Programowanie w języku Java na poziomie zaawansowanym.
Programowanie w języku Java na poziomie zaawansowanym.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Programowanie
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Grupą docelową są osoby chcące uzyskać wiedzę w dziedzinie programowania. Usługa również adresowana jest dla uczestników projektu „Kuźnia kwalifikacji zawodowych”.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji24-01-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi55
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat VCC Akademia Edukacyjna
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa "Programowanie w języku Java na poziomie zaawansowanym" przygotowuje do samodzielnego tworzenia programów w języku programowania Java. Dzięki zdobytej wiedzy oraz umiejętnościom uczestnik będzie przygotowany do zdobycia certyfikatu ECCC DigComp z programowania na poziomie zaawansowanym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Tworzy i zapisuje algorytmy | Kryteria weryfikacji • Formułuje algorytmy rozwiązywania konkretnych problemów programistycznych.• Przechodzi od abstrakcyjnych pomysłów do konkretnego opisu kroków w algorytmie. • Zapisuje algorytmy w formie pseudokodu lub języku programowania. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Interpretuje kod programu | Kryteria weryfikacji • Potrafi analizować kod źródłowy programu i rozumie co robią poszczególne części programu.• Rozpoznaje zmienne, struktury sterujące i wywołania funkcji w kodzie. • Potrafi wskazać, jakie zadania realizuje kod. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Optymalizuje rozwiązania | Kryteria weryfikacji • Potrafi dokonywać optymalizacji kodu, aby zwiększyć wydajność programu.• Identyfikuje i eliminuje zbędne operacje lub powtarzający się kod. • Poprawia efektywność algorytmów i struktur danych w programie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Tworzy klasy i implementuje obiekty | Kryteria weryfikacji • Tworzy klasy, definiując pola, metody i konstruktory.• Implementuje obiekty za pomocą operatora „New” lub odpowiednich mechanizmów w języku programowania. • Rozumie różnicę między klasą a obiektem oraz potrafi wykorzystywać obiekty w swoim kodzie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Pracuje z dziedziczeniem | Kryteria weryfikacji • Rozumie, jak działa dziedziczenie między klasami.• Przeprowadza przeciążenie metod, w tym konstruktorów, w kontekście dziedziczenia. • Potrafi tworzyć hierarchię klas, wykorzystując dziedziczenie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Hermetyzuje klasy i metody | Kryteria weryfikacji • Rozumie znaczenie hermetyzacji w programowaniu.• Wykorzystuje odpowiednie modyfikatory hermetyzacji, takie jak public, private, czy protected. • Potrafi kontrolować dostęp do pół i metod klasach. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Implementuje polimorfizm | Kryteria weryfikacji • Przykrywa metody w klasach bazowych w celu dostosowania ich zachowania w klasach pochodnych.• Rozumie, kiedy i dlaczego stosować polimorfizm. • Tworzy klasy abstrakcyjne i interfejsy, aby wprowadzać polimorfizm w programie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Programuje wizualnie | Kryteria weryfikacji • Potrafi tworzyć aplikacje wykorzystujące graficzny interfejs użytkownika.• Korzysta z podstawowych komponentów takich jak etykieta, pole tekstowe, przyciski, pola wyboru, suwak. • Zapewnia interaktywność aplikacji, w tym obsługę myszy i klawiatury oraz rysowanie i formatowanie elementów interfejsu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Wprowadza programowanie generyczne | Kryteria weryfikacji • Implementuje szablony funkcji i klas (lub klasy i metody generyczne) w swoim kodzie.• Rozumie różnicę między polimorfizmem statycznym a dynamicznym w kontekście programowania generycznego. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęFundacja ECCC. Kwalifikowalność ECCC została potwierdzona przez Ministerstwo Rozwoju.
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoFundacja ECCC.
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
1. Podstawowa terminologia związana z programowaniem obiektowym
1.1. Języki programowania obiektowego.
1.2. Pojęcia informatyczne związane z programowaniem obiektowym:
klasa, obiekt, pola, metody, dziedziczenie.
1.3. Możliwości, które daje wykorzystanie programowania obiektowego.
2. Obsługa strumieni danych
2.1. Definicja strumienia danych, standardowe strumienie.
2.2. Strumienie znakowe i binarne.
2.3. Metody odczytu i zapisu danych.
3. Tworzenie i zapisywanie algorytmów
3.1. Tworzenie algorytmów rozwiązujących konkretne problemy programistyczne.
3.2. Zapisywanie algorytmów w formie pseudokodu i języka programowania.
4. Tworzenie klas. Obiekt – implementacja klasy
4.1. Tworzenie klasy: pola, metody, konstruktor.
4.2. Tworzenie obiektów: operator New.
4.3. Pola i metody statyczne.
4.4. Metody finalizujące (finalizery, destruktory).
5. Dziedziczenie
5.1. Zawieranie się klas a dziedziczenie
5.2. Przeciążanie metod (w tym konstruktorów).
6. Hermetyzacja
6.1. Przyczyny stosowania hermetyzacji
6.2. Modyfikatory hermetyzacji
6.3. Hermetyzacja a dziedziczenie
7. Polimorfizm
7.1. Przykrywanie metod
7.2. Przyczyny stosowania polimorfizmu
7.3. Metody wirtualne
7.4. Klasy abstrakcyjne (interfejsy)
8. Programowanie wizualne
8.1. Korzystanie z graficznego interfejsu użytkownika.
8.2. Wykorzystanie podstawowych komponentów: etykieta, pole tekstowe, przyciski, pola wyboru, suwak.
8.3. Interaktywność aplikacji. Obsługa myszy i klawiatury.
8.4. Rysowanie i wypełnianie obszarów, Tekst i czcionki.
9. Wprowadzenie do programowania generycznego
9.1. Szablony funkcji i klas (lub klasy i metody generyczne).
9.2. Polimorfizm statyczny a dynamiczny.
Zajęcia będą odbywały się w oparciu o program IntelliJ IDEA.
Uczestnicy szkolenia otrzymują w formie elektronicznej materiały szkoleniowe i ćwiczeniowe.
Godzina zajęć jest równoznaczna z godziną dydaktyczną tj. 45 min.
Zajęcia prowadzone są metodą ćwiczeniową. Każdy uczestnik szkolenia pracuje przy samodzielnym stanowisku komputerowym. Warunkiem niezbędnym do osiągnięcia celu szkolenia jest samodzielne wykonanie wszystkich ćwiczeń zadanych przez trenera. Podczas szkolenia przeprowadzone zostanie pre-test oraz post-test wiedzy.
Po zakończeniu szkolenia Uczestnik przystępuje do egzaminu ECCC potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie programisty - walidacja prowadzona jest przez firmę zewnętrzną.
Ze względu na spore odległości czasowe harmonogram jest szczegółowo uzgadniany z Uczestnikami oraz Trenerem i aktualizowany najpóźniej na 6 dni przed rozpoczęciem szkolenia, zawiera także informacje dotyczące podziału na dni i godziny, tematy zajęć, nazwisko Trenera. Termin egzaminu jest uzgadniany z Uczestnikami i firmą przeprowadzającą walidację.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto6 325,00 PLN
- Koszt usługi netto6 325,00 PLN
- Koszt godziny brutto115,00 PLN
- Koszt godziny netto115,00 PLN
- W tym koszt walidacji brutto0,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto300,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto300,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Renata Dumara
Obecna praca: Nauczyciel przedmiotów zawodowych informatycznych przygotowujących do egzaminu zawodowego INF.02, INF.03, INF.04.
Posiada wiedzę i umiejętności programowania w języku Java na poziomie zaawansowanym, jak i również wieloletnie doświadczenie z zakresu przekazywania wiedzy oraz praktycznych umiejętności na różnym poziomie zaawansowania.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
W ramach udziału w usłudze uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe: prezentacje oraz zestawy ćwiczeń.
Warunki uczestnictwa
Od uczestnika szkolenia wymagana jest znajomość podstawowej obsługi komputera oraz systemu Windows. Po zakończeniu szkolenia Uczestnik przystępuje do egzaminu ECCC potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie programisty.
Informacje dodatkowe
Egzamin jest ustalany indywidualnie z Uczestnikiem usługi i odbędzie się w okresie od 19.02.2025 r. do 26.02.2025 r. Termin egzaminu dostępny będzie u osoby nadzorującej usługę po stronie Dostawcy Usług.
Nazwa jednostki certyfikującej (egzaminującej): Fundacja ECCC.
Nazwa certyfikatu: Europejski Certyfikat Kompetencji Informatycznych z programowania na poziomie zaawansowanym: CS M1 (ECCC).
Usługodawca szkoleniowy posiada status Akademii Edukacyjnej VCC.
https://vccsystem.eu/akademia-edukacyjna/
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Materiały multimedialne
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe