Content marketing - planowanie, tworzenie i dystrybuowanie treści marketingowych - szkolenie
Content marketing - planowanie, tworzenie i dystrybuowanie treści marketingowych - szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Marketing
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest przeznaczone dla osób, które:
- potrzebują kompleksowego utrwalenia wiedzy w content marketingu i web-writingu,
- rozpoczynają pracę w działach marketingu internetowego specjalizującego się w content marketingu,
- dotychczas pracowały w marketingu tradycyjnym i przechodzą do działów digitalowych lub rozszerzają zakres swoich obowiązków o content marketing
A w szczególności powinni w nim wziąć udział:
- specjaliści ds. marketingu, public relations, mediów społecznościowych,
- osoby zajmujące się tworzeniem blogów internetowych,
- copywriterzy,
- redaktorzy, dziennikarze, reporterzy.
Usługa jest również adresowana do uczestników projektów:
- Kierunek Kariera Zawodowa,
- Kierunek – Rozwój.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji21-04-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do samodzielnego prowadzenia działań z zakresu content marketingu w szczególności przygotowywania kampanii Content Marketing dla swojego przedsiębiorstwa. Pisania i nadzorowania treści oraz zaplanowania i dystrybuowania ich zgodnie ze strategią komunikacji przedsiębiorstwa. Monitorowania efektywności kampanii Content Marketingowych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZA: posługuje się wiedzą dotyczącą przygotowania treści content marketingowych | Kryteria weryfikacji rozpoznaje i charakteryzuje potrzeby odbiorców treści content marketingowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI: planuje i prowadzi odpowiednie działania w zakresie wykorzystania treści content marketingowych | Kryteria weryfikacji planuje odpowiednie treści w zakresie web-writingu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji wskazuje odpowiednie treści multimedialne do użycia w działaniach content marketingowych firmy (grafiki, video, audio) | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji dystrybuuje przygotowane treści z wykorzystaniem kanałów internetowych, posługuje się odpowiednimi narzędziami | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji monitoruje skuteczność i efektywność wdrażanych rozwiązań | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji realizuje strategię content marketingową przedsiębiorstwa | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE: Rozwija zdolności analityczne oraz umiejętności komunikacyjne | Kryteria weryfikacji podejmuje zadania projektowe, planuje i przekazuje zadania współpracownikom oraz zewnętrznym wykonawcom usług | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Content Marketing krok po kroku - 4 h (teoria - 45 min, praktyka 3 h 15 min)
- jak definiować cele i KPI w ramach Content Marketing?
- budowanie strategii content marketingowej od A do Z
- profil odbiorcy – typy odbiorców i ich motywacje
- formy content marketingu – jakie typy treści są najpopularniejsze, a które najskuteczniejsze?
- typy contentu w zależności od celu – od brandingu do performance
- Inbound versus Outbound marketing – wady i zalety
- Content Marketing w działaniach brandingowych (wizerunek, ruch, lojalność) – przykłady z Polskie i ze świata
- Content Marketing w działaniach direct response (leady, sprzedaż) – przykłady B2C i B2B
2. Jak promować i dystrybuować treści w kanałach elektronicznych i pozyskiwać użytkowników? - 4 h (teoria 30 min, praktyka 3 h 30 min)
- 10 skutecznych sposobów na promocję własnych treści – kryteria wyboru w zależności od rodzaju contentu i kosztów
- sposoby dystrybucji treści w ramach content marketingu – płatne i bezpłatne formy promocji
- Sieci CM i sieci kontekstowe oraz inni wydawcy – jak dobrać model rozliczeń?
- reklama natywna jako przykład aktywności CM
3. Web-writing i copywriting w projektach online - 2 h (teoria 30 min, praktyka 1 h 30 min)
- praktyka redagowania treści
- dekalog redaktora i model „odwróconej piramidy”
- formatowanie treści (tytuły, nagłówki, podsumowania, kontekst) – jak „wybić się” z tekstem by był zauważony i przeczytany?
- układ i formy informacji na stronie – rozmiar, czcionki, zdjęcia i ilustracje, kolory, dźwięk, animacje i wideo ?
- redaktor jako specjalista SEO on-page – jak pisać by tekst był dobrze pozycjonowany w Google?
- jak projektować formaty reklamowe z uwzględnieniem elementów copywritingu?
- przykłady i dobre praktyki
4. Pomiar skuteczności contentu online - 1 h 50 min (teoria 30 min, praktyka 1 h 20 min)
- audyt treści – jak weryfikować skuteczność redagowanych treści?
- podstawowe mierniki efektywności działań w ramach content marketingu?
- badania online i monitoring internetu – jak weryfikować ilość i jakość publikacji?
- estymacja efektywności działań – od CPV do ROI
Walidacja - 10 min
Uczestnicy poznają przykłady prawidłowych i nieprawidłowych działań w zakresie content marketingu wraz z omówieniem ich skuteczności i efektywności.
Warunki niezbędne do spełnienia przez uczestników usługi, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągniecie głównego celu: usługa/szkolenie nie wymaga od uczestników znajomości tematu z obszaru e-marketingu, aktywność na zajęciach, minimalny poziom frekwencji - 100%.
Godzina szkoleniowa = 45 min.
Przerwy nie są uwzględnione w harmonogramie szkolenia. Trener dostosowuje przerwy do potrzeb uczestników (max. 10 min.) i odpowiednio wydłuża zajęcia.
Ćwiczenia praktyczne będą obejmować m.in.:
- budowanie strategii content marketingowej w oparciu o model persony
- klasyfikacja formatów content marketingowych w zależności od celu
- dobór kanałów dystrybucji w zależności od grupy docelowej i formatu content marketing
- redagowanie informacji na potrzeby projektów online
- Prezentacja przykładów i dobrych praktyk i zrecenzowanie ich przez uczestników
- dyskusja na temat case studies content marketingu
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 5 Content Marketing krok po kroku - Ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, testy, ankiety, współdzielenie ekranu | Prowadzący Anna Ledwoń-Blacha | Data realizacji zajęć 22-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 5 Jak promować i dystrybuować treści w kanałach elektronicznych i pozyskiwać użytkowników? - Ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, testy, ankiety, współdzielenie ekranu | Prowadzący Anna Ledwoń-Blacha | Data realizacji zajęć 23-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 5 Web-writing i copywriting w projektach online - Ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, testy, ankiety, współdzielenie ekranu | Prowadzący Anna Ledwoń-Blacha | Data realizacji zajęć 24-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 5 Pomiar skuteczności contentu online - Ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, testy, ankiety, współdzielenie ekranu | Prowadzący Anna Ledwoń-Blacha | Data realizacji zajęć 24-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:50 | Liczba godzin 01:50 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 5 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 24-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:50 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:10 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 115,60 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 720,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto132,23 PLN
- Koszt osobogodziny netto107,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Anna Ledwoń-Blacha
Wykładowca na kierunkach związanych z e-marketingiem (m.in. AGH)
👉 Prelegentka na konferencjach sprawny.marketing, Dimaq Day, Internet Beta, In Digital Marketing, Kongres Online Marketing, Marketing w Kulturze czy Digital Banking Day. 👉 Współtworzyła kursy dla LiveKid, Forum Media Polska Wykształcenie: 2020 – 2021 Wyższa Szkoła Bankowa w Gdańsku Podyplomowe Kierunek studiów: Data Driven Marketing 2013 – 2015 AGH Magister Kierunek studiów: Zarządzanie: marketing. Ostatnie 5 lat aktywnie działa w branży marketingowej.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Po szkoleniu uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe w formie elektronicznej:
- Prezentacja szkoleniowa
- Linki do źródeł do dalszego samokształcenia
Uczestnicy otrzymają zaświadczenie o ukończeniu szkolenia, pod warunkiem min. 100% frekwencji.
Literatura:
“Marketing” - Philip Kotler
“To jest marketing” - Seth Godin
“Biblia Copywritingu” - Darek Puzyrkiewicz
“Jak pisać, żeby chcieli czytać i kupować” - Artur Jabłoński
“Narratologia” - Paweł Tkaczyk
”Magia słów” - Joanna Wrycza - Bekier
Warunki uczestnictwa
Przed zapisaniem się proszę o kontakt kontakt@dimaq.eu w celu potwierdzenia terminu i dostępności miejsc dla Uczestników.
Warunkiem uczestnictwa jest rejestracja i założenie konta w BUR, dokonanie zapisu na szkolenie za pośrednictwem BUR oraz spełnienie wszystkich warunków określonych przez Operatora.
Informacje dodatkowe
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek – Rozwój.
Usługa szkoleniowa (nie dotyczy doradztwa) jest zwolniona z podatku VAT w przypadku, kiedy przedsiębiorstwo zwolnione jest z podatku VAT lub dofinansowanie wynosi co najmniej 70%. W innej sytuacji do ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie będzie dostępne na platformie Zoom lub Teams. Każdy z uczestników dostanie link do szkolenia.
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji - system operacyjnych Windows, macOS i Linux, zalecany: procesor dwurdzeniowy o taktowaniu co najmniej 2 Ghz (Intel i3/i5/i7 lub ekwiwalent AMD), pamięć RAM - 4 Gb
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: dla audio 256 kb/s, Video w wersji HD – 4Mb/s – to są parametry górne graniczne.
System dopasowuje się do łącza i działa na każdych dostępnych parametrach.
Podstawą do rozliczenia usługi jest wygenerowanie z systemu raportu, umożliwiającego identyfikację wszystkich uczestników oraz zastosowanego narzędzia
Poczas zajęć konieczne jest zastosowanie kamery i mikrofonu.
Link umożliwiający uczestnictwo w spotkaniu on-line będzie aktywny przez cały okres trwania kursu.