Kwalifikacyjne pedagogiczne studia podyplomowe - online
Kwalifikacyjne pedagogiczne studia podyplomowe - online
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Identyfikator projektuMałopolski Pociąg do kariery
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Studia kierowane są do absolwentów wyższych studiów zawodowych lub studiów magisterskich posiadających przygotowanie merytoryczne do nauczania przedmiotu, pragnących zdobyć kwalifikacje pedagogiczne, uprawniające do wykonywania zawodu nauczyciela oraz czynnych zawodowo nauczycieli, którzy nie posiadają przygotowania pedagogicznego.
Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu Małopolski Pociąg do Kariery
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników40
- Data zakończenia rekrutacji07-03-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi390
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieństudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów jest przygotowanie uczestników do profesjonalnego wykonywania zadań dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych w placówkach oświatowych, poprzez rozwój wiedzy pedagogiczno-psychologicznej, umiejętności dydaktycznych oraz kompetencji społecznych, niezbędnych do pracy nauczyciela. Absolwent studiów będzie gotowy do efektywnej pracy z dziećmi i młodzieżą, planowania procesu dydaktycznego, kształtowania relacji interpersonalnych oraz współpracy z rodzicami i środowiskiem.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się W ZAKRESIE WIEDZYCharakteryzuje w pogłębionym stopniu podstawowe pojęcia z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki ogólnej w powiązaniu z innymi dziedzinami edukacyjnymi Wyjaśnia rolę szkoły i nauczyciela w społeczeństwie uczącym się oraz przedstawia nowoczesne teorie edukacyjne Charakteryzuje aktualne zasady nauczania, teorie edukacyjne oraz metodykę ogólną i przedmiotową z uwzględnieniem nowoczesnego warsztatu pracy nauczyciela Wyjaśnia trendy rozwojowe w pedagogice, psychologii i metodyce nauczania Analizuje zjawiska zachodzące w procesie nauczania, w tym rozumienie, analizowanie i rozwiązywanie problemów Wyjaśnia zasady organizacji zajęć lekcyjnych oraz wykorzystania pomocy dydaktycznych | Kryteria weryfikacji Prawidłowo definiuje i wyjaśnia podstawowe pojęcia. Porównuje je w kontekście powiązań między dziedzinami.Opisuje rolę nauczyciela i szkoły w społeczeństwie. Wskazuje przykłady nowoczesnych teorii edukacyjnych i ich zastosowania. Prawidłowo identyfikuje aktualne zasady i teorie edukacyjne. Przedstawia przykłady metodyki ogólnej i przedmiotowej. Identyfikuje aktualne trendy i przedstawia ich znaczenie dla edukacji. Wyjaśnia mechanizmy występujące w procesie nauczania i rozwiązywania problemów. Opisuje sposoby organizacji zajęć i wskazuje przykłady odpowiednich pomocy dydaktycznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się W ZAKRESIE UMIEJĘTNOŚCI:Planuje i monitoruje rozwój wiedzy i umiejętności uczniów w zakresie przedmiotu nauczania Prognozuje rozwój intelektualny uczniów oraz identyfikuje potencjalne problemy z nim związane Opracowuje indywidualne i grupowe programy edukacyjne z zakresu przedmiotu nauczania Organizuje pracę dydaktyczną w różnych warunkach, w tym nietypowych Kieruje zespołami zadaniowymi oraz grupami projektowymi w zakresie przedmiotu nauczania Analizuje efekty swojej pracy dydaktycznej i wprowadza modyfikacje w odpowiedzi na wyniki i trendy rozwojowe | Kryteria weryfikacji Opracowuje plan nauczania z celami rozwojowymi dla uczniów. Określa wskaźniki monitorowania postępów.Przedstawia prognozy rozwoju na podstawie analizy wyników testowych. Wskazuje potencjalne trudności i sposoby ich rozwiązania. Tworzy programy edukacyjne dostosowane do potrzeb uczniów. Przedstawia harmonogram i założenia programu. Przedstawia rozwiązania organizacyjne w typowych i nietypowych warunkach. Opisuje zasady działania zespołów. Przygotowuje plan pracy zespołu zadaniowego. Przeprowadza analizę wyników dydaktycznych. Wskazuje propozycje zmian w pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się W ZAKRESIE KOMPETENCJI SPOŁECZNYCHUtrzymuje i buduje właściwe relacje w środowisku szkolnym oraz zawodowym Podejmuje trudne decyzje oraz decyzje wysokiego ryzyka dla dobra ucznia Wymaga od swoich uczniów przestrzegania zasad współżycia społecznego, tolerancji i akceptacji Przestrzega zasad etyki zawodu nauczyciela | Kryteria weryfikacji Wskazuje zasady tworzenia relacji. Opisuje praktyczne przykłady właściwego zarządzania relacjami.Przedstawia sposoby podejmowania decyzji w sytuacjach problemowych. Opisuje przykłady trudnych sytuacji i sposoby ich rozwiązywania. Wskazuje przykłady zasad współżycia społecznego oraz mechanizmy ich wprowadzania w szkole. Opisuje zasady etyki zawodowej. Wskazuje ich praktyczne zastosowanie w pracy nauczyciela. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Studia podyplomowe na kierunku Kwalifikacyjne Pedagogiczne Studia Podyplomowe przygotowują uczestników do pełnienia funkcji dydaktyczno wychowawczych i opiekuńczych w placówkach oświatowych. Program obejmuje przygotowanie psychologiczno-pedagogiczne, rozwój kompetencji w zakresie metodyki nauczania, emisji głosu, technologii edukacyjnych oraz prawa oświatowego. Absolwenci zdobywają umiejętności projektowania i prowadzenia zajęć dydaktycznych, pracy z uczniami na różnych etapach rozwoju oraz budowania relacji z rodzicami i środowiskiem lokalnym.
Program studiów:
Przygotowanie psychologiczno-pedagogiczne
Podstawy psychologii ogólnej
Psychologia rozwoju człowieka
Psychologia rozwoju dziecka
Psychologia rozwoju ucznia w okresie adolescencji i wczesnej dorosłości
Psychologia kształcenia i wychowania
Pedagogika komunikacji i kultury języka
Poradnictwo zawodowe. Problemy pracy wychowawczej i opiekuńczej nauczyciela
Wybrane problemy współczesnej pedagogiki
Pedagogiczne aspekty bezpieczeństwa dzieci i młodzieży
Metodyka pracy wychowawczej i opiekuńczej nauczyciela
Przygotowanie w zakresie podstaw dydaktyki i emisji głosu
Emisja głosu
Wybrane problemy dydaktyki ogólnej
Metodyka przedmiotu nauczania
System oświaty
Dydaktyka - Projektowanie środowiska materialnego lekcji
Dydaktyka - Technologia informacyjna
i media w edukacji
Prawo oświatowe i status zawodowy nauczyciela
Współpraca nauczyciela ze środowiskiem
Dydaktyka - Projektowanie procesu kształcenia
Praktyka zawodowa (75 h praktyka w szkole podstawowej + 75 h praktyka w szkole ponadpodstawowej) - obowiązkowa realizacja praktyk do zaliczenia studiów.
Czas trwania: 3 semestry.
Dni zajęć: soboty i niedziele. Przerwy nie wliczają się w czas usługi.
Łączna ilość godzin: 390 godzin (195 godzin teoretycznych i 195 godzin praktycznych)
Rodzaj dokumentu potwierdzającego ukończenie studiów podyplomowych: Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 września 2018r. w sprawie dokumentów wydawanych w związku z przebiegiem lub ukończeniem studiów podyplomowych i kształcenia specjalistycznego
Punkty ECTS: 45 punktów.
Forma zajęć: Wykłady, warsztaty, ćwiczenia praktyczne, analiza przypadków, zajęcia projektowe.
Wykładowcami są doświadczeni pedagodzy, psychologowie, specjaliści z zakresu prawa oświatowego, metodycy nauczania oraz praktycy z doświadczeniem w pracy dydaktycznej i wychowawczej w instytucjach edukacyjnych.
Absolwenci studiów uzyskują świadectwo studiów podyplomowych zgodne z Rozporządzeniem Ministra Nauki z dnia 18 lipca 2024 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie dokumentów wydawanych w związku z przebiegiem lub ukończeniem studiów podyplomowych i kształcenia specjalistycznego.
Organizator studiów zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w programie studiów.
Praktyki w liczbie 150h nie są wliczone do liczby godzin 390 –praktyki uczestnik realizuje poza godzinami (390) wskazanymi w dofinansowaniu, natomiast są obowiązkowe do ukończenia studiów
Walidacja to egzamin po każdym semestrze.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 24 Pedagogika komunikacji i kultury języka (mgr Katarzyna Zioła-Zemczak) | Data realizacji zajęć 15-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 07:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 24 Pedagogiczne aspekty bezpieczeństwa dzieci i młodzieży (mgr Waldemar Borowski) | Data realizacji zajęć 22-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 08:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 24 Pedagogika komunikacji i kultury języka (mgr Katarzyna Zioła-Zemczak) | Data realizacji zajęć 23-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:50 | Liczba godzin 04:50 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 24 Metodyka pracy wychowawczej i opiekuńczej nauczyciela (mgr Katarzyna Zioła-Zemczak) | Data realizacji zajęć 23-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:50 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 03:25 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 24 Poradnictwo zawodowe. Problemy pracy wychowawczej i opiekuńczej nauczyciela (mgr Waldemar Borowski) | Data realizacji zajęć 12-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 08:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 24 Podstawy psychologii ogólnej (mgr Mirosława Bochner) | Data realizacji zajęć 13-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 08:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 24 Psychologia rozwoju człowieka (mgr Mirosława Bochner) | Data realizacji zajęć 26-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 08:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 24 Poradnictwo zawodowe. Problemy pracy wychowawczej i opiekuńczej nauczyciela (mgr Waldemar Borowski) | Data realizacji zajęć 27-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:05 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 24 Psychologia rozwoju dziecka (mgr Mirosława Bochner) | Data realizacji zajęć 10-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 08:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 24 Psychologia rozwoju dziecka (mgr Mirosława Bochner) | Data realizacji zajęć 17-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 08:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 24 Psychologia rozwoju ucznia w okresie adolescencji i wczesnej dorosłości (mgr Mirosława Bochner) | Data realizacji zajęć 18-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 08:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 24 Psychologia rozwoju dziecka (mgr Mirosława Bochner) | Data realizacji zajęć 07-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:05 | Liczba godzin 04:05 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 24 Psychologia rozwoju ucznia w okresie adolescencji i wczesnej dorosłości (mgr Mirosława Bochner) | Data realizacji zajęć 07-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:05 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 04:10 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 24 Psychologia kształcenia i wychowania (mgr Mirosława Bochner) | Data realizacji zajęć 08-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 08:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 24 Psychologia kształcenia i wychowania (mgr Mirosława Bochner) | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 08:15 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 24 Metodyka pracy wychowawczej i opiekuńczej nauczyciela (mgr Katarzyna Zioła-Zemczak) | Data realizacji zajęć 22-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 08:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 24 Egzamin zaliczający semestr | Data realizacji zajęć 22-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 24 Metodyka pracy wychowawczej i opiekuńczej nauczyciela (mgr Katarzyna Zioła-Zemczak) | Data realizacji zajęć 04-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 04:15 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 24 Podstawy pedagogiki ogólnej (mgr Cecylia Borowska) | Data realizacji zajęć 05-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 08:15 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 24 Psychologia rozwoju ucznia w okresie adolescencji i wczesnej dorosłości (mgr Mirosława Bochner) | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 08:15 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 24 Podstawy pedagogiki ogólnej (mgr Cecylia Borowska) | Data realizacji zajęć 12-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 08:15 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 24 Wybrane problemy współczesnej pedagogiki (mgr Cecylia Borowska) | Data realizacji zajęć 15-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 08:15 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 24 Walidacja semestr II | Data realizacji zajęć 21-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 24 Walidacja semestr III | Data realizacji zajęć 27-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 200,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 200,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto13,33 PLN
- Koszt osobogodziny netto13,33 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Cecylia Borowska
dr n. zdr. Tomasz Grad
mgr Mirosława Bochner
dr n. hum Dominika Siewniak-Maciuszek
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują materiały z wytypowanych zajęć po ich realizacji np. prezentacja.
Zawarto umowę z WUP Kraków w ramach projektu Kierunek Kariera Zawodowa.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa w usłudze jest dokonanie wpłaty oplaty wpisowej w kwocie 300 zł, która jest dodatkową opłatą poza kosztem wskazanym w usłudze.
Ukończone studia I lub II stopnia.
Uczestnik zobowiązany jest do przystąpienia do egzaminów semestralnych i uzyskania oceny pozytywnej.
Zapis w BUR nie jest równoznaczny z przyjęciem na studia w Uczelni. Warunkiem przyjęcia na studia w Uczelni jest dokonanie rejestracji w systemie internetowej rekrutacji oraz złożenie kompletu dokumentów
Informacje dodatkowe
- Kandydaci powinni posiadać co najmniej wyższe wykształcenie.
- Czas trwania: 3 semestry.
- Podstawa zaliczenia: studia kończą się 3 egzaminami po każdym semestrze studiów.
1 godzina zajęć w Akademii WSB = 45 min. zajęć dydaktycznych
Na 8h zajęć przewidziane łącznie 35minut przerwy zależenie od potrzeb grupy i wykładowcy wliczone w czas usługi.
Powyżej 8h zajęć 45 minut przerwy.
UWAGA! Harmonogram może ulec zmianie.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa realizowana zdalnie poprzez platformy ClickMeeting oraz Zoom
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: •Komputer stacjonarny/laptop z dostępem do Internetu
•Sprawny mikrofon i kamera internetowa (lub zintegrowane z laptopem)
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: download 8 mb/s, upload 8 mb/s, ping 15 ms
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Zalecamy wykorzystanie aktualnej wersji przeglądarki CHROME (zarówno na komputerach z systemem operacyjnym Windows jak i Apple
Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line: 7,5 h