Szkolenie: Akademia Okluzji w 3 odsłonach - pacjenci z prawidłową funkcją. - spotkanie I
Szkolenie: Akademia Okluzji w 3 odsłonach - pacjenci z prawidłową funkcją. - spotkanie I
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Stomatologia
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupa docelowa to lekarze dentyści z PWZ, którzy dopiero chcą wejść w świat Okluzji, ale też osoby bardziej doświadczone, które chcą pogłębić swoją wiedzę i umiejętności w tym obszarze.
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji06-03-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat VCC Akademia Edukacyjna
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje lekarza do samodzielnego rozróżnienienia pacjentów trudnych od łatwych, poznania co oznaczają podstawowe pojęcia i jak je znaleźć na pacjencie: maksymalne zaguzkowanie, relacja centralna (CR), centralna okluzja (CO), poślizg z centralnej okluzji do maksymalnego zaguzkowania (MZ), deprogramacja, czym zastąpić łuk twarzowy i artykulator w gabinecie stomatologicznym, czego wymagać od laboratorium w erze cyfrowej, jak prawidłowo zarejestrować zwarcie ?Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wykonuje diagnostykę pacjenta w sposób interdyscyplinarny, otrzymuje pewność w zaplanowaniu leczenia pacjenta przyporządkowując go do odpowiedniej grupy pacjentów wg filozofii Spear Education | Kryteria weryfikacji Diagnozuje rodzaj choroby okluzyjnej, z uwzględnieniem filozofii Spear Education | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Wykonuje prawidłowo analizę estetyki i biomechaniki wg Spear Education . Poznaje terminologię oraz znaczenie MIP, CR, CO | Kryteria weryfikacji Analizuje zaburzenia biomechaniki i estetyki , rozpoznaje i potrafi pokazać u pacjenta : MIP, CR, CO. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Wykonuje artykulację swoich modeli w CR oraz stawia diagnozę i planuje leczenie w oparciu o zaartykulowane modele. | Kryteria weryfikacji Artykuluje swoje modele w CR oraz stawia diagnozę i planuje leczenie | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie Akademia Okluzji w 3 odsłonach - pacjenci z prawidłową funkcją. - spotkanie I będzie prowadzone w małych kameralnych grupach od 8 do 10 osób.
Zajęcia podzielone są na zajęcia wykładowe oraz zajęcia praktyczne na modelach wyciskowych. Kursanci będą ćwiczyć samodzielnie na sobie oraz na pacjentach prowadzącego szkolenie.
Część wykładowa realizowana będzie w salce wykładowej w Przychodni stomatologicznej Kodent, natomiast część ćwiczeniowa, zabiegowa w gabiencie stomatologicznym Kodent.
W trakcie szkolenia odbywają się przerwy rozpisane w harmonogramie, nie wliczające się w czas usługi.
Jedna godzina szkolenia to godzina zegarowa, czyli 60 minut
Szkolenie zakończy proces walidacji.
Dzień I
- Pacjent z problemami okluzyjnymi w gabinecie. Jak rozpoznać trudnych pacjentów od łatwych.
- Sposoby komunikacji i przedstawienia problemów okluzyjnych w erze cyfrowej.
- Okluzja pojęcia podstawowe: maksymalne zaguzkowanie, relacja centralna (CR), centralna okluzja (CO), poślizg z centralnej okluzji do maksymalnego zaguzkowania (MZModele okluzji dla uzupełnień stałych i ruchomych, podobieństwa i różnice.
- Łuk twarzowy i artykulator w gabinecie czy to ma sens w dobie cyfrowej?
- Budowa nowej płaszczyzny okluzyjnej w oparciu o …. estetykę zębów przednich.
- Rola prawidłowo wykonanych zdjęć.
- Na zakończenie szkolenia będzie się odbywała walidacja usługi.
Dzień II
- Budowanie nowej płaszczyzny okluzyjnej w oparciu o ….wzorce ruchowe pacjenta
- Jak połączyć wymagania estetyczne z funkcjonalnymi?
- Czy projektowanie uśmiechu jest tylko estetyczne? Jak zaprojektować nowy uśmiech w połączeniu z wymaganiami czynnościowymi.
- Jak wymagać od laboratorium estetyczno-czynnościowego projektu uśmiechu?
- Deprogramacja czym jest a czym nie jest. Rodzaje deprogramatorów.
- Rejestracja zwarcia w jakim położeniu: MIP, CR, CO ?
- Korekta zwarcia kiedy dla kogo po co?
