Terapia FAP i ACT w budowaniu wartościowego życia – szkolenie
Terapia FAP i ACT w budowaniu wartościowego życia – szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracownikówwsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie adresowane jest do terapeutów, psychologów, coachów, specjalistów ds. zdrowia psychicznego, pracowników działów HR oraz osób zajmujących się rozwojem osobistym i zawodowym, które chcą rozwijać swoje kompetencje w zakresie terapii ACT i FAP.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji02-04-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi20
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa "Terapia FAP i ACT w budowaniu wartościowego życia" przygotowuje uczestników do stosowania technik ACT i FAP w pracy z klientem i rozwoju osobistym. Uczestnicy nauczą się analizować funkcje zachowań, wdrażać zdrowe nawyki, budować relacje terapeutyczne i opracowywać plany wsparcia, wykorzystując model GROM i narzędzie "punkt wyboru".Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik wyjaśnia podstawowe założenia terapii ACT i FAP | Kryteria weryfikacji Wskazuje różnice między ACT i FAP | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Rozpoznaje 5 zasad FAP | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje funkcję relacji terapeutycznej w FAP | Kryteria weryfikacji Określa rolę CRB1 i CRB2 | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Rozpoznaje znaczenie generalizacji | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik wyjaśnia komponenty modelu GROM i jego zastosowanie | Kryteria weryfikacji Rozróżnia elementy modelu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Dobiera sytuacje terapeutyczne do GROM | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik identyfikuje wpływ wyzwalaczy i kontekstu biofizjologicznego na zachowanie klienta | Kryteria weryfikacji Rozróżnia wyzwalacze wewnętrzne i zewnętrzne | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Opisuje wpływ snu, diety i aktywności | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik definiuje zasady Terapii Skoncentrowanej na Relacji (FAP) oraz wskazuje jej kluczowe założenia i narzędzia w pracy z klientami. | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje czym jest CRB1 | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje czym jest CRB2 | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik opisuje rolę uważności w procesie zmiany | Kryteria weryfikacji Definiuje uważność | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Rozpoznaje przykłady jej zastosowania | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik analizuje funkcję zachowania klienta z wykorzystaniem modelu GROM | Kryteria weryfikacji Dobiera komponenty modelu do opisu przypadku | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wskazuje interwencję | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik projektuje strukturę sesji terapeutycznej w podejściu FAP | Kryteria weryfikacji Dobiera odpowiednie techniki do CRB1 i CRB2 | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Opisuje strukturę sesji | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik interpretuje poziom biofizjologiczny klienta w kontekście EEMM | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje zależności między ciałem a emocjami | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Interpretuje objawy z poziomu ciała | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik rozpoznaje strategie wprowadzania zdrowych nawyków z wykorzystaniem ACT | Kryteria weryfikacji Dobiera wartości klienta do planu zmiany | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wskazuje techniki budowania nawyków | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik wyjaśnia znaczenie empatii i akceptacji w pracy terapeutycznej. | Kryteria weryfikacji Wskazuje przykłady zachowań empatycznych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Definiuje bezwarunkową akceptację | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik rozpoznaje znaczenie wartości w życiu klienta | Kryteria weryfikacji Odróżnia działanie wartościowe od nieadaptacyjnego | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje wartości klienta | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik analizuje kontekst relacyjny w procesie zmiany | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia znaczenie obecności i reakcji terapeuty w budowaniu relacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik przyjmuje postawę akceptacji i współczucia wobec klienta, wspierając jego proces terapeutyczny w oparciu o bezwarunkową akceptację. | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje postawę akceptacji i współczucia wobec klienta | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje co to akceptacja | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1 h szkolenia = 60 minut
Dzień 1
1 – Wprowadzenie i cele szkolenia
2 - FAP - terapia oparta na analizie zachowania
czym charakteryzuje się FAP
perspektywa CBS na relacje
relacje jako kontekst zmiany
Dzień 2
1 – Analiza funkcji zachowania
analiza funkcji zachowania - zdefiniowanie narzędzia
umiejętnośc zastosowania analizyc funkcjonalnej w procesie
WTF, czyli jaka jest funkcja zachowania
2 – 5 zasad FAP (Teoria: 0,5 godziny, Praktyka: 1 godzina)
zdefiniowanie, dostrzeganie i wywpływanie CRB1
zdefiniowanie, dostrzeganie i wzmacnianie CBR2
jak praktycy wpływają na klienta
wspieranie generalizacji
3 – Filozofia kontekstualny funkcjonalizm
pragmatyzm
behawioryzm
kontekstualny funkcjonalizm
Dzień 3
1 – Poziom biofizjologiczny terapeuty i klienta )
zapoznanie się z założeniami dotyczącymi diety, snu i aktywności fizycznej
wpływ poziomu biofizjologicznego na psychykię
umiejętność rozrysowania poziomu biofizjologicznego z EEMM na diagramach
2 – Wyzwalacze
czym sa wyzwalacze
rozróżnienie na wyzwalacze wewnętrzne i zewnętrze
wpływ wyzwalaczy na wprowadzane zmiany
3 – Narzędzie GROM
zapoznanie się z narzędziem GROM
umiejętność pracy na tym narzędziu
poznanie narzędzie punkt wyboru
umiejętność nałożenia GROM na punkt wyboru
4 – Uważność w budowaniu nawyków żywieniowych
zrozumienie roli uważności w zmianie nawyków
praktyka uważności w ruchu
praktyka uważności w jedzeniu
5 – Walidacja (test) 📌 Forma:
- Test online, realizowany z nadzorem walidatora.
- Czas trwania: 30 minut
Dzień | Temat | Teoria (h) | Praktyka (h) | Metody dydaktyczne |
1 | Wprowadzenie, cele szkolenia | 0.5 | – | prezentacja, dyskusja |
1 | FAP – relacja jako kontekst zmiany | 2 | 1.5 | wykład, analiza przypadków, ćwiczenia |
2 | Analiza funkcji zachowania | 1.5 | 2 | prezentacja, studium przypadku, ćwiczenia indywidualne |
2 | 5 zasad FAP | 1 | 1 | prezentacja, dyskusja, symulacje |
2 | Filozofia kontekstualna ACT | 2 | 0.5 | wykład, dyskusja |
3 | Poziom biofizjologiczny w terapii | 1 | 1 | prezentacja, ćwiczenia, diagramy |
3 | Wyzwalacze – wewnętrzne i zewnętrzne | 1.5 | – | prezentacja, burza mózgów |
3 | Model GROM i Punkt Wyboru | 1 | 2 | prezentacja, ćwiczenia praktyczne, symulacja |
3 | Uważność i nawyki żywieniowe | – | 1 | ćwiczenia praktyczne, analiza przypadków |
3 | Walidacja (test ) | 0.5 | – | test |
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 14 Wprowadzenie i cele szkolenia (prezentacja, dyskusja) | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 03-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 14 Terapia FAP – relacja jako kontekst zmiany (wykład, analiza przypadków, ćwiczenia indywidualne) | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 03-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 14 Analiza funkcji zachowania (prezentacja, studium przypadku, ćwiczenia praktyczne) | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 05-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 11:40 | Liczba godzin 03:40 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 14 Przerwa | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 05-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:40 | Godzina zakończenia 11:50 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 14 5 zasad FAP – CRB1, CRB2, wzmacnianie i generalizacja (prezentacja, dyskusja grupowa, symulacje) | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 05-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:50 | Godzina zakończenia 13:20 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 14 Przerwa | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 05-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:20 | Godzina zakończenia 13:40 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 14 Filozofia kontekstualna w ACT: pragmatyzm, behawioryzm, funkcjonalizm (wykład, dyskusja) | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 05-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:40 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:20 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 14 Poziom biofizjologiczny terapeuty i klienta (sen, dieta, aktywność) (prezentacja, ćwiczenia praktyczne, analiza przypadków) | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 06-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 14 Wyzwalacze wewnętrzne i zewnętrzne (prezentacja, burza mózgów, dyskusja) | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 06-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:20 | Liczba godzin 01:20 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 14 Przerwa | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 06-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:20 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 14 Model GROM i narzędzie Punkt Wyboru (prezentacja, ćwiczenia praktyczne, symulacja pracy z klientem) | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 06-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 02:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 14 Przerwa | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 06-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 14 Uważność w zmianie nawyków (jedzenie, ruch) (ćwiczenia praktyczne, analiza przypadków, dyskusja) | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 06-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 14 Walidacja -test | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 06-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 380,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 380,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto169,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto169,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Joanna Gawrońska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne zostaną przekazane uczestnikowi szkolenia w formie elektronicznej. Materiały zostaną przesłane e-mailem lub udostępnione na dysku na podany adres skrzynki elektronicznej.
Warunki uczestnictwa
W przypadku szkoleń dofinansowanych warunkiem uczestnictwa jest stworzenie przez uczestnika szkolenia konta w Bazie Usług Rozwojowych oraz wywiązanie się z warunków, które są przedstawione przez konkretnego Operatora, do którego przekazywane są dokumenty o dofinansowanie do danej usługi rozwojowej.
Przedsiębiorca jest zobowiązany do założenia konta uczestnika instytucjonalnego w BUR. Pracownik przewidziany do udziału w Projekcie jest zobowiązany do założenia konta uczestnika indywidualnego w BUR, na stronie www.uslugirozwojowe.parp.gov.pl oraz przypisania się do profilu instytucjonalnego przedsiębiorcy. Przedsiębiorcy powinni spełniać warunki przedstawione przez danego Operatora, do którego zostały złożone dokumenty o dofinansowanie do usługi rozwojowej.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
- Szkolenie prowadzone jest na platformie zoom.
- W przypadku uczestniczenia w usłudze osoby z niepełnosprawnością usługa zostanie dostosowana do jej potrzeb.
- 1 godziny usługi rozwojowej = 60 minut.
- Przerwy wliczone są do czasu szkolenia.
- Uczestnictwo w szkoleniu, będzie weryfikowane na podstawie raportu z logowań wygenerowanego z systemu. Konieczne jest uzyskanie przez uczestnika minimum 80% frekwencji.
- Usługa prowadzona będzie za pomocą następujących metod interaktywnych i aktywizujących:
Prezentacja, Wykład, Dyskusja, Dyskusja grupowa, Ćwiczenia praktyczne, Ćwiczenia indywidualne, Studium przypadku (case study), Analiza przypadków, Symulacja pracy z klientem, Burza mózgów, Test teoretyczny (w formie walidacji)
Zwolnienie z VAT
Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. ze zmianami
w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług
oraz warunków stosowania tych zwolnień oraz warunków stosowania tych zwolnień (par.3 ust.1 pkt.14)
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymaganie sprzętowe:
komputer wyposażony w kamerę, mikrofon i głośnik z aktualnym systemem operacyjnym (Windows, macOS lub Linux) i co najmniej 2 GB pamięci RAM
Parametry łącza sieciowego:
szybkość pobierania i wysyłania co najmniej 5Mb/s.
Minimalne parametry potrzebne do obsługi komunikatora dla:
a) Systemu Windows 10 w wersji 1507 lub nowszej Systemu Windows 8 Systemu Windows 7 Systemu Windows 32 (obsługiwane są wersje 64- i 64-bitowe) 1. Procesor Co najmniej 1 GHz 2. Pamięć RAM Co najmniej 512 MB 3. Dodatkowe oprogramowanie DirectX w wersji 9.0 lub nowszej b) komputery Mac Program Skype na komputer Mac wymaga systemu Mac OS X 10.10 lub nowszego 1. Procesor co najmniej Intel 1 GHz (Core 2 Duo) 2. Pamięć RAM Co najmniej 1 GB 3. Dodatkowe oprogramowanie Najnowsza wersja programu QuickTime Łącze inernetowe: min download: 768 Mb/s, min upload: 384 Mb/s (APMG Int. zaleca korzystanie z łącza stałego) Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów (czytnik plików pdf oraz doc).