Dostępność cyfrowa zgodnie ze standardem WCAG 2.1. Tworzenie dostępnych cyfrowo dokumentów WORD, Excel, PowerPoint.
Dostępność cyfrowa zgodnie ze standardem WCAG 2.1. Tworzenie dostępnych cyfrowo dokumentów WORD, Excel, PowerPoint.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Obsługa komputera
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie zostało zaprojektowane z myślą o pracownikach jednostek administracji publicznej, organizacji pozarządowych, przedsiębiorców i ich pracowników oraz wszystkich osobach zainteresowanych, które chcą poznać umocowania prawne nt. dostępnych dokumentów oraz standardu WCAG 2.1, jak również chcą wiedzieć jak tworzyć:
-dostępne cyfrowo dokumenty w MS Word,
- dostępne cyfrowo pliki PDF,
- dostępne cyfrowo arkusze kalkulacyjne,
- dostępne cyfrowo prezentacje multimedialne. - Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji17-02-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi6
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
-Celem warsztatu szkoleniowego jest zapoznanie jego uczestników z kluczowymi zagadnieniami prawnymi dotyczącymi dostępnych dokumentów zgodnie ze standardem WCAG 2.1. W szkoleniu duży nacisk kładziemy na naukę praktyczną tworzenia dostępnych dokumentów w ramach pakietu Office.-Ważnym elementem warsztatów jest przekazanie wiedzy w zakresie tych funkcji programów, które pozwalają w szybki sposób stworzyć dostępny dokument, jak również sprawdzić błędy dotyczące dostępności cyfrowej.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:- ocenia jak odpowiednio reagować w różnych sytuacjach związanych z wykonywanym zawodem - identyfikuje własny styl uczenia się i wybiera sposoby dalszego kształcenia, - określa znaczenie komunikacji interpersonalnej oraz potrafi prawidłowo identyfikować i rozstrzygać dylematy związane z wykonywaniem zawodu. | Kryteria weryfikacji - Umiejętność dostosowania reakcji do różnorodnych kontekstów zawodowych- Wybór adekwatnych metod do dalszego kształcenia. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
I. Wprowadzenie do idei dostępności
Czym jest dostępność?
Dla kogo dostępność cyfrowa jest ważna?
II. Prawo a dostępność
Międzynarodowe wytyczne dostępności WCAG
Przepisy polskiego prawa
Zasady WCAG 2.1
III. Tworzenie dostępnych cyfrowo dokumentów w pakiecie biurowym - MS WORD
Tytuł dokumentu,
Nagłówki i nawigacja w dokumencie
Akapity,
Nagłówek i stopka dokumentu,
Listy elementów (punktory i numeracja),
Tabele
Teksty alternatywne dla zdjęć/ilustracji,
Badanie kontrastu minimalnego
Zakładki,
Hiperłącza/linki,
Weryfikacja dostępności oraz analiza błędów
IV. Tworzenie dostępnych cyfrowo dokumentów - plik PDF
Eksport dokumentu do pliku PDF
Weryfikacja dostępności pliku PDF
V. Tworzenie dostępnych cyfrowo dokumentów w pakiecie biurowym - MS EXCEL
przegląd najważniejszych zasad
wiersze i kolumny nagłówkowe
opisy alternatywne
kontrast minimalny w arkuszu oraz wykresie
tworzenie dostępnych wykresów
weryfikacja dostępności oraz analiza błędów
VI. Tworzenie dostępnych cyfrowo dokumentów w pakiecie biurowym - MS POWERPOINT
przegląd najważniejszych zasad
tytuł i podtytuł w prezentacji
tekst alternatywny
tytuł prezentacji oraz tytuł slajdu
kolejność czytania elementów slajdu
weryfikacja dostępności oraz analiza błędów
VII. Wprowadzenie do technologii asystujących
Lupa
Czytnik NVDA
Colour Contrast Analyser (CCA)
Microsoft, Word, Excel oraz PowerPoint są zarejestrowanymi znakami handlowymi Microsoft Corportion.
W przypadku szkolenia w formule on-line modyfikacji mogą ulec forma i sposób realizacji zaplanowanych dla Państwa ćwiczeń.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 1 Dostępność cyfrowa zgodnie ze standardem WCAG 2.1 | Prowadzący Trener SEMPER | Data realizacji zajęć 24-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto971,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto790,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto161,95 PLN
- Koszt osobogodziny netto131,67 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Trener SEMPER
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- otrzymujesz certyfikat wydany przez jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- masz dostęp do konsultacji poszkoleniowych w formie e-mail do 4 tygodni po zrealizowanym szkoleniu
- otrzymujesz indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia stacjonarne i online organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Warunki uczestnictwa
ZGŁOSZENIE NA USŁUGĘ
Rezerwacji miejsca szkoleniowego można dokonać za pośrednictwem BUR.
Inwestycja: 690.00zł netto (+23% VAT)
Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.
Informacje dodatkowe
- wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z Internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel
- szkolenie realizowane jest w nowoczesnej formie w wirtualnym pokoju konferencyjnym i kameralnej grupie uczestników
- bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz
- pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.
- podczas szkolenia Trener aktywizuje uczestników zadając pytania, na które można odpowiedzieć w czasie rzeczywistym
- otrzymujesz certyfikat wydany przez jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce
- masz dostęp do konsultacji poszkoleniowych w formie e-mail do 4 tygodni po zrealizowanym szkoleniu
- otrzymujesz indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia stacjonarne i online organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania techniczne:
- Platforma /rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa - Platforma Zoom (https://zoom-video.pl/)
Wymagania sprzętowe:
- Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji - komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do internetu
- Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik - minimalna prędkość łącza: 512 KB/sek
- Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów - komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do internetu. Nie ma potrzeby instalowania specjalnego oprogramowania.
- Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line - od momentu rozpoczęcia szkolenia do momentu zakończenia szkolenia
- Potrzebna jest zainstalowana najbardziej aktualna oficjalna wersja jednej z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge lub Opera. Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy); 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej); System operacyjny taki jak Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS. Łącze internetowe o minimalnej przepustowości do zapewnienia transmisji dźwięku 512Kb/s, zalecane min. 2 Mb/s oraz min. 1 Mb/s do zapewnienia transmisji łącznie dźwięku i wizji, zalecane min. 2,5 Mb/s.