Kurs Rehabilitacja kończyny górnej i dolnej po udarze - poziom zaawansowany
Kurs Rehabilitacja kończyny górnej i dolnej po udarze - poziom zaawansowany
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupą docelową są osoby pełnoletnie, które posiadają wykształcenie minimum podstawowe, w tym pracownicy sanatorów, uzdrowisk, szpitali, gabinetów fizjoterapeutycznych itp., chcące nabyć wiedze i umiejętności z zakresu kompleksowej rehabilitacji neurologicznej po udarze, szczególnie z zakresu rehabilitacji kończyny górnej i dolnej.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników35
- Data zakończenia rekrutacji19-02-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi34
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest zdobycie wiedzy i umiejętności na temat rehabilitacji neurologicznej dla kończyny górnej i dolnej po udarze i przeprowadzenia pacjenta przez proces diagnozy funkcjonalnej oraz terapii.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wykonuje rehabilitację kończyny górnej po udarze. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje pacjenta w fazie ostrej po udarze | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Omawia dodatkowe dysfunkcje mogące wystąpić u pacjenta po udarze | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje reakcje równoważne w siadzie. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Pracuje z wiotką ręką. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Posługuje się narzędziami do rehabilitacji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Wykonuje rehabilitację kończyny dolnej po udarze. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje pacjenta w fazie ostrej po udarze | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Pracuje z pacjentem leżącym. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Omawia dodatkowe dysfunkcje mogące wystąpić u pacjenta po udarze | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje reakcje równoważne w siadzie. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Posługuje się narzędziami do rehabilitacji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Temat zajęć edukacyjnych | Wymiar zajęć | |
Ilość godzin teoretycznych | Ilość godzin praktycznych | |
Pacjent w fazie ostrej po udarze - obecny stan wiedzy. Warsztat: faza ostra, praca z pacjentem leżącym, zapobieganie skutkom unieruchomienia, pozycje ułożeniowe, odtwarzanie schematu ciała, stymulacja czucia głębokiego.. Transfery w obrębie łóżka, transfery z łóżka na wózek, pionizacja bierna bez pomocy stołu do pionizacji. Dodatkowe dysfunkcje mogące wystąpić u pacjenta po udarze: zespół zaniedbywania, zespół odpychania, nadaktywność strony pośrednio zajętej. Praca z pacjentem w obrębie łóżka, transfery, pionizacja bierna. Reakcje równoważne w siadzie. Różnicowanie zaburzeń napięcia biodro/tułów. Wykorzystanie stymulacji w siadzie do regulacji napięcia w obrębie tułowia i kończyn. Bolesny bark w hemiplegii. Zabezpieczanie KG w celu prewencji urazów oraz w celu utrzymania efektów terapii. Praca „hands-off”, pielęgnacja ręki, ćwiczenia samowspomagane. | 5 | 6 |
Neglect, jak wpływa na terapię KG. Badanie fenomenu wygaszania Jak znaleźć przyczynę zaburzeń KG? Rozumowanie kliniczne. Case study. Praca z wiotką ręką. Rozwiązywanie problemów klinicznych. Praca w grupach. Jak połączyć terapię kończyny górnej z pracą na tułowiu. Propozycje interwencji terapeutycznych. Wpływ wzorca chodu na funkcję kończyny górnej. Znaczenie napięcia mięśniowego w obrębie tułowia. | 5 | 6 |
Wykorzystanie kija w terapii. Propozycje wykorzystania przedmiotów codziennego użytku w terapii KG. Praca „hands-off”, pielęgnacja ręki, propozycje zadań domowych, podwieszki. Walidacja na zakonczenie szkolenia. | 5 | 7 |
Razem | 14 | 20 |
Uwagi dotyczące przerw: Na każde 2 godziny zajęć przypada jedna 10-minutowa przerwa, która wlicza się w program usługi.
Po ukończonym szkoleniu uczestnik otrzymuje zaświaczenie o ukończeeniu kursu wydawane przez ośrodek szkoleniowy zgodnie z rozporządzeniem MEN.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 100,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 100,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto91,18 PLN
- Koszt osobogodziny netto91,18 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Aleksandra Czajkowska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Skrypt, notes, długopis, teczka
Warunki uczestnictwa
- ukończone 18 lat,
- wykształcenie min. podstawowe.
Informacje dodatkowe
Usługa jest zwolniona z VAT.
Usługa z dofinansowaniem.
Na każde 2 godziny zajęć przypada jedna 10-minutowa przerwa, która wlicza się w program usługi.
Po ukończonym szkoleniu uczestnik otrzymuje zaświaczenie o ukończeeniu kursu wydawane przez ośrodek szkoleniowy zgodnie z rozporządzeniem MEN.