Audytowanie Stron Internetowych zgodnie ze standardem WCAG oraz Zrównoważonego Rozwoju i Ochrony Środowiska. Zielone Kompetencje. Usługa mieszana
Audytowanie Stron Internetowych zgodnie ze standardem WCAG oraz Zrównoważonego Rozwoju i Ochrony Środowiska. Zielone Kompetencje. Usługa mieszana
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie dla osób zajmujących się projektowaniem, utrzymaniem i audytowaniem stron internetowych, w tym programistów, projektantów UX/UI, testerów, specjalistów ds. dostępności i CSR.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji12-01-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi17
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestników do audytowania stron internetowych zgodnie ze standardem WCAG oraz zrównoważonego Rozwoju i Ochrony Środowiska. Dzięki nabyciu kompetencji w zakresie zielonej gospodarki, uczestnicy mogli skutecznie audytować strony internetowe, uwzględniając jednocześnie kluczowe aspekty ekonomiczne, społeczne, jak i środowiskowe, w celu maksymalizacji pozytywnego wpływu na otoczenie społeczne i środowiskowe.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Definiuje podstawowe pojęcia związane z audytowaniem stron internetowych w zrównoważonym środowisku. | Kryteria weryfikacji Przedstawia definicje kluczowych terminów z zakresu audytowania stron internetowych w zrównoważonym środowisku. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozróżnia popularne metody i metodyki audytowania stron internetowych skierowanymi na w zrównoważony rozwój. | Kryteria weryfikacji Rozróżnia standardy WCAG 2.1. i standard W3C związane z audytowaniem stron internetowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posiada, rozumie i wykorzystuje wiedzę z zakresu audytowania stron internetowych ukierunkowane na ochronę środowiska. | Kryteria weryfikacji Stosuje praktyki dotyczące audytowania stron internetowych wykazując zrozumienie i umiejętność ich zastosowania w rzeczywistych projektach z zachowaniem zasad ochrony środowiska, minimalizacji odpadów czy redukcji emisji CO2. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozumie i potrafi opisać role i obowiązki projektowe w zrównoważonym środowisku. | Kryteria weryfikacji Opracowuje szczegółowy opis ról i obowiązków projektowych zgodnych z zasadami zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozróżnia i opisuje powiązania pomiędzy poznanymi elementami z zakresu audytowania stron internetowych a innowacyjnymi rozwiązaniami zgodnych z zasadami zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska. | Kryteria weryfikacji Tworzy schematy przedstawiające zależności pomiędzy różnymi elementami audytowania stron internetowych a uwzględniając ochronę środowiska. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zwinnie zarządza zespołem projektowym z wykorzystaniem skutecznej komunikacji promując edukację ekologiczną. | Kryteria weryfikacji Przygotowuje raport opisujący skuteczne strategie komunikacji i zarządzania zespołem w trakcie realizacji projektu uwzględniając ekologiczne rozwiązania. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje kluczowe procesy dla organizacji i osoby do ról projektowych w zakresie wdrażania i zarządzania ochroną środowiska. | Kryteria weryfikacji Przygotowuje listę kluczowych procesów związanych z audytowaniem stron internetowych, opisując ich rolę i wpływ na organizację zachowując zasady zarządzania ochroną środowiska. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Przygotowuje środowisko projektowe, które minimalizują zużycie zasobów i emisję zanieczyszczeń. | Kryteria weryfikacji Opracowuje dokumentację opisującą proces przygotowywania środowiska projektowego oraz analizuje, w jaki sposób wpływa to na sukces projektu minimalizując zużycie zasobów i emisję zanieczyszczeń. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Projektuje cykl życia projektu z zachowaniem zasad zasobooszczędności. | Kryteria weryfikacji Opracowuje dokument opisujący cykl życia projektu w kontekście konkretnego projektu, zgodnie z zasadami minimalizacji zużycia zasobów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zarządza ryzykiem w projekcie zgodnie ze strategią innowacji zielonej gospodarki | Kryteria weryfikacji Przedstawia studium przypadku, w którym skuteczne zarządzanie ryzykiem miało wpływ na sukces projektu umiejętnie rozwijając i wdrażając innowacje zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Nasze działania szkoleniowe mają na celu kompleksowe wsparcie osób dorosłych, które z własnej inicjatywy planują podnieść swoje umiejętności/kompetencje, umożliwiające rozwój w kierunku umiejętności zawodowych, cyfrowych, niezbędnych do podjęcia pracy w sektorze zielonej gospodarki, podstawowych i przekrojowych, ponadto niezbędnych z punktu widzenia regionalnych/lokalnych specjalizacji dla Śląska (RIS, PRT).
Takimi umiejętnościami/kompetencjami/kwalifikacjami są szkolenia z zakresu Audytowanie Stron Internetowych zgodnie ze standardem WCAG oraz Zrównoważonego Rozwoju i Ochrony Środowiska według definicji zielonej gospodarki określonej przez PARP.
Wspieramy proces podnoszenia i zmiany kompetencji pracowników w kierunku inteligentnych specjalizacji dla Śląska – zielona gospodarka, w ramach Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady ustanawiającej Fundusz na rzecz Sprawiedliwej Transformacji.
W ramach niniejszego szkolenia wspieramy działania w ramach zielonej innowacji i efektywnej realizacji dowolnych projektów z obszaru zielonej/cyfrowej transformacji, zawartych zarówno w RIS (Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Śląskiego 2030, dokument przyjęty uchwałą Zarządu Województwa Śląskiego nr 1554/246/VI/2021 z dnia 30 czerwca 2021 r.) oraz PRT(Program Rozwoju Technologii Województwa Śląskiego na lata 2019-2030, dokument przyjęty uchwałą Zarządu Województwa Śląskiego nr 1902/63/VI/2019 z dnia 21 sierpnia 2019 r.).
Ponadto szkolenie skierowane jest do osób chcących zwiększyć swoją świadomość i wiedzę w zakresie ochrony środowiska.
Niniejsze szkolenie wspiera zdobycie przez Kursanta umiejętności w sektorze zielonej gospodarki oraz cyfrowe kompetencje wdrażając rozwiązania zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju i zarządzania środowiskiem według KE ( Komisji Europejskiej):
- Umiejętności zielone – umiejętności o charakterze zawodowym lub ogólnym, niezbędne do pracy w sektorze zielonej gospodarki, czyli takiej, która jest oparta na odnawialnych źródłach energii, nowoczesnych technologiach ukierunkowanych na niskoemisyjność i zasobo oszczędność, a także na zarządzaniu środowiskowym w przedsiębiorstwach.
- Umiejętności lub kompetencje cyfrowe – harmonijna kompozycja wiedzy, umiejętności i postaw umożliwiających życie, uczenie się i pracę w społeczeństwie cyfrowym, tj. społeczeństwie wykorzystującym w życiu codziennym i pracy technologie cyfrowe. Kompetencje cyfrowe określono w Ramie DigComp, o której mowa w podrozdziale 6.1 pkt 4 Wytycznych dotyczących realizacji projektów z udziałem środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w regionalnych programach na lata 2021-2027.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wprowadzenie do szkolenia
- Cele i agenda szkolenia.
- Znaczenie standardów WCAG w kontekście społecznym i prawnym.
Wytyczne WCAG 2.1 i standard W3C
- Gdzie znaleźć wytyczne WCAG i jak je stosować?
- Do kogo dotyczą się wymagania dostępności?
- Dlaczego dostępność jest kluczowa dla użytkowników i organizacji?
- Co zawierają wytyczne WCAG 2.1? (POUR – perceivable, operable, understandable, robust).
- Omówienie kluczowych zasad i poziomów zgodności (A, AA, AAA).
Przerwa kawowa
Wymogi prawne dotyczące dostępności
- Ustawa o dostępności cyfrowej – wymagania i konsekwencje dla instytucji publicznych.
- Projekt ustawy o dostępności usług – co nas czeka w przyszłości?
- Prawo zamówień publicznych – obowiązki w kontekście dostępności cyfrowej.
Przerwa obiadowa
Osoby narażone na wykluczenie cyfrowe
- Omówienie wpływu różnych dysfunkcji na korzystanie z internetu:
- Dysfunkcje wzroku, słuchu, ruchu, percepcji i inne.
- Prezentacja aplikacji asystujących:
- Czytniki ekranu (NVDA, VoiceOver), lupy ekranowe, systemy rozpoznawania mowy.
- Bariery na stronach internetowych dla osób korzystających z aplikacji asystujących.
Ćwiczenia praktyczne
- Analiza barier dostępności na przykładzie wybranych stron internetowych.
Dzień 2: WCAG 2.1 w praktyce oraz zrównoważony rozwój w IT
Standard WCAG 2.1 w praktyce
- Przedstawienie przykładów pozytywnych i negatywnych na przykładzie stron urzędów.
- Analiza mediów społecznościowych polskich urzędów pod kątem dostępności.
- Dobre praktyki w tworzeniu dostępnych stron:
- Minimalny kontrast – stosunek treści i linków do tła.
- Elementy nietekstowe – prezentacja zdjęć, grafik, opisów alternatywnych.
- Multimedia – transkrypcja, audiodeskrypcja, PJM.
- Nagłówki – struktura H1-H6 i jej znaczenie.
- Tabele – poprawne formatowanie i struktura HTML.
- Formularze – właściwe opisy, układ i obsługa błędów.
- Linki – znaczenie opisów alternatywnych i poprawności kodu HTML.
- Treści łatwe do czytania (ETR) – zasady tworzenia i walidacji.
- Znaczniki ARIA – poprawność implementacji w HTML.
Przerwa kawowa
Ćwiczenia praktyczne
- Audyt wybranej strony internetowej z użyciem czytników ekranu.
- Weryfikacja kodu HTML i testowanie struktury strony pod kątem dostępności.
Przerwa obiadowa
Zielone kompetencje i zrównoważony rozwój w IT
- Zrównoważony rozwój w kontekście cyfrowym:
- Jak strony internetowe wpływają na środowisko?
- Emisja CO₂ i zużycie energii w branży IT.
- Optymalizacja ekologiczna stron internetowych:
- Minimalizacja zasobów: obrazy, multimedia, kod.
- Zielony hosting – jak go wybrać?
- Narzędzia analizy śladu węglowego: Website Carbon Calculator, Ecograder.
Walidacja Standardu WCAG 2.1
Usługa jednocześnie będzie prowadzona stacjonarnie i on line ponieważ część uczestników będzie na szkoleniu tylko on line a część stacjonarnie. Usługa on line będzie prowadzona przez platformę teams.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 13 Wprowadzenie do szkolenia | Prowadzący Jan Stebel | Data realizacji zajęć 22-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 13 Wytyczne WCAG 2.1 i standard W3C | Prowadzący Jan Stebel | Data realizacji zajęć 22-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 13 Przerwa Kawowa | Prowadzący Jan Stebel | Data realizacji zajęć 22-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 13 Wymogi prawne dotyczące dostępności | Prowadzący Jan Stebel | Data realizacji zajęć 22-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:45 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 13 Przerwa Obiadowa | Prowadzący Jan Stebel | Data realizacji zajęć 22-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 13 Osoby narażone na wykluczenie cyfrowe | Prowadzący Jan Stebel | Data realizacji zajęć 22-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 13 Ćwiczenia praktyczne | Prowadzący Jan Stebel | Data realizacji zajęć 22-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 13 Standard WCAG 2.1 w praktyce | Prowadzący Jan Stebel | Data realizacji zajęć 23-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 13 Przerwa kawowa | Prowadzący Jan Stebel | Data realizacji zajęć 23-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 13 Ćwiczenia praktyczne | Prowadzący Jan Stebel | Data realizacji zajęć 23-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:45 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 13 Przerwa obiadowa | Prowadzący Jan Stebel | Data realizacji zajęć 23-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 13 Zielone kompetencje i zrównoważony rozwój w IT | Prowadzący Jan Stebel | Data realizacji zajęć 23-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 13 Walidacja Standardu WCAG 2.1 | Prowadzący Marek Kowalczyk | Data realizacji zajęć 23-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:15 | Forma stacjonarna Nie |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 253,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 253,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto309,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto309,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Marek Kowalczyk
Realizował również szkolenia dotyczące transformacji energetycznej, redukcji śladu węglowego oraz zarządzania zasobami w duchu odpowiedzialności środowiskowej. Dzięki współpracy z sektorem prywatnym i publicznym zdobył kompetencje w doradztwie, jak wdrażać strategie zrównoważonego rozwoju w różnych branżach, co pomaga organizacjom minimalizować negatywny wpływ na środowisko.
Ponadto, posiada doświadczenie w prowadzeniu szkoleń o tematyce zarządzania projektami w kontekście transformacji cyfrowej i jego roli w zielonej gospodarce. W ramach tych szkoleń kładł nacisk na zastosowanie Agile do optymalizacji procesów i efektywnego zarządzania zasobami, np. poprzez analizę danych w celu lepszego monitorowania zużycia energii oraz śladu węglowego. W ciągu ostatnich 24 mc przeprowadził 220 godzin szkolenia o podobnej tematyce.
Jan Stebel
Od ponad 5 lat zdobywa kompetencje z zakresu zielonej gospodarki. W ciągu ostatnich 12 mc przeprowadził ponad 180h szkoleń z obszaru zarządzania projektami, zarówno dla sektora prywatnego, jak i publicznego, koncentrując się na praktycznych zastosowaniach metodyki Agile w różnych branżach. Prowadził liczne warsztaty i seminaria dotyczące automatyzacji, analizy danych, oraz zastosowań Agile w optymalizacji procesów produkcyjnych i zarządzaniu zasobami. W swoich szkoleniach kładzie duży nacisk na etyczne i ekologiczne aspekty rozwoju technologii, pomagając uczestnikom zdobyć zielone kompetencje niezbędne do zrównoważonego zarządzania technologią.
Wykształcenie:
Posiada wykształcenie w dziedzinie informatyki, ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania projektami metodyką Agile i jej implementacji w modelowaniu procesów. Regularnie poszerza swoją wiedzę o nowe technologie, biorąc udział w międzynarodowych konferencjach i programach badawczych.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują zestaw elektronicznych akredytowanych materiałów szkoleniowych (w formacie PDF):
- prezentacje;
- słownik;
- studium przypadku i ćwiczenia;
Informacje dodatkowe
Walidacja jest wliczona w czas trwania usługi.
Podstawa do zwolnienia z usługi z VAT: art. 43 ust. 1 pkt 29 ustawy o VAT oraz paragraf 3 ust. 1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Dostęp do internetu o parametrach minimum 2 mbps download/upload oraz urządzenie elektroniczne (z systemem Windows, MacOS, iOS lub Android) z kamerką i mikrofonem. W przypadku korzystania z zajęć na smartfonie/tablecie, konieczne będzie zainstalowanie aplikacji Teams. Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu online: Link jest ważny bezterminowo
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe