Role managera w zarządzaniu zespołem- szkolenie dla brygadzistów i mistrzów
Role managera w zarządzaniu zespołem- szkolenie dla brygadzistów i mistrzów
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuRegionalny Fundusz Szkoleniowy II
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
1. Kadra zarządzająca średniego i wyższego szczebla
2. Osoby, które awansowały na stanowiska menedżerskie
3. Menedżerowie,którzy szukają inspiracji do dalszego rozwoju
- Minimalna liczba uczestników7
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji06-01-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi35
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Dzięki poznanej wiedzy z zakresu umiejętności menedżerskich, uczestnicy nabędą doskonalące ich pracę umiejętności:- usprawniania pracy i zapobiegania konfliktom dzięki odpowiedniej komunikacji menedżerskiej i zarządzaniu pracownikami
- maksymalizowania wydajności pracy zespołu dzięki skutecznemu delegowaniu oraz ustalaniu celów i priorytetów
- zwiększania efektywności pracy zespołu poprzez budowanie motywacji i odpowiedniej postawy pracowników
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Stosuje narzędzia komunikacyjne wpracy menadżera | Kryteria weryfikacji Rozróżnia style oraz modeleskutecznej komunikacji Stosuje techniki aktywnego słuchania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wykorzystuje w pracy podstawowezasady delegowania zadań | Kryteria weryfikacji Rozróżnia i używa narzędzi oraz regułdelegowania zadań | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wykorzystuje narzędzia udzielaniainformacji zwrotnej | Kryteria weryfikacji Używa technik przekazywaniainformacji zwrotnej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Definiuje prawa i zasady motywacjiBada czynniki motywujące i dostosowuje do nich system motywacji | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje techniki skutecznejmotywacji Dostosowuje metody motywacji do swoich podwładnych Wykorzystuje zasady Coachingu i mentoringu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozwiązuje konflikty pojawiające się wzespole | Kryteria weryfikacji Identyfikuje rodzaje konfliktówPosługuje się zasadami rozwiązywania konfliktów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
I.KOMPETENCJE I CECHY SKUTECZNEGO MENEDŻERA I LIDERA.
1.Kompetencje, czyli wiedza + umiejętności + postawa menedżera i lidera.
2.4 filary budowania autorytetu menedżera i lidera.
3.Autorytet formalny i nieformalny.
4.Od menedżera do lidera zespołu (różnice i podobieństwa pomiędzy tymi rolami).
5.Ćwiczenie zespołowe / Dyskusja moderowana
II.KLUCZOWE ROLE I ZADANIA WSPÓŁCZESNYCH MENEDŻERÓW, CZYLI „MIĘKKO DO CZŁOWIEKA I TWARDO DO PROBLEMU”.
1.Planowanie i wyznaczanie celów.
2.Delegowanie zadań.
3.Organizowanie i koordynacja.
4.Monitoring i regularne informacje zwrotne
III.EXPOSE MENEDŻERA, CZYLI WYZNACZENIE ZASAD I REGUŁ WSPÓŁPRACY Z ZESPOŁEM.
1.„Jajo szefa”, czyli jak pokazać i zakontraktować z zespołem warunki współpracy.
2.Definicja, cele i zasady wygłaszania expose menedżera.
3.Pięć kroków struktury skutecznego expose.
4.Komunikacja z zespołem/pracownikiem w procesie zmian w dziale/firmie.
IV.INFORMACJA ZWROTNA JAKO PODSTAWOWE NARZĘDZIE W EFEKTYWNEJ KOMUNIKACJI I BUDOWANIU DOBRYCH RELACJI POMIĘDZY PRACOWNIKAMI.
1.Cele i definicja informacji zwrotnej w komunikacji interpersonalnej?
2.Czym jest kultura bieżącej informacji zwrotnej?
3.Korzyści z kultury informacji zwrotnej dla menedżera i zespołu.
4.Model wdrażania kultury informacji zwrotnej w zespole.
5.Zagrożenia jakie mogą wystąpić w trakcie wdrażania kultury informacji zwrotnej.
6.Istota komunikatu oceniającego „TY” oraz komunikatu „JA”, jako wstęp do treningu umiejętności posługiwania się konstruktywną informacją zwrotną.
7.Trudna sztuka dawania i jeszcze trudniejsza sztuka przyjmowania informacji zwrotnej.
V.MODEL KONSTRUKTYWNEJ INFORMACJI ZWROTNEJ W CODZIENNEJ PRAKTYCE MENADŻERA/PRACOWNIKA. MODEL FUKO – 4 KROKI
⇨F – FAKTY
Rozpoczynamy przedstawienie informacji zwrotnej od neutralnych faktów, czyli konkretnie opisujemy, co zauważyliśmy. Ważne są konkrety a nie ogólniki. Jeśli przedstawiamy dane, np. związane z efektywnością pracy, takiej jak liczba przeprowadzonych spotkań sprzedażowych i ich skuteczność, trudno z nimi się nie zgodzić.
⇨U – USTOSUNKOWNIE SIĘ
Następnie przechodzimy do tego, jak dane zachowanie, sytuacji wpływa na nasze uczucia i emocje. Możemy wyrazić nasze zaniepokojenie lub obawy związane z niskimi wynikami. Mówiąc o naszych uczuciach, czyli posługując się komunikatem JA, unikamy m.in. wyrażania opinii, ocen, które postrzegane byłyby jako atak i powodowałyby reakcje obronne.
⇨K – KONSEKWENCJE
Kolejnym krokiem będzie pokazanie konsekwencji zachowania objętego feedbackiem. Pokazujemy jakie konsekwencje dla danej osoby, zespołu, firmy będzie miał brak zmiany, czyli w tym przypadku poprawy wyników.
⇨O – OCZEKIWANIA
Na koniec precyzujemy nasze oczekiwania, co do przyszłych zachowań.
VI.PRZEPROWADZENIE ROZMOWY KORYGUJĄCO-MOTYWUJĄCEJ Z WYKORZYSTANIEM MODELU ZRÓWNOWAŻONEJ INFORMACJI ZWROTNEJ – ANALIZA I TRENING PRAKTYCZNYCH UMIEJĘTNOŚCI.
1.Omówienie i analiza modelu ZRÓWNOWAŻONEJ INFORMACJI ZWROTNEJ (KOREKTA/MOTYWACJA). Praktyczne przykłady z życia menedżera, zwrócenie uwagi na pułapki komunikacyjne i momenty krytyczne dialogu z pracownikiem.
2.Analiza algorytmu rozmowy:
⇨Opisz sytuację lub zdarzenie (podaj fakty, konkrety, osoby, czas, miejsce)
⇨Zapytaj o perspektywę pracownika (kiedy się wypowie, jego emocje trochę ostygną)
⇨Pokaż to co dobre (+) (co doceniasz ? Co ci się podoba? Co warto kontynuować?)
⇨Powiedz, co chciałbyś aby uległo zmianie (-)(najważniejsze rzeczy – 1 max 2 rzeczy)
⇨Zapytaj, co zamierzasz z tym zrobić?
⇨Jeśli rozwiązanie pracownika cię:
∙zadawala – doceń, że to dobry pomysł i przystań na nie;
∙częściowo zadawala – zgódź się na część rozwiązania, doceń, że to ci się podoba i zaproponuj modyfikację wyjaśniając dlaczego i pokazując korzyści dla rozmówcy;
∙nie zadawala – powiedz dlaczego i zaproponuj swoje rozwiązanie pokazując korzyści, zapytaj czy tak jest ok ?
⇨Wspólnie określcie termin wprowadzenia zmiany
3.Ćwiczenie: Trening umiejętności w scenkach sytuacyjnych. Praca w parach na forum z wykorzystaniem informacji zwrotnej trenera i grupy uczestników.
4.Odgrywanie ról na forum i w zespołach+ feedback trenera i grupy
VII.ZADANIE WDROŻENIOWE PO SZKOLENIU
1.Arkusz: START – STOP – CONTINUE, czyli autoanaliza kompetencji posługiwania się informacją zwrotną.
2.Analiza arkusza Indywidualnego Planu Rozwoju menedżera – zadanie wdrożeniowe związane z udzielaniem i przyjmowaniem informacji zwrotnej.
3.Follow-up w formie indywidualnych sesji coachingowych (opcjonalnie).
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 16 KOMPETENCJE I CECHY SKUTECZNEGO MENEDŻERA I LIDERA | Prowadzący Adrian Janik | Data realizacji zajęć 07-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 16 Przerwa | Prowadzący Adrian Janik | Data realizacji zajęć 07-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 16 KOMPETENCJE I CECHY SKUTECZNEGO MENEDŻERA I LIDERA | Prowadzący Adrian Janik | Data realizacji zajęć 07-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 16 KLUCZOWE ROLE I ZADANIA WSPÓŁCZESNYCH MENEDŻERÓW, CZYLI „MIĘKKO DO CZŁOWIEKA I TWARDO DO PROBLEMU | Prowadzący Adrian Janik | Data realizacji zajęć 14-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 16 Przerwa | Prowadzący Adrian Janik | Data realizacji zajęć 14-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 16 KLUCZOWE ROLE I ZADANIA WSPÓŁCZESNYCH MENEDŻERÓW, CZYLI „MIĘKKO DO CZŁOWIEKA I TWARDO DO PROBLEMU | Prowadzący Adrian Janik | Data realizacji zajęć 14-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 16 EXPOSE MENEDŻERA, CZYLI WYZNACZENIE ZASAD I REGUŁ WSPÓŁPRACY Z ZESPOŁEM | Prowadzący Adrian Janik | Data realizacji zajęć 17-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 16 MODEL KONSTRUKTYWNEJ INFORMACJI ZWROTNEJ W CODZIENNEJ PRAKTYCE MENADŻERA/PRACOWNIKA. MODEL FUKO – 4 KROKI | Prowadzący Adrian Janik | Data realizacji zajęć 17-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 16 Przerwa | Prowadzący Adrian Janik | Data realizacji zajęć 17-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 16 Przerwa | Prowadzący Adrian Janik | Data realizacji zajęć 17-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 16 INFORMACJA ZWROTNA JAKO PODSTAWOWE NARZĘDZIE W EFEKTYWNEJ KOMUNIKACJI I BUDOWANIU DOBRYCH RELACJI POMIĘDZY PRACOWNIKAMI | Prowadzący Adrian Janik | Data realizacji zajęć 17-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 16 MODEL KONSTRUKTYWNEJ INFORMACJI ZWROTNEJ W CODZIENNEJ PRAKTYCE MENADŻERA/PRACOWNIKA. MODEL FUKO – 4 KROKI | Prowadzący Adrian Janik | Data realizacji zajęć 17-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 16 PRZEPROWADZENIE ROZMOWY KORYGUJĄCO-MOTYWUJĄCEJ Z WYKORZYSTANIEM MODELU ZRÓWNOWAŻONEJ INFORMACJI ZWROTNEJ – ANALIZA I TRENING PRAKTYCZNYCH UMIEJĘTNOŚCI | Prowadzący Adrian Janik | Data realizacji zajęć 31-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 16 Przerwa | Prowadzący Adrian Janik | Data realizacji zajęć 31-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 16 Przerwa | Prowadzący Adrian Janik | Data realizacji zajęć 31-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 16 Walidacja | Prowadzący Jarosław Grabarczyk | Data realizacji zajęć 31-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 002,38 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 253,97 PLN
- Koszt osobogodziny brutto114,35 PLN
- Koszt osobogodziny netto92,97 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Jarosław Grabarczyk
W swojej pracy korzysta ze swoich doświadczeń jako praktyk biznesu, dzieląc się swoimi doświadczeniami menedżerskimi. Praca z ludźmi jest jego pasją. Od 5 lat prowadzi również terapię pracując z osobami uzależnionymi.
Pracuje głównie z menadżerami, oraz zespołami menedżerskimi, osobami zajmującymi się obsługą klientów.
Prowadzi warsztaty w oparciu o sprawdzoną wiedzę z obszaru psychologii. Na warsztatach pracuje w oparciu o realne sytuacje i potrzeby Uczestników. Lubi łączyć pracę w oparciu o procesy grupowe z jednoczesnym wykorzystaniem narzędzi z obszaru moderacji. Pracuje indywidualnie w procesach coachingowych.
Adrian Janik
Pracuje głównie z menadżerami i liderami wszystkich szczebli organizacji w firmach produkcyjnych, logistycznych, instytucjach finansowych i branży e-commerce. Samoorganizującym się zespołom pracującym w oparciu o metodologie zwinne(SCRUM), pomaga osiągać wysoką efektywność. Z działami wsparcia i customer service pomaga wypracowywać efektywne narzędzia i standardy obsługi klienta.
Specjalizuje się w procesach rozwojowych dla szefów i liderów. Pomaga wypracowywać i osadzać efektywne standardy komunikacji, zarządzania i obsługi klienta.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Dla uczestników szkolenia przygotowane zostaną:
Materiały szkoleniowe dla uczestników
Imienne certyfikaty dla każdego uczestnika
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Minimalne wymagania sprzętowe:
- Windows:
- System operacyjny: Windows 10/11, Windows 8.1, Windows Server 2019, Windows Server 2016, Windows Server 2012 R2.
- Procesor CPU: 1 procesor wirtualny z procesorem 1 GHz lub szybszym.
- Pamięć RAM: Minimum 1024 MB.
- Dysk twardy: Minimum 100 MB.
- Wersja .NET Framework: 4.6.1 lub nowsza 1.
- Komputery w chmurze:
- Procesor CPU: Co najmniej 2 procesory wirtualne z procesorem co najmniej 1,6 GHz lub szybszym 1.
- Jeśli korzystasz z aplikacji Microsoft Teams na urządzeniach mobilnych, oto dodatkowe informacje:
- Telefony i tablety z systemem Android:
- Aplikacja Microsoft Teams (bezpłatna) współpracuje z urządzeniami z systemem Android, używając ostatnich czterech głównych wersji systemu operacyjnego.
- Telefony iPhone, tablety iPad i odtwarzacze iPod:
- Aplikacja Microsoft Teams (bezpłatna) współdziała z urządzeniami przy użyciu dwóch ostatnich głównych wersji systemu iOS.
Wymagania dotyczącego parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik:
-
Przepustowość łącza co najmniej 5 Mb/s (megabitów na sekundę)
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów:
-
Przeglądarka internetowa MS Edge; Google Chrome, Opera,
-
Zalecane jest zainstalowanie aplikacji MS Teams
Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line:
-
Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line wynosi 60 dni.