SEM - Planowanie działań marketingowych z wykorzystaniem marketingu w wyszukiwarce - szkolenie
SEM - Planowanie działań marketingowych z wykorzystaniem marketingu w wyszukiwarce - szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Marketing
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- marketerzy i specjaliści ds. marketingu, którzy zaczynają swoją przygodę z SEM i chcą samodzielnie prowadzić kampanie reklamowe z wykorzystaniem możliwości Google Ads
- osoby odpowiedzialne w firmie (organizacji) za współpracę z firmami zewnętrznymi, które chcą nauczyć się lepiej weryfikować i analizować prowadzone działania
- przedsiębiorcy prowadzący na własną rękę różne działania sprzedażowo - marketingowe, którzy chcą tworzyć lepsze kampanie z wykorzystaniem narzędzi Google
- osoby rozpoczynające swoją przygodę z digital marketingiem i nie mający wcześniej doświadczenia z kampaniami reklamowymi w wyszukiwarce i sieci Google
Pracownicy sektora KM, chcący włączyć do swoich zadań zawodowych kompetencje z zakresu marketingu SEM.
Usługa jest również adresowana do uczestników projektów:
- Kierunek Kariera Zawodowa,
- Kierunek – Rozwój.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji12-03-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi10
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do samodzielnego planowania i zarządzania działaniami SEM z wykorzystaniem Google Ads, w zakresie planowania, projektowania, tworzenia i optymalizacji kampanii w wyszukiwarce, sieci reklamowej (GDN) oraz reklam wideo na YouTube.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuje się wiedza z zakresu planowania i zarządzania działaniami SEM z wykorzystaniem Google Ads | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje typy zachowań użytkowników i mechanizmów wyszukiwawczych i formułuje zalecenia dotyczące działań marketingowych z wykorzystaniem wyszukiwarek internetowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Definiuje pojęcia z zakresu SEO (Search Engine Optimization) oraz wskazuje elementy stron internetowych mogące podlegać optymalizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Interpretuje pozyskane dane oraz sugeruje działania w celu poprawy pozycji strony oraz jej zoptymalizowania pod kątem wyszukiwarki Google. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Posługuje się umiejętnościami planowania działaniami SEM z wykorzystaniem Google Ads | Kryteria weryfikacji Samodzielnie stosuje działania marketingowe z wykorzystaniem wyszukiwarek internetowych i sieci reklamowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Posługuje się systemami reklamy w wyszukiwarkach internetowych (np. GoogleAds) oraz systemami analityki internetowej (np. Google Analytics). | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Przeprowadza analizę danych dotyczących działań i ruchu użytkowników i optymalizuje budżet kampanii pod kątem efektywności. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Dobiera narzędzia wykorzystywane w SEO adekwatnie do potrzeb działań marketingowych i zgodnie z zastosowaniem konkretnego oprogramowania. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Projektuje strategie PPC i SEO oraz stosuje najnowsze trendy w marketingu internetowym. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Samodzielnie przeprowadza wstępny audyt SEO z wykorzystaniem adekwatnych narzędzi, w tym: analizujących pozycję strony w wyszukiwarce Google, strukturę linkowania i wydajność strony (np. szybkość ładowania), profil linków, widoczność, konkurencję. Analiza dotyczy czynników on-page i off-page. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE: Rozwija zdolności analityczne i strategicznego myślenia oraz umiejętności komunikacyjne | Kryteria weryfikacji opanuje kompetencję współpracy przy tworzeniu strategii i analizy rynkowej oraz zdolność do prezentacji i uzasadniania swoich wniosków | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1 - Wstęp do SEM + Google Ads
Moduł 1 SEM - 2 h (teoria 50 min, praktyka 1 h 10 min)
- wstęp do SEM - różnica między SEO a PPC
- planowanie kampanii SEM - analiza konkurencji, potencjału fraz kluczowych, research tematów
- założenie konta Google i posługiwanie się interfacem Google Ads
- zapoznanie ze strukturą konta i mechanizmem funkcjonowania reklam tekstowych, produktowych, graficznych i video
- poznanie typów i celów kampanii
Moduł 2 Google Ads - 2 h ( 60 min teoria, 60 min praktyka)
- warsztaty dot. opracowania strategii kampanii Google Ads
- przegląd możliwości targetowych Google Ads
- konwersje - tworzenie zdarzeń konwersji na potrzeby kampanii
- remarketing - zapoznanie z opcjami remarketingu możliwymi do wykorzystania w Google Ads
- połączenie Google Ads z Google Analytics
- warsztaty z pracy z danymi - analiza danych, parametrów, wyciąganie wniosków, optymalizacja kampanii
Dzień 2 - SEO
Moduł 1 SEO - 1 h 50 min (praktyka)
- CHAT GPT jako narzędzie pomocne w tworzeniu kampanii Google Ads
- tworzenie kampanii Google Ads w search - warsztaty krok po kroku
Moduł 2 SEO - 2 h (60 min teoria, 60 min praktyka)
- SEO – parametry on-site i off-site, content, page authority
- optymalizacja On-Site
- content w działaniach SEO
- zasady linkbuildingu w służbie SEO
Uczestnicy poznają przykłady prawidłowych i nieprawidłowych działań w zakresie marketingu SEM wraz z omówieniem ich skuteczności i efektywności,
Warunki niezbędne do spełnienia przez uczestników usługi, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągniecie głównego celu: usługa/szkolenie nie wymaga od uczestników znajomości tematu z obszaru e-marketingu/SEM, aktywność na zajęciach, minimalny poziom frekwencji - 100%.
Godzina szkoleniowa = 45 min.
Trener dostosowuje przerwy do potrzeb uczestników (max. 10 min.) i odpowiednio wydłuża zajęcia. Przerwy nie są uwzględnione w harmonogramie.