- Na zakończenie szkolenia będzie się odbywała walidacja usługi.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 13 Jak rozpoznać pacjenta łatwego od trudnego? | Prowadzący Błażej Szczerbaniewicz | Data realizacji zajęć 07-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 13 Okluzja w erze cyfrowej, Okluzja pojęcia podstawowe: maksymalne zaguzkowanie, relacja centralna (CR), centralna okluzja (CO), poślizg z centralnej okluzji do maksymalnego zaguzkowania (MZ). | Prowadzący Błażej Szczerbaniewicz | Data realizacji zajęć 07-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 13 Łuka twarzowy i artykulator, Budowanie nowej płaszczyzny okluzyjnej w oparciu o ….wzorce ruchowe pacjenta | Prowadzący Błażej Szczerbaniewicz | Data realizacji zajęć 07-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 13 przerwa obiadowa | Prowadzący Błażej Szczerbaniewicz | Data realizacji zajęć 07-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 13 Rola prawidłowo wykonanych zdjęć. | Prowadzący Błażej Szczerbaniewicz | Data realizacji zajęć 07-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 13 walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:15 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 13 Budowanie nowej płaszczyzny okluzyjnej w oparciu o ….wzorce ruchowe pacjenta | Prowadzący Błażej Szczerbaniewicz | Data realizacji zajęć 08-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 11:05 | Liczba godzin 02:35 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 13 walidacja usługi: walidacja w czasie rzeczywistym | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 08-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:05 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 13 Jak połączyć wymagania estetyczne z funkcjonalnymi? Czy projektowanie uśmiechu jest tylko estetyczne? Jak zaprojektować nowy uśmiech w połączeniu z wymaganiami czynnościowymi. | Prowadzący Błażej Szczerbaniewicz | Data realizacji zajęć 08-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 13 Jak wymagać od laboratorium estetyczno-czynnościowego projektu uśmiechu? Deprogramacja czym jest a czym nie jest. Rodzaje deprogramatorów | Prowadzący Błażej Szczerbaniewicz | Data realizacji zajęć 08-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 13 przerwa obiadowa | Prowadzący Błażej Szczerbaniewicz | Data realizacji zajęć 08-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 13 Rejestracja zwarcia w jakim położeniu: MIP, CR, CO ? Korekta zwarcia kiedy dla kogo po co? | Prowadzący Błażej Szczerbaniewicz | Data realizacji zajęć 08-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 13 walidacja usługi - obserwacja w czasie rzeczywistym | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 08-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:45 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 700,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 700,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto356,25 PLN
- Koszt osobogodziny netto356,25 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Błażej Szczerbaniewicz
nad innowacyjnymi rozwiązaniami cyfrowymi w stomatologii w zakresie planowania interdyscyplinarnego. Efektem tych prac było wdrożenie pierwszego polskiego cyfrowego
łuku twarzowego do kompleksowej kontroli podstawowych parametrów okluzji w świecie cyfrowym: jak płaszczyzna okluzyjna, centralna relacja czy okluzja linia uśmiechu, a także ich pozycjonowania w oparciu o planowanie leczenia w oparciu o twarz pacjenta (Facially
Generated Treatment Planning – FGTP). Jest współautorem 4 patentów, w tym 2 na poziomie międzynarodowym. Założyciel Sekcji Bólu Jamy Ustnej i Twarzy przy Polskim Towarzystwie Badania Bólu. W okresie ostatnich 5 lat prowadzi szkolenia z zakresu Okluzji. Lekarz stomatolog specjalizujący się od ukończenia studiów w zaburzeniach czynnościowych narządu żucia i leczeniu interdycyplinarnym. Od 1999 roku związany z European Academy of Craniomandibular Disorders (EACD) i American Academy of Orofacial Pain (AAOP). Prezydent Elekt EACD na lata 2012-2013. Praktyk i ceniony wykładowca m.in. Wydawnictwa Kwintesencja, Dentsply Polska. Od 2014 roku na wniosek Prof. Jana Dobrogowskiego założył Sekcję Bólu Jamy Ustnej i Twarzy Polskiego Towarzystwa Badania Bólu której głównym celem jest integracja środowiska stomatologicznego i lekarskiego w dziedzinie zaburzeń czynnościowych narządu żucia.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik szkolenia otrzyma materiały szkoleniowe w formie papierowej.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa jest wysłanie podpisanego fomularza zgłoszeniowego. Przed zgłoszeniem prosimy o kontakt celem sprawdzenia dostepności miejsc.
- Prawo wykonywania zawodu lekarza dentysty,
- Wysłanie zgłoszenia ,
- Dokonanie płatności za szkolenie,
Informacje dodatkowe
. Usługa nie zawiera kosztów związanych z dojazdem, noclegami.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi