Psychologia osobowości - 4 Colors
Psychologia osobowości - 4 Colors
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Stomatologia
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
osoby pracujące na stanowisku rejestratorki stomatologicznej, personel stomatologiczny, kadry zarządzającej
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji16-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do rozpoznawania typów osobowości pacjentów i współpracowników, rozpoznawania ich potrzeb psychologicznych, potrzeby ilości i jakości informacji niezbędnych do podjęcia decyzji przez daną osobę oraz jej kryteriów motywacyjnych.Uczestnik poznaje swój typ psychologiczny, osobowość i jakie ma schematy myślenia.
Potrafi rozpoznawać typy osobowości pacjentów i współpracowników.
Potrafi efektywnie komunikować się z pacjentem i współpracownikami.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą z zakresu świadomego rozwijania i korzystania zasobów inteligencji emocjonalnej | Kryteria weryfikacji • charakteryzuje i rozróżnia typy 10 kompetencji IE• definiuje i rozróżnia rolę i znaczenie kompetencji IE | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Monitoruje wśród innych współpracowników oraz klientów określne zachowania i potrafi odpowiednio na nie zareagować | Kryteria weryfikacji • monitoruje określone typy osobowości potrafi dobrać do nich określonąkomunikację z zakresu IE,• kontroluje zachowanie i emocje i szybko wraca do swojego dobrostanu, • ocenia poziom komunikacji i dobiera odpowiednie narzędzia | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie adresowane jest do higienistek stomatologicznych, asystentek stomatologicznych, rejestratorek i opiekunów pacjenta. Mogą wziąć w nim udział również osoby zarządzające praktyką stomatologiczną, które chcą być bardziej efektywne w codziennej pracy oraz rozumieć interakcje zachodzące pomiędzy personelem a pacjentem i wspomagać ten proces z pozycji menadżera. W szkoleniu można wziąć udział niezależnie od stażu pracy i doświadczenia zawodowego. Podczas szkolenia wykorzystywane są różne formy pracy – wykład, prezentacja multimedialna, ćwiczenia praktyczne w parach i 3-4 osobowych grupach, dyskusje na forum i prezentacja scenek.
Podczas szkolenia wykonywany jest test osobowości oparty na typologii Insights Discovery. Jego wyniki przedstawione są w trakcie szkolenia i pozwalają na lepsze zrozumienie własnego typu osobowości, a co tym idzie – swoich mocnych i słabych stron, potrzeb i nawykowych schematów zachowania.
Co sprawia, że dwie osoby w tej samej sytuacji zachowują się inaczej? Dlaczego jedni „ładują akumulatory” w samotności, podczas gdy inni odpoczywają wśród ludzi? Poznaj tajniki osobowości i wyrusz w inspirującą, rozwojową przygodę. Chcesz lepiej poznać siebie? Zrozumieć, dlaczego czujesz, myślisz, postępujesz w dany sposób? Co możesz w sobie zmienić, a co powinieneś po prostu poznać i zaakceptować jako część tego, kim jesteś? Szkolenie jest atrakcyjną, praktyczną oraz inspirującą przygodą rozwojową.
Pogłębiając zrozumienie własnej osobowości, możesz stopniowo uczyć się rozpoznawania, akceptowania oraz adaptacji do schematów osobowości i unikalnego stylu życia innych osób. Wiedza i zrozumienie różnic między nami a otoczeniem diametralnie zmienia wzajemne relacje.
Insights Discovery to model opisujący indywidualny styl funkcjonowania. Główna idea narzędzi i programów opartych na modelu Insights Discovery to wzajemne poznanie i zrozumienie swoich zachowań, ich akceptacja oraz taka modyfikacja, która umożliwi maksymalizowanie korzyści płynących ze współpracy.
Szkolenie daje wiedzę o czynnikach motywujących, obszarach rozwoju osobistego, o leżących w naszych preferencjach osobowościowych postawach i potrzebach przekładających się na relacje, jakie budujemy oraz na nasz styl działania.
U podstaw modelu leży typologia osobowości C.G Junga, a dokładnie trzy zdefiniowane przez niego wymiary: Ekstrawersja-Introwersja, Myślenie-Uczucia oraz Doznania-Intuicja.
Szkolenie może stanowić wsparcie w pracy nad kluczowymi aspektami dotyczącymi funkcjonowania pracowników, zespołów i całej organizacji.
Wskutek wieloletnich badań, model stał się podstawą do stworzenia całego szeregu narzędzi, które znajdują swoje zastosowanie w różnych obszarach pracy, takich jak umacnianie i budowanie efektywnych zespołów, świadome przywództwo, kształtowanie relacji opartych na szczerym i konstruktywnym feedbacku czy skuteczna sprzedaż.
Na szkoleniu skupimy się na:
- pogłębieniu samoświadomości,
- działaniach coachingowych jak i szkoleniowych,
- strukturze relacji, zespołu czy ścieżkę rozwoju indywidualnego,
- nauce nawiązywania dojrzałych, trwałych i bezpiecznych relacji z ludźmi a także zarządzać ludźmi, relacjami oraz projektami.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 Zapoznanie uczestników z koncepcją osobowości C.G. Junga. Cechy osobowości, strategie myślowe charakterystyczne dla każdego z Jungowskich typów | Prowadzący Mariusz Oboda | Data realizacji zajęć 23-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 Przerwa | Prowadzący Mariusz Oboda | Data realizacji zajęć 23-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 Jungowskie typy osobowości w kontakcie z pacjentem: jak na relacje z pacjentami i personelem wpływają poszczególne postawy. Jak my sami funkcjonujemy w kontakcie z innymi osobowościami | Prowadzący Mariusz Oboda | Data realizacji zajęć 23-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 Przerwa | Prowadzący Mariusz Oboda | Data realizacji zajęć 23-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 Introwersja/ekstrawersja, myślenie/uczucia, doznania/intuicja – interakcje między poszczególnymi typami. Ćwiczenia praktyczne – rozpoznawanie poszczególnych typów osobowości i ich potrzeb | Prowadzący Mariusz Oboda | Data realizacji zajęć 23-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 Przerwa | Prowadzący Mariusz Oboda | Data realizacji zajęć 23-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 Omówienie profilu – jak go rozumieć, co zawiera. Przegląd i omówienie indywidualnego profilu osobowości | Prowadzący Mariusz Oboda | Data realizacji zajęć 23-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:45 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 870,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 870,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto233,75 PLN
- Koszt osobogodziny netto233,75 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Mariusz Oboda
profesjonalnych standardów pracy z pacjentem stomatologicznym. Jest prekursorem badań wpływu postępowania lekarza na decyzje medyczne pacjenta. Opracowywany przez ok. 10 lat standard pracy z pacjentem MEMS stanowi dzisiaj kanon zawodowego profesjonalizmu pracy z pacjentem. Autor kilkudziesięciu artykułów z zakresu psychologicznych aspektów pracy z pacjentem (magazyny takie jak: Implantologia, e-Dentico, Medical Tribune, TPS). ICF na poziomie PCC. Od 15 lat pracuje jako trener i coach, początkowo rozwijając kompetencje Inteligencji Emocjonalnej wśród menedżerów.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe - skrypty.
Informacje dodatkowe
Szkolenie jest częścią kompleksowego projektów rozwojowych: Professional Dental Staff® i Curriculum asystentki dedykowanego asystentkom, higienistkom oraz rejestratorkom gabinetów stomatologicznych. Z jednej strony personel poznaje w pełni profesjonalne wzorce zachowań w kontakcie z pacjentem, z drugiej na szkoleniach pracujemy nad rozwojem wewnętrznych zasobów i kompetencji inteligencji emocjonalnej.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi