Akademia AI & AR dla edukatorów i trenerów - szkolenie
Akademia AI & AR dla edukatorów i trenerów - szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Aplikacje biznesowe
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Grupą docelową programu "AI & AR w nauczaniu" są edukatorzy, trenerzy, nauczyciele i specjaliści zajmujący się szkoleniami, którzy chcą wzbogacić swoje kompetencje o nowoczesne technologie wspierające proces dydaktyczny. Program jest przeznaczony dla osób prowadzących zajęcia w różnych typach placówek edukacyjnych (szkoły, uczelnie, centra szkoleniowe) oraz w firmach, które organizują szkolenia dla pracowników i klientów. Idealni uczestnicy to osoby, które pragną stosować innowacyjne metody nauczania, angażować uczniów w proces zdobywania wiedzy, personalizować treści edukacyjne i wprowadzać interaktywne zasoby dydaktyczne wspierane przez AI i AR.
Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu Kierunek-Rozwój.
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników14
- Data zakończenia rekrutacji04-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi48
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa pn. "Akademia AI & AR - szkolenie dla edukatorów i trenerów" przygotowuje uczestników do samodzielnego zastosowania technologii sztucznej inteligencji i rozszerzonej rzeczywistości w procesach edukacyjnych oraz przy tworzeniu interaktywnych materiałów dydaktycznych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Personalizuje nauczanie przy pomocy AI. | Kryteria weryfikacji Tworzy spersonalizowaną ścieżkę nauczania dopasowaną do indywidualnych potrzeb ucznia. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Tworzy interaktywne zasoby edukacyjne z użyciem AR. | Kryteria weryfikacji Projektuje interaktywny zasób edukacyjny, taki jak symulacja lub model 3D, z zastosowaniem AR. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Wykorzystuje AI do monitorowania postępów i automatyzacji oceniania. | Kryteria weryfikacji Wykorzystuje AI do automatycznego generowania raportów postępów i oceniania prac uczniów. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Projektuje angażujące interaktywne lekcje z wykorzystaniem AR. | Kryteria weryfikacji Planuje i przeprowadza lekcję, w której uczniowie korzystają z interaktywnych materiałów AR. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Stosuje zasady wdrażania AI i AR w edukacji z uwzględnieniem etyki i bezpieczeństwa. | Kryteria weryfikacji Wymienia zasady etycznego stosowania AI i AR oraz ocenić ryzyka związane z wdrażaniem tych technologii. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Całkowity czas trwania usługi to 48 godziny (44 godziny szkolenia i 4 godziny walidacji).
Dzień 1: Wprowadzenie do Sztucznej Inteligencji i Rozszerzonej Rzeczywistości w Edukacji
- Podstawy AI i AR: Przegląd koncepcji, narzędzi oraz możliwości obu technologii.
- Przykłady zastosowań w edukacji: Jak AI i AR wspierają proces uczenia się, personalizację oraz angażowanie uczniów.
Przerwa: 30 minut od godziny 13:00 do godziny 13:30
- Analiza potrzeb edukacyjnych: Jak AI i AR mogą odpowiadać na wyzwania edukacyjne.
- Ćwiczenia praktyczne: Przegląd dostępnych narzędzi AI i AR oraz ich funkcji dla edukatorów.
Dzień 2: Personalizacja Nauczania z Wykorzystaniem AI
- Personalizowane systemy nauczania: Tworzenie ścieżek edukacyjnych dopasowanych do potrzeb uczniów.
- Monitorowanie postępów i analiza wyników: AI w śledzeniu postępów ucznia i dostosowywaniu materiału.
Przerwa: 30 minut od godziny 13:00 do godziny 13:30
- Dostosowanie treści do różnych stylów nauczania: Jak AI rozpoznaje i dopasowuje się do stylu uczenia się uczniów.
- Praktyczne warsztaty: Tworzenie spersonalizowanego materiału edukacyjnego przy pomocy narzędzi AI.
Dzień 3: Tworzenie Interaktywnych Zasobów Edukacyjnych z AR
- AR w projektowaniu lekcji: Jak tworzyć zasoby AR, które ułatwią przyswajanie treści.
- Interaktywne aplikacje AR: Przegląd aplikacji do tworzenia interaktywnych ćwiczeń i quizów.
Przerwa: 30 minut od godziny 13:00 do godziny 13:30
- Przykłady zastosowań w różnych przedmiotach: Wykorzystanie AR do nauki języków, nauk ścisłych, historii itp.
- Warsztaty praktyczne: Tworzenie własnych zasobów edukacyjnych przy użyciu AR, takich jak interaktywne modele i symulacje.
Dzień 4: Zarządzanie Procesem Nauczania z AI – Ocena i Automatyzacja
- Automatyzacja oceniania i feedbacku: Jak AI może przyspieszyć ocenianie prac uczniów.