Weryfikacja następuje na podstawie prac zrealizowanych przez uczestników w trakcie szkolenia oraz ćwiczeń praktycznych. Obejmują one poniższe tematy:
- opracowanie strategii kampanii SEM;
- wykonanie analizy konkurentów promujących się w wyszukiwarce Google.pl
- praca z narzędziami: Google Trends, Ahrefs, SEMSTORM, Senuto, Whitepress
- interpretacja wyników analizy Lighthouse / Pagespeed
- analiza parametrów SEO strony internetowej
- tworzenie kampanii Google Ads
- praca z narzędziem analitycznym Google Analytics 4
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 5 Moduł I: Wstęp do SEM (ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Bartosz Paczyński | Data realizacji zajęć 13-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 5 Moduł II: Google Ads (ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Bartosz Paczyński | Data realizacji zajęć 13-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 5 Moduł I: SEO (ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Bartosz Paczyński | Data realizacji zajęć 14-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:50 | Liczba godzin 01:50 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 5 Moduł II: SEO (ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Bartosz Paczyński | Data realizacji zajęć 14-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:50 | Godzina zakończenia 13:50 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 5 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 14-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:50 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:10 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 214,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 800,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto221,40 PLN
- Koszt osobogodziny netto180,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Bartosz Paczyński
Ukończył studia wyższe na kierunku politologia Uniwersytet SWPS. Pracował m.in. dla Manpower Group, Dassault Systemes, Bureau Veritas Polska, Reiffeisen Bank Polska, 99 Rent, BNP Paribas, Centrum Nauki Kopernik, Axel Springer Polska, Calypso Fitness, Uniwersytet Warszawski, Ministerstwo Finansów, Europejskie Centrum Konsumenckie, Almatur i wielu innych. Ostatnie 5 lat aktywnie działa w branży marketingowej.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Po szkoleniu uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe w formie elektronicznej:
- prezentację ze szkolenia
- linki do samokształcenia
oraz zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
Warunkiem otrzymania zaświadczenia jest min. 80% frekwencja.
Zalecana lektura:
Publikacje dostępne na stronie IAB Polska:
https://www.iab.org.pl/baza-wiedzy/poradnik-internetowego-reklamodawcy-edycja-iv/
https://www.iab.org.pl/baza-wiedzy/typ-dokumentu/standardy-i-dobre-praktyki/zbior-dobrych-praktyk-sem-2021/
https://www.iab.org.pl/baza-wiedzy/barometr-sem-2019-raport-z-badania-2/
https://www.iab.org.pl/baza-wiedzy/casebook-13-case-studies-sem/
- Krzysztof Marzec, Tomasz Trzósło - Marketing internetowy w Google. Pozycjonowanie, Ads & Analytics dla biznesu, e-commerce, marketerów (Wydawnictwo Onepress, ISBN: 978-83-283-6525-4)
- Krzysztof Marzec, Tomasz Trzósło - AdWords i Analytics. Zostań certyfikowanym specjalistą (Wydawnictwo Naukowe PWN, ISBN: 978-83-01-18960-0)
- Martyna Zastrożna - Google Analytics dla marketingowców. Wydanie III lub II (Wydawnictwo Onepress, ISBN: 978-83-283-8375-3 lub 978-83-246-8100-6)
- Martyna Zastrożna - Google Analytics w biznesie. Poradnik dla zaawansowanych (Wydawnictwo Onepress, ISBN: 978-83-283-8374-6 lub 978-83-246-9500-3)
- Publikacja zbiorowa - Biblia e-biznesu 3.0 (Wydawnictwo Onepress, ISBN: 978-83-283-7446-1)
- Sławomir Czajkowski - SEO Playbook (ISBN: 9788395449208)
- Eric Enge, Stephan Spencer, Jessie Stricchiola - The Art of SEO, 3rd Edition (Wydawnictwo O'Reilly Media, ISBN: 9781491948965)
Warunki uczestnictwa
Przed zapisaniem się proszę o kontakt szkolenia@dimaq.eu w celu potwierdzenia terminu i dostępności miejsc dla Uczestników.
Warunkiem uczestnictwa jest rejestracja i założenie konta w BUR, dokonanie zapisu na szkolenie za pośrednictwem BUR oraz spełnienie wszystkich warunków określonych przez Operatora.
Informacje dodatkowe
Usługa szkoleniowa (nie dotyczy doradztwa) jest zwolniona z podatku VAT w przypadku, kiedy przedsiębiorstwo zwolnione jest z podatku VAT lub dofinansowanie wynosi co najmniej 70%. W innej sytuacji do ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%.
Zapraszamy na inne szkolenia z e-marketingu, dostępne na stronie: https://dimaq.pl/akademia-dimaq/. Szkolenie może być również zorganizowane w formie szkolenia zamkniętego - na potrzeby konkretnego przedsiębiorstwa.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie będzie dostępne na platformie Zoom, Teams. Każdy z uczestników dostanie link do szkolenia.
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji - system operacyjnych Windows, macOS i Linux, zalecany: procesor dwurdzeniowy o taktowaniu co najmniej 2 Ghz (Intel i3/i5/i7 lub ekwiwalent AMD), pamięć RAM - 4 Gb
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: dla audio 256 kb/s, Video w wersji HD – 4Mb/s – to są parametry górne graniczne.
System dopasowuje się do łącza i działa na każdych dostępnych parametrach.
Wskazane kamera i mikrofon.
Link umożliwiający uczestnictwo w spotkaniu on-line będzie aktywny przez cały okres trwania kursu
Podstawą do rozliczenia usługi jest wygenerowanie z systemu raportu, umożliwiającego identyfikację wszystkich uczestników oraz zastosowanego narzędzia.