BRYGADZISTA, MISTRZ, LIDER – SKUTECZNE KIEROWANIE ZESPOŁEM PRODUKCYJNYM. MIĘKKIE KOMPETENCJE KONTRA TWARDA RZECZYWISTOŚĆ
BRYGADZISTA, MISTRZ, LIDER – SKUTECZNE KIEROWANIE ZESPOŁEM PRODUKCYJNYM. MIĘKKIE KOMPETENCJE KONTRA TWARDA RZECZYWISTOŚĆ
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- brygadziści, team liderzy, mistrzowie zarządzający pracownikami produkcji
- kierownicy produkcji
- szefowie zmian
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników18
- Data zakończenia rekrutacji17-12-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do zarządzania zespołem produkcyjnymEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik zarządza zespołem produkcyjnym | Kryteria weryfikacji - deleguje zadania- udziela feedbacku - stawia granice i egzekwuje konsekwencje - koryguje niewłaściwe zachowania - dyscyplinuje - chwali za dobrze wykonane zadania i zaangażowanie - kontroluje i rozlicza ludzi z wykonywanej pracy - motywuje pracowników - buduje pozytywne relacje w zespole | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa skierowana do brygadzistów, kierowników produkcji, osób zarządzających zespołami produkcyjnymi.
Usługa realizowana w ramach 1 grupy szkoleniowej.
1 godzina szkolenia = 45 minut
Przerwy wliczają się w czas trwania usługi i trwają 15 min.
WALIDACJA - test teoretyczny przeprowadzony na zakończenie szkolenia
https://effect.edu.pl/szkolenia-ur-produkcja-bhp/kierowanie-zespolem-pracowniczym-brygadzista-mistrz-lider-produkcji?date=74441
Rola mistrza, team lidera, brygadzisty w zarządzaniu zespołem – odpowiedzialność za realizację zadań, jakość, bezpieczeństwo, rozwój ludzi i relacje w zespole.
Jakie cele wyznaczam sobie jako lider?
Jakim liderem chciałbym być?
Jak to jest zarządzać młodymi pracownikami?
Jak dawać sobie radę z doświadczonymi pracownikami zwłaszcza starszymi wiekiem?
Jakie trudności stają przed osobą awansującą z funkcji współpracownika na szefa zespołu?
Jakich błędów unikać?
Jak działać, aby zespół zaakceptował nową rolę dawnego współpracownika?
Jak spełnić oczekiwania przełożonych nie niszcząc wzajemnych relacji z pracownikami?
Organizacja i nadzorowanie pracy podległego zespołu pracowników
Eksperyment Hawthorn. Model McGregora. Menedżer X I Y.
Ćwiczenie: Poznaj siebie. Jakim jesteś liderem? Autodiagnoza.
Ćwiczenie: Zachowania budujące i rujnujące autorytet lidera produkcji.
Ćwiczenie: Przypadek Irka i Marka.
Co buduje autorytet lidera: awans czy działanie? Z czego wynika autorytet i jak go budować?
Dlaczego autorytet jest konieczny do efektywnej pracy zespołu. Jak budować autorytet na początku ścieżki menedżerskiej. Kluczowe błędy nowych menedżerów – jak ich unikać.
Rola mistrza, brygadzisty w delegowaniu zadań. Tworzenie zaangażowania i odpowiedzialności.
Dlaczego nowi szefowie wolą robić wszystko sami i jak to wpływa na zespół?
Jak i kiedy delegować zadania pracownikom?
Komu i jakie zadania można delegować?
Rozróżnienie pomiędzy poleceniem a delegowaniem.
Jak zapewnić wysoką jakość realizowania zadań?
Co może blokować delegowanie zadań?
Jak radzić sobie z odmową wykonania zadania?
Jak udzielać feedbacku?
Metody udzielania informacji zwrotnej. Przykłady kiedy i jak udzielać informacji zwrotnej.
Dialog motywacyjny jako nowe narzędzie komunikacji nie tylko z młodymi członkami zespołu.
Co warto, a co trzeba komunikować?
Dlaczego informacja po wykonaniu zadania jest potrzebna?
Kiedy i jak udzielać informacji zwrotnej na temat wykonania zadania?
Sztuka stawiania granic i egzekwowania konsekwencji. Korygowanie niewłaściwych zachowań. Co zrobić gdy pracownicy odmawiają wykonania zadań?
Jak reagować na niewłaściwe zachowanie pracownika?
Jak egzekwować i dyscyplinować, gdy prośby i polecenia nie działają?
Z życia kierownika… Oko w oko z trudnym pracownikiem:
- Dlaczego JA? Niech to zrobi ktoś inny.
- To jest bez sensu – podważanie autorytetu szefa
- A co mi zrobisz? (Zwolnisz mnie?!!) – próba szantażu
- Brak przestrzegania zasad BHP
- Brak jakości pracy – praca poza standardem błędy, braki, lekceważenie, odmowa pracy na stanowisku, brak zaangażowania i pomocy w rozwiązywaniu problemów…
- Nieterminowe wykonanie zadania (Nie pali się – niech zrobią na 2 zmianie)
- Absencja – wolne na telefon
- Prywatne rozmowy prze telefon, samowolne wyjścia i rozmowy
- Brak komunikacji miedzy zmianami, działami…
- Odmowa godzin nadliczbowych
- Za takie pieniądze nie mam zamiaru się spinać!..a kiedy podwyżka?!
- Praca z pokoleniem Z, Y,X – czyli stary i młody pracownik
- Kiedy i jak lider powinien naciskać i zachęcać, a kiedy ustąpić.
- Metody dyscyplinowania pracowników – przykłady skutecznych komunikatów.
Ćwiczenie: trudne sytuacje w zarządzaniu zespołem. Niestosowanie się do zasad BHP; unikanie poleceń szefa; krytyka polityki firmy, brak współpracy z kolegami z zespołu.
Case study. Odmowa wykonania zadania.
Metody radzenia sobie z oporem i odmową.
Bieżące monitorowanie i ocena wykonania zadania przez pracownika.
- Ufaj i kontroluj. Kontrola zadań – odpowiedzialność szefa.
- Jak kontrolować aby nie naruszać praw pracownika?
Skuteczne metody komunikowania i motywowania pracowników na stanowiskach podstawowych/fizycznych.
Rola kierownika, mistrza, brygadzisty w komunikowaniu się z zespołem pracowników. Podstawowe zasady efektywnej komunikacji z zespołem, czyli komu, kiedy, co i jak należy mówić?
Jak nauczysz, tak będziesz miał – onboarding nowych pracowników.Lider, brygadzista mistrzem motywacji
Jak motywować i budować zaangażowanie pracowników?
Pieniądze to nie wszystko.
Przykłady motywacji pozafinansowej dla zespołów pracowników na stanowiskach fizycznych.
Co motywuje i demotywuje pracowników?
Jakie jest poczucie satysfakcji z pracy. Od czego zależy poczucie satysfakcji.
Ćwiczenie. Żeby motywować, trzeba poznać. Co wiesz o swoim współpracowniku? Podejście indywidualne.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 Brygadzista, mistrz, lider – skuteczne kierowanie zespołem produkcyjnym | Prowadzący trener Effect | Data realizacji zajęć 18-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 06:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 Brygadzista, mistrz, lider – skuteczne kierowanie zespołem produkcyjnym-WALIDACJA | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 18-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 033,20 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto840,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto129,15 PLN
- Koszt osobogodziny netto105,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
trener Effect
Od 1992 roku prowadzi treningi i warsztaty z elementami coachingu dla kadry zarządzającej i menedżerskiej z zakresu zarządzania zespołami poruszające zagadnienia skutecznego przywództwa, kierowania zespołem, komunikacją w zespole, rozwiązywaniem trudnych sytuacji w zarządzaniu zespołem, rozwoju kompetencji menedżerskich i rozwoju osobistego.
Łącznie przeprowadziła dla kadry zarządzającej i menedżerskiej około kilkuset projektów, w tym dla największych instytucji sektora bankowego m.in. BRE Bank SA, NBP, Kredyt Bank SA, PKO BP, PKO SA, organizacji rynkowych m. in. PGE SA, Polkomtel SA, Magna Polska, Star Foods Ltd., Netia SA, Air Products Polska Sp. z o.o.
Pełniła funkcję merytorycznego lidera projektu w zakresie zarządzania zespołem i rozwoju menedżerskiego, który obejmował ponad 5 tysięcy osób – kadry zarządzającej i kierowniczej.
Od 1998 roku zajmuje się projektami z zakresu Assessment Centre i Development Centre obejmującymi ocenę i rozwój kadry kierowniczej i zarządzającej w organizacjach. Obecnie jest trenerem, coachem i konsultantem.
Prowadzi projekty coachingowe dla kadry menedżerskiej opierające się na ideach socjo-kognitywistycznych
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w formie PDF
Informacje dodatkowe
Podana liczba godzin usługi dotyczy godzin lekcyjnych.
Cena szkolenia obejmuje: udział w szkoleniu z ćwiczeniami, materiały szkoleniowe w wersji pdf, elektroniczny certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych.
Organizujemy szkolenia zamknięte, prowadzone przez ekspertów, praktyków w danej branży. Koncentrujemy się na potrzebach dobrze zdefiniowanych. Dostarczamy rozwiązania dostosowane zarówno do oczekiwań Uczestników, ich sposobu pracy, jak i specyfiki Firmy, jej kultury organizacyjnej oraz wyznaczonych celów. Skorzystaj z naszego Katalogu autorskich programów albo wspólnie wypracujmy nową ofertę szkoleniową uwzględniającą rzeczywiste potrzeby Twojej firmy.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa online w czasie rzeczywistym na platformie ZOOM
Link do usługi otrzymują uczestnicy dzień przed szkoleniem (aktywny w godzinach 8.00-16.00 w dniu szkolenia)
Wymagania sprzętowe:
- W celu prawidłowego i pełnego korzystania ze szkolenia należy posiadać urządzenie (komputer, laptop lub smartfon) z dostępem do Internetu, kamerą i mikrofonem.
- Proste, intuicyjne uruchamianie szkolenia na urządzeniach.
- Po rejestracji na szkolenie wszystkie kwestie techniczne będą Państwu przesłane drogą mailową.
- Nasze szkolenie umożliwia interakcję i zadawanie pytań na każdym etapie prowadzanie. Uczestnicy mają bezpośredni kontakt z Prowadzącym bez konieczności zadawania pytań na czacie.