Zielone technologie w cyberbezpieczeństwie i bankowości elektronicznej
Zielone technologie w cyberbezpieczeństwie i bankowości elektronicznej
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Bezpieczeństwo IT
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
DO KOGO SKIEROWANE JEST SZKOLENIE?
- Specjaliści ds. cyberbezpieczeństwa
- Pracownicy banków i instytucji finansowych
- Menedżerowie IT i administratorzy systemów
- Konsultanci ds. zrównoważonego rozwoju
- Pracownicy administracji publicznej
- Edukatorzy i szkoleniowcy w dziedzinie IT
- Startupy i przedsiębiorcy technologiczni
- Przedstawiciele organizacji proekologicznych
- Studenci
- Każda osoba dorosła chcąca rozwijać zielone kompetencje w obszarze IT i bankowości elektronicznej
Niniejsza usługa dotyczy kształcenia zawodowego/przekwalifikowania zawodowego.
Szkolenie skierowane jest do osób dorosłych zamieszkujących lub pracujących na terenie woj. śląskiego, które poszukują adekwatej usługi rozwojowej w celu zdobycia umiejętności zawodowych niezbędnych do podjęcia, zmiany lub utrzymania pracy w sektorze zielonej gospodarki. Niniejsza usługa rozwojowa prowadzi do nabycia zielonych kompetencji.
- Minimalna liczba uczestników7
- Maksymalna liczba uczestników14
- Data zakończenia rekrutacji03-02-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi22
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie "Zielone technologie (...)" przygotowuje uczestników do samodzielnego wdrażania zielonych praktyk w obszarze cyberbezpieczeństwa i bankowości elektronicznej, obejmując świadome zarządzanie energią i danymi, korzystanie z ekologicznych narzędzi cyfrowych oraz promowanie odpowiedzialnych rozwiązań technologicznych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne: Ocenia wpływ osobistych zachowań na środowisko | Kryteria weryfikacji Stosuje i przyjmuje w codziennym życiu postawę zorientowaną na zrównoważony rozwój i kontrolujeswoje własne podejście do ekologii oraz wpływ własnych zachowań na środowisko | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Efekty uczenia się Wiedza: Identyfikuje sposoby na ograniczenie zanieczyszczenia | Kryteria weryfikacji Stosuje praktyki cyfrowe i technologiczne, które mają na celu zmniejszenie zanieczyszczenia cyfrowego i środowiskowego, takie jak optymalizacja zużycia energii przez urządzenia IT, wybór ekologicznych usług hostingowych, minimalizacja śladu węglowego poprzez ograniczenie niepotrzebnego transferu danych i unikanie nadmiernego gromadzenia danych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Kontroluje ograniczanie zanieczyszczenia cyfrowego poprzez korzystanie z rozszerzeń przeglądarki, które blokują niepotrzebne treści, oraz poprzez odpowiedzialne zarządzanie e-mailami, co redukuje zużycie zasobów serwerów | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Umiejętności: Ocenia ekologiczny wpływ różnych metod łączenia się z internetem | Kryteria weryfikacji Porównuje ekologiczne aspekty korzystania z wi-fi, internetu mobilnego i szerokopasmowego łącza kablowego | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wskazuje na sposoby minimalizacji zużycia energii podczas korzystania z różnych metod łączenia się z internetem | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Efekty uczenia się Wiedza: Identyfikuje i weryfikuje strony internetowe pod kątem zrównoważonego rozwoju | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje certyfikaty ekologiczne na stronach internetowych, które świadczą o zgodności z zasadami zrównoważonego rozwoju | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Rozpoznaje, czy strony internetowe korzystają z ekologicznych usług hostingowych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Umiejętności: Stosuje zasady zrównoważonego zarządzania danymi w kontekście cyberbezpieczeństwa | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia, jak unikać nadmiernego gromadzenia danych cyfrowych w celu zmniejszenia zużycia energii | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wskazuje ekologiczne narzędzia zabezpieczające, które są najbardziej energooszczędne | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Umiejętności: Optymalizuje wykorzystanie bankowości elektronicznej w kontekście ekologii | Kryteria weryfikacji Analizuje, jak bankowość elektroniczna przyczynia się do oszczędności papieru i zasobów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Kryteria weryfikacji Wskazuje praktyki w bankowości mobilnej, które mogą zmniejszyć jej wpływ na środowisko | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
DZIEŃ PIERWSZY:
Moduł 1. PODSTAWY BEZPIECZNEGO PORUSZANIA SIĘ PO INTERNECIE Z UWZGLĘDNIENIEM ASPEKTÓW EKOLOGICZNYCH
- Omówienie różnych metod łączenia się z internetem (wi-fi, szerokopasmowe łącze kablowe, mobilny internet)
- Bezpieczeństwo przy korzystaniu z różnych typów połączeń
- Korzystanie z wi-fi w miejscach publicznych (np. kawiarnie)
- Tryb prywatny (incognito) w przeglądarce - co to jest i kiedy warto go używać
- Historia przeglądania - przeglądanie, usuwanie historii
- Oszczędność energii podczas korzystania z internetu - jak ograniczać zużycie energii przez urządzenia podczas łączenia się z internetem?
- Wpływ na środowisko korzystania z różnych rodzajów połączeń internetowych orównanie ekologicznych aspektów korzystania z wi-fi, internetu mobilnego i łącza kablowego.
- Świadomość cyfrowa a zrównoważony rozwój - promowanie odpowiedzialnego korzystania z internetu jako części zielonej transformacji.
- Eko-wybory sprzętowe – Jak wybierać energooszczędne urządzenia do korzystania z internetu?
Moduł 2. JAK UNIKAĆ PODEJRZANYCH STRON INTERNETOWYCH i WERYFIKOWAĆ STRONY POD KĄTEM ZROWNOWAŻONEGO ROZWOJU?
- Adresy URL - zwracanie uwagi na dziwne lub nietypowe adresy, np. literówki, dodatkowe znaki
- Wygląd strony - sprawdzanie, czy strona wygląda profesjonalnie, czy zawiera wiele błędów ortograficznych i gramatycznych
- Certyfikat SSL - sprawdzanie obecności kłódki w pasku adresu i „https” w adresie URL
- Fałszywe sklepy internetowe - strony oferujące produkty po zbyt niskich cenach
- Phishing - strony podszywające się pod znane firmy, np. banki, w celu wyłudzenia danych logowania.
- Ekologiczne certyfikaty dla stron internetowych - jakie oznaczenia świadczą o tym, że dana strona działa zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju?
- Minimalizacja śladu węglowego przeglądania internetu - jakie praktyki mogą pomóc zmniejszyć wpływ na środowisko podczas korzystania z przeglądarki internetowej?
- Zielone serwery i hosting - jak sprawdzić, czy strona internetowa korzysta z ekologicznych usług hostingowych?
- Bezpieczeństwo i ochrona prywatności w kontekście zrównoważonego rozwoju - jakie praktyki przeglądania pomagają chronić nie tylko dane, ale i środowisko?
Moduł. 3. JAK UNIKAĆ ZŁOŚLIWEGO OPROGRAMOWANIA Z UWZGLĘDNIENIEM ZIELONYCH PRAKTYK
- Pobieranie plików tylko z zaufanych źródeł i unikanie pobierania oprogramowania z nieznanych stron
- Załączniki w e-mailach - ostrożność w otwieraniu załączników od nieznanych nadawców
- Regularne aktualizowanie systemu operacyjnego i programów antywirusowych
- Zrównoważone zarządzanie danymi -jak unikać nadmiernego gromadzenia danych cyfrowych, co przyczynia się do zmniejszenia zużycia energii w centrach danych?
- Ekologiczne praktyki w cyberbezpieczeństwie - jakie narzędzia zabezpieczające są najbardziej energooszczędne?
- Ochrona przed złośliwym oprogramowaniem a ekologia - jak unikanie złośliwego oprogramowania wpływa na redukcję zużycia zasobów?
- Recykling elektroniki - jak odpowiedzialnie pozbywać się sprzętu komputerowego po zakończeniu jego użytkowania?
Moduł 4. BEZPIECZEŃSTWO PODCZAS ODBIERANIA E-MAILI A ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ
- Rozpoznawanie podejrzanych maili (nietypowy adres nadawcy, dziwna treść e-maila)
- Unikanie klikania w podejrzane linki
- Nieotwieranie podejrzanych załączników
- Korzystanie z filtrów antyspamowych
- Ekologiczne przechowywanie danych e-mailowych - jak ograniczyć ilość przechowywanych e-maili w celu zmniejszenia zużycia zasobów serwerów?
- Zmniejszenie śladu węglowego poczty elektronicznej - jakie praktyki pomagają ograniczyć zużycie energii przez serwery pocztowe?
- Unikanie spamu a środowisko - jak redukcja spamu przyczynia się do oszczędności energii i zasobów?
- Korzystanie z zielonych usług e-mailowych - jakie usługi pocztowe działają zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju?
Przewidywany czas trwania dnia szkoleniowego: 11h dydaktycznych z przerwami.
DZIEŃ DRUGI:
Moduł 5. ROZSZERZENIA I DODATKI DO PRZEGLĄDAREK WSPIERAJĄCE ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ
- Przydatne rozszerzenia zwiększające bezpieczeństwo - adblockery, menedżery haseł, rozszerzenia antywirusowe
- Jakie rozszerzenia mogą pomóc w oszczędzaniu energii podczas przeglądania internetu?
- Adblockery a zużycie energii - jak blokowanie reklam może wpływać na zmniejszenie zużycia zasobów energetycznych?
- Zielone zarządzanie przeglądarką - jakie narzędzia pomagają zmniejszyć ślad węglowy korzystania z przeglądarki?
- Monitorowanie ekologicznego wpływu przeglądania internetu - jakie rozszerzenia monitorują i optymalizują wpływ użytkowania przeglądarki na środowisko?
Moduł 6. HASŁOWANIE PLIKÓW I ZARZĄDZANIE HASŁAMI W ASPEKCIE ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU
- Tworzenie silnych haseł
- Narzędzia do zarządzania hasłami (np. LastPass, 1Password)
- Jak zabezpieczyć swoje pliki i foldery hasłami?
- Jakie praktyki pomagają w odpowiedzialnym i energooszczędnym zarządzaniu hasłami?
- Jakie narzędzia do szyfrowania danych są najbardziej ekologiczne?
- Cyfrowe minimalizowanie - Jakie praktyki pomagają ograniczyć ilość danych potrzebnych do przechowywania haseł?
- Wpływ na środowisko przechowywania danych w chmurze - jak wybierać usługi chmurowe zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju?
Moduł 7. BANKOWOŚĆ ELEKTRONICZNA W KONTEKŚCIE ŚWIADOMOŚCI EKOLOGICZNEJ
- Korzyści z bankowości internetowej
- Korzyści z bankowości mobilnej na smartfonach
- Blik
- Bezpieczeństwo w bankowości elektronicznej
- Jakie instytucje finansowe prowadzą działalność zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju?
- Bankowość mobilna a ekologia - jakie praktyki mogą zmniejszyć wpływ bankowości mobilnej na środowisko?
- Oszczędność papieru dzięki bankowości elektronicznej - jak korzystanie z e-bankowości przyczynia się do redukcji zużycia papieru?
- Wspieranie zielonych inicjatyw bankowych - jakie usługi bankowe są nastawione na wspieranie zrównoważonego rozwoju?
Moduł 8. POWIĄZANIE BANKOWOŚCI ELEKTRONICZNEJ Z
E-USŁUGAMI PUBLICZNYMI
- Cel działania e-usług publicznych dla obywateli
- Kluczowe e-usługi dla obywateli: ePUAP, PUE ZUS, mObywatel, IKP (Internetowe Konto Pacjenta)
- Jak zalogować się do e-usług publicznych przez bankowość elektroniczną?
- Zrównoważony rozwój a cyfryzacja usług publicznych - jak e-usługi mogą przyczynić się do osiągania celów zrównoważonego rozwoju?
- Redukcja śladu ekologicznego dzięki e-usługom- jak cyfryzacja usług publicznych zmniejsza zużycie papieru i innych zasobów?
- Ekologiczne korzyści z logowania do e-usług publicznych przez bankowość elektroniczną - jak integracja systemów może przyczynić się do oszczędności energii?
- Zielona administracja - jak e-usługi wspierają przejście na bardziej zrównoważone zarządzanie administracją publiczną?
Moduł 9. INNE E-USŁUGI DOSTĘPNE PRZEZ BANKOWOŚĆ ELEKTRONICZNĄ
- mObywatel - aplikacja do przechowywania dokumentów
- Internetowe Konto Pacjenta (IKP) - przeglądanie historii medycznej i e-recept
- Profil zaufany
- Promowanie ekologicznych e-usług - jakie e-usługi pomagają w osiąganiu celów zrównoważonego rozwoju?
- mObywatel jako narzędzie zrównoważonego rozwoju - jakie funkcje aplikacji mogą wspierać zieloną transformację?
- Ekologiczne aspekty e-zdrowia (IKP) - jak e-usługi zdrowotne mogą przyczyniać się do bardziej zrównoważonej opieki zdrowotnej?
- Cyfrowa administracja a ochrona środowiska - jak cyfryzacja administracji publicznej wpływa na zmniejszenie zużycia zasobów naturalnych?
Moduł 10. WALIDACJA
Przewidywany czas trwania dnia szkoleniowego: 11h dydaktycznych z przerwami.
Łącznie: 22h dydaktyczne (wg organizatora kursu) = 16:30 h (wg automatycznego wyliczenia przez system BUR). Usługa zawiera 10 h zajęć teoretycznych oraz 12 h zajęć praktycznych.
W ramach szkolenia nastąpi skonsolidowanie części szkoleniowej (stricte merytorycznej) z częścią praktyczną (warsztatową), dzięki którym na bieżąco i elastycznie będą dostosowywane i omawiane narzędzia i rozwiązania, w zależności od potrzeb grupy. Dzięki temu maksymalnie dostosowane zostaną najważniejsze zagadnienia do potrzeb j oczekiwań, jednocześnie zwracając uwagę na predyspozycje poszczególnych uczestników do funkcjonowania i radzenia sobie z poszczególnymi obszarami oraz tempo przyswajania wiedzy, a w konsekwencji konieczność ewentualnych powtórzeń materiału czy zmiana kolejności omawianych modułów.
Jednocześnie godziny realizacji przerw również dostosowane będą do postępów realizacji programu, tempa przyswajania wiedzy przez uczestników szkolenia oraz potrzeb uczestników i trenera. Przerwy są wliczone w czas szkolenia. Uczestnik szkolenia ma możliwość merytorycznego kontaktu z trenerem również podczas przerw (w przypadku, gdyby uczestnik nie chciał skorzystać z danej przerwy).
Zgodnie z definicją „zielonych umiejętności” zawartą w Regulaminie naboru do projektu w ramach FESL 10.17 :
Zielone umiejętności – umiejętności o charakterze zawodowym lub ogólnym, niezbędne do pracy w sektorze zielonej gospodarki, czyli takiej, która jest oparta na odnawialnych źródłach energii, nowoczesnych technologiach ukierunkowanych na niskoemisyjność i zasobooszczędność, a także na zarządzaniu środowiskowym w przedsiębiorstwach. Przyjmuje się, że zielone umiejętności to takie, które przyczyniają się do budowy "zielonej gospodarki" poprzez tworzenie „zielonych miejsc pracy”. „Zielone miejsca pracy” to te, które przyczyniają się do zachowania lub przywrócenia stanu środowiska, niezależnie od tego czy występują w tradycyjnych czy nowych rozwijających się „zielonych” sektorach. „Zielone miejsca pracy” wpływają pozytywnie na zwiększanie efektywności energetycznej i surowcowej, ograniczanie emisji gazów cieplarnianych, minimalizację odpadów i zanieczyszczeń, ochronę i odtwarzanie ekosystemów oraz wspieranie adaptacji do skutków zmian klimatu.
Szkolenie skierowane jest do osób, które chcą rozwijać zielone umiejętności i kompetencje ekologiczne, co umożliwi im dostosowanie swoich umiejętności do zmian na rynku pracy wynikających z transformacji ekologicznej regionu.
CIĄG DALSZY OPISU - w polu "Informacja o materiałach dla uczestników usługi".
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 16 Moduł 1. PODSTAWY BEZPIECZNEGO PORUSZANIA SIĘ PO INTERNECIE Z UWZGLĘDNIENIEM ASPEKTÓW EKOLOGICZNYCH | Prowadzący Sebastian Rokicki | Data realizacji zajęć 08-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 16 Moduł 5. ROZSZERZENIA I DODATKI DO PRZEGLĄDAREK WSPIERAJĄCE ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ | Prowadzący Sebastian Rokicki | Data realizacji zajęć 08-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 16 przerwa | Prowadzący Sebastian Rokicki | Data realizacji zajęć 08-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 16 Moduł 2. JAK UNIKAĆ PODEJRZANYCH STRON INTERNETOWYCH i WERYFIKOWAĆ STRONY POD KĄTEM ZROWNOWAŻONEGO ROZWOJU? | Prowadzący Sebastian Rokicki | Data realizacji zajęć 08-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 16 przerwa | Prowadzący Sebastian Rokicki | Data realizacji zajęć 08-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 16 Moduł. 3. JAK UNIKAĆ ZŁOŚLIWEGO OPROGRAMOWANIA Z UWZGLĘDNIENIEM ZIELONYCH PRAKTYK | Prowadzący Sebastian Rokicki | Data realizacji zajęć 08-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 16 przerwa | Prowadzący Sebastian Rokicki | Data realizacji zajęć 08-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 16 Moduł 4. BEZPIECZEŃSTWO PODCZAS ODBIERANIA E-MAILI A ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ | Prowadzący Sebastian Rokicki | Data realizacji zajęć 08-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 16 Moduł 6. HASŁOWANIE PLIKÓW I ZARZĄDZANIE HASŁAMI W ASPEKCIE ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU | Prowadzący Sebastian Rokicki | Data realizacji zajęć 09-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 16 przerwa | Prowadzący Sebastian Rokicki | Data realizacji zajęć 09-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 16 Moduł 7. BANKOWOŚĆ ELEKTRONICZNA W KONTEKŚCIE ŚWIADOMOŚCI EKOLOGICZNEJ | Prowadzący Sebastian Rokicki | Data realizacji zajęć 09-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 16 przerwa | Prowadzący Sebastian Rokicki | Data realizacji zajęć 09-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 16 Moduł 8. POWIĄZANIE BANKOWOŚCI ELEKTRONICZNEJ Z E-USŁUGAMI PUBLICZNYMI | Prowadzący Sebastian Rokicki | Data realizacji zajęć 09-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 16 przerwa | Prowadzący Sebastian Rokicki | Data realizacji zajęć 09-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 16 Moduł 9. INNE E-USŁUGI DOSTĘPNE PRZEZ BANKOWOŚĆ ELEKTRONICZNĄ | Prowadzący Sebastian Rokicki | Data realizacji zajęć 09-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 16 MODUŁ 10. WALIDACJA | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 09-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 500,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 500,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto204,55 PLN
- Koszt osobogodziny netto204,55 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Sebastian Rokicki
Od 2023 roku aktywnie realizuje szkolenia dla seniorów, koncentrując się na tematyce cyberbezpieczeństwa oraz nauki bezpiecznej obsługi komputerów i smartfonów. Od stycznia 2024 roku szkolenia te są prowadzone w ilości co najmniej 60 godzin w miesiącu, w ramach projektów wspieranych przez fundacje oraz urzędy miast.
Posiada również doświadczenie w pracy z dziećmi – prowadzi warsztaty informatyczne w szkołach niepublicznych "Eureka", umożliwiając rozwój technologicznych umiejętności uczestników w przystępny i praktyczny sposób.
Od 2024 roku dysponuje udokumentowaną wiedzą i kompetencjami w zakresie szeroko pojętego zrównoważonego rozwoju. Łączy pasje, zaangażowanie i ciągłe doskonalenie, skutecznie odpowiadając na potrzeby różnych grup odbiorców oraz wspierając realizację celów edukacyjnych i biznesowych.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik otrzyma materiały w wersji papierowej (m.in. skrypt/konspekt).
CIĄG DALSZY OPISU POLA "Ramowy program usługi" (zgodnie z sugestią Administratora BUR, aby tekst niemieszczący się w dedykowanym polu z powodu ograniczonej liczby znaków, zamieszczać w innym dostępnym polu Karty usługi):
Szkolenie „Zielone technologie w cyberbezpieczeństwie i bankowości elektronicznej” doskonale wpisuje się w koncepcję zielonych kompetencji, które są kluczowe w kontekście transformacji ekologicznej i zrównoważonego rozwoju. W miarę jak świat staje się coraz bardziej cyfrowy, rośnie również zapotrzebowanie na technologie i praktyki, które nie tylko zapewniają bezpieczeństwo, ale także minimalizują negatywny wpływ na środowisko.
1. Znaczenie zrównoważonego rozwoju w kontekście cyberbezpieczeństwa
Wdrażanie zielonych technologii w obszarze cyberbezpieczeństwa przyczynia się do zmniejszenia zużycia energii i surowców, co jest zgodne z globalnymi celami zrównoważonego rozwoju ONZ. Poprzez świadome zarządzanie danymi oraz optymalizację procesów cyfrowych, można znacząco zredukować emisję gazów cieplarnianych i minimalizować zużycie zasobów naturalnych.
2. Bankowość elektroniczna jako narzędzie zrównoważonego rozwoju
Bankowość elektroniczna, omawiana na szkoleniu, odgrywa istotną rolę w zrównoważonym rozwoju, umożliwiając oszczędność papieru, energii oraz zasobów dzięki cyfryzacji usług finansowych. Korzystanie z e-bankowości nie tylko przyczynia się do redukcji śladu węglowego, ale także promuje efektywność energetyczną poprzez wdrażanie zielonych inicjatyw bankowych.
3. Zielone technologie i narzędzia wspierające ochronę środowiska
Moduły dotyczące rozszerzeń przeglądarek, zarządzania hasłami oraz bezpieczeństwa w bankowości elektronicznej uwzględniają technologie, które optymalizują zużycie energii oraz promują ekologiczne praktyki. Przykłady obejmują stosowanie adblockerów, które redukują obciążenie przeglądarek, oraz wybór zielonych usług hostingowych, które korzystają z odnawialnych źródeł energii.
4. Integracja z e-usługami publicznymi a ekologia
Szkolenie promuje także zrównoważony rozwój poprzez integrację bankowości elektronicznej z e-usługami publicznymi, co zmniejsza zużycie papieru i innych zasobów w administracji publicznej. Cyfryzacja usług publicznych sprzyja zielonej transformacji, umożliwiając oszczędności energetyczne oraz minimalizację śladu węglowego.
5. Wpływ edukacji na tworzenie zielonych miejsc pracy
Poprzez zdobycie zielonych kompetencji, uczestnicy szkolenia będą lepiej przygotowani do tworzenia i pracy w zielonych miejscach pracy, które wspierają efektywność energetyczną, ochronę środowiska oraz adaptację do zmian klimatycznych. Umiejętności nabyte podczas szkolenia umożliwią uczestnikom korzystającym z sektora cyberbezpieczeństwa i bankowości elektronicznej przyczynienie się do budowy bardziej zrównoważonej gospodarki.
„Zielone technologie w cyberbezpieczeństwie i bankowości elektronicznej” to szkolenie, które nie tylko podnosi kompetencje zawodowe, ale także wpisuje się w globalne trendy ekologiczne, wspierając zrównoważony rozwój i adaptację do wyzwań związanych z zieloną transformacją.
Zgodnie z Wykazem obszarów i grup technologii, w odniesieniu do których operatorzy powinni weryfikować usługę rozwojową pod względem spełniania kryterium powiązania z RIS i PRT, w przypadku czego możliwe jest otrzymanie dodatkowych 5 pkt za udział w usłudze dostosowanej do wymienionych w tym Wykazie branż informujemy, że niniejsze szkolenie „Zielone technologie w cyberbezpieczeństwie i bankowości elektronicznej” wpisuje się w OBSZAR TECHNOLOGICZNY: Technologie informacyjne i telekomunikacyjne – 4.6 Bezpieczeństwo informacji.
INFORMACJE DODATKOWE DLA OPERATORA:
Dostawca usługi informuje, iż niniejsza karta zawiera dane osoby walidującej (imię i nazwisko, e-mail, opis doświadczenia), niemniej jednak ze względu na sposób zaprojektowania systemu BUR przez PARP, dane są niewidoczne w opublikowanej Karcie usługi.
Zgodnie z aktualną wersją dokumentu autorstwa PARP pn. „Karta Usługi wraz z instrukcją jej wypełniania – Usługa szkoleniowa” (strona 51), będącej Załącznikiem nr 2 do Regulaminu Bazy Usług Rozwojowych (BUR):
„Uwaga: Dane dotyczące osoby walidującej, będą widoczne wyłącznie dla Administratora BUR oraz Administratora Regionalnego.”
Mając na względzie powyższe, z przyczyn technicznych leżących po stronie systemu BUR, w opublikowanej w BUR karcie usługi nikt poza w/w w Instrukcji osobami nie jest w stanie zobaczyć danych osoby walidującej tj. imię i nazwisko, e-mail, opis doświadczenia.
Efekty kształcenia zostały opracowane w oparciu o informacje opublikowane na stronie operatora tj. Załącznik 4. Wykaz przykładowych zielonych umiejętności, opracowany przez Komisję Europejską w ramach klasyfikacji ESCO w ramach Konkursu Utworzenie i wsparcie funkcjonowania 120 branżowych centrów umiejętności (BCU), realizujących koncepcję centrów doskonałości zawodowej (CoVEs) –konkurs uzupełniający.
Podział efektów uczenia się według zakresu wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych uwzględnia różne aspekty zdobytej wiedzy teoretycznej oraz praktycznych umiejętności i postaw społecznych związanych z odpowiedzialnym wdrażaniem zielonych technologii w cyberbezpieczeństwie i bankowości elektronicznej.
Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji (Analiza dowodów i deklaracji) i Test walidacyjny (teoretyczny) zostaną ocenione po zakończeniu realizacji usługi przez innego eksperta niż ten, który uczestniczył w procesie kształcenia).
Trener (osoba przeprowadzająca usługę) przeprowadzi działania związane z kompletowaniem dokumentacji walidacyjnej tj. w trakcie komponentu szkoleniowego zbierze od uczestników szkolenia dokumenty do Analizy dowodów i deklaracji; po zakończeniu części edukacyjnej – rozda uczestnikom test teoretyczny, a następnie zbierze wypełnione prace.
Trener nie będzie ingerował w jakikolwiek sposób w proces wypełniania dokumentacji walidacyjnej ani w jej ocenę (tj. trener nie ocenia i nie weryfikuje osiągniętych efektów uczenia się - to rola osoby przeprowadzającej walidację).
Warunki uczestnictwa
Minimalna liczba uczestników niezbędna do realizacji usługi: 7 osób (maksymalnie 14 z uwagi na konieczność zapewnienia komfortowych warunków szkolenia dla uczestników przy tej tematyce szkolenia i jednoczesnym zachowaniu wysokiej efektywności usługi oraz możliwości bezpośredniego kontaktu z trenerem podczas zajęć).
Koszt nie zawiera kosztów dojazdu i ewentualnego noclegu. Potencjalne opłaty należy ponieść we własnym zakresie.
Informacje dodatkowe
Wszelkie materiały (teksty, grafiki, zdjęcia itp.) przedstawione w niniejszej Karcie usługi są objęte prawem autorskim i podlegają ochronie na mocy „Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych” z dnia 4 lutego 1994 r. (t.j. Dz.U. 2022 poz. 2509). Kopiowanie, przetwarzanie, rozpowszechnianie tych materiałów w całości lub w części bez zgody autora jest zabronione.
Uwaga: przed podpisaniem umowy o dofinansowanie szkolenia z Operatorem, skontaktuj się z nami w celu potwierdzenia terminu szkolenia i dostępności wolnych miejsc.
Informujemy, że w trakcie szkolenia możliwa jest wizytacja z udziałem PARP, Operatora, WUP Katowice lub innej jednostki wyznaczonej w celu sprawdzenia poprawności realizacji usługi.
Szkolenie może być zwolnione z VAT dla Uczestników, których poziom dofinansowania wynosi co najmniej 70% na podstawie:
- § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi