BAC - Body Alignment Concept
BAC - Body Alignment Concept
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- Kurs skierowany jest głównie do fizjoterapeutów, studentów 3 roku fizjoterapii, terapeutów integracji sensorycznej, lekarzy.
- Uczestnik kursu powinien posiadać podstawową wiedzę o anatomii ciała ludzkiego. Organizator zastrzega sobie prawo do poproszenia o okazanie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego wykształcenia.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji25-04-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi26
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem kursu jest nabycie przed kursantów umiejętności samodzielnego rozpoznawania zaburzeń postawy, badania klinicznego obejmującego narządy ruchu oraz samodzielnego wykonywania technik terapeutycznych pracy manualnej, tapingu oraz autoterapii do wykonywania przez pacjenta w warunkach domowych. Dodatkowo, kursant będzie potrafił zaplanować proces fizjoterapii w uwzględnieniem wieku, zdolności motorycznych, w oparciu o szczegółowy wywiad oraz badanie.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą z zakresu rozwoju dzieci i młodzieży | Kryteria weryfikacji Opisuje fizjologię rozwoju dzieci i młodzieży | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Kryteria weryfikacji Wymienia czerwone flagi w rozwoju dzieci i młodzieży | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Kryteria weryfikacji Różnicuje dysfunkcje mięśniowo – szkieletowych mogące wystąpić w tym specyficznym okresie. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje podstawowe zdolności motoryczne człowieka oraz możliwości ich rozwoju w poszczególnych grupach wiekowych. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Efekty uczenia się Wykonuje diagnozę i terapię w zakresie postawy ciała | Kryteria weryfikacji samodzielnie dokonuje analizy posturalnej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji wykonuje badanie kliniczne i diagnozę różnicową ustawienia głowy, twarzoczaszki, odcinka szyjnego,obręczy barkowej, odcinka piersiowego kręgosłupa oraz żeber i ustawienia miednicy | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji samodzielnie wykonuje techniki uwalniania mięśniowo-powięziowego | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji dobiera poznane techniki pracy do poszczególnych przypadków pacjentów z wadamipostawy | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Współpracuje wewnątrz interdyscyplinarnych zespołów medycznych | Kryteria weryfikacji Stosuje specjalistyczne słownictwo przy opisie stanu pacjentów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Warunki niezbędne do spełnienia, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągnięcie celu:
- Kurs skierowany jest głównie do fizjoterapeutów, studentów 3 roku fizjoterapii, terapeutów integracji sensorycznej, lekarzy.
- Uczestnik kursu powinien posiadać podstawową wiedzę o anatomii ciała ludzkiego. Organizator zastrzega sobie prawo do poproszenia o okazanie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego wykształcenia.
Sposób realizacji zajęć:
Część teoretyczna zajęć będzie prowadzona z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej wyświetlonej za pomocą projektora multimedialnego. Do dyspozycji wykładowcy jest tablica flipchart. Uczestnicy będą korzystali ze skryptów. Sala wyposażona będzie w krzesła i sprzęt rehabilitacyjny – stoły, maty, piłki, model szkieletu człowieka, modele anatomiczne stawów i kręgosłupa.
Zajęcia praktyczne odbywają się głównie na stołach rehabilitacyjnych, na jeden stół przypadają 2 osoby. Kursanci wykonują techniki na sobie nawzajem. Każdy uczestnik ma możliwość przećwiczenia każdej z technik. Cały sprzęt wykorzystywany do realizacji szkolenia zapewniony jest przez instytucję. W trakcie trwania szkolenia jest ogólnodostępny dla kursantów.
Czas trwania kursu - 26 godzin dydaktycznych (w zakres godzinowy kursu nie są wliczane przerwy)
Za jedną godzinę dydaktyczną przyjmuje się 45 minut.
Zakres tematyczny oraz opis treści nauczania:
- Teoretyczne podstawy zagadnień z zakresu postawy ciała: typologia, czynniki kształtujące, biomechanika, czynniki zaburzające- wpływ poszczególnych układów na postawę ciała.
- Wprowadzenie do koncepcji BAC.
- Badanie kliniczne oraz diagnostyka różnicowa ustawienia głowy, twarzoczaszki (z uwzględnieniem elementów oceny wzroku, układu stomatognatycznego, badania neurologicznego).
- Badanie oraz diagnostyka odcinka szyjnego. Powiązania anatomiczne.
- Terapia zaburzeń w postawie ciała: techniki korekcyjne dla ustawienia głowy, odcinka szyjnego, autoterapia dla pacjenta.
- Badanie kliniczne oraz diagnostyka różnicowa obręczy barkowej.
- Techniki przywracające elastyczność w obrębie obręczy barkowej, korekcja ustawienia łopatek, autoterapia dla pacjenta.
- Badanie i ocena odcinka piersiowego kręgosłupa oraz żeber. Techniki terapeutyczne.
- Badanie i ocena ustawienia odcinka lędźwiowego.
- Techniki wisceralne.
- Wpływ narządów trzewnych na ustawienie poszczególnych elementów postawy ciała.
- Badanie i szczegółowa analiza ustawienia miednicy.
- Diagnostyka różnicowa najczęstszych schorzeń stawów biodrowych u dzieci i młodzieży.
- Analiza biomechaniczna kończyn dolnych, analiza występujących zaburzeń w ich obrębie.
- Techniki terapeutyczne dla stawów biodrowych, kolanowych, skokowych.
- Integracja poznanych technik, podejścia terapeutycznego.
- Przykłady autoterapii, naukaautokorekcji.
- Elementy treningu funkcjonalnego.
- Walidacja efektów kształcenia
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 800,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 800,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto107,69 PLN
- Koszt osobogodziny netto107,69 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Irmina Blicharska-Kubiś
absolwentka studiów doktoranckich na Wydziale Lekarskim Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach, pasjonatka zdobywania wiedzy i wszystkiego co dotyczy skoliozy oraz postawy ciała. Fizjoterapeutka z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi i młodzieżą, specjalizuje się w terapii skolioz, wad postawy oraz wszelkich zaburzeń rozwojowych u dzieci od pierwszych miesięcy życia. Swoją wiedzę zdobywała uczestnicząc w wielu kursach i szkoleniach prowadzonych przez światowej sławy nauczycieli. Jako jeden z nielicznych fizjoterapeutów w Polsce obyła staże zagraniczne w czołowych europejskich ośrodkach specjalizujących się w terapii skolioz oraz zaburzeń neurorozwojowych we Włoszech, Grecji oraz Holandii.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy z uczestników otrzymuje skrypt z opisem technik prezentowanych na zajęciach. W skrypcie kursanci mogą także umieszczać własne notatki. Każdy z uczestników otrzymuje także długopis i notatnik.
Warunki uczestnictwa
Przed zapisem na kurs prosimy o kontakt z organizatorem w celu sprawdzenia dostępności wolnych miejsc.
W celu dokonania zgłoszenia na kurs należy przesłać na adres mailowy formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie http://www.fizjoactiv.pl/
Po potwierdzeniu dostępności miejsc przez organizatora można dokonać zapisu na usługę poprzez BUR.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi