Zintegrowane szkolenie z zakresu sportów motorowodnych na podstawie Rozporządzenia Ministra Sportu i Turystyki z dnia 9 kwietnia 2013 r. w sprawie uprawiania turystyki wodnej dla osób chcących nabyć międzynarodowe kwalifikacje Kapitańskie, w tym Operatora Radia Krótkiego Zasięgu (UKF z DSC ).
Zintegrowane szkolenie z zakresu sportów motorowodnych na podstawie Rozporządzenia Ministra Sportu i Turystyki z dnia 9 kwietnia 2013 r. w sprawie uprawiania turystyki wodnej dla osób chcących nabyć międzynarodowe kwalifikacje Kapitańskie, w tym Operatora Radia Krótkiego Zasięgu (UKF z DSC ).
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuKierunek - Rozwój
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Przedsiębiorcy, OSP, PSP, WOPR, służby ratunkowe i porządkowe oraz osoby przystępujące do egzaminów na poszczególne stopnie żeglarskie i motorowodne. Osoby zainteresowane rozpoczęciem pracy w agencjach czarterowych, HR, branży żeglarskiej lub firmach zajmujących się obsługą jednostek pływających.
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników24
- Data zakończenia rekrutacji27-02-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi90
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Realizowany program zajęć MSiT jest ściśle określony wg zasady SMART. Zajęcia teoretyczne, jak i praktyczne, to nie tylko umiejętność manewrowania jednostką pływającą, posługiwanie się radiem UKF z DSC, holowanie obiektów na akwenach ale również budowanie zespołu i kierowanie nim w nowym środowisku. Praca po szkoleniach nadających kwalifikacje żeglarskie i motorowodne może się też odbywać również na dużych statkach pasażerskich Offshore, komercyjnych jachtach, agencjach czarterowych, portach.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik po ukończeniu kursu kwalifikacyjnego przystępuje do egzaminu na:1. Morskiego Sternika Motorowodnego – uprawnia do posługiwania się łodzią motorową do 18m długości bez ograniczenia mocy silnika. Egzamin przeprowadza podmiot uprawniony przez MSiT na podstawie wydanego przez Ministra upoważnienia. Dokument kwalifikacyjny jest wydawany przez PZMiNW. | Kryteria weryfikacji Egzamin teoretyczny i praktyczny | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 2. Operatora radia krótkiego zasięgu (UKF z DSC) Egzamin przeprowadza delegatura UKE. Dokument wydaje Urząd Administracji Państwowej. | Kryteria weryfikacji Egzamin teoretyczny i praktyczny | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 3. Licencję na holowanie obiektu. Egzamin przeprowadza podmiot uprawniony przez MSiT na podstawie wydanego przez Ministra upoważnienia. Dokument wydaje PZMiNW.Koszt egzaminu oraz kwalifikacji motorowodnych i uprawnień operatora radia UKF jest wliczony w koszt szkolenia. Powyższe kwalifikacje oraz uprawnienia są wymagane, a także honorowane na całym świecie. W/w dokumenty są niezbędne, by móc samodzielnie prowadzić jednostkę pływającą i/lub holować obiekt na morzu. | Kryteria weryfikacji Egzamin teoretyczny i praktyczny | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Cel biznesowy
Dzięki zdobytym uprawnieniom - kwalifikacjom wynikającym z Rozporządzenia Ministra Sportu i Turystyki z dnia 09.04.2013 poz. 460 w sprawie uprawiania turystyki wodnej, otwierają się nowe możliwości na dywersyfikację usług, działań, czy zwiększenie przychodów w firmie. Możliwe jest również podjęcie pracy w charakterze ratownika wodnego, gdzie jest obowiązek posiadania uprawnień sternika motorowodnego. Uczestnik kursu po jego zakończeniu oraz zdaniu egzaminu może podjąć pracę w: OSP, PSP, WOPR, przedsiębiorstwach transportowych żeglugi śródlądowej, towarowej, pasażerskiej, rekreacyjno-turystycznej (administracja, załoga statku), zarządach portów, przedsiębiorstwach armatorskich, jednostkach projektowo, konstrukcyjnych, urzędach administracji dróg wodnych, przedsiębiorstwach spedycyjnych, Urzędach Żeglugi Morskiej - Urzędach Żeglugi Śródlądowej, firmach hydrograficznych, zawodzie geodety, kartografa.Efekt usługi
Zajęcia pozwalają zdobyć wiedzę oraz poszerzyć zakres kwalifikacji w zakresie obejmowania funkcji:
- oficera oraz radiooperatora na jednostkach pływających. Przygotowanie podczas zajęć z posługiwania się radiem UKF z DSC pozwala na przystąpienie do egzaminu państwowego przed komisją UKE.
Polskie świadectwo UKE ważne jest bezterminowo i jest honorowane na całym świecie.
Certyfikat jest niezbędny do prowadzenia jachtu po wodach morskich podobnie jak patent żeglarski / motorowodny.
Dodatkowo osoba posiadająca uprawnienia do holowania obiektów po wodzie może prowadzić usługi związane z pomocą w zabezpieczeniu uszkodzonych bądź niesprawnych jednostek pływających na danym akwenie.
Zajęcia z psychologii i metodyki prowadzenia komunikacji z poszkodowanym pozwolą na zmniejszenie oddziaływania stresu na daną osobę oraz usprawnienie akcji ratunkowej.
Uczestnik po ukończeniu kursu kwalifikacyjnego przystępuje do egzaminu na:
- Morskiego Sternika Motorowodnego – uprawnia do posługiwania się łodzią motorową do 18m długości bez ograniczenia mocy silnika. Egzamin przeprowadza podmiot uprawniony przez MSiT na podstawie wydanego przez Ministra upoważnienia. Dokument kwalifikacyjny jest wydawany przez PZMiNW.
- Operatora radia krótkiego zasięgu (UKF z DSC) Egzamin przeprowadza delegatura UKE. Dokument wydaje Urząd Administracji Państwowej.
- Licencję na holowanie obiektu. Egzamin przeprowadza podmiot uprawniony przez MSiT na podstawie wydanego przez Ministra upoważnienia. Dokument wydaje PZMiNW.
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi
Potwierdzeniem osiągnięcia efektu jest zaliczony i zdany egzamin w części teoretycznej i praktycznej przed komisją państwową.
Po otrzymaniu zaświadczenia z pozytywnym wynikiem egzaminu uczestnik szkolenia otrzymuje stosowne certyfikaty uprawniające do pracy w charakterze:
1. Morskiego Sternika Motorowodnego;
2. Operatora Radia Krótkiego Zasięgu ( UKF z DSC )
3. Holowania narciarza lub innych obiektów pływających.
Certyfikaty określają uprawnienia, możliwości oraz charakter pracy i zasięg terytorialny.
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej (Prezes UKE) - organ administracji rządowej na mocy ustawy z dnia 29 grudnia 2005 r. nadaje uprawnienia.
Tak - Urząd Komunikacji Elektronicznej - kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęMinister Sportu i Turystyki Urząd Komunikacji Elektronicznej
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoNie
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Przepisy zawarte w Rozp. MSiT z dnia 09/04/2013:
1. Morski Sternik Motorowodny:
Przepisy.
Budowa i obsługa jachtu motorowego.
Locja.
Ratownictwo.
Meteorologia.
Podstawowe zasady ochrony wodnego środowiska naturalnego:
Manewrowanie jachtem motorowym.
Praca w charakterze członka załogi.
Kierowanie załogą.
Prace bosmańskie.
2. Warsztaty nawigacyjne – praca na mapach Biura Hydrografii Marynarki Wojennej:
podstawy nawigacji klasycznej
wydawnictwa nawigacyjne – mapa, locje, tabele, wykresy BHMW
- praca na mapie – odległość, kierunek, pozycja,
- błędy kompasu – deklinacja, dewiacja. Obliczanie i wyznaczanie deklinacji oraz dewiacji, - kursy i namiary w nawigacji,
- nawigacja zliczeniowa (pozycja zliczona) – żegluga bierna i aktywna, - ćwiczenia na mapie
- dziennik jachtowy – zastosowanie w praktyce prawidłowych zapisów.
- nawigacja zliczeniowa (pozycja zliczona) – żegluga bierna i aktywna, - ćwiczenia na mapie
- nawigacja terestryczna (pozycja obserwowana), namiar, linie pozycyjne, kąt pionowy(?),
- rodzaje pozycji obserwowanych,
- ćwiczenia na mapie
- nawigacja terestryczna (pozycja obserwowana),
- ćwiczenia na mapie
- omówienie dokładności nawigacji zliczeniowej i terestrycznej,
- omówienie typowych błędów w nawigacji zliczeniowej i terestrycznej.
Podstawy nawigacji na wodach pływowych
- nawigacja na wodach pływowych z uwzględnieniem prądu – żegluga bierna i aktywna, - ćwiczenia na mapie
- Podstawy nawigacji na wodach pływowych
- definicje i określenia stosowane na wodach pływowych, - podstawy korzystania z tablic i atlasów pływów,
- obliczanie momentów i wysokości wód w portach zasadniczych (metoda graficzna),
- obliczanie żądanej głębokości (zapas wody pod kilem) i czasu jej wystąpienia w portach zasadniczych,
- ćwiczenia na mapie
Podstawy nawigacji na wodach pływowych
- obliczanie momentów i wysokości wód w portach dołączonych (metoda graficzna), - obliczanie żądanej głębokości (zapas wody pod kilem) i czasu jej wystąpienia - ćwiczenia na mapie
Podstawy nawigacji na wodach pływowych
- wyznaczanie parametrów prądu na wodach pływowych,
- żegluga z uwzględnieniem prądu na wodach pływowych, - ćwiczenia na mapie.
3. Operator radia krótkiego zasięgu UKF z DSC
Urząd Komunikacji Elektronicznej – egzamin państwowy:
Ogólna wiedza o podsystemach i urządzeniach składowych GMDSS, stosowanych na obszarze morza A1
Praktyczna obsługa urządzeń radiowych podsystemów GMDSS, stosowanych na obszarze morza A1
Regulaminy i podstawowe terminy anglojęzyczne stosowane w służbie radiokomunikacji morskiej
Zasady obsługi radia VHF (radio firmy SAILOR z osobną przystawką DSC).
Zadania w części praktycznej:
strojenie radia (kan. 16, SQL, obniżona moc nadawania)
wywołanie indywidualne za pomocą przystawki DSC
łączność alarmowa, ponaglenia i bezpieczeństwa
odwołanie fałszywego alarmu
obsługa radiopławy EPIRB i transpondera SART
4. Psychologiczne aspekty współpracy z poszkodowanym lub uczestnikiem wypadku na morzu:
Ćwiczenie praktyczne – typy osobowości, rozpoznawanie oraz sposoby komunikowania się.
Komunikacja niewerbalna czyli mowa ciała.
Komunikacja werbalna – tempo mówienia, siła głosu, ton, parafraza.
Ćwiczenie praktyczne – pamięć z przeprowadzonej rozmowy.
Techniki i metody prowadzenia akcji ratunkowej.
Przejmowanie i utrzymywanie kontroli nad rozmową – pytania otwarte i zamknięte.
Asertywność i komunikaty od siebie - Feedback
Kultura osobista i relacje - savoir vivre na wodzie.
Radzenie sobie ze stresem.
Przygotowanie do ważnych rozmów i spotkań z osobą pokrzywdzoną lub uczestnikiem zdarzeń na akwenie.
5. Licencja uprawniająca do holowania obiektów na wodzie:
Polski Związek Motorowodny i Narciarstwa Wodnego - egzamin państwowy:
Znaki odnoszące się do holowania obiektów
Łódź holująca, a holownik
Sposoby mocowania holu w łodzi motorowej
Właściwości holu
Co i kogo możemy holować
6. Manewrowanie łodzią o długości 15m na wodach terytorialnych Włoch, w tym wysp Sardynia i Korsyka. Podczas holowania prowadzone są ćwiczenia z komunikacji podczas holowania obiektu na wodach morskich.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 500,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 500,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto38,89 PLN
- Koszt osobogodziny netto38,89 PLN
- W tym koszt walidacji brutto250,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto250,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto375,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto375,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Dariusz Kowalski
Wyższa Szkoła Bankowa - Psycholog Biznesu, Studia Podyplomowe - Manager HR, Politechnika Koszalińska - Spec. ds. Marketingu, Przedsiębiorca od 1991r, Właściciel Maritime Consulting Poland od 2015r.
Uprawnienia:
Kapitan Jachtowy, Kapitan Motorowodny, Voditielj Brodice - Chorwacki Kpt jachtowy,
Instruktor sportów wodnych
Operator morskiego radia SRC
Mam za sobą lata doświadczeń przy realizacji projektów szkoleniowych w ramach Programów operacyjnych POKL, PO Ryby, czy POWER. Moje doświadczenie w działalności żeglarskiej i szkoleniowej zdobyte podczas wielu przebytych mil morskich oraz mojej pracy w Akademii Morskiej w Szczecinie pozwoliło mi na:
1/ Organizację szkoleń żeglarskich m.in. na zlecenie Zarządu Portu w Kołobrzegu dla 120 uczniów ,
2/ Realizację autorskiego projektu w AM Szczecin w ramach POKL 8.1.1 „Promowanie świadomości ekologicznej poprzez ekoturystykę żeglarską” program szkoleń żeglarski łącznie dla 116 osób,
3/ Organizację zajęć i przeszkolenie młodzieży w ramach obozów i kolonii tematycznych z zakresu sportów wodnych dla 86 osób na zlecenie Ministerstwa Obrony Narodowej,
4/ Organizację rejsów stażowo – szkoleniowych pod żaglami na morzach i oceanach dla 196 osób,
5/ Usługi Skippera na jachtach żaglowych dla 168 osób,
6/ Łącznie przebyte pod żaglami 14088 mil morskich w wymiarze 13 458h.
Przeprowadzonych samodzielnie w latach 2015-2022 liczne szkolenia i doradztwa w zakresie kompetencji i kwalifikacji zawodowych.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Grupa uczestników otrzyma:
Skrypt do nauki
Książki do nauki
Radia ICOM na czas szkolenia do ćwiczeń oraz dostęp do symulatorów on-line
Jednostki pływające o długości 15m na czas szkolenia
Środki asekuracji oraz ratunkowe
Materiały dydaktyczne
Warunki uczestnictwa
Ukończone 18 lat
Informacje dodatkowe
Uczestnik po ukończeniu kursu przystępuje do egzaminu na:
- Morski Sternika Motorowodnego – uprawnia do posługiwania się łodzią motorową do 18m długości bez ograniczenia mocy silnika. Egzamin przeprowadza podmiot uprawniony przez MSiT na podstawie wydanego przez Ministra upoważnienia. Dokument jest wydawany przez PZMiNW.
- Operatora radia krótkiego zasięgu (UKF z DSC) Egzamin przeprowadza delegatura UKE. Dokument wydaje UKE.
- Licencja na holowanie obiektu. Egzamin przeprowadza podmiot uprawniony przez MSiT na podstawie wydanego przez Ministra upoważnienia. Dokument wydaje PZMiNW.
Koszt pierwszego egzaminu jest wliczony w koszt szkolenia. Powyższe kwalifikacje oraz uprawnienia są wymagane oraz te konkretne są honorowane na całym świecie. W/w dokumenty są niezbędne, by móc samodzielnie prowadzić jednostkę pływającą.
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Materiały multimedialne
Warunki techniczne
Warunki techniczne
1/ Dostęp do internetu minimalne wymagania (wyrażone w prędkości łącza internetowego): Dźwięk - 512 kbps, Dźwięk +
obraz SD - 512 kbps + 1 Mbps, Dźwięk + obraz HD - 512 kbps + 2 Mbps, Współdzielenie ekranu (Tryb LiteQ) - 2 Mbps,
Współdzielenie ekranu (Tryb HighQ) - 2-5 Mbps, Współdzielenie ekranu (oparte na przeglądarce) - 1-4 Mbps;
2/ Uaktualniona wersja przeglądarki internetowej: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge lub Opera;
3/ Minimalne wymagania sprzętowe: komputer stacjonarny lub laptop z procesorem dwurdzeniowy 2GHz lub lepszym,
Pamięć RAM 4GB lub więcej, System operacyjny Windows 10, Mac OS najnowsza wersja, Linux, Chrome OS;
4/ Wbudowana lub zewnętrzna kamerka internetowa
5/ Wbudowane lub zewnętrzne głośniki lub słuchawki
6/ Wbudowany lub zewnętrzny mikrofon
7/ Wbudowana lub zewnętrzna klawiatura
8/ Mysz lub wbudowany touchpad
Adres
Adres
Adres realizacji usługi stacjonarnie:
Ul. Koszalińska 60, 75-900 Koszalin
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi