,,HR Strategiczny‘’- mit czy dobra wykonalna praktyka? [Akademia HR] - usługa zdalna w czasie rzeczywistym
,,HR Strategiczny‘’- mit czy dobra wykonalna praktyka? [Akademia HR] - usługa zdalna w czasie rzeczywistym
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Usługa rozwojowa skierowana jest do Przedsiębiorców i ich pracowników, zespołów HR, pracowników odpowiedzialnych za politykę personalną firmy oraz menadżerów lub kandydatów na menadżerów w przedsiębiorstwach.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji12-02-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi14
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestników do dostosowania strategii HR do zmieniających się tendencji biznesowych, wyzwań rynku pracy i przemian społecznych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opisuje wpływ zmian na rynku pracy na możliwości i ewentualnetrudności w zakresie pozyskiwania i utrzymania w firmie pracowników o odpowiednim potencjale. Identyfikuje metody oceny potencjału zawodowego kandydatów do pracy oraz pracowników i potrafi wskazać odpowiedni zakres ich wykorzystania we własnej firmie. Charakteryzuje obecne i przyszłe potrzeby firmy dotyczące potencjału pracowników (w zakresie kwalifikacji, kompetencji, doświadczeń i talentów). Charakteryzuje możliwości i potencjalne korzyści dla firmy wynikające z kształtowania wewnętrznego zróżnicowania (pod względem posiadanych doświadczeń, kwalifikacji, wieku, płci, pochodzenia etnicznego, poglądów itp.) i potencjału pracowników. Identyfikuje i pozytywnie wykorzystuje potencjał wynikający z wewnętrznego zróżnicowania pracowników (pod względem posiadanych doświadczeń, kwalifikacji, wieku, płci, pochodzenia etnicznego, poglądów etc.). | Kryteria weryfikacji Pozytywny wynik testu teoretycznego (min. 80%) na temat kluczowych zagadnień omówionychpodczas szkolenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Buduje oraz wdraża programy rekrutacji, selekcji i wdrażania nowychpracowników (onboarding), pozwalające pozyskiwać zróżnicowany potencjał w zakresie kompetencji, talentów i doświadczeń pracowników. Wdraża narzędzia i procesy HR, pozwalające na stały monitoring i podnoszenie poziomu rozwoju kompetencji pracowników i ich dostosowanie do zmieniających się wyzwań organizacji. Przygotowuje rozwiązania i narzędzia HR ukierunkowane na stałe dostosowywanie kompetencji pracowników do nowych wyzwań organizacyjnych i społecznych. Wdraża programy rozwoju i ścieżek kariery oparte o wykorzystanie zróżnicowanego potencjału pracowników. | Kryteria weryfikacji Pozytywny wynik testu teoretycznego (min. 80%) na temat kluczowych zagadnień omówionychpodczas szkolenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Inicjuje skuteczne programy wymiany wiedzy i doświadczeń międzypracownikami, pozwalające wykorzystywać tzw. wiedzę ukrytą oraz minimalizować ryzyko utraty cennych zasobów wiedzy i doświadczeń (np. po przejściu doświadczonych pracowników na emeryturę). Buduje pozytywne nastawienie i gotowość pracowników do stałego rozwoju i nabywania nowych kompetencji (zob. reskilling). Aktywnie kształtuje wartości i kulturę pracy sprzyjającą otwartości na nowe wyzwania rozwojowe (zob. kultura Learning Agility). | Kryteria weryfikacji Pozytywny wynik testu teoretycznego (min. 80%) na temat kluczowych zagadnień omówionychpodczas szkolenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
->Szkolenie jest adresowane głównie do zespołów HR, pracowników odpowiedzialnych za politykę personalną firmy oraz menadżerów lub kandydatów na menadżerów w przedsiębiorstwach.
->Rozwój kompetencji: Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników – zgodnie z nowymi wyzwaniami rynku pracy
-> Za 1 godzinę usługi szkoleniowej uznaje się godzinę zegarową (60 minut).
-> Ilość przerw oraz długość ich trwania zostanie dostosowana indywidualnie do potrzeb uczestników szkolenia. Zaznacza się jednak, że łączna długość przerw podczas szkolenia nie będzie dłuższa aniżeli zawarta w harmonogramie.
->Przerwy nie wliczają się w czas trwania usługi.
Warunki organizacyjne:
->Skompletowanie grupy uczestników 4-16 osobowej
PROGRAM:
test początkowy
1. Technologia, biznes, innowacje – w którą stronę zmierza współczesny świat i co to oznacza dla przedsiębiorstw – kluczowe zmiany i procesy.
• Główne zmiany we współczesnym świecie i ich wpływ na funkcjonowanie przedsiębiorstw i ich klientów
• Relacja człowiek-maszyna, czyli rozwój pracowników w dobie technologii
2. HR strategiczny – dlaczego bez dobrego podejścia do zarządzania kapitałem ludzkim nie da się efektywnie rozwijać
• Po co organizacjom strategie zarządzania ludźmi?
• Jakie korzyści daje dobrze opracowana strategia HR?
3. Nowe wyzwania rynku pracy i ich wpływ na zarządzanie ludźmi – analityka w procesach HR
• Kluczowe wyzwania rynku pracy i dynamika zmian – znaczenie dla branży, znaczenie dla firmy, znaczenie dla zespołu
• Nowe podejście do zarządzania ludźmi
4. Jak włączyć zarządzanie kapitałem ludzkim w strategię firmy
• Otoczenie gospodarcze – strategia firmy – strategia funkcjonalna (HR) – czyli znaczenie HR i rozwoju kompetencji managerskich w ogólnym rozwoju firmy
• Dlaczego potrzebujemy innego podejścia do zarządzania ludźmi w kontekście uwarunkowań społeczno-kulturalnych
5. Trendwatching w HR - jak obserwować i wykorzystywać trendy adaptując je do praktyki MŚP
• Najważniejsze zmiany w rozwoju firmy w dzisiejszym świecie (główne obszary)
• HR i konkurowanie – jak zarządzanie HR wpływa na zdolność organizacji do konkurowania
6. Nowe znaczenie działów HR i zarządzania ludźmi
• Jak będzie zmieniać się znaczenie działów HR
• Jak będzie zmieniać się rola managerów w kontekście zarządzania ludźmi
• Jakie kompetencje u osób zarządzających należy rozwijać
test końcowy
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 Test początkowy | Prowadzący Patrycja Olchowska | Data realizacji zajęć 17-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 1. Technologia, biznes, innowacje – w którą stronę zmierza współczesny świat i co to oznacza dla przedsiębiorstw – kluczowe zmiany i procesy. | Prowadzący Patrycja Olchowska | Data realizacji zajęć 17-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 Przerwa | Prowadzący Patrycja Olchowska | Data realizacji zajęć 17-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 2. HR strategiczny – dlaczego bez dobrego podejścia do zarządzania kapitałem ludzkim nie da się efektywnie rozwijać | Prowadzący Patrycja Olchowska | Data realizacji zajęć 17-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 3. Nowe wyzwania rynku pracy i ich wpływ na zarządzanie ludźmi – analityka w procesach HR | Prowadzący Patrycja Olchowska | Data realizacji zajęć 18-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 Przerwa | Prowadzący Patrycja Olchowska | Data realizacji zajęć 18-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 4. Jak włączyć zarządzanie kapitałem ludzkim w strategię firmy | Prowadzący Patrycja Olchowska | Data realizacji zajęć 18-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 5. Trendwatching w HR - jak obserwować i wykorzystywać trendy adaptując je do praktyki MŚP | Prowadzący Patrycja Olchowska | Data realizacji zajęć 19-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 Przerwa | Prowadzący Patrycja Olchowska | Data realizacji zajęć 19-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 6. Nowe znaczenie działów HR i zarządzania | Prowadzący Patrycja Olchowska | Data realizacji zajęć 19-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 Test końcowy | Prowadzący Patrycja Olchowska | Data realizacji zajęć 19-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 520,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 520,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto180,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto180,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Patrycja Olchowska
Managerka, konsultantka biznesowa i project managerka od 11 lat związana z branżą doradczą zwłaszcza w obszarze rozwoju przez innowacje oraz zwinnych strategii. Akredytowany doradca proinnowacyjny IOB przy Ministerstwie Technologii. Ekspertka biznesowa przy tworzeniu strategii Lublin 2030 w obszarze biznes-nauka, transferu technologii, rozwoju innowacji i organizacji przyszłości.
Trenerka posiada co najmniej 120-godzinne doświadczenie w prowadzeniu szkoleń o podobnej tematyce dla osób dorosłych w ostatnich dwóch latach (24 miesiącach) wstecz od dnia rozpoczęcia szkolenia.
Współpracowała jako konsultantka i doradca biznesowy z inwestorami, startupami, korporacjami oraz instytucjami naukowymi i państwowymi jako doradca, trener, facylitator w obszarze innowacji, zwinnego zarządzania i strategii przyszłości. Pracowała zarówno z dużymi i dojrzałymi organizacjami, jak i z MMŚP.
Wspiera przedsiębiorstwa w dobie zmian takich jak reorientacja strategiczna, reorganizacja oraz w projektach rozwoju managerów w ramach kompetencji przyszłości. Kierowała multidyscyplinarnymi zespołami zwiększając ich efektywność i osiągając założone cele projektu.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik otrzyma notatnik, długopis i teczkę (wysyłane pocztą na wskazany adres). Ponadto, w toku szkolenia, uczestnik będzie otrzymywał karty pracy, ćwiczenia do uzupełniania itp.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uzyskania zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć oraz zaliczenia zajęć. Ponadto, uzyskania min. 80% punktów z testu przyrostu wiedzy z zakresu tematycznego szkolenia.
Informacje dodatkowe
Ujęte godziny szkolenia są godzinami zegarowymi tj. godzina zegarowa = 60 minut.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
1. Platforma, na której zostanie przeprowadzone szkolenie w części zdalnej, w czasie rzeczywistym to Click Meeting.
2. Minimalne wymagania do obsługi szkolenia w formie zdalnej, w czasie rzeczywistym na platformie Click Meeting:
- uczestnik powinien dysponować komputerem stacjonarnym bądź laptopem. Niezbędne również będą: mikrofon, słuchawki, głośniki i opcjonalnie kamera.
3. Minimalne wymagania sprzętowe: procesor dwurdzeniowy, minimum 2GB pamięci RAM, wolna przestrzeń na dysku twardym (około 10GB)
4. System operacyjny: minimum Windows XP/MacOS High Sierra
5. Oprogramowanie: przeglądarka internetowa (Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Safari, Microsoft Edge)
6. Sieć: łącze internetowe minimum 2 Mbps
7. Okres ważności linku: 1h przed rozpoczęciem szkolenia w pierwszym dniu do ostatniej godziny w dniu zakończenia.