoleniami w organizacji - 8h, 2 punkty ECTS
Multimedialne prezentacje biznesowe - 12h, 2 punkty ECTS
Warsztaty coachingowe - 12h, 2 punkty ECTS
Wystąpienia publiczne - 12h, 2 punkty ECTS
Misja LIDER - trening - 26h, 4 punkty ECTS
Trening zarządzania czasem, automotywacji i efektywności - 8h, 1 punkt ECTS
Zarządzanie emocjami i stresem - 8h, 1 punkt ECTS
Work-life balance w biznesie - 8h, 1 punkt ECTS
Trening emisji głosu i technik wymowy - 8h, 1 punkt ECTS
Wizerunek w biznesie - 12h, 2 punkty ECTS
Dokument ukończenia studiów:
- świadectwo ukończenia studiów podyplomowych wydane przez Uniwersytet Śląski w Katowicach
- zaświadczenie o uzyskanych kompetencjach wraz z opisem efektów uczenia się oraz przeprowadzonej walidacji.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto6 800,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto6 800,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto38,20 PLN
- Koszt osobogodziny netto38,20 PLN
Prowadzący
Prowadzący
dr Executive MBA Katarzyna Juszczyk, prof. UŚ
absolwentka studiów Executive MBA Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menedżerów. Ukończyła szkolenie „Soft skills” w Uniwersytecie Wageningen w Holandii. Specjalizuje się w wystąpieniach publicznych, komunikacji interpersonalnej, treningu liderskim oraz prowadzi cykl spotkań z Liderami – business meetings.
Agata Krawczyk-Kalitowska
dr hab. Rafał Muster, prof. UŚ
Leszek Kazimierski
Izabela Orłowska
Katarzyna Kiepas-Remesz
dr hab. Tomasz Huk, prof. UŚ
dr hab. Marek Rachoń
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy studiów podyplomowych otrzymają materiały dydaktyczne w postaci: prezentacji z zajęć, plików PDF, linków
Warunki uczestnictwa
Ukończenie studiów wyższych (minimum I stopień)
Informacje dodatkowe
Organizator zapewnia rozdzielność walidacji od procesu kształcenia.
Egzamin kończący studia w formie prezentacji.
Po ukończeniu studiów:
- będziesz posiadał wysoko rozwinięte kompetencje miękkie, które wpłyną na budowanie osobistej przewagi konkurencyjnej na rynku pracy, budowanie autorytetu oraz na osiąganie sukcesów zawodowych (awansów)
- będziesz mógł wykorzystać zdobyte umiejętności w zarządzaniu zespołem – byciu liderem, motywowaniu pracowników, rozwiązywaniu i zapobieganiu konfliktów, zarządzaniu czasem i emocjami
- będziesz posiadał umiejętności autoprezentacji, autopromocji, mediacji i negocjacji w biznesie, przygotowania profesjonalnych wystąpień publicznych, sztuki dyplomacji, kreowania wizerunku biznesowego i wystąpień publicznych.