Kurs prawa jazdy łączony kat. C i C+E (BEZ TEORII) MAŁOPOLSKI POCIĄG DO KARIERY- SEZON 1- KURS INDYWIDUALNY
Kurs prawa jazdy łączony kat. C i C+E (BEZ TEORII) MAŁOPOLSKI POCIĄG DO KARIERY- SEZON 1- KURS INDYWIDUALNY
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo jazdy / Kurs prawa jazdy kat.C+E
- Identyfikator projektuMałopolski Pociąg do kariery
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kandydaci na kierowców kategorii C i C+E, którzy spełniają następujące warunki:
1. osiągnęli wymagany minimalny wiek
- 21 lat
2. posiadają prawo jazdy kategorii B.
3. posiadają PROFIL KANDYDATA NA KIEROWCĘ (PKK), (do wyrobienia PKK niezbędne jest wykonanie badań lekarskich i zdjęcia).
4. zdali państwowy egzamin teoretyczny na kat. C
Usługa również adresowana dla uczestników projektu MAŁOPOLSKI POCIĄG DO KARIERY- SEZON 1
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników1
- Data zakończenia rekrutacji22-11-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi60
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 28 ust. 1, ust. 8, art. 31 ust. 3 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (Dz.U. z 2023 r. poz. 622 z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńPRAWA JAZDY KATEGORII: A, A1, A2, AM, B, B1, BE, C, CE, D, D1, T
Cel
Cel
Cel edukacyjny
-Usługa przygotowuje uczestnika do zostania kierowcą samochodu ciężarowego .-Po zakończeniu usługi uczestnika zdobywa niezbędną wiedzę i umiejętności do bezpiecznego poruszania się w ruchu drogowym samochodem ciężarowym .
-Usługa przygotowuje uczestnika do państwowego egzaminu praktycznego na kategorię C,CE.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się porusza się po placu manewrowym | Kryteria weryfikacji -Wykonuje czynności kontrolno-obsługowe-Samodzielnie przygotowuje się do jazdy -Wykonuje jazdę pasem ruchu do przodu i do tyłu -Wykonuje sprzęganie naczepy/przyczepy | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się kieruje pojazdem w ruchu drogowym | Kryteria weryfikacji Kieruje pojazdem poruszającym się drogami dwukierunkowymi jednojezdniowymi i dwujezdniowymi-kieruje pojazdem po skrzyżowaniach • równorzędnych • oznakowanych znakami ustalającymi pierwszeństwo przejazdu • z sygnalizacją świetlną • na których ruch odbywa się wokół wyspy • dwupoziomowe (wjazd i zjazd), jeżeli takie skrzyżowania występują na trasie egzaminacyjnej -Kieruje pojazdem przejeżdżając przez przejścia dla pieszych, torowiska tramwajowe lub kolejowe --Kieruje pojazdem przejeżdżając obok przystanku tramwajowego i autobusowego -Wykonuje manewry • wyprzedzania, omijania, wymijania • zmiany pasa ruchu i kierunku jazdy | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Na kurs prawa jazdy łączony kat.C i C+E składa się:
Zajęcia praktyczne - 60 h lekcyjnych, co odpowiada 45 h zegarowym 20 godzin zegarowych kat. C i 25 godzin zegarowych kat. CE zajęć praktycznych indywidualnych
( 1 godzina dydaktyczna = 45 minut)
Zajęcia praktyczne nakierowane są na naukę i doskonalenie umiejętności prowadzenia pojazdów kategorii C i C+E zarówno na placu manewrowym, jak i w ruchu drogowym.
Zakres tematyczny obejmuje:
Zajęcia na placu manewrowym: Przygotowanie do jazdy, sprawdzanie stanu technicznego podstawowych elementów pojazdów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo ruchu drogowego w tym sprawdzenie mechanizmu sprzęgającego, elementów przyczepy związanych z jej załadunkiem, sposobu zabezpieczenia ładunku, sprzęganie i rozprzęganie przyczepy z pojazdem silnikowym, ruszanie z miejsca oraz jazda pasem ruchu do przodu i do tyłu, parkowanie skośne, parkowanie prostopadłe, parkowanie równoległe, ruszanie z miejsca do przodu na wzniesieniu.
Zajęcia w ruchu drogowym: Wjazd na drogę z obiektu przydrożnego, jazda drogami dwukierunkowymi jednojezdniowymi o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu, posiadającymi odcinki proste i łuki, wzniesienia i spadki, obniżone i podwyższone dopuszczalne prędkości, jazda drogami dwukierunkowymi dwujezdniowymi o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu, posiadającymi odcinki proste i łuki, wzniesienia i spadki, obniżone i podwyższone dopuszczalne prędkości, przejazd przez skrzyżowanie równorzędne, przejazd przez skrzyżowanie oznakowane znakami ustalającymi pierwszeństwo przejazdu, przejazd przez skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną, przejazd przez skrzyżowanie na którym ruch odbywa się wokół wyspy, przejazd przez skrzyżowanie dwupoziomowe, przejazd przez przejścia dla pieszych, przejazd przez torowisko kolejowe, przejazd obok przystanku autobusowego, wykonanie manewru wyprzedzania, wykonanie manewru omijania, wykonanie manewru wymijania, wykonanie manewru zmiany pasa ruchu, wykonanie manewru zmiany kierunku jazdy w lewo, wykonanie manewru zmiany kierunku jazdy w prawo, wykonanie manewru zawracania na skrzyżowaniu, hamowanie od prędkości co najmniej 50 km/h do zatrzymania we wskazanym miejscu, hamowanie wykonane w sytuacjach awaryjnych, zmiana biegów właściwa dla energooszczędnej jazdy, korzystanie z momentu obrotowego silnika podczas hamowania – stosowanie hamowania silnikiem.
Zajęcia praktyczne ustalane są indywidualnie z uczestnikiem usługi. Uczestnik ma mozliwość WYBORU zarówno terminu jazd, jak i osób prowadzących część praktyczną spośród następujących:
Przemysław Rutkowski - Instruktor i wykładowca kategorii INSTRUKTOR I WYKŁADOWCA KAT B: od 2007roku KAT A i C: od 2011roku Wykształcenie: WYŻSZE
* Jakub Groń-INSTRUKTOR KAT.B,BE,T,C,CE TRENER WYKŁADOWCA szkoleń kierowców wykonujących transport drogowy w zakresie kat. C1, C1+E, C, CE, D1, D1+E, D, DE wykształcenie średnie
*Krzysztof Groń - Instruktor kat.AM,A1,A2,A,B1,B,BE,T,C z 16-letnim doświadczeniem i średnim wykształceniem
Druga część zajęć praktycznych ma na celu przedstawić kursantowi dokładny sposób sprzęgania i rozprzęgania przyczepy z pojazdem silnikowym. Kursant nauczy się jak wykonać tę czynność w sposób poprawny i bezpieczny.
Czynności wykonywane w trakcie sprzęgania:
1. Podjazd pojazdem silnikowym przed przyczepę
2. Cofnięcie pojazdem silnikowym w kierunku przyczepy w sposób umożliwiający dokonanie sprzęgnięcia
3. Regulacja wysokości zaczepu przyczepy
4. Dokonanie połączenia zaczepu przyczepy z hakiem lub zaczepem pojazdu silnikowego oraz zabezpieczenie przed rozłączeniem.
5. Podłączenie do pojazdu silnikowego: przewodów elektrycznych przyczepy, przewodów hamulcowych przyczepy, sprawdzenie działania świateł przyczepy, zwolnienie hamulca postojowego jeżeli przyczepa jest w niego wyposażona.
Czynności wykonywane podczas rozprzęgania:
1. Uruchomienie hamulca postojowego pojazdu silnikowego i wyłączenie silnika,
2. Zabezpieczenie pojazdu silnikowego i przyczepy przed samoczynnym przemieszczeniem się
3. Wysunięcie podpory w przyczepie
4. Odłączenie przewodów elektrycznych i hamulcowych
5. Wysunięcie podpory
6. Rozłączenie pojazdu z przyczepą, ustawienie pojazdu obok przyczepy
Trzecia część zajęć praktycznych dotyczy obsługi tachografu. Przedstawione i omówione zostaną następujące elementy:
1. Wymagania dotyczące tachografów cyfrowych
2. Podstawowe funkcje tachografu
3. Obsługa i wydruki tachografu
4. Pobieranie i archiwizacja danych z tachografu
5. Rejestrowanie swoich aktywności i wykonywanie wpisów manualnych
6. Wprowadzanie kodu kraju
7. Czas pracy kierowcy
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 1 zajęcia praktyczne | Prowadzący JAKUB GROŃ | Data realizacji zajęć 25-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 04:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto7 380,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto7 380,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto123,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto123,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
PRZEMYSŁAW RUTKOWSKI
KAT B: od 2007roku
KAT A i C: od 2011roku
Wykształcenie: WYŻSZE
KRZYSZTOF GROŃ
Trener wykładowca szkoleń kierowców wykonujących transport drogowy w zakresie kat. C1, C1+E, C, CE, D1, D1+E, D, DE
Wykształcenie średnie
JAKUB GROŃ
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
-
Warunki uczestnictwa
Wymagany minimalny wiek do uzyskania uprawnień 21 lat (kurs można rozpocząć 3 miesiące przed wymaganym wiekiem).
Wymagane prawo jazdy kategorii B.
Wymagane posiadanie PROFILU KANDYDATA NA KIEROWCĘ (PKK), (do wyrobienia PKK niezbędne jest wykonanie badań lekarskich i zdjęcia).
Wymagany zdany państwowy egzamin teoretyczny na kat. C
Informacje dodatkowe
Metodą walidacji będzie obserwacja w czasie rzeczywitym podczas której osoba prowadząca walidacje przeprowadzi egzamin wewnętrzny.
( 1 godzina dydaktyczna = 45 minut)
Zajęcia praktyczne - 60 h lekcyjnych, co odpowiada 45 h zegarowym(20h KAT C I 25 KAT CE)
Część praktyczna jest ustalana indywidualnie z uczestnikiem i odbędzie się w okresie od 25.11.24 r. do 28.02.2025 r. Szczegółowe dni i godziny części praktycznej kursu dostępne będą u osoby nadzorującej usługę po stronie Dostawcy usług. Uczestnik ma mozliwość WYBORU zarówno terminu jazd, jak i osób prowadzących część praktyczną spośród następujących: Przemysław Rutkowski ,Krzysztof Groń,Jakub Groń
M.C.S. „FUKS” Sp. z o.o. Agnieszka i Krzysztof Groń zastrzega sobie możliwość zmiany wykładowcy/trenera/instruktora powyższej usługi w nagłych sytuacjach t.j. choroby, sytuacji losowej itd.
Usługa również adresowana dla uczestników projektu MAŁOPOLSKI POCIĄG DO KARIERY- SEZON 1
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe