Szkolenie kelnerskie - wiedza i umiejętności techniczne, profesjonalny kontakt z klientem
Szkolenie kelnerskie - wiedza i umiejętności techniczne, profesjonalny kontakt z klientem
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Gastronomia
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupą docelową są osoby pełnoletnie, które posiadają wykształcenie minimum podstawowe, w tym pracownicy pizzerii, restauracji, sanatorów, uzdrowisk itp., chcące nabyć wiedze i umiejętności techniczne wykorzystywane przy obsłudze kelnerskiej oraz pozyskać wiedzę i umiejętności związane z profesjonalnym kontaktem z klientem w zawodzie kelnera.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji08-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi18
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest nabycie wiedzy teoretycznej oraz umiejętności praktycznych w zakresie pracy kelnera.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą i umiejętnościami technicznymi podczas obsługi kelnerskiej klienta. | Kryteria weryfikacji Omawia zagadnienie napiwków – nagród za dobrze wykonaną pracę kelnera. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje sprzęt podręczny kelnera. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Omawia podstawowe rodzaje win. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Serwuje wino czerwone i białe przy wykorzystaniu umiejętności doradczych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Przygotowuje salę konsumencką (zastawę stołową i pomocnik kelnerski). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje techniki nakrywania stołów bielizną stołową i prezentuje je w praktyce. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje sposób przenoszenia tac i zastawy stołowej i prezentuje go w praktyce. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje sposób zbierania zastawy stołowej po konsumpcji i prezentuje go w praktyce. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Kryteria weryfikacji Obsługuje gości na każdym etapie (wita gości, przyjmuje zamówienia, serwuje potrawy i napoje, rozmawia z gośćmi, realizuje rachunek i żegna gości). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Omawia metody obsługi gości i wykorzystuje je w praktyce. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się W sposób profesjonalny kontaktuje się z klientem podczas obsługi kelnerskiej. | Kryteria weryfikacji Omawia cechy osobowe dobrego kelnera. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje kulturę obsługi gości przy stole z elementami wiedzy psychologicznej. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Omawia zagadnienie sprzedaży sugestywnej. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Omawia ogólne zasady obsługi i wykorzystuje je w praktyce. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Lp. |
Temat |
Liczba godzin zajęć teoretycznych |
Liczba godzin zajęć praktycznych |
1 |
Hospitalet, wygląd i prezencja kelnera – zajęcia teoretyczne -cechy osobowe dobrego kelnera; - kultura obsługi gości przy stole z elementami wiedzy psychologicznej; -sprzedaż sugestywna; - napiwki – nagroda za dobrze wykonaną pracę kelnera. - sprzęt podręczny kelnera (notes, długopisy, zapalniczka, drobne pieniądze) |
2h |
|
2 |
Serwowanie wina i jego podział na kategorie oraz umiejętne doradzanie Omówienie podstawowych rodzajów win oraz proces serwisu wina czerwonego i białego. |
0,5h |
1h |
3 |
Przygotowanie sali konsumenckiej - przygotowanie zastawy stołowej do podawania dań i napojów; - przygotowanie pomocnika kelnerskiego |
1h |
|
4 |
Techniki nakrywania stołów bielizną stołową: -metoda składania obrusów - techniki rozkładania obrusów; - technika zdejmowania obrusa; wymiana obrusa w obecności gości. -dekoracyjne składanie serwet płóciennych. -przygotowanie nakrycia w obecności gości. |
1h |
2h |
5 |
Przenoszenie tac i zastawy stołowej: -przenoszenie talerzy; -przenoszenie bulionówek; -przenoszenie szkła i filiżanek; - przenoszenie sztućców; - przenoszenie półmisków. |
0,5h |
1h |
6 |
Zbieranie zastawy stołowej po konsumpcji: -zbieranie talerzy po konsumpcji; -zbieranie zastawy stołowej na tacę. |
2h |
|
7 |
Przebieg obsługi gości: -powitanie i zajmowanie miejsc przez gości; -przyjmowanie zamówienia; -serwowanie potraw i napojów; -rozmowa z gośćmi; -realizacja rachunku; -pożegnanie gości. |
2h |
|
8 |
Ogólne zasady obsługi: -kolejność podawania potraw i napojów; -kolejność obsługi; -skargi i reklamacje; -postępowanie z trudnym gościem |
0,5h |
1h |
9 |
Metody obsługi: -serwis niemiecki; (talerzowy) - serwis rosyjski; (stołowy) -elementy serwisu francuskiego, - (serwis bufetowy) |
0,5h |
2h |
10 | Walidacja na zakończenie szkolenia | 0,5 | 0,5 |
Razem |
18 godzin |
Uwagi dotyczące przerw: Na każde 2 godziny zajęć przypada jedna 10-minutowa przerwa, która wlicza się w program usługi.
Po ukończonym szkoleniu uczestnik otrzymuje zaświaczenie o ukończeeniu kursu wydawane przez ośrodek szkoleniowy zgodnie z rozporządzeniem MEN.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 300,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 300,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto127,78 PLN
- Koszt osobogodziny netto127,78 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Karol Kraszewski
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Skrypt, notes, długopis, teczka
Warunki uczestnictwa
- ukończone 18 lat,
- wykształcenie min. podstawowe.
Informacje dodatkowe
Usługa jest zwolniona z VAT.
Usługa z dofinansowaniem.
Na każde 2 godziny zajęć przypada jedna 10-minutowa przerwa, która wlicza się w program usługi.
Po ukończonym szkoleniu uczestnik otrzymuje zaświaczenie o ukończeeniu kursu wydawane przez ośrodek szkoleniowy zgodnie z rozporządzeniem MEN.