- Systemy monitorowania i raportowania: Narzędzia AI do śledzenia postępów i raportowania wyników.
Przerwa: 30 minut od godziny 13:00 do godziny 13:30
- Automatyzacja komunikacji z uczniami i rodzicami: AI jako wsparcie w kontaktach z uczniami i ich rodzinami.
- Praktyczne ćwiczenia: Symulacja oceniania i monitorowania postępów uczniów z użyciem narzędzi AI.
Dzień 5: Wykorzystanie AR do Nauki Praktycznych Umiejętności i Zwiększania Zaangażowania Uczniów
- Symulacje i modele 3D: Wykorzystanie AR do nauki przez doświadczenie (np. symulacje laboratoryjne, eksperymenty).
- Gry edukacyjne i ćwiczenia praktyczne: Jak projektować gry i interaktywne ćwiczenia z użyciem AR.
Przerwa: 30 minut od godziny 13:00 do godziny 13:30
- Podnoszenie zaangażowania uczniów: Jak AR może zwiększyć motywację i zaangażowanie w naukę.
- Ćwiczenia praktyczne: Tworzenie scenariuszy i zasobów AR do nauki praktycznych umiejętności.
Dzień 6: Przyszłość AI i AR w Edukacji – Wdrażanie, Etyka i Bezpieczeństwo
- Wdrożenie AI i AR w placówkach edukacyjnych: Strategie i najlepsze praktyki.
- Etyka i odpowiedzialność: Etyczne aspekty korzystania z AI i AR w edukacji, kwestie prywatności i bezpieczeństwa danych uczniów.
Przerwa: 30 minut od godziny 11:00 do godziny 11:30
- Nowe trendy w AI i AR w edukacji: Przegląd nadchodzących innowacji i ich potencjału edukacyjnego.
- Praca projektowa: Uczestnicy opracowują plan wdrożenia wybranych narzędzi AI i AR w swoim środowisku edukacyjnym.
- Walidacja (240 min).
Informacje dodatkowe:
1h - godzina zegarowa (60 min)
W czas trwania usługi nie są wliczone przerwy.
Czas trwania zajęć praktycznych wynosi 12 godzin.
Zajęcia odbywają się w odpowiednio wyposażonej sali szkoleniowej, zapewniającej komfort pracy.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 25 Podstawy AI i AR: Przegląd koncepcji, narzędzi oraz możliwości obu technologii. | Prowadzący Jacek Matulewski | Data realizacji zajęć 10-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 25 Przykłady zastosowań w edukacji: Jak AI i AR wspierają proces uczenia się, personalizację oraz angażowanie uczniów. | Prowadzący Jacek Matulewski | Data realizacji zajęć 10-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 25 Analiza potrzeb edukacyjnych: Jak AI i AR mogą odpowiadać na wyzwania edukacyjne. | Prowadzący Jacek Matulewski | Data realizacji zajęć 10-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 25 4. Ćwiczenia praktyczne: Przegląd dostępnych narzędzi AI i AR oraz ich funkcji dla edukatorów. | Prowadzący Jacek Matulewski | Data realizacji zajęć 10-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 25 1. Personalizowane systemy nauczania: Tworzenie ścieżek edukacyjnych dopasowanych do potrzeb uczniów. | Prowadzący Jacek Matulewski | Data realizacji zajęć 11-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 25 2. Monitorowanie postępów i analiza wyników: AI w śledzeniu postępów ucznia i dostosowywaniu materiału. | Prowadzący Jacek Matulewski | Data realizacji zajęć 11-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 25 Dostosowanie treści do różnych stylów nauczania: Jak AI rozpoznaje i dopasowuje się do stylu uczenia się uczniów. | Prowadzący Jacek Matulewski | Data realizacji zajęć 11-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 25 Praktyczne warsztaty: Tworzenie spersonalizowanego materiału edukacyjnego przy pomocy narzędzi AI. | Prowadzący Jacek Matulewski | Data realizacji zajęć 11-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 25 AR w projektowaniu lekcji: Jak tworzyć zasoby AR, które ułatwią przyswajanie treści. | Prowadzący Małgorzata Czerwonka | Data realizacji zajęć 24-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 25 Interaktywne aplikacje AR: Przegląd aplikacji do tworzenia interaktywnych ćwiczeń i quizów. | Prowadzący Małgorzata Czerwonka | Data realizacji zajęć 24-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 25 Przykłady zastosowań w różnych przedmiotach: Wykorzystanie AR do nauki języków, nauk ścisłych, historii itp. | Prowadzący Małgorzata Czerwonka | Data realizacji zajęć 24-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 25 Warsztaty praktyczne: Tworzenie własnych zasobów edukacyjnych przy użyciu AR, takich jak interaktywne modele i symulacje. | Prowadzący Małgorzata Czerwonka | Data realizacji zajęć 24-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 25 Automatyzacja oceniania i feedbacku: Jak AI może przyspieszyć ocenianie prac uczniów. | Prowadzący Rafał Linowiecki | Data realizacji zajęć 25-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 25 Systemy monitorowania i raportowania: Narzędzia AI do śledzenia postępów i raportowania wyników. | Prowadzący Rafał Linowiecki | Data realizacji zajęć 25-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 25 Automatyzacja komunikacji z uczniami i rodzicami: AI jako wsparcie w kontaktach z uczniami i ich rodzinami. | Prowadzący Rafał Linowiecki | Data realizacji zajęć 25-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 25 Praktyczne ćwiczenia: Symulacja oceniania i monitorowania postępów uczniów z użyciem narzędzi AI. | Prowadzący Rafał Linowiecki | Data realizacji zajęć 25-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 25 Symulacje i modele 3D: Wykorzystanie AR do nauki przez doświadczenie (np. symulacje laboratoryjne, eksperymenty). | Prowadzący Małgorzata Czerwonka | Data realizacji zajęć 07-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 25 Gry edukacyjne i ćwiczenia praktyczne: Jak projektować gry i interaktywne ćwiczenia z użyciem AR. | Prowadzący Małgorzata Czerwonka | Data realizacji zajęć 07-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 25 Podnoszenie zaangażowania uczniów: Jak AR może zwiększyć motywację i zaangażowanie w naukę. | Prowadzący Małgorzata Czerwonka | Data realizacji zajęć 07-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 25 Ćwiczenia praktyczne: Tworzenie scenariuszy i zasobów AR do nauki praktycznych umiejętności. | Prowadzący Małgorzata Czerwonka | Data realizacji zajęć 07-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 25 Wdrożenie AI i AR w placówkach edukacyjnych: Strategie i najlepsze praktyki. | Prowadzący Rafał Linowiecki | Data realizacji zajęć 08-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 25 Etyka i odpowiedzialność: Etyczne aspekty korzystania z AI i AR w edukacji, kwestie prywatności i bezpieczeństwa danych uczniów. | Prowadzący Rafał Linowiecki | Data realizacji zajęć 08-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 25 Nowe trendy w AI i AR w edukacji: Przegląd nadchodzących innowacji i ich potencjału edukacyjnego. | Prowadzący Rafał Linowiecki | Data realizacji zajęć 08-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 25 Praca projektowa: Uczestnicy opracowują plan wdrożenia wybranych narzędzi AI i AR w swoim środowisku edukacyjnym. | Prowadzący Rafał Linowiecki | Data realizacji zajęć 08-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 25 Walidacja (prezentacja, obserwacja w warunkach symulowanych, test teoretyczny) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 08-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 04:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 400,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 400,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto112,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto112,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Jacek Matulewski
Zajmuje się projektowaniem, tworzeniem i badaniem gier terapeutycznych, tworzeniem oprogramowania na potrzeby badań eksperymentalnych i klinicznych, a także oprogramowania korzystającego z interakcji wzrokowej (z użyciem eye-trackerów) m.in. dla osób niepełnosprawnych. Jego zainteresowania programowaniem dotyczą w szczególności platformy .NET i języka C#. Autor kilkunastu podręczników programowania.
Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą wprowadzenia szczegółowych danych dotyczących oferowanej usługi.
Fizyk i informatyk, wieloletni wykładowca akademicki, który w ciągu ostatnich 5 lat prowadził liczne projekty badawcze i szkoleniowe związane z AI i AR. Specjalizuje się w projektowaniu narzędzi edukacyjnych wykorzystujących AI oraz rozszerzoną rzeczywistość w edukacji.
Więcej informacji: https://jacekmatulewski.fizyka.umk.pl/
Małgorzata Czerwonka
Ekspertka w projektowaniu i wdrażaniu cyfrowych technologii edukacyjnych. W ciągu ostatnich 5 lat prowadziła szkolenia i warsztaty dotyczące wykorzystania AR w edukacji oraz testowała narzędzia wspierające interaktywną naukę.
Rafał Linowiecki
Ekspert AI, wykładowca akademicki z doświadczeniem praktycznym w tworzeniu i wdrażaniu rozwiązań AI dla edukacji i biznesu. W ciągu ostatnich 5 lat prowadził szkolenia z zakresu projektowania narzędzi do automatyzacji i monitorowania wyników edukacyjnych.
Więcej informacji: https://www.linkedin.com/in/rafal-linowiecki/
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Po szkoleniu uczestnik otrzyma materiały elektroniczne w tym:
- materiały instruktażowe,
- linki do tutoriali i stron z informacjami rozszerzającymi.
Informacje dodatkowe
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach Projektu Kierunek-Rozwój.
Kompetencja związana z cyfrową transformacją.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi