DNA Menadżera - Szkoła Zarządzania Akademii SET
DNA Menadżera - Szkoła Zarządzania Akademii SET
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest dla osób pracujących w roli menadzęra i potrzebujących wzmocnienia kompetencji zarządzania zespołem oraz dla osób przygotowujących się do pełnienia roli menadżera.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników14
- Data zakończenia rekrutacji05-02-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi64
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem projektu jest przygotowanie uczestnika do efektywnego zarządzania, począwszy od budowania dobrej relacji szef – podwładny, poprzez wspieranie pracowników we wdrożeniu do pracy i w rozwoju ich potencjału, aż do zbudowania i zarządzania stabilnym, zmotywowanym i efektywnym zespołem realizującym założone wskaźniki biznesowe.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZA:Po ukończeniu projektu szkoleniowego uczestnik będzie znał:Kluczowe kompetencje menadżera. Różnice między przywództwem a zarządzaniem. Etapy rozwoju pracownika. Techniki dyrektywnego i coachingowego wspierania rozwoju pracowników. Zasady wyznaczania celów dla pracowników. Techniki prowadzenia rozmowy rozwojowej i dyscyplinującej. Proces zmiany i typy reakcji na zmianę. Strategie pracy z oporem i konfliktem. Istotę i dynamikę konfliktów. Różnice między pokoleniami i wyzwania pracy w zespołach międzypokoleniowych. Model FRIS i style myślenia wpływające na współpracę. Dysfunkcje pracy zespołowej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik: Wymienia i opisuje kluczowe kompetencje skutecznego menadżera. Wskazuje różnice między przywództwem a zarządzaniem. Wymienia i scharakteryzuje etapy rozwoju pracownika. Opisuje techniki dyrektywnego i coachingowego wspierania w rozwoju. Wymienia zasady wyznaczania celów dla pracowników. Opisuje schemat i zasady prowadzenia rozmów rozwojowych i dyscyplinujących. Wyjaśnia znaczenie asertywności w pracy menadżera. Wskazuje etapy procesu zmiany i typy reakcji na zmianę. Definiuje opór i wymienia strategie pracy z nim. Wyjaśnić istotę konfliktu i opisać jego dynamikę. Wskazuje różnice między pokoleniami i wyzwania międzypokoleniowej współpracy. Opisuje model FRIS i style myślenia wpływające na współpracę. Wymienia dysfunkcje pracy zespołowej. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI:Po ukończeniu projektu szkoleniowego uczestnik będzie potrafił:Rozpoznawać etapy rozwoju pracowników i dobierać właściwe techniki wspierania. Przygotowywać i prowadzić rozmowy rozwojowe i dyscyplinujące. Komunikować zmiany w organizacji. Zarządzać konfliktem i pracować z oporem. Stosować style myślenia wg FRIS i odpowiednio angażować pracowników o różnych Stylach Myślenia. Identyfikować dysfunkcje zespołowe. Zarządzać zespołami międzypokoleniowymi. | Kryteria weryfikacji Uczestnik:Prawidłowo identyfikuje etap rozwoju pracownika i dobiera odpowiednie techniki. Poprawnie stosuje dyrektywne techniki instruktażu i informacji zwrotnej. Wykorzystuje coachingowe techniki zadawania pytań i modelu GROW. Formułuje cele zgodnie z zasadami modelu MBO. Komunikuje cele pracownikom według strategii win-win. Prowadzi rozmowy rozwojowe zgodnie z zaprezentowanym schematem. Prowadzi rozmowy dyscyplinujące z pracownikami według wskazanego algorytmu. Komunikuje zmiany zgodnie z omawianym modelem. Identyfikuje źródła oporu i dobiera adekwatne strategie przeciwdziałania oporowi. Rozpoznaje rodzaje konfliktów i stosuje odpowiednie strategie rozwiązywania konfliktów. Rozpoznaje style myślenia FRIS i angażuje pracowników o różnych Stylach Myślenia. Identyfikuje dysfunkcje zespołu i im przeciwdziała. Stosuje techniki zarządzania zespołami międzypokoleniowymi. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się POSTAWA: Udział w szkoleniach pozwoli uczestnikowi: Zwiększyć pewność siebie i zbudować autorytet menadżera. | Kryteria weryfikacji Uczestnik:Buduje autorytet menadżera. Równoważy umiejętności wspierania i wymagania od pracowników. Buduje relacje oparte na wzajemnym zaufaniu i szacunku. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
GENOTYP LIDERA cz. 1
Genotyp lidera - najważniejsze kompetencje:
Przegląd znanych strategii i modeli zarządzania.
Kompetencje lidera: od instruktażu po coachingowy
feedback.
Osobowość i autorytet lidera.
Przywództwo vs zarządzanie:
Różnice i podobieństwa w zarządzaniu i przywództwie.
Etapy rozwoju pracownika:
4 etapy rozwoju pracownika.
Rozpoznawanie etapów rozwoju pracownika.
Dopasowanie do etapu rozwoju pracownika.
Zachowania instruujące i zachowania wspierające.
Dyrektywne wspieranie pracowników w rozwoju:
Profesjonalny instruktaż: Technika 4xP.
Zasady prowadzenia Training on the job.
Dyrektywna informacja zwrotna – model SPiNKA – techniki,
zasady, ćwiczenia.
Jak oceniać pracowników?
Coachingowe wspieranie pracowników w rozwoju:
Coachingowa informacja zwrotna.
Zadawanie pytań jako jedna z technik wspierania
pracowników.
Model GROW i narzędzia coachingowe do wykorzystania
na każdym etapie modelu.
GENOTYP LIDERA cz. 2
Wyznaczanie celów dla pracowników:
Od czego zacząć wyznaczanie celów.
Model Human Performance Improvement jako narzędzie
wspierające wyznaczanie celów.
Formułowanie celów – podstawy Managing By Objectives.
Komunikowanie celów pracownikom wg strategii 5 kroków
win-win.
Teoria automotywacji według Deciego i Ryana - Self
Determination Theory.
Rozmowa rozwojowa z pracownikiem:
Czym jest, a czym nie jest rozmowa rozwojowa.
Przygotowanie do rozmowy z pracownikiem.
Rozmowa rozwojowa – schemat, korzyści i trening
prowadzenie rozmowy.
GENOTYP LIDERA cz. 3
Zarzadzanie zmianą w organizacjach biznesowych:
Nasza rzeczywistość – jak zarządzamy zmianami?
Korzyści i zagrożenia wynikające z wdrażania zmian i
rozwiązywania sytuacji trudnych.
Proces zmiany:
Etapy zmiany.
Typy reakcji na zmianę wg. Maxwella.
Komunikowanie zmian przez menadżera – model
komunikowania zmiany.
Trening komunikowania zmiany w zespole.
Praca z oporem:
Czym jest opór (definicja, źródła i przejawy oporu).
Opór w pracy menadżera.
Czynniki oporu w organizacji.
Strategie pracy z oporem.
Istota konfliktu:
Rodzaje konfliktu wg. Moora.
Style i strategie funkcjonowania w konflikcie.
Dynamika konfliktu.
Rola menadżera w procesie konfliktu:
Mediacje prowadzone przez menadżera.
Rozstrzyganie vs. rozwiązanie.
Stanowisko vs. potrzeba.
GENOTYP ZESPOŁU
Zespół czy grupa?:
Genotyp zespołu marzeń.
Znaczenie lidera, wizji i zasad funkcjonowania zespołu.
Dynamika grupy:
Mapa procesu grupowego.
Dynamika grypy a źródła konfliktów.
8 warunków skutecznego działania zespołowego.
Role grupowe.
Model FRIS a współpraca w zespole
Model FRIS – 4 Style Myślenia.
Autodiagnoza własnego stylu myślenia.
Styl Myślenia vs. Styl Działania.
Jak angażować pracowników o różnych Stylach Myślenia.
Proces FRIS – co decyduje o potencjale zespołu.
Dysfunkcje zespołowe
Co zagraża pracy zespołowej?
5 dysfunkcji pracy zespołowej wg. P. Lencioniego.
Strategie działania dla poszczególnych dysfunkcji.
Różnorodność pokoleniowa:
Zrozumieć różnice pokoleniowe?
Pokolenia BB, X, Y i Z – O co chodzi?
Zmiana wartości i stylu życia między pokoleniami.
Stereotypy i uprzedzenia wobec kolejnych pokoleń.
Komunikacja formalna (e-mail) i nieformalna.
Mocne strony i zagrożenia w pracy z każdym pokoleniem
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 9 GENOTYP LIDERA cz. 1. Wspieranie i rozwijanie kompetencji pracowników. | Prowadzący Marcin Szpak | Data realizacji zajęć 08-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 9 GENOTYP LIDERA cz. 1. Wspieranie i rozwijanie kompetencji pracowników. | Prowadzący Marcin Szpak | Data realizacji zajęć 09-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 9 GENOTYP LIDERA cz. 2. Stawianie wymagań i dyscyplinowanie pracowników. | Prowadzący Katarzyna Krupińska-Obel | Data realizacji zajęć 08-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 9 GENOTYP LIDERA cz. 2. Stawianie wymagań i dyscyplinowanie pracowników. | Prowadzący Katarzyna Krupińska-Obel | Data realizacji zajęć 09-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 9 GENOTYP LIDERA cz. 3. Zarządzanie w środowisku zmiany i praca z konfliktem. | Prowadzący Jarosław Grenda | Data realizacji zajęć 05-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 9 GENOTYP LIDERA cz. 3. Zarządzanie w środowisku zmiany i praca z konfliktem. | Prowadzący Jarosław Grenda | Data realizacji zajęć 06-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 9 SZKOLENIE 4: GENOTYP ZESPOŁU Tworzenie więzi zespołowych i budowanie współodpowiedzialności. | Prowadzący Maciej Pawlik | Data realizacji zajęć 10-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 9 SZKOLENIE 4: GENOTYP ZESPOŁU Tworzenie więzi zespołowych i budowanie współodpowiedzialności. | Prowadzący Maciej Pawlik | Data realizacji zajęć 11-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 9 SZKOLENIE 4: GENOTYP ZESPOŁU - MODUŁ WALIDACYJNY - Tworzenie więzi zespołowych i budowanie współodpowiedzialności. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 11-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto6 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto6 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto93,75 PLN
- Koszt osobogodziny netto93,75 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Marcin Szpak
Jako trener specjalizuje się w szkoleniach z zakresu rozwoju kompetencji menadżerskich, coachingowych oraz trenerskich. Duża wiedza i doświadczenie w pracy z trenerami i coachami pozwala mu efektywnie prowadzić zajęcia w Szkole Zarządzania DNA Menadżera oraz Szkole Coachów Akademii SET®.
Absolwent Wyższej Szkoły Pedagogicznej Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w Warszawie na kierunku Pedagogika Pracy i Doradztwo Zawodowe, Uniwersytetu Opolskiego na kierunku Terapia Pedagogiczna i Doradztwo Zawodowe oraz Wałbrzyskiej Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości na kierunku Zarządzanie Zasobami Ludzkimi. Ponadto absolwent I edycji Szkoły Trenerów Biznesu Akademii SET® i I edycji Szkoły Trenerów Konsultantów Akademii SET®
Posiada ponad 3000 godzin doświadczenia w pracy na sali szkoleniowej w tym ponad 1000 godzin pracy z trenerami i coachami oraz ponad 600h w pracy z menadżerami w latach 2019-2020-2021-2022-2023-2024.
Maciej Pawlik
godzin pracy szkoleniowej, coachingowej i superwizyjnej z trenerami i menadżerami w latach 2019-2020-2021-2022-2023-2024..
Jarosław Grenda
Konsultant Insights Discovery. Posiada ponad dwudziestoletnie doświadczenie menadżerskie w zarządzaniu zespołami sprzedażowymi, personalnymi (Learning& Development) oraz projektami w międzynarodowych korporacjach. Posiada ponad ośmioletnie doświadczenie szkoleniowe. Projektuje efektywne procesy
rozwojowe, systemy wdrożeniowe, systemy kompetencyjne, standardy
zachowań dla kadry zarządzającej i pracowników. Specjalizuje się także w
sprzedaży, negocjacjach, zarządzaniu zmianą oraz włączaniem różnorodności w organizacjach (Inclusion & Diversity). Absolwent Szkoły Trenerów rekomendowanej przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne, Szkoły Coachów zgodnej ze standardami International Coach Federation. Ponad 7 000 godzin pracy szkoleniowej, coachingowej i superwizyjnej z trenerami i kadrą zarządzającą w latach 2019-2020-2021-2022-2023-2024.
Katarzyna Krupińska-Obel
kilkunastoosobowym zespołem. Absolwentka Szkoły Trenerów Biznesu
Akademii SET®, Szkoły Coachów Akademii SET® oraz Szkoły Coachingu
Grupowego i Zespołowego. Posiada doświadczenie w zakresie rozwoju
kompetencji menadżerskich, coachingowych (coaching menadżerski, executive coaching, newly assigned leader coaching), trenerskich oraz sprzedażowych. Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu rozwoju kompetencji menadżerskich oraz podnoszenia efektywności zarządzania podległym zespołem. Prowadzi coaching zespołowy i grupowy a także warsztaty budowania zespołu. Duża wiedza i doświadczenie w pracy z menadżerami umożliwia jej skuteczne rozwijanie umiejętności biznesowych menadżerów. Ponad 8000 godzin pracy
na sali szkoleniowej w tym ponad 5000 godzin z menadżerami.
PRZYGOTOWANIE MERYTORYCZNE
Kirkpatrick Four Levels Certification –Bronze Level Certified Professional - Posiada certyfikat uprawniający do stosowania narzędzi i metodologii
Czterech Poziomów Ewaluacji Kirkpatricka®, Extended DISC -certyfikowany konsultant. RMP – certyfikowany konsultant.
FRIS Style Myślenia Anna Samborska-Owczarek - program
certyfikacyjny dla Trenerów Stylów Myślenia i Działania FRIS.
Superwizor Coachingu – Dujanowicz & Chraniuk.
Prowadzi szkolenia nieprzerwanie w latach 2019-2020-2021-2022-2023-2024.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują segregator z wydrukowanymi materiałami (handouty, podręczniki) oraz materiały w wersji elektronicznej.
Informacje dodatkowe
dodatkowi trenerzy: Katarzyna Krupińska-Obel, Adam Walerjańczyk, Maciej Cichocki, Arkadiusz Górski, Jarosław Sobkowiak, Sławomir Sabała, Katarzyna Preidl, Jarosław Grenda