ITIL® 4 Foundation - akredytowane szkolenie z egzaminem - forma zdalna w czasie rzeczywistym
ITIL® 4 Foundation - akredytowane szkolenie z egzaminem - forma zdalna w czasie rzeczywistym
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Bezpieczeństwo IT
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest dla kadry zarządzającej i pracowników organizacji IT planujących doskonalenie wewnętrznych procesów w oparciu o najlepsze praktyki ITIL®4, pracowników firm świadczących usługi IT, osób, które pragną podnieść swoje kwalifikacje w zakresie zarządzania usługami informatycznymi i zdając egzamin uzyskać Foundation Certificate In IT Service Management (ITIL®4 Edition).
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji12-12-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi17
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje Uczestnika do stosowania w codziennej pracy zestawu najlepszych praktyk zarządzania usługami IT. Uczestnik po szkoleniu zarządza zasobami IT, optymalizuje procesy, zarządza ryzykiem, zarządza dostawcami, co umożliwia zrównoważony rozwój i oszczędzanie zasobów, a także wybór partnerów stosujących zasady zrównoważonego rozwoju. Uczestnik efektywnie zarządza infrastrukturą IT oraz doskonali procesy, co przyczynia się do zmniejszenia zużycia energii, ograniczenia emisji.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:Charakteryzuje kluczowe koncepcje zarządzania usługami | Kryteria weryfikacji - definiuje pojęcie wartości - charakteryzuje pojęcia takie jak: organizacje, dostawcy usług, konsumenci usług - definiuje model relacji usługowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza:Charakteryzuje cztery wymiary zarządzania usługami | Kryteria weryfikacji - definiuje pojęcie organizacji - definiuje pojęcia informacji i technologii - definiuje strumienie wartości i procesy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności:Wykorzystuje system wartości usługi | Kryteria weryfikacji - definiuje pojęcia szansy i popytu - definiuje zasady przewodnie ITIL® - charakteryzuje łańcuch wartości usługi | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności:Wykorzystuje praktyki zarządzania usługami IT, co może przyczynić się do zmniejszenia zużycia energii, ograniczenia emisji oraz promowania ekologicznych rozwiązań technologicznych | Kryteria weryfikacji - definiuje kontrolę zmian- charakteryzuje zasady zarządzania incydentami - charakteryzuje zasady zarządzania zasobami IT - charakteryzuje zasady zarządzania zdarzeniami - charakteryzuje zasady zarządzania problemami - charakteryzuje zasady zarządzania wydaniami - charakteryzuje zasady zarządzania konfiguracją usług - definiuje centrum obsługi użytkowników (service desk) - charakteryzuje zasady zarządzania poziomem świadczenia usług | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności: Wykorzystuje techniczne praktyki zarządzania, optymalizuje procesy, co przyczyni się do zrównoważonego rozwoju i oszczędzania zasobów | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje techniczne praktyki zarządzania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:Skutecznie komunikuje się z dostawcami i partnerami biznesowymi w obszarze zarządzania usługami IT, co umożliwia wybór partnerów stosujących zasady zrównoważonego rozwoju | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje sposoby skutecznej komunikacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne: Sprawnie rozwiązuje problemy w zespole | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje sposoby rozwiązywania problemów w zespole | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęPeopleCert
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoPeopleCert
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
AGENDA SZKOLENIA
- Wprowadzenie
- Kluczowe koncepcje zarządzania usługami
- Wartość i jej tworzenie
- Organizacje, dostawcy usług, konsumenci usług i inni interesariusze
- Produkty a usługi
- Model relacji usługowych
- Wartość: rezultaty, koszty i ryzyka
- Cztery wymiary zarządzania usługami (przyczyniające się do zrównoważonego rozwoju i oszczędzania zasobów, a także umożliwiające wybór partnerów stosujących zasady zrównoważonego rozwoju)
- Organizacje i ludzie
- Informacja i technologia
- Partnerzy i dostawcy
- Strumienie wartości i procesy
- System wartości usługi
- Szansa, popyt i wartość
- Zasady przewodnie ITIL®
- Nadzór
- Łańcuch wartości usługi
- Ciągłe doskonalenie
- Praktyki
- Ogólne praktyki zarządzania (których wykorzystanie przyczyni się dozmniejszenia zużycia energii, ograniczenia emisji oraz promowania ekologicznych rozwiązań technologicznych)
- Zarządzanie architekturą
- Ciągłe doskonalenie
- Zarządzanie bezpieczeństwem informacji
- Zarządzanie wiedzą
- Mierzenie i raportowanie
- Zarządzanie zmianą organizacyjną
- Zarządzanie portfelem
- Zarządzanie projektem
- Zarządzanie relacjami
- Zarządzanie ryzykiem
- Zarządzanie finansowe usługami
- Zarządzanie strategiczne
- Zarządzanie dostawcami
- Zarządzanie pracownikami i talentami
- Praktyki zarządzania usługami (których wykorzystanie przyczyni się dozmniejszenia zużycia energii, ograniczenia emisji oraz promowania ekologicznych rozwiązań technologicznych)
- Zarządzanie dostępnością
- Analiza biznesowa
- Zarządzanie potencjałem wykonawczym i wydajnością
- Kontrola zmian
- Zarządzanie incydentami
- Zarządzanie zasobami IT
- Monitorowanie i zarządzanie zdarzeniami
- Zarządzanie problemami
- Zarządzanie wydaniami
- Zarządzanie katalogiem usług
- Zarządzanie konfiguracją usług
- Zarządzanie ciągłością działania usług
- Projektowanie usług
- Centrum obsługi użytkowników (service desk)
- Zarządzanie poziomem świadczenia usług
- Zarządzanie wnioskami o usługę
- Walidacja i testowanie usług
- Techniczne praktyki zarządzania
- Zarządzanie wdrożeniami
- Zarządzanie infrastrukturą i platformą
- Rozwój i zarządzanie oprogramowaniem
- Omówienie próbnych pytań egzaminacyjnych
- Egzamin
Usługa jest prowadzona w godzinach zegarowych.
Przerwy są wliczone w czas szkolenia.
Zdobyte kwalifikacje zostaną zweryfikowane poprzez egzamin w formie testu jednokrotnego wyboru po którym Uczestnik otrzyma certyfikat Foundation Certificate In IT Service Management (ITIL®4 Edition).
Uczestnicy szkolenia otrzymają voucher na egzamin w formie online. Voucher jest do wykorzystania max. do czasu zakończenia usługi.
Po szkoleniu Uczestnik dostaje maila z wytycznymi, jak zarejestrować się na egzamin. Termin ustala bezpośrednio z PeopleCert, używając swojego konta dlatego w harmonogramie wpisany jest tylko prawdopodobny termin i godzina zdawania egzaminu.
Egzamin online przeprowadzany jest w obecności proktora – osoby z firmy PeopleCert, która podpina się zdalnie pod pulpit kursanta i obserwuje przebieg egzaminu przez kamerkę. Zdający jest zobowiązany pokazać proktorowi za pośrednictwem kamerki pomieszczenie, w którym będzie zdawał egzamin. Proktor sprawdza, czy nie ma w pokoju osób trzecich i pomocy naukowych.
Egzamin ITIL4®:
- Egzamin w formie online
- Czas trwania egzaminu 60 minut
- Test jednokrotnego wyboru
- Minimalny próg zaliczenia to 26 punktów na 40
- Brak możliwości korzystania z podręczników i materiałów szkoleniowych
Wymagania ogólne realizacji szkolenia w formule distance learning (online): Komputer stacjonarny lub notebook wyposażony w mikrofon, głośniki i kamerę internetową z przeglądarką internetową z obsługą HTML 5. Monitor o rozdzielczości FullHD. Szerokopasmowy dostęp do Internetu o przepustowości co najmniej 25/5 (download/upload) Mb/s. W przypadku szkoleń z laboratoriami zalecamy: sprzęt wyposażony w dwa ekrany o rozdzielczości minimum HD (lub dwa komputery), kamerę internetową USB, zewnętrzne głośniki lub słuchawki.
Platforma komunikacji – ZOOM
Oprogramowanie – zdalny pulpit, aplikacja ZOOM
Link do szkolenia zgodnie z regulaminem zostanie wysłany na 2 dni przed rozpoczęciem usługi.
Link do szkolenia jest ważny w trakcie trwania całej usługi szkoleniowej.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 12 Wprowadzenie wykład | Prowadzący Kamil Gładki | Data realizacji zajęć 19-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 12 Kluczowe koncepcje zarządzania usługami Wartość i jej tworzenie Organizacje, dostawcy usług, konsumenci usług i inni interesariusze wykład | Prowadzący Kamil Gładki | Data realizacji zajęć 19-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 12 Cztery wymiary zarządzania usługami Organizacje i ludzie Informacja i technologia Partnerzy i dostawcy wykład | Prowadzący Kamil Gładki | Data realizacji zajęć 19-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 12 System wartości usługi Szansa, popyt i wartość Zasady przewodnie ITIL® wykład | Prowadzący Kamil Gładki | Data realizacji zajęć 19-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 12 Ogólne praktyki zarządzania Zarządzanie architekturą Ciągłe doskonalenie wykład | Prowadzący Kamil Gładki | Data realizacji zajęć 19-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 12 Zarządzanie zmianą organizacyjną Zarządzanie portfelem Zarządzanie projektem wykład | Prowadzący Kamil Gładki | Data realizacji zajęć 19-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 12 Praktyki zarządzania usługami Zarządzanie dostępnością Analiza biznesowa wykład | Prowadzący Kamil Gładki | Data realizacji zajęć 20-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 12 Zarządzanie potencjałem wykonawczym i wydajnością Kontrola zmian Zarządzanie incydentami wykład | Prowadzący Kamil Gładki | Data realizacji zajęć 20-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 12 Egzamin | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 20-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 12 Zarządzanie zasobami IT Monitorowanie i zarządzanie zdarzeniami Zarządzanie problemami wykład | Prowadzący Kamil Gładki | Data realizacji zajęć 20-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 12 Techniczne praktyki zarządzania Zarządzanie wdrożeniami Zarządzanie infrastrukturą i platformą wykład | Prowadzący Kamil Gładki | Data realizacji zajęć 20-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 12 Omówienie próbnych pytań egzaminacyjnych ćwiczenia | Prowadzący Kamil Gładki | Data realizacji zajęć 20-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 321,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 700,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto195,35 PLN
- Koszt osobogodziny netto158,82 PLN
- W tym koszt walidacji brutto2 214,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto1 800,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto1,23 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto1,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Kamil Gładki
Politechnika Warszawska, Zarządzanie i Marketing, Specjalizacja: Zarządzanie Finansami (2005 - 2010)
Specjalizacja:
Service Management
ITIL
Service Delivery
Doświadczenie trenerskie: Obecnie trener Altkom Akademii. Posiada doświadczenie trenerskie zdobyte w ciągu ostatnich 5 lat. IT Biznes Partner, Konsultant ds. Integracji Usług i Zarządzania oraz Trener z udokumentowaną historią pracy w branży informatycznej, finansowej, ubezpieczeniowej i energetycznej. Posiada umiejętności w zakresie transformacji, zarządzania ludźmi, strategii IT i wszystkich procesów ITIL.
Certyfikaty:
• ITIL® 4 Leader: Digital & IT Strategy Certificate
• ITIL® Expert Certificate in IT Service Management
• ITIL® 4 Strategic Leader Certificate
• DASA DevOps Fundamentals
• ITIL® 4 Managing Professional Transition Certificate
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Na platformie Wirtualna Klasa Altkom Akademii udostępnione zostaną bezterminowo materiały szkoleniowe (tj. np. podręczniki/prezentacje/materiały dydaktyczne niezbędne do odbycia szkolenia/ebooki itp.), zasoby bazy wiedzy portalu oraz dodatkowe informacje od trenera. Uczestnicy zachowują bezterminowy dostęp do zasobów Mojej Akademii i materiałów szkoleniowych zgromadzonych w Wirtualnej Klasie szkolenia. Platforma do kontaktu z trenerami, grupą i całą społecznością absolwentów jest portal Moja Akademia.
Warunki uczestnictwa
Niezbędnym warunkiem uczestnictwa w szkoleniach dofinansowanych z funduszy europejskich jest założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych, zapis na szkolenie za pośrednictwem Bazy oraz spełnienie warunków przedstawionych przez danego Operatora, dysponenta funduszy publicznych, do którego składają Państwo dokumenty o dofinansowanie do usługi rozwojowej.
Ogólne warunki uczestnictwa w zajęciach zostały zamieszczone na stronie: https://www.altkomakademia.pl/ogolne-warunki-uczestnictwa-w-szkoleniach/
Informacje dodatkowe
Po szkoleniu Uczestnik otrzyma zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
Trener podczas szkolenia będzie organizował krótkie przerwy. Informacja o przerwach będzie umieszczona na slajdzie.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania ogólne realizacji szkolenia w formule distance learning (online): Komputer stacjonarny lub notebook wyposażony w mikrofon, głośniki i kamerę internetową z przeglądarką internetową z obsługą HTML 5. Monitor o rozdzielczości FullHD. Szerokopasmowy dostęp do Internetu o przepustowości co najmniej 25/5 (download/upload) Mb/s. W przypadku szkoleń z laboratoriami zalecamy: sprzęt wyposażony w dwa ekrany o rozdzielczości minimum HD (lub dwa komputery), kamerę internetową USB, zewnętrzne głośniki lub słuchawki.
Platforma komunikacji – ZOOM
Oprogramowanie – zdalny pulpit, aplikacja ZOOM
Link do szkolenia zgodnie z regulaminem zostanie wysłany na 2 dni przed rozpoczęciem usługi.
Link do szkolenia jest ważny w trakcie trwania całej usługi szkoleniowej.