Kurs podatkowy: Podatki na przełomie 2024/2025
Kurs podatkowy: Podatki na przełomie 2024/2025
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaFinanse i bankowość / Podatki
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Na kurs zapraszamy w szczególności:
- pracowników działów finansowych,
- głównych księgowych,
- właścicieli i pracowników biur rachunkowych,
- przedsiębiorców,
- wszystkie osoby zainteresowane tematem.
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji15-12-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi36
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs przygotowuje do samodzielnej pracy w obszarze podatku VAT, podatków dochodowych oraz bilansu i podatkowego zamknięcia roku, zgodnie z nowymi przepisami.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Definiuje przepisy i rozlicza podatek VAT | Kryteria weryfikacji - samodzielnie rozlicza podatek VAT zgodnie z aktualnymi przepisami.- pracuje, biorąc pod uwagę skutki zmian w przepisach oraz w najnowszych wyjaśnieniach i interpretacjach Ministerstwa Finansów i innych organów podatkowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Definiuje przepisy i rozlicza podatki dochodowe | Kryteria weryfikacji - rozlicza podatek dochodowy od osób prawnych i koszty uzyskania.- stosuje nowe regulacje, dotyczące kas fiskalnych oraz zasad obrotu wspólnotowego. - rozlicza podmioty powiązane oraz ceny transakcyjne | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Definiuje przepisy i zamyka rok w ujęciu podatkowym. | Kryteria weryfikacji - zamyka bilansowy i podatkowy rok obrotowy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Jasno i zrozumiale przekazuje informacje podatkowe klientom, współpracownikom oraz urzędnikom skarbowym, a także aktywnie słucha, aby dokładnie zrozumieć potrzeby i oczekiwania innych. | Kryteria weryfikacji - rozumie potrzeby i obawy klientów, udziela im wsparcia w trudnych sytuacjach podatkowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł I: Podatki VAT, PIT i CIT w świetle aktualnych przepisów
Temat 1 – Podatek VAT 2024/2025 - Kolejny pakiet uproszczeń MF (SLIM VAT 3), Grupa VAT, Faktura ustrukturyzowana i system KSeF, przegląd wybranych orzeczeń i interpretacji.
- Zmiany SLIM VAT 3 – kolejny pakiet uproszczeń MF? Próba oceny na wybranych przykładach.
- Grupa VAT jako nowa kategoria podatników VAT – czy warto rozważyć założenie GV i jakie
- Czasowe odwrotne obciążenie podatkiem gazu w systemie gazowym, energii elektrycznej w systemie elektroenergetycznym i usług w zakresie przenoszenia uprawnień do emisji gazów cieplarnianych.
- Zwalczanie oszustw VAT w sektorze e-commerce.
- Stawki VAT – podstawowa i obniżona.
- Zmiany w kasach rejestrujących w 2023 r. i w 2024 r.
- Przegląd wybranych orzeczeń TSUE oraz polskich sądów administracyjnych: NSA oraz WSA
- na jakie wyroki czekamy jeszcze w 2024 r.?
Temat 2 – Podatek dochodowy PIT i CIT – przegląd zmian w latach 2023-2024 oraz omówienie bieżących zagadnień.
- Zmiany w podatkach dochodowych PIT oraz CIT w 2023 i 2024 r.
- Zmiany w podatku PIT w latach 2023-2024 r. oraz bieżące zagadnienia w świetle stanowiska organów podatkowych i sądów administracyjnych.
- Zmiany w CIT w 2023 r./2024 r. oraz bieżące zagadnienia w świetle stanowiska organów podatkowych i sądów administracyjnych.
Temat 3 – Podsumowanie roku w zakresie obowiązków płatnika w kontekście Ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
- Obowiązki płatnika.
- Ulga na powrót, ulga dla rodzin wielodzietnych i ulga dla pracujących emerytów – praktyczne omówienie po kilkunastu miesiącach stosowania nowych zasad.
- Ulga dla młodych (do 26 roku życia) – czy robisz to dobrze?
- PIT-2 – zasady komunikacji pomiędzy podatnikiem a płatnikiem.
- Zmiany w prawie pracy 2023 dotyczące pracy zdalnej – praktyczne omówienie ich wpływu na rozliczenia PIT płatnika.
- Świadczenia pracownicze, a PIT – omówienie wybranych zagadnień oraz najnowsze orzecznictwo.
- Koszty uzyskania przychodów ze stosunku pracy.
- Pobór zaliczek i zryczałtowanego podatku przez płatników z innych tytułów.
- Obowiązki płatnika – deklaracje i informacje za 2024 r.
Moduł II: Akcja Bilans 2024
Temat 1 – Rachunkowość.
- Wprowadzenie.
- Podstawy prawne sporządzania sprawozdań finansowych.
- Harmonogram zamknięcia roku.
- Zasady sporządzania rocznego sprawozdania finansowego.
- Zagadnienia szczegółowe.
- Ustalanie i sprawdzanie stanu aktywów i pasywów za pomocą inwentaryzacji.
- Pytania i dyskusja.
Temat 2 - Zamknięcie roku w podatkach dochodowych - praktyczne zestawienie obowiązków na zamknięcie roku oraz praca na wzorach deklaracji i informacji.
- Rozliczenie roczne podatku.
- Sporządzenie / zatwierdzenie / złożenie sprawozdania finansowego – konsekwencje podatkowe.
- Hipotetyczne koszty odsetkowe (NID).
- Rozliczenie strat z lat ubiegłych.
- Obowiązki roczne w zakresie sprawozdawczości podatkowej.
- Zajęcia praktyczne - rozliczenie zeznania rocznego CIT-8, na podstawie przygotowanego ćwiczenia.
Temat 3 - Zamknięcie roku 2024 w VAT – podsumowanie obowiązków oraz zmian.
- Zamknięcie roku w podatku VAT – ustalenie proporcji oraz preproporcji, korekta roczna podatku naliczonego, zmiany SLIM VAT 3.
- Podatek VAT jako koszt uzyskania przychodu.
- Działalność socjalna, promocyjna, reklamowa i reprezentacyjna związana z zakończeniem roku.
- Praktyczna checklista obowiązków Vatowskich - czy pamiętasz m.in. o:
- Przegląd wybranych interpretacji i orzeczeń sądów administracyjnych oraz TSUE w zakresie podatku VAT.
Wymagania wstępne dla uczestników kształcenia: Minimum podstawowa wiedza z zakresu podatków
Usługa jest realizowana w godzinach zegarowych.
Kurs przeprowadzany będzie w formie online, bez podziału na grupy. Uczestnicy mają możliwość korzystania zarówno z kamerki jak i mikrofonu. Taką chęć mogą zgłaszać na bieżąco poprzez kliknięcie ikonki „dłoń”. Pytania można również zadawać za pomocą czatu.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 7 Podsumowanie roku w zakresie obowiązków płatnika w kontekście Ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. | Prowadzący Dariusz Zygmuntowski | Data realizacji zajęć 16-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 7 Podatek VAT 2024/2025 - Kolejny pakiet uproszczeń MF (SLIM VAT 3), Grupa VAT, Faktura ustrukturyzowana i system KSeF, przegląd wybranych orzeczeń i interpretacji. | Prowadzący Agnieszka Sadowska | Data realizacji zajęć 10-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 7 Podatek dochodowy PIT i CIT – przegląd zmian w latach 2023-2024 oraz omówienie bieżących zagadnień. | Prowadzący Dariusz Zygmuntowski | Data realizacji zajęć 21-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 7 Rachunkowość | Prowadzący Arkadiusz Lenarcik | Data realizacji zajęć 29-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 7 Zamknięcie roku 2024 w VAT – podsumowanie obowiązków oraz zmian. | Prowadzący Agnieszka Sadowska | Data realizacji zajęć 07-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 7 Zamknięcie roku w podatkach dochodowych - praktyczne zestawienie obowiązków na zamknięcie roku oraz praca na wzorach deklaracji i informacji. | Prowadzący Dariusz Zygmuntowski | Data realizacji zajęć 17-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 05:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 7 Test walidacyjny | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 17-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 939,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 390,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto81,66 PLN
- Koszt osobogodziny netto66,39 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Agnieszka Sadowska
Dariusz Zygmuntowski
Arkadiusz Lenarcik
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik usługi otrzyma komplet materiałów szkoleniowych w formie PDF, przygotowany przez prowadzących:
- skrypt
- dostęp do nagrania szkolenia na okres 21 dni.
Warunki uczestnictwa
Minimum podstawowa wiedza z zakresu przepisów prawa podatkowego.
Informacje dodatkowe
Cena bez VAT dla opłacających szkolenie, w co najmniej 70% ze środków publicznych.
Do współpracy zaprosiliśmy najlepszych ekspertów. Jeśli chcesz by Twoja praca w przyszłości była o wiele prostsza, łatwiejsza i przyjemniejsza, pomożemy Ci w tym. Zapraszamy Cię serdecznie na nasz kurs.
Zapraszamy do odwiedzenia naszej strony internetowej: https://wektorwiedzy.pl/
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Materiały multimedialne
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie bedzie prowadzone za pośrednictwem Platformy ClickMeeting.
Szkolenia na ClickMeeting nie wymagają instalowania żadnego programu, są transmitowane przez przeglądarkę. Bardzo ważne jest, żeby była ona zaktualizowana do najnowszej wersji (jeśli nie będzie aktualna, podczas testu nie pojawi się zielony “✓”). W razie potrzeby istnieje też możliwość pobrania aplikacji mobilnej i uczestniczenia w szkoleniu poprzez smartfon lub tablet.
Wymagania techniczne: procesor 2-rdzeniowy 2 GHz; 2 GB pamięci RAM; system operacyjny Windows 8 lub nowszy, MAC OS wersja 10.13; przeglądarka internetowa Google Chrome, Mozilla Firefox lub Safari; stałe łącze internetowe o prędkości 1,5 Mbps.
Konieczne jest posiadanie kamerki internetowej, umożliwiającej przeprowadzenie monitoringu realizacji usług szkoleniowych.
Najbezpieczniejszą opcją jest połączenie internetowe za pomocą kabla sieciowego. Gdy nie ma takiej możliwości i pozostaje korzystanie z WiFi, warto na czas szkolenia umieścić komputer jak najbliżej routera i zadbać, aby inni użytkownicy tej samej sieci WiFi ograniczyli w tym czasie aktywności mocno obciążające sieć (np. oglądanie filmów, rozmowy wideo lub pobieranie dużych plików). Jeśli jest taka możliwość zachęcamy do przetestowania połączenia w domu oraz miejscu pracy i uczestniczenia w szkoleniu z tego miejsca, w którym będzie lepszy Internet.
Jak dołączyć do spotkania: https://youtu.be/ZFWhNh2KHro, https://knowledge.clickmeeting.com/pl/infographic/jak-dolaczyc-do-wydarzenia-instrukcja-dla-uczestnika/
Link umożliwiający uczestnictwo w kursie ważny jest od dnia poprzedzającego rozpoczęcie kursu do zakończenia zajęć.