Master of Business Administration (Partner kierunku: EY Academy of Business)
Master of Business Administration (Partner kierunku: EY Academy of Business)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Studia podyplomowe Master of Business Administration to intensywny program dla menedżerów wszystkich branż, którzy potrzebują ukierunkowania wiedzy z szeroko pojętego zarządzania i skonfrontowania doświadczeń z najnowszymi trendami w biznesie. Adresowane są do osób pracujących zawodowo, które ukończyły studia wyższe oraz posiadają kilkuletnie doświadczenie w biznesie.
Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu Małopolski Pociąg do Kariery
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników40
- Data zakończenia rekrutacji07-02-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi440
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieństudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik programu MBA będzie przygotowany do podejmowania strategicznych decyzji menedżerskich w dynamicznie zmieniającym się środowisku biznesowym. Absolwent będzie posiadał zdolność do efektywnego pełnienia funkcji kierowniczych na wyższym szczeblu oraz prowadzenia działań wspierających rozwój organizacji w obszarach strategicznych, operacyjnych i finansowych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się W ZAKRESIE WIEDZY:1. Rozpoznaje kluczowe koncepcje i narzędzia zarządzania strategicznego oraz ich zastosowanie. | Kryteria weryfikacji • Wskazuje główne modele zarządzania strategicznego.• Uzasadnia zastosowanie wybranych narzędzi w różnych sytuacjach biznesowych. • Analizuje przykłady wdrożenia strategii w rzeczywistych organizacjach. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Efekty uczenia się 2. Analizuje zaawansowane koncepcje finansowe oraz ich wpływ na stabilność przedsiębiorstwa. | Kryteria weryfikacji • Charakteryzuje podstawowe wskaźniki finansowe.• Interpretuje wyniki analizy finansowej na podstawie danych księgowych. • Wskazuje powiązania między decyzjami finansowymi a wynikami organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Efekty uczenia się 3. Wyjaśnia podstawowe przepisy prawa cywilnego i handlowego związane z działalnością gospodarczą. | Kryteria weryfikacji • Identyfikuje kluczowe przepisy prawa cywilnego i handlowego.• Interpretuje ich zastosowanie w określonych kontekstach biznesowych. • Wskazuje odpowiedzialność prawną zarządzających przedsiębiorstwem. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Efekty uczenia się 4. Charakteryzuje metody zarządzania projektami, jakością i relacjami z klientami. | Kryteria weryfikacji • Wymienia główne metody zarządzania projektami.• Wyjaśnia proces wdrażania systemów zarządzania jakością. • Opisuje strategie budowania długoterminowych relacji z klientami. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się W ZAKRESIE UMIEJĘTNOŚCI:1. Planuje i wdraża strategie organizacyjne dostosowane do zmiennych warunków rynkowych. | Kryteria weryfikacji • Opracowuje strategię biznesową na podstawie analizy rynku.• Przedstawia plan wdrożenia strategii. • Monitoruje efekty realizacji strategii i proponuje korekty. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się 2. Zarządza zespołami w sposób efektywny, wykorzystując nowoczesne narzędzia HR. | Kryteria weryfikacji • Dobiera narzędzia HR do zarządzania zespołem w zależności od potrzeb organizacji.• Tworzy plan motywacyjny dla zespołu. • Rozwiązuje konflikty w zespołach pracowniczych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Efekty uczenia się 3. Tworzy budżety i analizy finansowe na potrzeby podejmowania decyzji biznesowych. | Kryteria weryfikacji • Opracowuje prognozy finansowe.• Tworzy budżet operacyjny i ocenia jego efektywność. • Analizuje wyniki finansowe i formułuje wnioski. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 4. Projektuje procesy zarządzania projektami, w tym analizuje ryzyko i harmonogramy. | Kryteria weryfikacji • Opracowuje harmonogram realizacji projektu.• Tworzy analizę ryzyka dla projektu. • Zarządza zasobami projektowymi, uwzględniając ograniczenia czasowe i budżetowe. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Efekty uczenia się W ZAKRESIE POSTAW SPOŁECZNYCH:1. Analizuje swoje kompetencje menedżerskie i planuje działania na rzecz samodoskonalenia. | Kryteria weryfikacji • Dokonuje samooceny swoich mocnych i słabych stron.• Przygotowuje indywidualny plan rozwoju kompetencji zawodowych. • Uzasadnia konieczność ciągłego dokształcania i rozwoju osobistego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się 2. Skutecznie współpracuje w zespole, uwzględniając różnorodność i potrzeby indywidualne. | Kryteria weryfikacji • Przedstawia propozycje współpracy oparte na konsensusie.• Uwzględnia różnorodne perspektywy członków zespołu. • Rozwiązuje konflikty w sposób konstruktywny. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Efekty uczenia się 3. Podejmuje odpowiedzialność za działania organizacyjne i zarządzanie jakością pracy zespołu. | Kryteria weryfikacji • Planuje działania zespołu w sposób zorganizowany i odpowiedzialny.• Monitoruje efektywność pracy zespołu. • Proponuje działania korygujące w przypadku wykrycia problemów jakościowych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Efekty uczenia się 4. Buduje relacje z interesariuszami, uwzględniając potrzeby organizacyjne i indywidualne. | Kryteria weryfikacji • Opracowuje strategie komunikacji z interesariuszami.• Tworzy plany działań uwzględniające potrzeby różnych grup interesariuszy. • Rozwiązuje sytuacje konfliktowe w relacjach z interesariuszami. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Debata swobodna |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa przygotowuje do strategicznego i operacyjnego zarządzania organizacją oraz podejmowania decyzji opartych na analizie danych i zaawansowanych narzędziach menedżerskich. Absolwenci uzyskają kompetencje niezbędne do skutecznego zarządzania finansami, zespołami oraz projektami w dynamicznym środowisku biznesowym.
Program studiów:
Moduł: Analiza i zarządzanie strategiczne
- Zarządzanie strategiczne
- Wdrażanie i monitorowanie wdrażania strategii
- Analiza determinant otoczenia biznesowego
- Zarządzanie operacyjne, biznes plan
- Oczekiwania Rady Nadzorczej w odniesieniu do zarządzania ryzykiem i systemu kontroli wewnętrznej – regulacje i praktyki rynkowe
- Zarządzanie ryzykiem
- Zasady działalności przedsiębiorców – odpowiedzialność członków zarządu
- Pomoc publiczna dla przedsiębiorców
- Restrukturyzacja przedsiębiorstw
- Ekonomia menedżerska
Moduł: Finanse i rachunkowość
- Sprawozdania finansowe jako narzędzie komunikacji firmy z interesariuszami
- Analiza finansowa - konstrukcja, interpretacje, wady i zalety podstawowych wskaźników
- Porównanie źródeł finansowania firmy – wady, zalety, koszty
- Rachunkowość kreatywna, czyli na co zwracać uwagę czytając sprawozdania finansowe
- Zarządzanie kapitałem obrotowym oraz płynnością firmy
- Rachunkowość zarządcza, controlling i budżetowanie
- Ocena projektów inwestycyjnych
- Zarządzanie ryzykiem finansowym
- Zarządzanie finansami w przedsiębiorstwie– case study
- Projekt wdrożeniowy: Finanse i rachunkowość
Moduł: Prawo cywilne i handlowe
- Prawo cywilne
- Prawo handlowe
Moduł: Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Strategie zarządzania zasobami ludzkimi
- Zarządzanie rozwojem pracowników organizacji
- Human Performance Improvement
- Psychologia zespołu pracowniczego
- Style coachingowe w zarządzaniu
- Psychologiczne aspekty zarządzania kompleksowością biznesu
- Przywództwo
- Projekt wdrożeniowy: Zarządzanie zasobami ludzkimi
Moduł: Zarządzanie jakością, projektami i relacjami z klientami
- Zarządzanie innowacjami
- Zarządzanie projektami
- Zarządzanie zmianą w organizacji
- Zarządzanie jakością i narzędzia doskonalenia organizacji
- Zarządzanie procesami w organizacji
- Projekt wdrożeniowy: Zarządzanie jakością, zarządzanie projektami
Moduł: Marketing i zarządzanie sprzedażą
- Strategie zarządzania marketingiem
- Analiza rynku, marketing
- Strategiczne zarządzanie sprzedażą i zespołami sprzedażowymi
- Psychologia klienta i zarządzanie relacjami z klientem
- Public Relations, komunikacja w sytuacji kryzysowej
- Projekt wdrożeniowy: Zarządzanie marketingiem, standardy sprzedaży
Czas trwania: 3 semestry.
Dni zajęć: sobota, niedziela;średnio co dwa tygodnie w godz. maksymalnie od 8:00-17:55.
Łączna ilość godzin: 440 godzin (120 godzin teoretycznych i 320 godzin praktycznych)
Punkty ECTS: 65 punktów.
Forma zajęć: Zajęcia prowadzone są w formie wykładów, ćwiczeń, warsztatów oraz studiów przypadków (case study). W trakcie programu uczestnicy realizują projekty wdrożeniowe dla kluczowych modułów, co umożliwia praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy.
Wykładowcami studiów MBA są doświadczeni praktycy biznesu oraz eksperci w dziedzinach zarządzania, finansów, prawa, marketingu i HR, na co dzień zajmujący się strategicznymi i operacyjnymi aspektami funkcjonowania organizacji. Aktywizująca uczestników forma prowadzenia zajęć sprzyja rozwijaniu umiejętności analitycznych i menedżerskich poprzez rozwiązywanie rzeczywistych problemów biznesowych, zarówno przedstawianych przez wykładowców, jak i zgłaszanych przez słuchaczy podczas zajęć.
Absolwenci studiów uzyskują świadectwo studiów podyplomowych zgodne z Rozporządzeniem Ministra Nauki z dnia 18 lipca 2024 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie dokumentów wydawanych w związku z przebiegiem lub ukończeniem studiów podyplomowych i kształcenia specjalistycznego.
Organizator studiów zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w programie studiów.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto14 400,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto14 400,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto32,73 PLN
- Koszt osobogodziny netto32,73 PLN
Prowadzący
Prowadzący
dr Grzegorz Kądzielawski
Dariusz Wylon
Michał Błeszyński
W ciągu ostatnich pięciu lat Michał Błeszyński prowadził szkolenia zamknięte dla kluczowych klientów, takich jak TRW Polska, Sephora Polska, PZL Mielec, Urząd Komisji Nadzoru Finansowego, Bank Gospodarstwa Krajowego oraz PZU, dzieląc się swoją specjalistyczną wiedzą z zakresu Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej, rachunkowości zarządczej i audytu wewnętrznego. Dodatkowo, jako trener w EY Academy of Business, opracowywał i wdrażał programy szkoleniowe dostosowane do indywidualnych potrzeb klientów, koncentrując się na praktycznych aspektach audytu i zarządzania finansami.
dr Marta Czerwiec
W ostatnich pięciu latach dr Marta Czerwiec aktywnie prowadziła sesje i szkolenia dla klientów w zakresie rozwoju przywództwa i zarządzania zmianą, wykorzystując innowacyjne narzędzia, takie jak PRISM Brain Mapping, oraz szeroką wiedzę z zakresu zarządzania. Jest również certyfikowanym partnerem PRISM Akademii WSB i ma na koncie ponad 8000 godzin przeprowadzonych szkoleń i warsztatów.
prof. nadzw. dr hab.Marcin Lis
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują materiały z wytypowanych zajęć po ich realizacji.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa w usłudze jest dokonanie wpłaty opłaty wpisowej w kwocie 500 zł, która jest dodatkową opłatą poza kosztem wskazanym w usłudze.
Ukończone studia I lub II stopnia.
Uczestnik zobowiązany jest do przystąpienia do egzaminów semestralnych i uzyskania oceny pozytywnej.
Informacje dodatkowe
1 godzina zajęć w Akademii WSB = 45 min. zajęć dydaktycznych
Usługi realizowane przez Akademię WSB są zwolnione z VAT na podstawie Art. 43 ust. 1 pkt. 26 ustawy o Vat i §3 ust. 1 pkt 13 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług.
Warunkiem uczestnictwa w usłudze jest dokonanie wpłaty opłaty wpisowej w kwocie 500 zł, która jest dodatkową opłatą poza kosztem wskazanym w usłudze.
UWAGA! Harmonogram może ulec zmianie.
Pozostali prowadzący zajęcia:
dr Patryk Kuzior, dr Tomasz Sadowski, mgr Rafał Kochan, dr Witold Gradoń , dr Edyta Nowak-Żółty, dr Anna Syrek-Kosowska, dr Krystian Dudek.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa realizowana zdalnie poprzez platformy ClickMeeting oraz Zoom
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: •Komputer stacjonarny/laptop z dostępem do Internetu
•Sprawny mikrofon i kamera internetowa (lub zintegrowane z laptopem)
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: download 8 mb/s, upload 8 mb/s, ping 15 ms
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Zalecamy wykorzystanie aktualnej wersji przeglądarki CHROME (zarówno na komputerach z systemem operacyjnym Windows jak i Apple
Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line: 7,5 h
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe