Wymagania i kompetencje Międzynarodowego Inżyniera Spawalnika - IWE - studia podyplomowe
Wymagania i kompetencje Międzynarodowego Inżyniera Spawalnika - IWE - studia podyplomowe
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaTechniczne / Pozostałe techniczne
- Grupa docelowa usługi
Studia adresowane są do absolwentów szkół wyższych ze specjalności spawalnictwo lub pokrewne, które chcą zmienić ścieżkę kariery zawodowej lub poszerzyć swoje kompetencje w zakresie procesów spajania. Studia kierowane są również dla pracowników firm z branży spawalniczej lub współpracujących z tymi firmami.
- Minimalna liczba uczestników20
- Maksymalna liczba uczestników40
- Data zakończenia rekrutacji30-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi307
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieństudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa „Wymagania i Kompetencje Międzynarodowego Inżyniera Spawalnika – IWE – studia podyplomowe” potwierdza przygotowanie do wdrażania nowoczesnych technologii oraz pracy z wykorzystaniem nowoczesnych maszyn i urządzeń spawalniczych, weryfikacji w praktyce nowatorskich metod wykorzystywanych w spawalnictwie. Studia przygotowują również do przystąpienia do egzaminu na Międzynarodowego Inżyniera Spawalnika (IWE), zg. z wytycznymi IAB-252r5-19.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się W ramach efektu „zna rodzaje stali i innych stopów żelaza, rozumie zasady kształtowania struktury i własności stali, zna podstawowe metody obróbki cieplnej metali, zna inne metale i ich stopy używane w zastosowaniach technicznych” uczestnik: charakteryzuje rodzaje stali i innych stopów żelaza | Kryteria weryfikacji identyfikuje rodzaje stali i innych stopów żelaza | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Kryteria weryfikacji weryfikuje zasady kształtowania struktury i własności stali | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Kryteria weryfikacji identyfikuje podstawowe metody obróbki cieplnej metali | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Kryteria weryfikacji identyfikuje inne metale i ich stopy używane w zastosowaniach technicznych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się W ramach efektu uczestnik ocenia zasady kształtowania struktury i własności stali | Kryteria weryfikacji identyfikuje rodzaje stali i innych stopów żelaza | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Kryteria weryfikacji weryfikuje zasady kształtowania struktury i własności stali | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Kryteria weryfikacji identyfikuje podstawowe metody obróbki cieplnej metali | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Kryteria weryfikacji identyfikuje inne metale i ich stopy używane w zastosowaniach technicznych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się W ramach efektu uczestnik rozróżnia inne metale i ich stopy używane w zastosowaniach technicznych | Kryteria weryfikacji identyfikuje rodzaje stali i innych stopów żelaza | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Kryteria weryfikacji weryfikuje zasady kształtowania struktury i własności stali | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Kryteria weryfikacji + identyfikuje podstawowe metody obróbki cieplnej metali | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Kryteria weryfikacji identyfikuje inne metale i ich stopy używane w zastosowaniach technicznych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się W ramach efektu „zna podstawy technologii i działania urządzeń do spajania metali oraz metody badań połączeń spajanych” uczestnik: rozróżnia podstawowe technologie i działania urządzeń do spajania metali oraz metody badań połączeń spajanych | Kryteria weryfikacji wymienia podstawowe technologie spawalnicze i działanie urządzeń do spajania metali oraz metody badań połączeń spajanych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się W ramach efektu „zna zagadnienia z zakresu prawidłowego doboru parametrów spajania i wykonywania połączeń spajanych” uczestnik: charakteryzuje zagadnienia z zakresu prawidłowego doboru parametrów spajania i ocenia jakość wykonywania połączeń spajanych | Kryteria weryfikacji Analizuje zagadnienia z zakresu prawidłowego doboru parametrów spajania i ocenia jakość wykonywania połączeń spajanych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się W ramach efektu „ma wiedzę w zakresie właściwości materiałów podstawowych i dodatkowych stosowanych w połączeniach spajanych i wymaganej dla nich obróbki cieplnej” uczestnik: rozróżnia właściwości materiałów podstawowych i dodatkowych stosowanych w połączeniach spajanych i wymaganej dla nich obróbki cieplnej | Kryteria weryfikacji wymienia właściwości materiałów podstawowych i dodatkowych stosowanych w połączeniach spajanych i wymaganej dla nich obróbki cieplnej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się W ramach efektu „posiada wiedzę z zakresu kontroli materiałów i wyrobów wg obowiązujących norm i stosowanych systemów jakości oraz właściwości i zastosowanie badań niszczących i nieniszczących stosowanych w spawalnictwie” uczestnik: nadzoruje kontrolę jakości materiałów i wyrobów wg obowiązujących norm i stosowanych systemów jakości | Kryteria weryfikacji Stosuje różne metody kontroli materiałów i wyrobów wg obowiązujących norm i stosowanych systemów jakości | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Kryteria weryfikacji wymienia właściwości i zastosowanie badań niszczących i nieniszczących stosowanych w spawalnictwie | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się W ramach efektu uczestnik rozróżnia właściwości i zastosowanie badań niszczących i nieniszczących stosowanych w spawalnictwie | Kryteria weryfikacji Stosuje różne metody kontroli materiałów i wyrobów wg obowiązujących norm i stosowanych systemów jakości + wymienia właściwości i zastosowanie badań niszczących i nieniszczących stosowanych w spawalnictwie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się W ramach efektu „zna normy obowiązujące przy kwalifikowaniu technologii spawania i w procesach wytwarzania” uczestnik: charakteryzuje obowiązujące normy przy kwalifikowaniu technologii spawania i w procesach wytwarzania | Kryteria weryfikacji Dobiera odpowiednie normy przy kwalifikowaniu technologii spawania i w procesach wytwarzania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się W ramach efektu „posiada ogólną wiedzę dotycząca stosowanych przepisów i norm wykorzystywanych w procesach spawalniczych stosowanych przy wytwarzaniu konstrukcji i naprawach” uczestnik: stosuje odpowiednie przepisy i normy wykorzystywane w procesach spawalniczych stosowanych przy wytwarzaniu konstrukcji i naprawach | Kryteria weryfikacji Wymienia aktualne przepisy i normy wykorzystywane w procesach spawalniczych stosowanych przy wytwarzaniu konstrukcji i naprawach | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się W ramach efektu „ma wiedzę dotyczącą cyklu cieplnego spawania, rozprzestrzeniania się ciepła i rozkładu temperatury w złączu oraz wpływu na naprężenia i odkształcenia w konstrukcjach spawanych” uczestnik: objaśnia cykl cieplny spawania, rozprzestrzeniania się ciepła i rozkładu temperatury w złączu oraz wpływu na naprężenia i odkształcenia w konstrukcjach spawanych | Kryteria weryfikacji analizuje cykl cieplny spawania, rozprzestrzeniania się ciepła i rozkładu temperatury w złączu oraz wpływu na naprężenia i odkształcenia w konstrukcjach spawanych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się W ramach efektu „posiada wiedzę na temat projektowania i poprawnego wykonywania konstrukcji spajanych pracujących w różnych warunkach obciążenia” uczestnik: projektuje i wykonuje konstrukcje spajane pracujące w różnych warunkach obciążenia | Kryteria weryfikacji analizuje projekt i wykonanie poprawnych konstrukcji spajanych pracujących w różnych warunkach obciążenia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się W ramach efektu „posiada wiedzę dotyczącą wykorzystania i obsługi zmechanizowanych i zautomatyzowanych stanowisk w procesach spawalniczych” uczestnik: identyfikuje i obsługuje zmechanizowane i zautomatyzowane stanowiska w procesach spawalniczych | Kryteria weryfikacji omawia wykorzystanie i obsługę zmechanizowanych i zautomatyzowanych stanowiskw procesach spawalniczych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się W ramach efektu „potrafi stosować metody obliczeń i pomiaru podstawowych wielkości fizycznych, potrafi wykorzystywać metody oceny dokładności pomiarów i niepewności pomiarowych oraz stosować odpowiednie sposoby prezentacji wyników pomiarów” uczestnik: dobiera metody obliczeń i pomiaru podstawowych wielkości fizycznych, stosuje metody oceny dokładności pomiarów i niepewności pomiarowych + stosuje odpowiednie sposoby prezentacji wyników pomiarów | Kryteria weryfikacji dobiera metody obliczeń i pomiaru podstawowych wielkości fizycznych, stosuje metody oceny dokładności pomiarów i niepewności pomiarowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Kryteria weryfikacji stosuje odpowiednie sposoby prezentacji wyników pomiarów | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się W ramach efektu „potrafi określić potrzebę użycia technologii spajania, szczególnie w zakresie połączeń spawanych, potrafi wskazać odpowiednie metody kontroli elementów spawanych” uczestnik: wskazuje potrzebę użycia technologii spajania, szczególnie w zakresie połączeń spawanych | Kryteria weryfikacji analizuje potrzebę użycia technologii spajania, szczególnie w zakresie połączeń spawanych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Kryteria weryfikacji dobiera odpowiednie metody kontroli elementów spawanych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się W ramach efektu uczestnik dobiera odpowiednie metody kontroli elementów spawanych | Kryteria weryfikacji analizuje potrzebę użycia technologii spajania, szczególnie w zakresie połączeń spawanych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Kryteria weryfikacji dobiera odpowiednie metody kontroli elementów spawanych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się W ramach efektu „potrafi posługiwać się odpowiednimi normami do kwalifikowania technologii spajania i organizacji produkcji spawalniczej” uczestnik: dobiera odpowiednie normy do kwalifikowania technologii spajania i organizacji produkcji spawalniczej | Kryteria weryfikacji stosuje odpowiednie normy do kwalifikowania technologii spajania i organizacji produkcji spawalniczej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się W ramach efektu „potrafi dobrać odpowiednią metodę badawczą do materiału i typu złącza spajanego” uczestnik: dobiera odpowiednią metodę badawczą do materiału i typu złącza spajanego | Kryteria weryfikacji analizuje odpowiednią metodę badawczą do materiału i typu złącza spajanego | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się W ramach efektu „potrafi czytać prasę fachową (także w języku angielskim) i prowadzić proces samokształcenia się” uczestnik: analizuje prasę fachową (także w języku angielskim)i prowadzi proces samokształcenia | Kryteria weryfikacji analizuje prasę fachową (także w języku angielskim) i prowadzi proces samokształcenia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się W ramach efektu „posiada umiejętności prawidłowego doboru parametrów procesu spawania dla różnych materiałów oraz tworzenia niezbędnej dokumentacji” uczestnik: dobiera prawidłowe parametry procesu spawania dla różnych materiałów oraz tworzenia niezbędnej dokumentacji | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia dobór prawidłowych parametrów procesu spawania dla różnych materiałów oraz tworzenia niezbędnej dokumentacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się W ramach efektu „potrafi zaprojektować proces spawania, zgrzewania i lutowania z zastosowaniem różnych źródeł ciepła w tym również z wiązkami o skoncentrowanej energii” uczestnik: projektuje proces spawania, zgrzewaniai lutowania z zastosowaniem różnych źródeł ciepła w tym również z wiązkami o skoncentrowanej energii | Kryteria weryfikacji analizuje proces spawania, zgrzewania i lutowania z zastosowaniem różnych źródeł ciepła w tym również z wiązkami o skoncentrowanej energii | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się W ramach efektu „potrafi wykonywać obliczenia wytrzymałości spoin i określać właściwy rodzaj połączenia w zależności od rodzaju konstrukcji i warunków eksploatacji” uczestnik: wykonuje obliczenia wytrzymałości spoin i określa właściwy rodzaj połączenia w zależności od rodzaju konstrukcji i warunków eksploatacji | Kryteria weryfikacji przedstawia obliczenia wytrzymałości spoin i określa właściwy rodzaj połączenia w zależności od rodzaju konstrukcji i warunków eksploatacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się W ramach efektu „potrafi odpowiednio interpretować i analizować informacje zawarte w przepisach i normach spawalniczych oraz prowadzić nadzór w procesach spawalniczych” uczestnik: interpretuje i analizuje informacje zawarte w przepisach i normach spawalniczych oraz prowadzić nadzór w procesach spawalniczych | Kryteria weryfikacji przedstawia i omawia informacje zawarte w przepisach i normach spawalniczych oraz prowadzi nadzór w procesach spawalniczych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się W ramach efektu „potrafi opracowywać dokumentację technologiczną i kontrolną na potrzeby produkcji spawalniczej” uczestnik: sporządza dokumentację technologicznąi kontrolną na potrzeby produkcji spawalniczej | Kryteria weryfikacji Przedstawia i omawia dokumentację technologiczną i kontrolną na potrzeby produkcji spawalniczej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się W ramach efektu „rozumie potrzebę uczenia się i aktualizowania wiedzy; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób” uczestnik: identyfikuje potrzebę uczenia się i aktualizowania wiedzy | Kryteria weryfikacji Definiuje potrzebę uczenia się i aktualizowania wiedzy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Kryteria weryfikacji mobilizuje i planuje proces uczenia się innych osób | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się w ramach efektu uczestnik inspiruje i organizuje proces uczenia się innych osób | Kryteria weryfikacji Definiuje potrzebę uczenia się i aktualizowania wiedzy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Kryteria weryfikacji mobilizuje i planuje proces uczenia się innych osób | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się W ramach efektu „potrafi określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania” uczestnik: identyfikuje priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania | Kryteria weryfikacji definiuje priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się W ramach efektu „potrafi kierować zespołem i odpowiadać za rezultaty jego pracy” uczestnik: kieruje zespołem i odpowiada za rezultaty jego pracy | Kryteria weryfikacji Koordynuje zespołem i odpowiada za rezultaty jego pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się W ramach efektu „rozumie potrzebę rozwoju techniki w warunkach bezpiecznego oddziaływania na otoczenie” uczestnik: identyfikuje potrzebę rozwoju techniki w warunkach bezpiecznego oddziaływania na otoczenie | Kryteria weryfikacji definiuje potrzebę rozwoju techniki w warunkach bezpiecznego oddziaływania na otoczenie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Zajęcia na studiach podyplomowych prowadzone są w formie: Wykładów, Laboratoriów i Projektowej.
Zakres tematyczny studiów podyplomowych (główne moduły):
- Technologie i urządzenia spawalnicze (6 ECTS, 49h)
- Materiałoznawstwo spawalnicze (8 ECTS, 82h)
- Projektowanie konstrukcji spawanych (6 ECTS, 48h)
- Produkcja i zastosowanie wyrobów spawanych (8 ECTS, 76h)
- Aplikacje przemysłowe (4 ECTS, 40h)
Egzamin: 12 godzin walidacji (po I semestrze – 4 h test teoretyczny, po II semestrze – 4 h test teoretyczny i 4 h wywiad swobodny).
Organizator zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w programie oraz w harmonogramie. Godziny zajęć w harmonogramie są godzinami dydaktycznymi, w które nie są wliczone przerwy.
Ilość godzin programowych jest podana w godzinach dydaktycznych (45 min).
Czas trwania: 2 semestry.
Łączna ilość godzin: 295 godzin kontaktowych + 12h walidacji.
Przerwy nie są wliczone w liczbę godzin.
Minimalna liczna uczestników 20.
Program umożliwia uzyskanie 32 punktów ECTS
Dni zajęć: sobota, niedziela w godzinach 08:00-19:00
Rodzaj dokumentu potwierdzającego ukończenie studiów/uzyskanie kwalifikacji: Świadectwo Ukończenia Studiów Podyplomowych.
Usługa „Wymagania i Kompetencje Międzynarodowego Inżyniera Spawalnika – IWE – studia podyplomowe” potwierdza przygotowanie do wdrażania nowoczesnych technologii oraz pracy z wykorzystaniem nowoczesnych maszyn i urządzeń spawalniczych, weryfikować w praktyce nowatorskie metody wykorzystywane w spawalnictwie. Studia przygotowują do przystąpienia do egzaminu na Międzynarodowego Inżyniera Spawalnika (IWE), zg. z wytycznymi IAB-252r5-19.
Wykładowcami studiów podyplomowych są wykładowcy Politechniki Częstochowskiej oraz osoby mające na co dzień kontakt z przemysłem - eksperci.
Sumaryczne wskaźniki charakteryzujące program studiów | ||
Opis wskaźnika | Liczba godzin | Punkty ECTS |
Liczba godzin zajęć kształtujących umiejętności praktyczne oraz liczba punktów ECTS przypisanych do tych zajęć | 137 | 20,1 |
Liczba godzin zajęć kształtujących wiedzę teoretyczną oraz liczba punktów ECTS przypisanych do tych zajęć | 158 | 11,9 |
Program zajęć semestru I | ||
I Technologia i Urządzenia Spawalnicze 49h (30W + 19L) | ||
Lp. | Tematy zajęć wykładowych | Liczba godzin |
1 | Zgrzewanie oporowe | 4W |
2 | Inne rodzaje procesów spawalniczych: spawanie plazmowe | 2W |
3 | Inne rodzaje procesów spawalniczych: spawanie laserowe | 2W |
4 | Inne rodzaje procesów spawalniczych: spawanie elektronowe | 2W |
5 | Inne rodzaje procesów spawalniczych: spawanie hybrydowe | 2W |
6 | Inne rodzaje procesów spawalniczych: spawanie elektrożużlowe, termitowe zgrzewanie tarciowe, wybuchowe | 2W |
7 | Metody zgrzewania blach i kołków oraz metody klejenia metali | 2W |
8 | Procesy napawania i natryskiwania | 2W |
9 | Zmechanizowane i zrobotyzowane procesy spawalnicze | 5W |
10 | Lutowanie miękkie i twarde | 2W |
11 | Spajanie tworzyw sztucznych | 4W |
12 | Procesy spajania ceramiki i kompozytów | 1W |
| 30W | |
Lp. | Tematy zajęć laboratoryjnych | Liczba godzin |
1 | Zgrzewanie oporowe | 2L |
2 | Inne rodzaje procesów spawalniczych: spawanie elektrożużlowe, termitowe zgrzewanie tarciowe, wybuchowe | 2L |
3 | Zmechanizowane i zrobotyzowane procesy spawalnicze | 3L |
4 | Lutowanie miękkie i twarde | 2L |
5 | Laboratorium spawania: MMA, TIG, MAG/MIG, SAW | 6L |
6 | Laboratorium cięcia: tlenowe, plazmowe, łukowe | 4L |
| 19L | |
IIMateriałoznawstwo spawalnicze 82h (52W + 30L) | ||
Lp. | Tematy zajęć wykładowych | Liczba godzin |
1 | Zjawiska pęknięć w złączach spawanych | 4W |
2 | Stale drobnoziarniste | 5W |
3 | Stale obrabiane termomechanicznie | 5W |
4 | Zastosowanie stali konstrukcyjnych i wysokowytrzymałych | 2W |
5 | Stale niskostopowe odporne na pełzanie | 2W |
6 | Stale odporne na pełzanie i żaroodporne | 2W |
7 | Stale do pracy w niskich temperaturach | 4W |
8 | Wprowadzenie do korozji metali | 4W |
9 | Stale wysokostopowe (nierdzewne i żaroodporne) | 6W |
10 | Wprowadzenie do trybologii | 2W |
11 | Powłoki ochronne (warstwy odporne na korozję i ścieranie) | 3W |
12 | Żeliwo i staliwo | 2W |
13 | Miedź i stopy miedzi | 2W |
14 | Nikiel i stopy niklu | 2W |
15 | Aluminium i jego stopy | 3W |
16 | Tytan i inne metale oraz ich stopy | 2W |
17 | Spajanie różnorodnych materiałów | 2W |
| 52W | |
Lp. | Tematy zajęć laboratoryjnych | Liczba godzin |
1 | Zjawisko pęknięć w stalach | 4L |
2 | Stale wysokostopowe (nierdzewne i żaroodporne) | 6L |
3 | Aluminium i jego stopy | 3L |
4 | Tytan i inne metale oraz ich stopy | 1L |
5 | Spajanie różnorodnych materiałów | 2L |
6 | Badania niszczące materiałów i złączy spawanych | 10L |
7 | Badania metalograficzne | 4L |
| 30L | |
Program zajęć semestru II | ||
IIIProjektowanie konstrukcji spawanych 48h (16W + 32P) | ||
Lp. | Tematy zajęć wykładowych | Liczba godzin |
1 | Wpływ różnorodnych obciążeń na konstrukcje spawane | 4 |
2 | Zachowanie się konstrukcji spawanych pod wpływem obciążeń cyklicznych | 8 |
3 | Wprowadzenie do mechaniki pękania | 4 |
| 16W | |
Lp. | Tematy zajęć laboratoryjnych | Liczba godzin |
1 | Projektowanie połączeń-podstawy | 6P |
2 | Projektowanie konstrukcji spawanych o obciążeniach przeważająco stałych | 8P |
3 | Projektowanie konstrukcji spawanych obciążonych okresowo zmiennie (cyklicznie) | 8P |
4 | Projektowanie spawanych urządzeń ciśnieniowych | 6P |
5 | Projektowanie konstrukcji z aluminium i jego stopów | 4P |
| 32P | |
IVProdukcja i Zastosowanie Wyrobów Spawanych 116 (60W + 16L + 40LSP) | ||
Lp. | Tematy zajęć wykładowych | Liczba godzin |
1 | Wprowadzenie do systemów jakości w konstrukcjach spawanych | 4W |
2 | Wprowadzenie do systemów jakości | 4W |
3 | Kontrola jakości w produkcji konstrukcji i wyrobów spawanych (WPS) | 2W |
4 | Kontrola jakości w produkcji (lutowanie twarde) | 1W |
5 | Dokumenty kontroli wyrobów metalowych, identyfikacja i oznaczenie | 1W |
6 | Nadzór spawalniczy-zadania i odpowiedzialność. | 1W |
7 | Kwalifikowanie technologii spawania i lutowania. | 2W |
8 | Egzaminowanie spawaczy i operatorów w oparciu o wymagania europejskich i międzynarodowych norm. | 2W |
9 | Egzaminowanie lutowaczy, lutowanie twarde | 1W |
10 | Naprężenia i odkształcenia spawalnicze | 6W |
11 | Spawalnicze oprzyrządowanie w zakładach przemysłowych | 4W |
12 | Zagadnienia bezpieczeństwa i higieny prac spawalniczych | 4W |
13 | Pomiary, kontrola i rejestracja danych w spawalnictwie | 4W |
14 | Niezgodności spawalnicze i ich kryteria akceptacji | 2W |
15 | Przydatność użytkowa | 2W |
16 | Badania nieniszczące | 8W |
17 | Wprowadzenie do zagadnień ekonomiki procesów spawania | 8W |
18 | Spawanie w naprawach | 2W |
19 | Połączenia spawane ze stali zbrojeniowej | 2W |
| 60W | |
Lp. | Tematy zajęć laboratoryjnych | Liczba godzin |
1 | Badanie i uznawanie technologii spawania-ćwiczenia laboratoryjne | 3L |
2 | Egzaminowanie spawaczy – ćwiczenia laboratoryjne | 3L |
3 | Badania NDT- ćwiczenia laboratoryjne | 10L |
4 | Studio przypadków (Aplikacje przemysłowe) | 40LSP |
| 16L + 40LSP |
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 8 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 8 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 26,06 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 26,06 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
dr inż. Marcin Kukuryk
Zaktualizowane doświadczenie zawodowe prowadzącego w ostatnich 5 latach.
dr hab. inż. Krzysztof Kudła, prof. PCz
Zaktualizowane doświadczenie zawodowe prowadzącego w ostatnich 5 latach.
prof. dr hab. inż. Jacek Słania
Zaktualizowane doświadczenie zawodowe prowadzącego w ostatnich 5 latach.
dr inż. Krzysztof Makles
Zaktualizowane doświadczenie zawodowe prowadzącego w ostatnich 5 latach.
prof. dr hab. inż. Grzegorz Golański
Zaktualizowane doświadczenie zawodowe prowadzącego w ostatnich 5 latach.
dr hab. inż. Ryszard Krawczyk, prof. PCz
Zaktualizowane doświadczenie zawodowe prowadzącego w ostatnich 5 latach.
dr inż. Kwiryn Wojsyk
Zaktualizowane doświadczenie zawodowe prowadzącego w ostatnich 5 latach.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały wykładowe,
Skrypty:
- Badania nieniszczące w spawalnictwie
- Stale konstrukcyjne i ich spawalność
- Wprowadzenie do mechaniki pękania
Warunki uczestnictwa
Na studia podyplomowe bez egzaminu certyfikującego IWE: mogą zostać przyjęte osoby, którzy ukończyli studia techniczne I stopnia (Inżynierskie) lub II stopnia (magisterskie) lub jednolite magisterskie.
Na studia podyplomowe z fakultatywnym egzaminem certyfikującym IWE: mogą zostać przyjęte osoby posiadające wykształcenie na poziomie studiów I stopnia, II stopnia lub jednolitych studiów magisterskich (inżynier, magister) – na kierunku spawalnictwo lub pokrewnych zgodnie z wytycznymi IAB-252r5-19. Warunkiem dodatkowym jest zdanie egzaminu wstępnego potwierdzającego posiadanie wiedzy z zakresu procesów spajania zgodnie z wytycznymi IAB-252r5-19.
Zapis w Bazie Usług Rozwojowych (BUR) nie jest równoznaczny z przyjęciem na studia w Uczelni. Warunkiem na przyjęcia na studia jest rejestracja w systemie internetowej rejestracji, złożenie kompletu wymaganych dokumentów oraz dopełnienie wszystkich formalności.
Adres
Adres
Wydział Inżynierii Mechanicznej
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi