Integralne zarządzanie wartościami i rezyliencją w biznesie
Integralne zarządzanie wartościami i rezyliencją w biznesie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
To szkolenie jest dedykowane dla liderów, menedżerów oraz pracowników na wszystkich poziomach organizacji, którzy chcą rozwijać swoje kompetencje w zakresie zarządzania wartościami, misją i stresem. Jest również przydatne dla zespołów HR odpowiedzialnych za rozwój osobisty i zawodowy pracowników, a także dla osób zajmujących się budowaniem kultury organizacyjnej. Idealnie pasuje do potrzeb przedsiębiorców dążących do budowania rezylientnych i efektywnie działających firm.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji04-03-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi20
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestnika do zarządzania wartościami poprzez zrozumienie własnych wartości i ich wpływu na motywację oraz efektywność w pracy. Zwiększa swoją rezyliencję - odporność na zmianę oraz wyzwania biznesowe. Wykazuje się zdolnością radzenia sobie ze stresem. Na codzień wykorzystuje techniki oddechowe, medytacyjne i relaksacyjne, które przyczyniają się do poprawy zdrowia i dobrostanu. Zarządza trudnymi sytuacjami oraz pozytywnie wpływa na rozwój kultury organizacyjnej w firmie.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opracowuje system wartości oraz podejmuje działania zgodnie z nim | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje rolę i wpływ osobistych oraz firmowych wartości na motywację i sukces w biznesie; | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje i łączy osobiste wartości z wartościami firmy zwiększając zaangażowanie i satysfakcję zawodową; | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Buduje spójność i synergię w zespole poprzez wspólne wartości i cele; | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wskazuje oraz definiuj kluczowe wartości - firmowe oraz osobiste; | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Współpracuje i komunikuje się w oparciu o system wspólnych wartości w organizacji; | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wykorzystuje techniki do zarządzania stresem oraz budowania odporności (rezyliencja) | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje stan flow oraz wskazuje jego istotne znaczenie; | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje oraz charakteryzuje strategię zarządzania stresem i rozwijania odporności psychicznej (rezyliencji) w środowisku pracy; | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Rozwija rezyliencję i zdolność adaptacyjną w obliczu wyzwań biznesowych; | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wykorzystuje oraz charakteryzuje techniki i narzędzi do osiągania flow oraz skutecznego zarządzania stresem; | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Stosuje techniki oddechowe, medytacyjne i relaksacyjne w celu zmniejszenia napięcia i poprawy dobrostanu; | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje mechanizmy stresu i metody jego redukcji; | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje oraz wskazuje modele i koncepcje zarządzania rezyliencją w kontekście biznesowym; | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Efektywnie zarządza trudnymi sytuacjami oraz zminą perspektywy | Kryteria weryfikacji Definiuje oraz charakteryzuje wpływ przekonań na działania i wyniki w biznesie; | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje psychologiczne aspekty zarządzania trudnymi sytuacjami; | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje oraz definiuje techniki zmiany perspektywy; | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wykorzystuje metody restrukturyzacji poznawczej do zmiany negatywnych schematów myślenia i poprawy zdolności radzenia sobie z trudnymi sytuacjami; | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wykorzystuje techniki relaksacyjne do budowania dobrostanu swojego oraz współpracowników; | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Konstruktywnie rozwiązuje trudne sytuacje. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu?
Wzięcie udziału w tym szkoleniu stanowi inwestycję w osobisty i zawodowy rozwój. Dzięki niemu uczestnicy zyskują narzędzia niezbędne do głębszego zrozumienia własnych wartości i ich wpływu na motywację oraz efektywność w pracy. Umożliwia to lepsze dostosowanie osobistych celów do misji firmy, co przekłada się na wyższe zaangażowanie i osiągane wyniki.
Szkolenie to także bezcenny zasób dla tych, którzy pragną zwiększyć swoją rezyliencję i zdolność radzenia sobie ze stresem, co jest niezmiernie ważne w dzisiejszym dynamicznym środowisku biznesowym. Rozwijanie tych umiejętności pomaga w zachowaniu spokoju i jasności umysłu, nawet w najbardziej wymagających sytuacjach.
Liderzy znajdą w szkoleniu wsparcie w budowaniu silnych, efektywnych zespołów poprzez zdobywanie wiedzy o zarządzaniu przekonaniami i lepsze zrozumienie, jak te przekonania wpływają na współpracę i wydajność pracy. To również okazja do rozwinięcia umiejętności komunikacyjnych, które są fundamentem dla skutecznej i harmonijnej współpracy.
Ponadto, szkolenie skupia się na praktycznych technikach oddechowych, medytacyjnych i relaksacyjnych, które przyczyniają się do poprawy zdrowia i dobrostanu uczestników, oferując metody zarządzania napięciem zarówno w pracy, jak i w życiu prywatnym.
Uczestnictwo w takim programie przekłada się także na zdolność lepszego zarządzania trudnymi sytuacjami, co w czasach kryzysu czy szybkich zmian rynkowych staje się umiejętnością kluczową. Szkolenie przyczynia się do budowania kultury organizacyjnej, która jest odporna na zmiany, sprzyjająca innowacyjności i zdolna do przyciągania oraz utrzymania talentów.
Każdy, kto skorzysta ze szkolenia, będzie mógł czerpać z niego korzyści na wielu płaszczyznach – od lepszego samopoczucia i zdrowia, przez wzrost efektywności zawodowej, aż po wzmocnienie pozycji lidera i budowanie zdrowej, zorientowanej na rozwój kultury w swojej organizacji.
Program szkolenia pt. Integralne zarządzanie wartościami i rezyliencją w biznesie
Dzień 1 szkolenia
Zarządzanie wartościami a motywacja i sukces firmy. Poczucie własnej wartości w biznesie - zajęcia teoretyczno-praktyczne
Kim jest człowiek z poczuciem własnej wartości. Spójność wartości firmy i własnych. Teoria i praktyka. Odkrywanie i łączenie wartości.
Zarządzanie misją a motywacja i sukces firmy. Flow w pracy i w życiu - zajęcia teoretyczno-praktyczne
Czym jest przepływ i jego właściwości. Spójność misji firmy i własnej. Teoria i praktyka. Odkrywanie i łączenie wartości.
Zarządzanie stresem i kompetencja rezyliencji w biznesie - zajęcia teoretyczno-praktyczne
Podejście sprawcze. Strefa reaktywna i responsywna. Mechanizmy obronne i reakcje automatyczne. [zjawisko „papierowego tygrysa”, metafora żaglowca].
Praktyczne sposoby zmniejszania napięcia - zajęcia praktyczne
Techniki oddechowe, medytacyjne, relaksacyjne.
Dzień 2 szkolenia
Zarządzanie przekonaniami. Zaangażowanie. Motywacja i efektywność - zajęcia teoretyczno-praktyczne
Czym są przekonania i ich wpływ. Praktyczne zastosowanie i transformacja przekonań.
Zarządzanie tzw. Sytuacją trudną. Współpraca wygrywająca ponad rywalizacją. Zmienianie perspektywy - zajęcia teoretyczno-praktyczne
Model j. Santorskiego w zarządzaniu zasobami ludzkimi. Tabela myśli automatycznych - restrukturyzacja poznawcza. Praktyczne wykorzystanie tabeli w konkretnej sytuacji.
Zarządzanie stresem i kompetencja rezyliencji w biznesie - zajęcia teoretyczno-praktyczne
Dualizm sukcesu. Właściwości i umiejętności człowieka rezylientnego w życiu i w biznesie.
Praktyczne sposoby zmniejszania napięcia - zajęcia praktyczne
Rytuały codzienne krótko – i długofalowe. Techniki oddechowe, medytacyjne, relaksacyjne.
Walidacja efektów uczenia się - test teoretyczny
Usługa będzie prowadzona przy wykorzystaniu interaktywnych metod takich jak:
- Interaktywne prezentacje.
- Ćwiczenia grupowe i indywidualne.
- Symulacje sprzedażowe i role-play.
- Studia przypadków (case studies).
Czas trwania szkolenia 20 jednostek dydaktycznych, a 1 jednostka to 45 min, czyli szkolenie trwa 15 godzin + przerwy 1 godz. 20 min. Przerwy nie wliczają się do czasu trwania szkolenia.
Warunki niezbędne do spełnienia (przez uczestników usługi), aby realizacja usługi pozwoliła na osiągniecie głównego celu:
- minimalny poziom wykształcenia: nie jest wymagane
- minimalne doświadczenie i wiedza uczestników: min. 3 miesiące pracy w firmie
- doświadczenie zawodowe: nie ma znaczenia
- aktywność w trakcie prowadzenia usługi: udzielania informacji, angażowanie się w realizację usługi
- minimalny poziom obecności na zajęciach 80%
- minimalna liczba pracowników firmy, która powinna wziąć udział w usłudze - min. 5 osób
Informacje dodatkowe - cd.
- Cena usługi nie odbiega od cen rynkowych oraz, że cena jest adekwatna do jej zakresu.
- Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Operatora lub partnera w którymkolwiek Regionalnym Programie lub FERS.
- Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot będący jednocześnie podmiotem korzystającym z usług rozwojowych o zbliżonej tematyce w ramach danego projektu.
- Usługa rozwojowa nie dotyczy umiejętności lub kompetencji podstawowych tj. (z ang. basic skills: literacy, numeracy, ICT skills).
- Usługa rozwojowa nie dotyczy kosztów usługi rozwojowej, której obowiązek przeprowadzenia na zajmowanym stanowisku pracy wynika z odrębnych przepisów prawa (np. wstępne i okresowe szkolenia z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, szkolenia okresowe potwierdzające kwalifikacje na zajmowanym stanowisku pracy).
- Usługa rozwojowa nie obejmuje wzajemnego świadczenia usług w Projekcie o zbliżonej tematyce przez Dostawców usług, którzy delegują na usługi siebie oraz swoich pracowników i korzystają z dofinansowania, a następnie świadczą usługi w zakresie tej samej tematyki dla Przedsiębiorcy, który wcześniej występował w roli Dostawcy tych usług.
- Cena usługi nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługa rozwojową, w szczególności koszty środków trwałych przekazywanych Przedsiębiorcom lub Pracownikom przedsiębiorcy, koszty dojazdu i zakwaterowania.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Zarządzanie wartościami a motywacja i sukces firmy. Poczucie własnej wartości w biznesie - zajęcia teoretyczno-praktyczne | Prowadzący Joanna Janowicz | Data realizacji zajęć 05-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Przerwa | Prowadzący Joanna Janowicz | Data realizacji zajęć 05-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:10 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Zarządzanie misją a motywacja i sukces firmy. Flow w pracy i w życiu - zajęcia teoretyczno-praktyczne | Prowadzący Joanna Janowicz | Data realizacji zajęć 05-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:10 | Godzina zakończenia 13:10 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Przerwa | Prowadzący Joanna Janowicz | Data realizacji zajęć 05-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:10 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Zarządzanie stresem i kompetencja rezyliencji w biznesie - zajęcia teoretyczno-praktyczne | Prowadzący Joanna Janowicz | Data realizacji zajęć 05-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Przerwa | Prowadzący Joanna Janowicz | Data realizacji zajęć 05-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 15:40 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Praktyczne sposoby zmniejszania napięcia - zajęcia praktyczne | Prowadzący Joanna Janowicz | Data realizacji zajęć 05-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:40 | Godzina zakończenia 17:10 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Zarządzanie przekonaniami. Zaangażowanie. Motywacja i efektywność - zajęcia teoretyczno-praktyczne | Prowadzący Joanna Janowicz | Data realizacji zajęć 06-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Przerwa | Prowadzący Joanna Janowicz | Data realizacji zajęć 06-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:40 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Zarządzanie tzw. Sytuacją trudną. Współpraca wygrywająca ponad rywalizacją. Zmienianie perspektywy - zajęcia teoretyczno-praktyczne | Prowadzący Joanna Janowicz | Data realizacji zajęć 06-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:40 | Godzina zakończenia 12:40 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Przerwa | Prowadzący Joanna Janowicz | Data realizacji zajęć 06-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:40 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Zarządzanie stresem i kompetencja rezyliencji w biznesie - zajęcia teoretyczno-praktyczne | Prowadzący Joanna Janowicz | Data realizacji zajęć 06-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Przerwa | Prowadzący Joanna Janowicz | Data realizacji zajęć 06-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:10 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Praktyczne sposoby zmniejszania napięcia - zajęcia praktyczne | Prowadzący Joanna Janowicz | Data realizacji zajęć 06-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:10 | Godzina zakończenia 16:25 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Walidacja efektów uczenia się | Prowadzący Joanna Janowicz | Data realizacji zajęć 06-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:25 | Godzina zakończenia 16:40 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 321,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 700,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto166,05 PLN
- Koszt osobogodziny netto135,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Joanna Janowicz
Doświadczenie zawodowe i kwalifikacje zdobyte nie wcześniej niż 5 lat: regularnie prowadzi szkolenia dla firm m.in. Terrano, Solid Security, SYNAPO, Gromadziński zespół medyczny. Jest praktykującym wykładowcą w Collegium Da Vinci w Poznaniu. Zdobyła certyfikat trenera I i II stopnia VEDIC ART w latach 2022-2023.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- prezentacja przygotowana przez trenera wraz z materiałami
- dostęp do literatury zgodnej z tematem szkolenia
- zestawy ćwiczeń dla uczestników szkolenia
Informacje dodatkowe
Czas trwania szkolenia 20 jednostek dydaktycznych, a 1 jednostka to 45 min, czyli szkolenie trwa 15 godzin + przerwy 1 godz. 20 min. Przerwy nie wliczają się do czasu trwania szkolenia.
Uczestnik szkolenia otrzyma:
- zaświadczenie potwierdzające zdobyte kompetencje po zakończeniu usługi - min 80 % obecności, pozytywnym zdaniu testu
- materiały szkoleniowe - opisane w karcie usługi
- Usługodawca zapewnia realizację usługi rozwojowej uwzględniając potrzeby osób z niepełnosprawnościami (w tym również dla osób ze szczególnymi potrzebami) zgodnie ze Standardami dostępności dla polityki spójności 2021-2027.
- Karta usługi przygotowana została zgodnie z obowiązującym Regulaminem BUR m.in. w zakresie powierzenia usług.
- Usługa rozwojowa będzie realizowana zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym przepisami prawa o VAT
cd. w programie ramowym
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi