Podstawy programowania
Podstawy programowania
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Programowanie
- Identyfikator projektuKierunek - Rozwój
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Ten kierunek studiów podyplomowych jest idealnie skrojony dla szerokiego grona odbiorców, którzy pragną zdobyć lub poszerzyć swoją wiedzę oraz umiejętności w dziedzinie programowania.
Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu Małopolski Pociąg do Kariery.
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji15-03-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi180
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Studia przygotowują do tworzenia oprogramowania w Python i C++ z wykorzystaniem programowania obiektowego, projektowania algorytmów, baz danych i zapytań SQL, a także pracy z systemami kontroli wersji (Git). Absolwenci poznają zasady zarządzania projektami IT, projektowania interfejsów użytkownika oraz techniki testowania oprogramowania (TDD). Program łączy teorię z praktyką, odpowiadając na potrzeby współczesnego rynku IT.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:1. Podstawy teoretyczne programowania 2. Algorytmy i struktury danych 3. Programowanie proceduralne i obiektowe 4. Bazy danych i zarządzanie danymi 5. Testowanie oprogramowania | Kryteria weryfikacji - Uczestnik posiada wiedzę o architekturze systemów komputerowych i operacyjnych, paradygmatach programowania oraz działaniach kompilatorów i interpreterów. Rozumie zasadę działania systemu dwójkowego oraz algebry Boole’a w kontekście operacji na liczbach dwójkowych,- Uczestnik ma wiedzę dotyczącą analizy, projektowania i oceny algorytmów oraz podstawowych struktur danych, uwzględniając ich złożoność obliczeniową i zastosowanie, - Uczestnik zna zasady programowania w językach Python i C++, w tym budowę klas, enkapsulację, dziedziczenie, polimorfizm oraz techniki zaawansowanego zarządzania pamięcią, - Uczestnik dysponuje wiedzą na temat projektowania baz danych oraz budowy zapytań SQL, uwzględniając ich optymalizację, sortowanie i grupowanie danych, - Uczestnik ma wiedzę na temat technik testowania, w tym testowania manualnego, jednostkowego oraz podejścia Test Driven Development. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności:1. Tworzenie i rozwój aplikacji, 2. Analiza i implementacja algorytmów, 3. Zarządzanie wersjami i pracą zespołową, 4. Tworzenie i optymalizacja baz danych, 5. Budowa interfejsów graficznych, 6. Testowanie oprogramowania. | Kryteria weryfikacji - Uczestnik stosuje zasady programowania proceduralnego i obiektowego w językach Python i C++, projektując aplikacje modułowe oraz implementując wzorce projektowe,- Uczestnik opracowuje algorytmy o różnym stopniu złożoności oraz wykorzystuje podstawowe struktury danych do efektywnego rozwiązywania problemów programistycznych, - Uczestnik wykorzystuje systemy kontroli wersji (np. Git) do organizacji pracy zespołowej, rozwiązywania konfliktów kodu oraz skutecznego prowadzenia projektów, - Uczestnik projektuje i implementuje relacyjne bazy danych, tworzy i optymalizuje zapytania SQL oraz analizuje ich wydajność, - Uczestnik projektuje i implementuje intuicyjne interfejsy graficzne przy użyciu narzędzi takich jak PyQT, uwzględniając zasady obsługi zdarzeń i ergonomii użytkownika, - Uczestnik przeprowadza testy manualne i jednostkowe oraz stosuje podejście Test Driven Development w celu zapewnienia jakości i niezawodności kodu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:1. Współpraca w zespole programistycznym, 2. Kreatywność i innowacyjność, 3. Samodzielność i odpowiedzialność. | Kryteria weryfikacji - Uczestnik efektywnie współdziała w zespole, korzystając z narzędzi takich jak Git, i przyczynia się do realizacji celów projektowych, stosując techniki zwinnego zarządzania projektami,- Uczestnik aktywnie poszukuje rozwiązań programistycznych, wykorzystując zdobytą wiedzę w praktyce oraz dostosowując się do dynamicznych zmian w branży IT, - Uczestnik planuje i realizuje zadania związane z programowaniem, optymalizując procesy tworzenia oprogramowania oraz dbając o jego jakość. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Wprowadzenie (12 godz.) – 2 pkt. ECTS
- Rozwój architektury systemów komputerowych
- Rozwój systemów operacyjnych
- Języki programowania, paradygmaty, kompilator, interpreter
- System dwójkowy, konwersja z systemu 2 na 10 i z powrotem
- Operacja na liczbach dwójkowych, algebra Boole’a
Systemy kontroli wersji (8 godz.) – 2 pkt. ECTS
- Wprowadzenie
- Praktyczne ćwiczenia
Zarządzanie projektami (8 godz.) – 2 pkt. ECTS
- Wprowadzenie
- Klasyczne metody zarządzania projektami
- Zwinne techniki
Algorytmy i struktury danych (20 godz.) – 3 pkt. ECTS
- Pojęcie algorytmu, schemat blokowy, pseudokod
- Przykłady prostych algorytmów
- Złożoność obliczeniowa
- Podejście rekurencyjne i iteracyjne
- Analiza porównawcza algorytmów na podstawie złożoności obliczeniowej
- Podstawowe struktury danych
Podstawy programowania (40 godz.) – 7 pkt. ECTS
- Wprowadzenie do języka Python 3
- Podstawowe typy danych i operacje na nich
- Kolekcje i operacje na nich
- Instrukcje sterowania przepływem programu
- Funkcje
- Wyjątki
- Działania na plikach
- Biblioteka standardowa Python
- Przegląd popularnych bibliotek (numpy, matplotlib, etc.)
Programowanie obiektowe (30 godz.) – 4 pkt. ECTS
- Wprowadzenie do paradygmatu obiektowego
- Budowa klasy – podstawowe metody
- Enkapsulacja – dostęp do pól i metod klasy
- Dziedziczenie i polimorfizm
- Przeciążenie operatorów – metody specjalne (magic methods)
- Metody statyczne
- Wprowadzenie do wzorców projektowych
Programowanie C++ (10 godz.) – 2 pkt. ECTS
- Wprowadzenie – podstawowe różnice
- Składania języka
- Dynamiczne zarządzanie pamięcią
- Biblioteka standardowa
Bazy Danych (18 godz.) – 3 pkt. ECTS
- Wprowadzenie – normalizacja baz danych
- Język SQL – wprowadzenie
- Budowa zapytań w języku SQL (select, where, etc.)
- Funkcje agregujące, sortowanie i grupowanie
- Łączenie tabel i zapytania zagnieżdżone
GUI (20 godz.) – 3 pkt. ECTS
- Wprowadzenie do GUI na przykładzie pyQT
- Podstawowe elementy GUI
- Obsługa zdarzeń
- Projekt i implementacja prostego GUI
Testowanie (14 godz.) – 2 pkt. ECTS
- Wprowadzenie do testowania
- Planowanie testowania
- Testowanie manualne
- Testy jednostkowe
- Test Driven Development
Forma zaliczenia
Test semestralny i egzamin końcowy
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 950,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 950,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto33,06 PLN
- Koszt osobogodziny netto33,06 PLN
Prowadzący
Prowadzący
dr inż. Wojciech Sałabun
Jakub Więckowski
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Podczas zjazdu każdy uczestnik programu otrzymuje komplet materiałów dydaktycznych na platformie MS Teams.
Materiały te przygotowują wykładowcy, dostosowując je do specyfiki prowadzonego tematu.
Uczestnicy studiów pracują na platformie MS Teams, to platforma komunikacyjna Uniwersytetu WSB Merito, stworzona w celu ograniczenia formalności oraz ułatwienia przepływu informacji między uczestnikami a uczelnią. Za jej pomocą przez całą dobę i z każdego miejsca na świecie uczestnicy mają dostęp do:
- harmonogramu zajęć,
- materiałów dydaktycznych,
- informacji dotyczących zmian w planach zajęć, ogłoszeń i aktualności.
Warunki uczestnictwa
Zapisu można dokonać na stronach Uniwersytetu WSB Merito w wybranych filiach poprzez formularz online znajdujący się na stronie: www.wsb.pl/rekrutacja/krok1 oraz dostarczyć komplet dokumentów do Biura Rekrutacji do wybranej filii.
Kryteria uczestnictwa w Programie
- ukończone studia wyższe I lub II stopnia
- spełnienie warunków rekrutacyjnych
Warunki zaliczenia
test semestralny oraz egzamin końcowy
Interaktywna forma zajęć
Wykłady uzupełniane są ćwiczeniami, warsztatami, studiami przypadków, treningami i symulacjami, dzięki którym uczestnicy mogą na bieżąco weryfikować swoje umiejętności.
Zjazdy odbywają się:
- w soboty i niedziele w godzinach 8:00 - 18:00
Informacje dodatkowe
- Szczegółowy harmonogram usługi może ulec zmianie w postaci realizowanych przedmiotów w danym dniu i osób prowadzących,
- Godziny zajęć podane w harmonogramie są godzinami zegarowymi, zaś ilość godzin programowych jest podana w godzinach dydaktycznych. 8 godzin dydaktycznych = 6 godzin zegarowych,
- Cena usługi nie obejmuje opłaty wpisowej oraz końcowej,
- Cena usługi ulega zmianie, przy rozłożeniu płatności na raty.
180 godzin dydaktycznych = 135 godzin zegarowych
- Cena usługi nie obejmuje opłaty wpisowej oraz końcowej.
Podstawa zwolnienia z VAT: art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy z dnia 11.03.2004r. podatku od towarów i usług (Dz.U. 2011.177.1054 z późn. zm.)
Zawarto umowę z WUP w Krakowie w ramach Projektu Małopolski Pociąg do Kariery
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Zajęcia prowadzone online przez aplikację MS Teams
Techniczne wymagania do zajęć:
- komputer (z wbudowanymi lub podłączonymi głośnikami i mikrofonem),
- dostęp do Internetu,
- słuchawki (opcjonalnie),
- jeśli chcesz aby Cię widziano, możesz użyć kamery umieszczonej w laptopie/komputerze.